Autobaterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Autobaterie

Příspěvek od krvesaj » pon lis 26, 2018 10:12

Ahoj chci se zeptat na baterku v aute. V cliu mam nejakou tureckou 60Ah 510A. Ted jsem po roce a pul meril jen tak ze zvědavosti napeti na baterii a nejak jsem se zdesil. Nameril jsem multimetrem 12.2V. Tak jsem to hodil na nabijecku abych to pred zimou tedy doladoval. Po nabijeni a mereni po ca 16 hodin mi ukazovala baterka 12,57V. Za dalsi den ukazovala 12.3V. kdyz nastartuju dava to 14,78V tak altik je ok. Kontrolní oko sviti zelene, ale je to kravina tahle kontrola. Auto startuje hned, na displeji zadna hlaska low battery start engine(tu jsem mel kdyz jsem kupoval auto). Je pravda ze mam nainstalovany plasic kun od LAS, ale ten ma odber ca 2mA, coz je zanedbatelna hodnota. Dnes jsem jel ca 18 km a po vypnuti motoru mi napeti po jizde ukazovalo pouze 12,53V po pul hodine 12,3V. Zkusim jeste jednou dobit a pak to asi pujde do servisu at mi reknou vice, kdyz to je v zaruce.
Mate nekdo podobne napeti? Nebo tyhle baterky davaji jen do kombiku, kdyz se to vyrabi v Turecku? Diky
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Autobaterie

Příspěvek od kotasekh » pon lis 26, 2018 10:53

Inteligentni rizeni nabijeni baterie. Baterka se dneska udrzuje skoro vybita, protoze jeji nabijeni za jizdy zvysuje emise. Nabiji se vice mene jen za jizdy bez spotreby, tudiz brzdeni motorem. Strasna kravina, ktera nici baterie. Jestli to ma i clio 4 ale nevim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od krvesaj » pon lis 26, 2018 11:06

To mam na GS3 po nastartovani dava altik 14,6V kdyz je dobito tak udrzuje 13,3V. Clio prave nevim jak to ma. Start stop to nema. Tak se ptam.
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Autobaterie

Příspěvek od DYK77 » úte lis 27, 2018 18:02

Ahoj. Jestli máš auto rok a akumulátoru jsi si zatím nevšímal, tak mi ten stav nepřijde zcela abnormální, i když problém tam být může. Jak tu bylo zmíněno, chytré dobíjení, které v Cliu bývá, může mít toto na svědomí. Pakliže Ti to nabíjí až 14,78V , tak chytré nabíjení v autě máš.

Dříve bylo zvykem, že člověk měl baterii nabitou na 80% a po delší jízdě byla na 100%. Dnes je to přesně obráceně, vyjíždíš s nabitým akumulátorem a po delší jízdě má třeba jen 80%. Úroveň nabytí záleží jak hodně brzdíš motorem, rekuperuješ, jak často jezdíš, ... Jak řekl kolega výše, chytré nabíjení v současných autech udržuje baterii na pokraji smrti a pokud se s tím nic nedělá, umře.

I já mívám po odstavení auta napětí 12,5V a méně. Adekvátní měření provedeš tak, když si otevřeš haupnu, zamkneš auto a počkáš cca 10minut. Pak si můžeš být jistý, že auto přešlo do standby, všechny velké odběry odpadly a napětí akumulátoru se "zmátoří". Když ani tak napětí nepřeleze 12,5V tak to není dobrý, začíná se citelně zkracovat životnost akumulátoru.

Aby nebyl za těchto podmínek akumulátor za 3 roky na odpis, je dobrý jej dát na nabíječku alespoň jednou za měsíc. Nevím kolik Ampér dává tvoje nabíječka, ale je možné, že těch 16h nabíjení nebylo dostatečných. Nutno dodat, že pokud máš bezúdržbovou baterii, není dobré ji dávat nabíjet klasickou trafo nabíječkou, která uvede akumulátor do varu, elektrolyt se Ti postupně odpaří a nemáš možnost jej dolít. Akumulátory AGM taková nabíječka odpraví úplně. Lepší použít procesorovou nabíječku, alespoň tu co nabízí LIDL. Osobně jsem si letos napsal Ježíškovi o tuto... Sice je to hnedle za cenu nového akumulátoru, ale já ty akumulátory udržuji 3, tak se určitě vyplatí.
https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-t ... 07.htm?o=2
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od krvesaj » úte lis 27, 2018 18:36

Super díky. Jsem si myslel ze clio s obyc klasikou bude mit i klasiku dobijeni. Asi omyl 😁 mel jsem nabijecku z Lidlu a docela rychle to naladovala az podezrele ca do 20 minut, kdy prepla ze je plna baterka. Ted jsem koupil jeste jednu zrovna ctek mxs 5.0(podle testu by mela byt dobra) tak zitra to zkusim, kdyz ma mrznout. Je fakt ze jsem napeti meril po otevreni dveri. No uvidime. Hold se budu muset s tímto jevem smirit a popripade kazde tri roky kupovat baterku 😁 minule jsem jel ca 65 km a po 12 hodinach po odstaveni ukazovalo 12,6V. Uvidime a dekuji 😎
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Autobaterie

Příspěvek od DYK77 » úte lis 27, 2018 19:20

Není zač. Na těch 12,6V jsem převážně také, ale nabíjím a nabíjím. Nic moc, ale alespoň něco. Holt už zvykačka na e-mobily :-( Čas ukáže zda to mělo význam, či ne, ale naděje je. Už z principu mi vadí vyhazovat 2x tak velkou baterii po 2x tak kratším čase, než tomu bylo dřív. Prostě za 6 let to v tom nejhorším případě udělá 3x víc odpadu, a tomu říkají zelení chytré nabíjení. O odebrané elektrice ze zásuvky za těch 6let ani nemluvím. Prostě :smajli9:
Naper tam přes CTEK celý program od DESULPHATION a dej tomu čas. Jsem zvědav s čím pak přijdeš :-D
Podle manuálu ten tvůj CTEK nabíjí až 5ti Ampéry a dle tabulky je zapotřebí pro 60Ah baterii 12h času na plné nabití z 80ti %. Jelikož mohla být baterie víc vybitá a ta LIDL nabíječka dává jen 3A max, tak to nemohla hrubým odhadem za těch 16h stihnout dobít na 100%.

Po otevření dveří to u mě sosalo z baterie cca 8A = 96Watt což není úplně zanedbatelný :?

Také můžeš zkusiti toto a občas během jízdy hodit očko, co to napětí dělá
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 4c4dif4vel
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od krvesaj » úte lis 27, 2018 19:44

No zitra dam rano posusty po meste a pak do garaze na nabijecku. Navolit program nemohu. Si dela vse sama. Zkousel jsem nabit starou baterku ze Scenica bez Recond a prvni dva kroky (desulphation a soft start) probehly hned pak to bylo dele na 3 a 4. Uvidime pak dam info.
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od krvesaj » čtv lis 29, 2018 15:06

Tak jsem tedy naladavola baterku jinou nabijeckou. Docela jsem se divil kolik davala napeti pri nabíjení na normalni rezim. 14,7V, zrejme kvuli teplotnimu cidlu v nabijecce, nabijel jsem pri ca 5°C v garazi ca 12 hodin, co jsem byl v praci. Po prijezdu vse ok a udrzovaci napeti 14V. Tak jsem dnes rano ca 9 hodin po odpojeni nabijecky zmeril napeti naprazdno a ejhle 12,79V. Tak asi ten ctek to narval co se dalo. Pak jsem dal ca 12 km a napeti po nastartovani od altiku 13,8V(drive daval hned 14,78V) a behem jizdy to slo na 13,5V tak asi inteligentni dobijeni to ma. Pak jeste jednou probehlo mereni ca po hodine na prazdno a 12,74V tak snad to bude ok. Ale asi to hold budu davat kazdy mesic preventivne nabit.
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Autobaterie

Příspěvek od DYK77 » pát lis 30, 2018 00:21

Tak fajn, takhle nějak by to mělo makat, tedy porovnám-li to se svým autem. Na jednu stranu je to smutný, co si na nás ekoteroristi vymysleli, na stranu druhou je pozitivní to, že máš auto v pořádku a nemusíš řešit se servisem zdánlivou závadu. Ušetřil jsi si v Renaultu "kredit" pro něco důležitějšího :-)
S tím čidlem teploty a se zmíněnými 14,7V dává nabíjení CTEKu celkově smysl. Těch 14,7V tam je, ale jsou to jen pulsy, aby baterie nevařila.
Pokud jezdíš stále, tak nabití 1x za měsíc určitě prospěje. Dokud bude akumulátor nabytý, tak ho "chytré" nabíjení bude mít snahu cucat, až se do stane do stavu o kterém jsi psal na začátku tohoto tématu.
Kdo vyjede tak 1x za měsíc, měl by raději nabíjet hned po jízdě, každopádně nenechávat to dlouhodobě padnout pod 12,5V
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů