chladenie turba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

chladenie turba

Příspěvek od neopagan » sob zář 21, 2019 17:02

Cital som na tuto temu vela, no aky je vas nazor? Kedze Clio ma aj turbo, tak po kazdej jazde nechat este turbo vychladnut na volnobehu cca. 1 minutu? Alebo len po rychlej a narocnej jazde, ci aj po jazde v meste?
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

imaster
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: pon srp 19, 2019 16:29

Re: chladenie turba

Příspěvek od imaster » sob zář 21, 2019 19:52

Nechávám vždy. I po nenáročné jízdě, tak půl minutky. Nechám to bublat na volnoběh, zatím se odpásám, posbírám si mobil, doklady, peněženku, vypnu motor a jdu. Po jízdě na "prasáka" to nechám klidně i minutku, dvě.
Peugeot 206 1,1i 44Kw 2004. 2019 po smrti, protiúčtem za Clio
Renault Clio IV Grandtour, 2019 TCe 75 , Červená Flamme NNP.

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: chladenie turba

Příspěvek od neopagan » sob zář 21, 2019 21:39

jj, tiez tak. Diky
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: chladenie turba

Příspěvek od zdeno255 » ned zář 22, 2019 12:03

Stačí po rýchlej jazde. Ak jazdíš po meste a okreskách nemusíš riešiť. Aj po rýchlej jazde stačí ak dáš nohu z plynu a využívaš brzdenie motorom. Pri normálnej jadze netreba.

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: chladenie turba

Příspěvek od DYK77 » stř říj 16, 2019 18:56

Já myslím, že ani nezáleží na rychlé jízdě, jako na zátěži. Když jedu např. sám 20 minut ustálenou rychlostí dálničních 130, tak to jen tak šolichám a turbo zatěžuji třeba na 30%. Ovšem, když budu chtít udržet nějaký vyšší rychlostní průměr v místě, kde můžu max 90Km/h, je to tam samá zatáčka a každý výjezd z ní tomu šlápnu plnej, tak bude průměrná zátěž turba třeba 80% a po 20-ti minutách také víc do červena. Tím chci říci, že rychlost vozu i otáčky motoru jsou spíše druhořadé, protože se můžu s velkými výkyvy pohybovat v rozmezí rychlosti od 20 do 90Km/h a motor vytáčet jen do 3000 a zátěž na turbo bude mnohem extrémnější, než při oněch ustálených 130-ti, někde na dálnici a také při 3000 ot.
Asi nejdůležitější je uvědomit si, že turbo je hned na výfukových svodech, takže čím víc sešlápnutý plyn k podlaze, tím víc paliva ve válcích vzplane a tím větší plameny do svodů jdou a rozpalují turbo do ruda. Je na svědomí každého z nás ( bohužel STOP-START tohle svědomí nemá ), aby před vypnutím motoru zvážil, jak často, jak hodně a jak dlouho držel plyn blíže u podlahy. Když si na všechny tři věci odpovím "velmi" , tak chladím alespoň ty 2 minuty. V opačném případě vypínám motor prakticky hned, nemá cenu kloktat na volnoběh, zahřát motor na 100 °C a při naběhnutí ventilátoru chlazení jej vypnout a tady máš :scratch:
Chladit ale netřeba jen volnoběhem, úplně stačí posledních pár Km zvolnit na plynu. Typicky přijíždím-li k cíli někde v údolí a nějakou dobu jen brzdím motorem, není třeba moc zrychlovat, plus samotná doba potřebná k zaparkování, dá toto dohromady třeba i několik minut chlazení turba. V takovém případě bych se zrovna tak nebál motor vypnout hned.
Jen tak pro srandu jsem měřil bezkontaktním teploměrem turbo, po takové normální jízdě a po cca 25km. Při běhu na prázdno, se teplota i po několika minutách moc neměnila a teploměr ukazoval nad 400°C :smajl10:
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů