Vibrace volantu a pedálu
Vibrace volantu a pedálu
Ahoj. Mám najazdene cca tisíc km a pociťujem jemne vibrácie do volantu a plynového pedálu. Myslím, že pri odjazde od predajcu som toto neregistroval. Máte pri jazde hocijakej rychlosti volant úplne bez vibrácií, alebo niečo predsa registrujete?
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
Re: Vibrace volantu a pedálu
Ahoj. Jedny vibrace jsem pozoroval od kol. Vyváženo, ale asi až na 3 pokus to bylo OK ( 2x Best Drive, naposledy Renault, tam to udělali OK ). Vibrace se zvyšovaly s rychlostí, ale do 90km/h to nebylo znatelné.
Re: Vibrace volantu a pedálu
vyvazit kola neni jen tak... mam jeden oblibeny pneuservis kde skoro vzdy se jim to povede velmi dobre...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Vibrace volantu a pedálu
U mne občas ale jen na volnoběh! Stačí lechce přidat jen o sto otaček a vše absolutně v poho.
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.
Re: Vibrace volantu a pedálu
svet motoru vydal v c.17 clanek o vyvazovani kol. jen jsem si potvrdil co jsem si myslel uz davno, ale treba o vyvazovackach s pritlakem na pneumatiku jsem nevedel. asi by stalo za to vyzkouset servis s takovou vyvazovackou.
https://svetmotoru.auto.cz/archiv-vydani
https://svetmotoru.auto.cz/archiv-vydani
Re: Vibrace volantu a pedálu
Ahojte. Vybrácie volantu prestali po vyvážení kolies ( odjazdene 3000km) ale pedále jemne a nepríjemne vybruju stále. Nie je to žeby boli uvoľnene, ale ako keby sa vybracie dostavali skrz podvozok. Mám este podozrenie na gumy lebo profil pneumatik mám nízky /55. Pociťujete i vy na pedáloch pri jazde jemne vibrácie?
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
Re: Vibrace volantu a pedálu
tak ja mam 205 / 45 R17
vibrace do pedalu, ani nejak nevim mozna to uz nevnimam jestli jsou...
vibrace do pedalu, ani nejak nevim mozna to uz nevnimam jestli jsou...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Vibrace volantu a pedálu
Pedál by po tak malém nájezdu vibrovat neměl. Mě tedy nevibruje. Pokud je to už jen v pedálu, tak jedině zvlněné brzdové kotouče, nebo jen jeden kotouč.
Napiš nám jestli to vibruje při brzdění když máš zařazeno, vyřazeno, nebo je to jedno.
Pokud to vibruje když máš zařazeno, tak zda jsou vibrace cítit po celou dobu co máš nohu na brzdě, nebo se vibrace objeví třeba jen v určitém pásmu otáček motoru.
Napiš nám jestli to vibruje při brzdění když máš zařazeno, vyřazeno, nebo je to jedno.
Pokud to vibruje když máš zařazeno, tak zda jsou vibrace cítit po celou dobu co máš nohu na brzdě, nebo se vibrace objeví třeba jen v určitém pásmu otáček motoru.
-
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Vibrace volantu a pedálu
Zdravím ľudkovia. Mám dotaz ohľadne trasenia volantu. Mám motor 0,9 tce, ktorý je sám o sebe traslák. Neviem či to je závada a ani či to je na aute od začiatku a ja som si to ľen teraz všimol.
Ale volant mi trasie, ako keby sa vibrácie z motora dostávali na volant. Ráno pri studenom motore, aj s volantom vibruje viac. Po zohriati už menej. Niekedy to nie je citit vôbec. Proste vibrovanie volantu zavisí od vibrácií motora. Či jazďím či mam neutrál. Brzdenie na to nemá vpliv. A ani po prezutí a vyvázení kolies žiadna zmena. Je to normálne ? Či tam môže niečo byť ? Ďakujem za odpovede
Ale volant mi trasie, ako keby sa vibrácie z motora dostávali na volant. Ráno pri studenom motore, aj s volantom vibruje viac. Po zohriati už menej. Niekedy to nie je citit vôbec. Proste vibrovanie volantu zavisí od vibrácií motora. Či jazďím či mam neutrál. Brzdenie na to nemá vpliv. A ani po prezutí a vyvázení kolies žiadna zmena. Je to normálne ? Či tam môže niečo byť ? Ďakujem za odpovede
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát zář 13, 2019 14:11
Re: Vibrace volantu a pedálu
Ahoj,
podělím se zde o zkušenosti s analýzou a odstraněním vibrací; popíši vyměněné díly i jejich výrobce a důvody proč jsem je volil:
Problém: auto při 70-80km/h jemně jakoby hopsá - na rovném povrchu je cítit jistá stranová nejistota. Při 120km/h a výše vše přechází ve vibrace do volantu a karoserie.
Pocitově je cítit od přední nápravy - levá strana.
Jev zůstává stejný na zimních i letních kolech - obě sady vyvážené, pneu i disky bez defektů. Jev je intenzivnější na letních 16" než na zimních 15" - logické vysvětlení je pravděpodobně ve výšce či pevnosti bočnic pneu. (letní 195/55 16, zimní 185/65 15).
Jev se nestěhuje s prohozením kol přední - zadní náprava.
Na jev nemá vliv přidání či ubrání plynu a jízda na neutrál. Brzdění také bez vlivu.
Nájezd cca 100tkm.
Analýza a postupná výměna dílů:
táhla stabilizátoru: - zjištěna vůle v levém horním čepu, vyměněno, použity od Loemfoerder - zřejmě OEM výrobce (stejné popisky na díle, kvalita výroby, použity lepší prachovky, kloubky namazány molykou)
tlumiče - zjištěn únik oleje z PP tlumiče, výměna L i P; při ceně á 1700 použit originál Renault; - made in Turecko, firma Maysanmando.
horní uložení tlumičů :- zjištěny trhliny v gumových částech - vyměněno, opět Renault á 500 - OEM výrobce je NTN.
poloosy :- PP poloosa, zjištěna větší vůle ve vnitřním kloubu - bohužel bez vlivu na jev. Provedena výměna za díl od jediného dodavatele OEM - NTN. Při analýze zjištěno použití kvalitního MoS2 tuku. Kalení činných ploch shodné s originálem. Rozměry taktéž. Provedl jsem analýzu dílu od GKN/Loebro a při nálezu špon ve vnějším kloubu jsem díl reklamoval. Bohužel většina českých dodavatelů dílů vám nacpe právě GKN.
uložení náprav :- zadní silentbloky předních ramen již vykazují drobné trhlinky - zatím bez vlivu; žádné neobvyklé vůle ani poškození. Silentbloky na zadní nápravě jsou odhadem tak "deset minut před 12" na výměnu :) Při ověřování čísel dílů jsem zjistil, že by šlo osadit silentbloky z RS - používá totiž shodnou zadní nápravu. (to jen tak pro zajimavost)
Ostatní uložení na nápravách v pořádku a bez vůlí.
provedeno seřízení geometrie :- pouze drobné odchylky.
celkové házení nábojů, kotoučů:
- měření kotoučů na okraji i uprostřed činné plochy - do 0,01mm L i P strana.
- dosedací plocha pro disk na kotouči - L = 0,075mm; P = 0,04mm - změna pozice kotouče vůči náboji o 180° bez změny celkového házení.
- náboje - L = 0,075; P = 0,04.
Jsem si tedy témeř jistý, že příčina je v celkové házivosti nábojů. V celé sestavě s 16" diskem se projevuje jako cca 0,25mm na L straně a 0,15mm na P straně - díky lakovaným povrchům je spolehlivost měření nízká.
Obecné příručky či různé zmínky na webu doporučují toleranci celkové házivosti nábojů do 0,02mm.
Bohužel nemohu najít nikde specifikaci přímo pro Clio - a i když je prakticky jasné, že vyměním ložiska i náboje - chci se zeptat zda někdo zdejší tu specifikaci zná.
Po výměně nábojů se samozřejmě podělím o zkušenost.
podělím se zde o zkušenosti s analýzou a odstraněním vibrací; popíši vyměněné díly i jejich výrobce a důvody proč jsem je volil:
Problém: auto při 70-80km/h jemně jakoby hopsá - na rovném povrchu je cítit jistá stranová nejistota. Při 120km/h a výše vše přechází ve vibrace do volantu a karoserie.
Pocitově je cítit od přední nápravy - levá strana.
Jev zůstává stejný na zimních i letních kolech - obě sady vyvážené, pneu i disky bez defektů. Jev je intenzivnější na letních 16" než na zimních 15" - logické vysvětlení je pravděpodobně ve výšce či pevnosti bočnic pneu. (letní 195/55 16, zimní 185/65 15).
Jev se nestěhuje s prohozením kol přední - zadní náprava.
Na jev nemá vliv přidání či ubrání plynu a jízda na neutrál. Brzdění také bez vlivu.
Nájezd cca 100tkm.
Analýza a postupná výměna dílů:
táhla stabilizátoru: - zjištěna vůle v levém horním čepu, vyměněno, použity od Loemfoerder - zřejmě OEM výrobce (stejné popisky na díle, kvalita výroby, použity lepší prachovky, kloubky namazány molykou)
tlumiče - zjištěn únik oleje z PP tlumiče, výměna L i P; při ceně á 1700 použit originál Renault; - made in Turecko, firma Maysanmando.
horní uložení tlumičů :- zjištěny trhliny v gumových částech - vyměněno, opět Renault á 500 - OEM výrobce je NTN.
poloosy :- PP poloosa, zjištěna větší vůle ve vnitřním kloubu - bohužel bez vlivu na jev. Provedena výměna za díl od jediného dodavatele OEM - NTN. Při analýze zjištěno použití kvalitního MoS2 tuku. Kalení činných ploch shodné s originálem. Rozměry taktéž. Provedl jsem analýzu dílu od GKN/Loebro a při nálezu špon ve vnějším kloubu jsem díl reklamoval. Bohužel většina českých dodavatelů dílů vám nacpe právě GKN.
uložení náprav :- zadní silentbloky předních ramen již vykazují drobné trhlinky - zatím bez vlivu; žádné neobvyklé vůle ani poškození. Silentbloky na zadní nápravě jsou odhadem tak "deset minut před 12" na výměnu :) Při ověřování čísel dílů jsem zjistil, že by šlo osadit silentbloky z RS - používá totiž shodnou zadní nápravu. (to jen tak pro zajimavost)
Ostatní uložení na nápravách v pořádku a bez vůlí.
provedeno seřízení geometrie :- pouze drobné odchylky.
celkové házení nábojů, kotoučů:
- měření kotoučů na okraji i uprostřed činné plochy - do 0,01mm L i P strana.
- dosedací plocha pro disk na kotouči - L = 0,075mm; P = 0,04mm - změna pozice kotouče vůči náboji o 180° bez změny celkového házení.
- náboje - L = 0,075; P = 0,04.
Jsem si tedy témeř jistý, že příčina je v celkové házivosti nábojů. V celé sestavě s 16" diskem se projevuje jako cca 0,25mm na L straně a 0,15mm na P straně - díky lakovaným povrchům je spolehlivost měření nízká.
Obecné příručky či různé zmínky na webu doporučují toleranci celkové házivosti nábojů do 0,02mm.
Bohužel nemohu najít nikde specifikaci přímo pro Clio - a i když je prakticky jasné, že vyměním ložiska i náboje - chci se zeptat zda někdo zdejší tu specifikaci zná.
Po výměně nábojů se samozřejmě podělím o zkušenost.
Clio IV 2014 VAN dci75
Re: Vibrace volantu a pedálu
Hazivost naboju a kotoucu jsem resil na thalii II, neboli cliu II. Uz si bohuzel nevzpomenu na tolerance, ale podelim se o myslenku jednoho mechanika - hazivost naboje muze byt zpusobena i nepresne nalisovanym loziskem, coz by se mozna dalo vyresit “dolisovanim”. Mozna by to stalo za zkousku, jestli si ty vule pak nesednou. Ja to nezkousel, delalo mi to problem jen pri brzdeni a po vymene kotouce a spravnem osazeni (i to otoceni o 180°) problemy ustaly.
Jinak super diagnostika, kez by se kazdy takhle snazil a krasne popsal problem.
Jinak super diagnostika, kez by se kazdy takhle snazil a krasne popsal problem.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů