Šipky pri radení rychlosti.
Šipky pri radení rychlosti.
Prešiel som z motora 1.2 16V na tento TCe 75 a ma pre.mna nízko položené otáčky pri jazde. Šipka mi radi pri rychlosti od 55 zaradiť 5 rýchlosť a to klesnu otáčky i na 1800. Zda sa mi ze ten motor moc dusím. Inak som za prevodovku nedostal ani jednu hviezdičku Je to tak nízkootáčkový motor?
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Mám sice Tce 90, ale rozhodně to není motor dělaný na nízké otáčky, pod 2 000 ot/min se s tím nedá jezdit.
Maximálně někde po rovině, když jen udržují rychlost tak se dá jezdit okolo 1 500- 1 800 ot/min. Při 55 km/hod se dá sotva jet na 4, aby se motor nedusil.
Maximálně někde po rovině, když jen udržují rychlost tak se dá jezdit okolo 1 500- 1 800 ot/min. Při 55 km/hod se dá sotva jet na 4, aby se motor nedusil.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017
Re: Šipky pri radení rychlosti.
tak to si napísal presne ...tiež s tou skúsenosťou súhlasímjakubcerveny píše: ↑sob dub 20, 2019 12:51Mám sice Tce 90, ale rozhodně to není motor dělaný na nízké otáčky, pod 2 000 ot/min se s tím nedá jezdit.
Maximálně někde po rovině, když jen udržují rychlost tak se dá jezdit okolo 1 500- 1 800 ot/min. Při 55 km/hod se dá sotva jet na 4, aby se motor nedusil.
...ale príde mi ten motor Tce90 taký nevyladený, chvíľku sa vlečie lenivo a inokedy zaberie a vyštartuje ako splašený zajac ...ja viem Turbo ...ale aj tak ...už viem čo asi recenzenti myslia tým "kultivovanosť chodu" ...asi
...ale zase spotreba 5l je fajn
Re: Šipky pri radení rychlosti.
snáď 4 rýchlostný stupeň ...pri 55km mám na 4ku 1800... pri 5 by ten motor roztriaslo asi (Tce 90)Thom222 píše: ↑sob dub 20, 2019 10:28Prešiel som z motora 1.2 16V na tento TCe 75 a ma pre.mna nízko položené otáčky pri jazde. Šipka mi radi pri rychlosti od 55 zaradiť 5 rýchlosť a to klesnu otáčky i na 1800. Zda sa mi ze ten motor moc dusím. Inak som za prevodovku nedostal ani jednu hviezdičku Je to tak nízkootáčkový motor?
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Máš pravdu štyrka. Ale nič to nemení na tom že som za prevodovku nezískal ani bod a ani neziskam, lebo nemienim pozerať počas jazdy na nejaké šipky. Z 1.2 som zvyknuty motor krásne vytočiť az srdce zaplesá
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
Re: Šipky pri radení rychlosti.
ak nechcem aby sa clio uvibrovalo na smrt (tce90) tak to treba drzat na 1900 a viac... pod 1750 prakticky ani nejazdim nemam to srdce nechat sa ten motor trapit ani po rovine. kultivovanost je bieda, ale tak ked to clovek drzi medzi 2000 a 3000 da sa s tym po meste normalne jazdit. najhorsie sa s tymto motorom jazdi v kolone.. na jednotku uz vela na 2ku este malo.. hopkanie pri hladkani plynu. hold trojvalec
treba hlavne jazdit podla citu a na sipky a zelene listky sa vysrat
2ka 22
3ka 35
4ka 49
5ka 68
podla mna plus minus minimum co kedy radit pod tieto rychlosti je to velke trapenie
treba hlavne jazdit podla citu a na sipky a zelene listky sa vysrat
2ka 22
3ka 35
4ka 49
5ka 68
podla mna plus minus minimum co kedy radit pod tieto rychlosti je to velke trapenie
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Mme predajca vravel, ze moje TCe 75 je stejné do 130 a až vo vyšších rýchlostiach sa prejavy vyšší výkon TCe 90. Ale že vypozorovali, že TCe 75 je menej skákavý, je viac kľudnejsí v mestskej premávke než silnejšia verzia.
Podľa šipek sa samozrejme skoro nedá jazdiť preto som sa pýtal v diskusii na názor.
Podľa šipek sa samozrejme skoro nedá jazdiť preto som sa pýtal v diskusii na názor.
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Šipky doporučující řazení, jsem na svém minulém autě vypnul po pár týdnech. Nedalo se na to koukat, jak blbě to radí. Šipku na podřazení jsem nikdy neviděl, údajně se objeví až když se celý motor klepe v nízkých otáčkách a šipku na řazení vyšších rychlostí to ukazovalo téměř hned jak se pohnula ručička otáčkoměru. Prostě nesmysl.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
- vlcacek
- Starting member
- Příspěvky: 21
- Registrován: ned bře 01, 2009 11:45
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Ono se to dá nějak vypnout?berka79 píše: ↑pon dub 22, 2019 08:49Šipky doporučující řazení, jsem na svém minulém autě vypnul po pár týdnech. Nedalo se na to koukat, jak blbě to radí. Šipku na podřazení jsem nikdy neviděl, údajně se objeví až když se celý motor klepe v nízkých otáčkách a šipku na řazení vyšších rychlostí to ukazovalo téměř hned jak se pohnula ručička otáčkoměru. Prostě nesmysl.
Renault thalia 1.4 8V, RT, 2001
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Na bývalém autě jiné značky se dají v menu vypnout. Zobrazení bylo na displeji.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Šipky pri radení rychlosti.
dopo63 prosím ty jezdíš za 5l?? Já mám najeto jen 2050km,ale jízda po Mostě za 8,2 ! Tak že o usporném autě na krátké tratě se mi může zdát. Mé druhé staré auto najeto 315000 Superb 2,5 TDI 120kw jezdí po Mostě za 8l a mimo za 6,2. Jo a fakt nejsem prase, podle hvězdiček i 75až 90 procent. Možná ještě pár km. najet?
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.
Re: Šipky pri radení rychlosti.
TCe 90, najazdené 6500 Km priemerná spotreba (zábeh a po zime) 5,2l ...teraz po jarnom znulovaní priemerná spotreba 4,5l/100Km cesta dopráce(2-3 ľudia po rovinke 32 Km 54-86 Km/h tempomat)... pri jazde po meste a na diaľnici ...prípadne do kopcov to samozrejme stúpa, ale tých 5l/na 100Km je v pohode dosiahnuteľné... ale aj takých 8l je kľudne možných (po meste, kolóny, predbiehanie, zrýchľovanie)... na zrýchlenie tých 1500Kg je proste treba energiuMF56 píše: ↑ned dub 28, 2019 00:00dopo63 prosím ty jezdíš za 5l?? Já mám najeto jen 2050km,ale jízda po Mostě za 8,2 ! Tak že o usporném autě na krátké tratě se mi může zdát. Mé druhé staré auto najeto 315000 Superb 2,5 TDI 120kw jezdí po Mostě za 8l a mimo za 6,2. Jo a fakt nejsem prase, podle hvězdiček i 75až 90 procent. Možná ještě pár km. najet?
Re: Šipky pri radení rychlosti.
depo63,děkuji za odpověd. Je pravda že jsem nejel dál než po městě. Jo a ty šipky-nejraděj vytrhnout!!!!
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.
Re: Šipky pri radení rychlosti.
...a ešte som zabudol, používam VIF, ale netuším či to má nejaký vplyv na spotrebu ...ale prišlo mi to ako dobrý nápad pri zábehu auta
...ináč dnes som išiel po daždi do práce a späť a voda vo vyjazdených koľajách po kamiónoch poriadne zvyšuje spotrebu...
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Šipky jsou tam kvůli nízkým emisím, jinak jsou k ničemu a řídit se podle nich motoru moc nepřidá.
Mám takovou svou pomůcku, nevnucuji nikomu. Minimální otáčky, které jsou s ohledem na lehký chod motoru pro motor ještě přijatelné ( všechny režimy krom brzdění motorem, tehdy mohou klesnout samozřejmě níže ) jsou takové, jaké má motor při zařazení nejvyššího převodového stupně při 90KM/h. U mě je to při 90ti cca 2000 ot. Přijde mi v celku fér točit motor před přeřazením alespoň do 3000 ( vyjma 1. a 2. stupně, tam je to v celku zbytečné ). Na spotřebu ovšem nejezdím, i když si ji eviduji. Dlouhodobý průměr 8l/100, umím i podstatně za méně i přes to, že nejdu pod 2000ot.
Mám takovou svou pomůcku, nevnucuji nikomu. Minimální otáčky, které jsou s ohledem na lehký chod motoru pro motor ještě přijatelné ( všechny režimy krom brzdění motorem, tehdy mohou klesnout samozřejmě níže ) jsou takové, jaké má motor při zařazení nejvyššího převodového stupně při 90KM/h. U mě je to při 90ti cca 2000 ot. Přijde mi v celku fér točit motor před přeřazením alespoň do 3000 ( vyjma 1. a 2. stupně, tam je to v celku zbytečné ). Na spotřebu ovšem nejezdím, i když si ji eviduji. Dlouhodobý průměr 8l/100, umím i podstatně za méně i přes to, že nejdu pod 2000ot.
Re: Šipky pri radení rychlosti.
S tce 90 (kombi) som dnes akurat po 6 mesiacoch dosiahol 9000km. Priemernu spotrebu som nemazal od zaciatku, netusim z kolkych poslednych km sa priemerna spotreba vypocitava, mozno zatial z komplet mojich km (teda do 10000). Aktualne pocitac ukazuje 5,3l. Je tam vsetko, ale prevazuje BA, zapcha, obchvat, co sa kedy pritrafi, proste ozaj kombinovana spotreba s prihliadnutim na jemne uspornu jazdu. S velkou prevahou boli 1 az 2 ludia na palube. Kombinovanych 5l je pri ozaj velkej snahe dosiahnutelnych aj celorocne.
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Tak to teda cumim,s jakymi hodnotami jezdite..
Clio mame jak druhy vuz v rodine a jezdi se s nim do prace cca 15-20km denne tam a zpet.A mame na nem po roku 5000km s prumerem 9,3(to ukazuje palubak). A to je uplne jedno,jestli jedem dle sipek,bez nich,v zacpe,po rovince,nebo jakkoliv jinak..
Clio mame jak druhy vuz v rodine a jezdi se s nim do prace cca 15-20km denne tam a zpet.A mame na nem po roku 5000km s prumerem 9,3(to ukazuje palubak). A to je uplne jedno,jestli jedem dle sipek,bez nich,v zacpe,po rovince,nebo jakkoliv jinak..
Renault Clio IV 1,2 16V 75 Limited Červená Flamme NNP
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Mám ho tri týzdne, denne 140km mesto 30% dialnica 40% okreska 30%. Priemer mám 5.3L
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Šipky doporučující přeřazení rychlosti neřešte, jsou tam jenom pro úředníka z Bruselu, aby měl radost, že je v autě takový pomocník, který má snížit spotřebu. Já si naopak myslím, že šipky motoru škodí, někdy ho doporučují podtáčet, tím pádem rozvibrovat a udusit ho.
Já šipky ignoruji, jezdím na pocit a dle otáčkoměru. Dlouhodobou spotřebu mám i přesto dobrých 5,4 l/100 km, v létě ale umím jezdit i úsporněji, bohužel jezdím denně po dálnici, kde je spotřeba samozřejmě vyšší..
V hodnocení Driving Eco2 mívám hodnocení tak 80/100, ve zrychlení i předvídání umím mít maximální hodnocení, ale v řazení mám dle systému rezervu, dostanu max. 3 hvězdičky z pěti. Aplikace chce, abych asi motor více dusil...
Já šipky ignoruji, jezdím na pocit a dle otáčkoměru. Dlouhodobou spotřebu mám i přesto dobrých 5,4 l/100 km, v létě ale umím jezdit i úsporněji, bohužel jezdím denně po dálnici, kde je spotřeba samozřejmě vyšší..
V hodnocení Driving Eco2 mívám hodnocení tak 80/100, ve zrychlení i předvídání umím mít maximální hodnocení, ale v řazení mám dle systému rezervu, dostanu max. 3 hvězdičky z pěti. Aplikace chce, abych asi motor více dusil...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Jak rikas, chce to, abys to dusil, za 4 roky provozu neprosel emisema a koupil si nove auto
-
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob bře 12, 2016 15:52
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Zdravím,
pěkný článek o sledování šipky na řazení:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mo ... a-citlive/
pěkný článek o sledování šipky na řazení:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mo ... a-citlive/
-
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Neviem ako je to u vas, ale u mna je tento asistent super. Riadim sa nim a vzdy vie presne co treba zaradit. Nikdy sa mi nestalo ze by, zle zareagoval. Jedine ze nevie predpovedat napr bliziaci sa kopec. Nie je to len taka blbina do poctu ako u inych znaciek, ale plnohodnotny asistent. Nikdy motor nepodtaca. Ak kaze radit na 1800 tak na rovinkach urcite nie do kopca. Nikdy sa mi nestalo ze by po preradeni podla asistenta motor triasol atd. Asistent vzdy radi zaradenie stupna pre optymanly chod a spotrebu motoru. Za mna super vec
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Zrejme mas nejaky vyjimecny model s umelou inteligenci..
Protoze u mne furt ukazuje radit "do vyssich",kdyz jedu do kopce a to citit,ze nemuze..
Protoze u mne furt ukazuje radit "do vyssich",kdyz jedu do kopce a to citit,ze nemuze..
Renault Clio IV 1,2 16V 75 Limited Červená Flamme NNP
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Tak to by byl asi prvni fungujici asistent . U me mi signalizuje razeni, jako bych jel v petilitrovem osmivalci, ale zapomina na to, ze to neni ani litrovy trivalec. Asi mame kazdy jine usi. Pri pomalem zrychlovani mi uz pri 1900 ot. poradi zaradit vyssi stupen, pekne tam dat petku a dusit na 1500, aby nahodou muj motor nevyfoukl nejakou tu emisi navic .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Šipky pri radení rychlosti.
Auto fórum moc nemusím, ale tento článek je víceméně převzatý, takže OK. Osobně za tímhle názorem stojím, má to logiku, a proto mám dlouhodobý průměr 8l na 100Km a ne katalogových 5,3. Ve své podstatě mě štve akorát malá nádrž. Vyzkoušel jsem si párkrát, že umím jezdit za 6, ale z těch otáček nemám dobrý pocit. Né že by to motor nedával, ale článků a fotek o zhuntovaných motorech vlivem nízkých otáček a úsad už jsem viděl opravdu hodně, a naproti tomu vytáčené motry služebních aut, jsou na tom překvapivě dobře, takže jezdím jak s atmosférou. Ono je to stejně při více otáčkách živější a vzbuzuje větší pocit lehkosti. Tuhle jsem jel na trojku do kopce podél nějaké zdi s pootevřeným oknem, noha na podlaze, otáčkoměr kousek před červeným polem a panečku z výfuku se nelinuly jen saze, špony a spálený karbon ( čistil jsem svíčky ), ale i pěkný zvuk, až mě to mile překvapilo. Kdo má 1.2TCe, tak určitě potvrdí, že trojka je zábavnej kvalt v celém rozsahu otáček. I s Grandtourem to letí jak pitomý, člověk nestíhá ty šipky ani sledovatRoberto-Baggio76 píše: ↑úte čer 18, 2019 13:53pěkný článek o sledování šipky na řazení:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mo ... a-citlive/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů