Šipky pri radení rychlosti.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Thom222
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned dub 14, 2019 13:16

Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Thom222 » sob dub 20, 2019 10:28

Prešiel som z motora 1.2 16V na tento TCe 75 a ma pre.mna nízko položené otáčky pri jazde. Šipka mi radi pri rychlosti od 55 zaradiť 5 rýchlosť a to klesnu otáčky i na 1800. Zda sa mi ze ten motor moc dusím. Inak som za prevodovku nedostal ani jednu hviezdičku :( Je to tak nízkootáčkový motor?
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l

jakubcerveny
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od jakubcerveny » sob dub 20, 2019 12:51

Mám sice Tce 90, ale rozhodně to není motor dělaný na nízké otáčky, pod 2 000 ot/min se s tím nedá jezdit.
Maximálně někde po rovině, když jen udržují rychlost tak se dá jezdit okolo 1 500- 1 800 ot/min. Při 55 km/hod se dá sotva jet na 4, aby se motor nedusil.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od depo63 » sob dub 20, 2019 14:56

jakubcerveny píše:
sob dub 20, 2019 12:51
Mám sice Tce 90, ale rozhodně to není motor dělaný na nízké otáčky, pod 2 000 ot/min se s tím nedá jezdit.
Maximálně někde po rovině, když jen udržují rychlost tak se dá jezdit okolo 1 500- 1 800 ot/min. Při 55 km/hod se dá sotva jet na 4, aby se motor nedusil.
tak to si napísal presne ...tiež s tou skúsenosťou súhlasím
...ale príde mi ten motor Tce90 taký nevyladený, chvíľku sa vlečie lenivo a inokedy zaberie a vyštartuje ako splašený zajac ...ja viem Turbo ...ale aj tak ...už viem čo asi recenzenti myslia tým "kultivovanosť chodu" ...asi :-)
...ale zase spotreba 5l je fajn

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od depo63 » sob dub 20, 2019 15:05

Thom222 píše:
sob dub 20, 2019 10:28
Prešiel som z motora 1.2 16V na tento TCe 75 a ma pre.mna nízko položené otáčky pri jazde. Šipka mi radi pri rychlosti od 55 zaradiť 5 rýchlosť a to klesnu otáčky i na 1800. Zda sa mi ze ten motor moc dusím. Inak som za prevodovku nedostal ani jednu hviezdičku :( Je to tak nízkootáčkový motor?
snáď 4 rýchlostný stupeň ...pri 55km mám na 4ku 1800... pri 5 by ten motor roztriaslo asi (Tce 90)

Thom222
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned dub 14, 2019 13:16

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Thom222 » sob dub 20, 2019 15:19

Máš pravdu štyrka. Ale nič to nemení na tom že som za prevodovku nezískal ani bod a ani neziskam, lebo nemienim pozerať počas jazdy na nejaké šipky. :) Z 1.2 som zvyknuty motor krásne vytočiť az srdce zaplesá :)
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l

kompre
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 22, 2018 09:48

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od kompre » ned dub 21, 2019 22:24

ak nechcem aby sa clio uvibrovalo na smrt (tce90) tak to treba drzat na 1900 a viac... pod 1750 prakticky ani nejazdim nemam to srdce nechat sa ten motor trapit ani po rovine. kultivovanost je bieda, ale tak ked to clovek drzi medzi 2000 a 3000 da sa s tym po meste normalne jazdit. najhorsie sa s tymto motorom jazdi v kolone.. na jednotku uz vela na 2ku este malo.. hopkanie pri hladkani plynu. hold trojvalec

treba hlavne jazdit podla citu a na sipky a zelene listky sa vysrat :)

2ka 22
3ka 35
4ka 49
5ka 68
podla mna plus minus minimum co kedy radit pod tieto rychlosti je to velke trapenie

Thom222
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned dub 14, 2019 13:16

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Thom222 » ned dub 21, 2019 23:59

Mme predajca vravel, ze moje TCe 75 je stejné do 130 a až vo vyšších rýchlostiach sa prejavy vyšší výkon TCe 90. Ale že vypozorovali, že TCe 75 je menej skákavý, je viac kľudnejsí v mestskej premávke než silnejšia verzia.
Podľa šipek sa samozrejme skoro nedá jazdiť preto som sa pýtal v diskusii na názor.
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od berka79 » pon dub 22, 2019 08:49

Šipky doporučující řazení, jsem na svém minulém autě vypnul po pár týdnech. Nedalo se na to koukat, jak blbě to radí. Šipku na podřazení jsem nikdy neviděl, údajně se objeví až když se celý motor klepe v nízkých otáčkách a šipku na řazení vyšších rychlostí to ukazovalo téměř hned jak se pohnula ručička otáčkoměru. Prostě nesmysl.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

Uživatelský avatar
vlcacek
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: ned bře 01, 2009 11:45
Bydliště: Vracov
Kontaktovat uživatele:

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od vlcacek » úte dub 23, 2019 06:36

berka79 píše:
pon dub 22, 2019 08:49
Šipky doporučující řazení, jsem na svém minulém autě vypnul po pár týdnech. Nedalo se na to koukat, jak blbě to radí. Šipku na podřazení jsem nikdy neviděl, údajně se objeví až když se celý motor klepe v nízkých otáčkách a šipku na řazení vyšších rychlostí to ukazovalo téměř hned jak se pohnula ručička otáčkoměru. Prostě nesmysl.
Ono se to dá nějak vypnout? ;-)
Renault thalia 1.4 8V, RT, 2001

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od berka79 » úte dub 23, 2019 13:03

Na bývalém autě jiné značky se dají v menu vypnout. Zobrazení bylo na displeji.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

MF56
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát lis 30, 2018 16:16

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od MF56 » ned dub 28, 2019 00:00

dopo63 prosím ty jezdíš za 5l?? Já mám najeto jen 2050km,ale jízda po Mostě za 8,2 ! Tak že o usporném autě na krátké tratě se mi může zdát. Mé druhé staré auto najeto 315000 Superb 2,5 TDI 120kw jezdí po Mostě za 8l a mimo za 6,2. Jo a fakt nejsem prase, podle hvězdiček i 75až 90 procent. Možná ještě pár km. najet?
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od depo63 » ned dub 28, 2019 10:01

MF56 píše:
ned dub 28, 2019 00:00
dopo63 prosím ty jezdíš za 5l?? Já mám najeto jen 2050km,ale jízda po Mostě za 8,2 ! Tak že o usporném autě na krátké tratě se mi může zdát. Mé druhé staré auto najeto 315000 Superb 2,5 TDI 120kw jezdí po Mostě za 8l a mimo za 6,2. Jo a fakt nejsem prase, podle hvězdiček i 75až 90 procent. Možná ještě pár km. najet?
TCe 90, najazdené 6500 Km priemerná spotreba (zábeh a po zime) 5,2l ...teraz po jarnom znulovaní priemerná spotreba 4,5l/100Km cesta dopráce(2-3 ľudia po rovinke 32 Km 54-86 Km/h tempomat)... pri jazde po meste a na diaľnici ...prípadne do kopcov to samozrejme stúpa, ale tých 5l/na 100Km je v pohode dosiahnuteľné... ale aj takých 8l je kľudne možných (po meste, kolóny, predbiehanie, zrýchľovanie)... na zrýchlenie tých 1500Kg je proste treba energiu

MF56
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát lis 30, 2018 16:16

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od MF56 » ned dub 28, 2019 13:36

depo63,děkuji za odpověd. Je pravda že jsem nejel dál než po městě. Jo a ty šipky-nejraděj vytrhnout!!!!
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od depo63 » ned dub 28, 2019 18:58

MF56 píše:
ned dub 28, 2019 13:36
depo63,děkuji za odpověd. Je pravda že jsem nejel dál než po městě. Jo a ty šipky-nejraděj vytrhnout!!!!
...a ešte som zabudol, používam VIF, ale netuším či to má nejaký vplyv na spotrebu ...ale prišlo mi to ako dobrý nápad pri zábehu auta
...ináč dnes som išiel po daždi do práce a späť a voda vo vyjazdených koľajách po kamiónoch poriadne zvyšuje spotrebu...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od DYK77 » ned dub 28, 2019 22:30

Šipky jsou tam kvůli nízkým emisím, jinak jsou k ničemu a řídit se podle nich motoru moc nepřidá.
Mám takovou svou pomůcku, nevnucuji nikomu. Minimální otáčky, které jsou s ohledem na lehký chod motoru pro motor ještě přijatelné ( všechny režimy krom brzdění motorem, tehdy mohou klesnout samozřejmě níže ) jsou takové, jaké má motor při zařazení nejvyššího převodového stupně při 90KM/h. U mě je to při 90ti cca 2000 ot. Přijde mi v celku fér točit motor před přeřazením alespoň do 3000 ( vyjma 1. a 2. stupně, tam je to v celku zbytečné ). Na spotřebu ovšem nejezdím, i když si ji eviduji. Dlouhodobý průměr 8l/100, umím i podstatně za méně i přes to, že nejdu pod 2000ot.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

kompre
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 22, 2018 09:48

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od kompre » pon dub 29, 2019 21:33

S tce 90 (kombi) som dnes akurat po 6 mesiacoch dosiahol 9000km. Priemernu spotrebu som nemazal od zaciatku, netusim z kolkych poslednych km sa priemerna spotreba vypocitava, mozno zatial z komplet mojich km (teda do 10000). Aktualne pocitac ukazuje 5,3l. Je tam vsetko, ale prevazuje BA, zapcha, obchvat, co sa kedy pritrafi, proste ozaj kombinovana spotreba s prihliadnutim na jemne uspornu jazdu. S velkou prevahou boli 1 az 2 ludia na palube. Kombinovanych 5l je pri ozaj velkej snahe dosiahnutelnych aj celorocne.

bagr3210
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: pon čer 18, 2018 20:43

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od bagr3210 » pon kvě 06, 2019 13:09

Tak to teda cumim,s jakymi hodnotami jezdite..
Clio mame jak druhy vuz v rodine a jezdi se s nim do prace cca 15-20km denne tam a zpet.A mame na nem po roku 5000km s prumerem 9,3(to ukazuje palubak). A to je uplne jedno,jestli jedem dle sipek,bez nich,v zacpe,po rovince,nebo jakkoliv jinak..
Renault Clio IV 1,2 16V 75 Limited Červená Flamme NNP

Thom222
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned dub 14, 2019 13:16

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Thom222 » stř kvě 08, 2019 13:24

Mám ho tri týzdne, denne 140km :) mesto 30% dialnica 40% okreska 30%. Priemer mám 5.3L
Renault Clio TCe 75 Limited 2019.5,3l

Uživatelský avatar
drbiker
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: pát říj 09, 2015 11:54
Bydliště: Vyškovsko

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od drbiker » sob kvě 11, 2019 18:17

Šipky doporučující přeřazení rychlosti neřešte, jsou tam jenom pro úředníka z Bruselu, aby měl radost, že je v autě takový pomocník, který má snížit spotřebu. Já si naopak myslím, že šipky motoru škodí, někdy ho doporučují podtáčet, tím pádem rozvibrovat a udusit ho.
Já šipky ignoruji, jezdím na pocit a dle otáčkoměru. Dlouhodobou spotřebu mám i přesto dobrých 5,4 l/100 km, v létě ale umím jezdit i úsporněji, bohužel jezdím denně po dálnici, kde je spotřeba samozřejmě vyšší..
V hodnocení Driving Eco2 mívám hodnocení tak 80/100, ve zrychlení i předvídání umím mít maximální hodnocení, ale v řazení mám dle systému rezervu, dostanu max. 3 hvězdičky z pěti. Aplikace chce, abych asi motor více dusil...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od DYK77 » ned kvě 19, 2019 02:18

Jak rikas, chce to, abys to dusil, za 4 roky provozu neprosel emisema a koupil si nove auto :scratch:
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Roberto-Baggio76
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: sob bře 12, 2016 15:52

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Roberto-Baggio76 » úte čer 18, 2019 13:53

Zdravím,

pěkný článek o sledování šipky na řazení:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mo ... a-citlive/

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od Clio50valec » ned črc 07, 2019 22:21

Neviem ako je to u vas, ale u mna je tento asistent super. Riadim sa nim a vzdy vie presne co treba zaradit. Nikdy sa mi nestalo ze by, zle zareagoval. Jedine ze nevie predpovedat napr bliziaci sa kopec. Nie je to len taka blbina do poctu ako u inych znaciek, ale plnohodnotny asistent. Nikdy motor nepodtaca. Ak kaze radit na 1800 tak na rovinkach urcite nie do kopca. Nikdy sa mi nestalo ze by po preradeni podla asistenta motor triasol atd. Asistent vzdy radi zaradenie stupna pre optymanly chod a spotrebu motoru. Za mna super vec

bagr3210
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: pon čer 18, 2018 20:43

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od bagr3210 » pon črc 08, 2019 09:24

Zrejme mas nejaky vyjimecny model s umelou inteligenci..
Protoze u mne furt ukazuje radit "do vyssich",kdyz jedu do kopce a to citit,ze nemuze..
Renault Clio IV 1,2 16V 75 Limited Červená Flamme NNP

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od kotasekh » pon črc 08, 2019 13:00

Tak to by byl asi prvni fungujici asistent :). U me mi signalizuje razeni, jako bych jel v petilitrovem osmivalci, ale zapomina na to, ze to neni ani litrovy trivalec. Asi mame kazdy jine usi. Pri pomalem zrychlovani mi uz pri 1900 ot. poradi zaradit vyssi stupen, pekne tam dat petku a dusit na 1500, aby nahodou muj motor nevyfoukl nejakou tu emisi navic :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Šipky pri radení rychlosti.

Příspěvek od DYK77 » stř říj 16, 2019 22:23

Roberto-Baggio76 píše:
úte čer 18, 2019 13:53
pěkný článek o sledování šipky na řazení:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mo ... a-citlive/
Auto fórum moc nemusím, ale tento článek je víceméně převzatý, takže OK. Osobně za tímhle názorem stojím, má to logiku, a proto mám dlouhodobý průměr 8l na 100Km a ne katalogových 5,3. Ve své podstatě mě štve akorát malá nádrž. Vyzkoušel jsem si párkrát, že umím jezdit za 6, ale z těch otáček nemám dobrý pocit. Né že by to motor nedával, ale článků a fotek o zhuntovaných motorech vlivem nízkých otáček a úsad už jsem viděl opravdu hodně, a naproti tomu vytáčené motry služebních aut, jsou na tom překvapivě dobře, takže jezdím jak s atmosférou. Ono je to stejně při více otáčkách živější a vzbuzuje větší pocit lehkosti. Tuhle jsem jel na trojku do kopce podél nějaké zdi s pootevřeným oknem, noha na podlaze, otáčkoměr kousek před červeným polem a panečku z výfuku se nelinuly jen saze, špony a spálený karbon ( čistil jsem svíčky :-D ), ale i pěkný zvuk, až mě to mile překvapilo. Kdo má 1.2TCe, tak určitě potvrdí, že trojka je zábavnej kvalt v celém rozsahu otáček. I s Grandtourem to letí jak pitomý, člověk nestíhá ty šipky ani sledovat :)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů