Vysoká spotřeba
Re: Vysoká spotřeba
Co si o tom myslím já
1 ) Vyšší oktanové číslo = přesnější hoření paliva a snížení možnosti samozápalu, většinou vlivem vysokého stlačení zápalné směsi.
Vysoký tlak nastává hlavně u přeplňovaných motorů , tím pádem postrádá smysl jej dávat do motoru atmosférického. Při vzniku samozápalu dojde ke klepání motoru a na to reaguje řídicí jednotka ( ŘJ ) tím, že změní předstih, čímž sníží výkon. To je teorie v praxi.
2) Četl jsem test měření výkonu přeplňovaného a atmosférického motoru s palivem 95, 98, 100 oktanů.
Výsledkem bylo, že atmosféra měla lepší výkon na oněch předepsasných 95okt. motor s turbem na 98okt. Výkon obou motorů na 100okt. byl v podstatě propadák. Aby 100okt. palivo mělo přínos, musela by se upravit mapa v ŘJ motoru.
Jenže v jiném testu 100okt. benzín ( údajně V Power Racing ) přínos měl i když v podstatě naprosto zanedbatelný, řádově 0,5 - 1KW.
3) Četl jsem o prémiových palivech v ČR. U některých je uvedeno v názvu číslo 100, ale je to asi jen marketingový tahák, protože údajně na našich stanicích není běžně k dostání palivo se 100 oktany. Prakticky vždy je to 98okt.
4) Četl jsem, že prémiová paliva ať už v nich aditiva jsou nebo ne ( měli by být ) ,mají menší podíl biosložky = šetrnější k motoru.
5) Dozvěděl jsem se od člověka z rafinerie, že tolerance při výrobě paliva, je +/- 2 oktany. Samozřejmě je lepší se vejít do záporné tolerance, jsou to menší výrobní náklady a větší zisk.
6) Se svým starším autem ( atmosférou ) jezdím na 98okt. Je to malý objem 1.1i 44KW, který je potřeba držet častěji pod plným plynem, více jej točit a když není něco OK, hned je to poznat. Nikdy jsem jeho výkon neměřil, ale myslím si, že jede na 98 líp. Tedy alespoň v tom smyslu, že to jede pořád stejně, tak jak by mělo. Někdy se prostě podaří natankovat 95okt. benzín a je citelně znát, že to prostě nejede ( možná právě tou zkrouhlou hodnotou oktanů, která je však ještě v normě ). Na trojku s 98okt. benzínem, letí otáčkoměr svižně k 6500 otáčkám, a kdyby jej nezastavil omezovač, šel by hravě ještě dál. S dobrou 95kou, to je podobné, ale už jsem párkrát natankoval 95ku a bylo to i u Shellu, kdy se otáčkoměr přibrzdil a sotva se valil přes 5000 otáček. Od té doby a je touž hodně dlouho, dávám převážně jen 98čku a mám svatej klid. U přeplňovaných motorů jakbysmet, tam není co řešit. 98 Tankuji převážně u Robin Oil, protože mi to vyhovuje i z hlediska dostupnosti a u stojanu mě nepřesvědčuje pikolík, že mi natankuje líp.
7) Na závěr. Různé články tvrdí různé věci a nerad bych šířil jejich mýty i když na každém šprochu pravdy trochu. Našel jsem si svůj systém a 98oktanů považuji za jakou-si jistotu, že si jízdu vždycky užiju. Motor to rozhodně nezničí, spíše naopak. S menším podílem biosložky a menší náchylností ke klepání, jej naopak šetřím. Doporučuji každému si vyzkoušet na co se mu jezdí líp a udělat si vlastní závěr. Pak je ještě otázka, zda někoho ovlivní vyšší cena za litr benzínu nebo ne. Já najezdím cca do 10.000Km za rok, tak stovku navíc na nádrž neřeším.
1 ) Vyšší oktanové číslo = přesnější hoření paliva a snížení možnosti samozápalu, většinou vlivem vysokého stlačení zápalné směsi.
Vysoký tlak nastává hlavně u přeplňovaných motorů , tím pádem postrádá smysl jej dávat do motoru atmosférického. Při vzniku samozápalu dojde ke klepání motoru a na to reaguje řídicí jednotka ( ŘJ ) tím, že změní předstih, čímž sníží výkon. To je teorie v praxi.
2) Četl jsem test měření výkonu přeplňovaného a atmosférického motoru s palivem 95, 98, 100 oktanů.
Výsledkem bylo, že atmosféra měla lepší výkon na oněch předepsasných 95okt. motor s turbem na 98okt. Výkon obou motorů na 100okt. byl v podstatě propadák. Aby 100okt. palivo mělo přínos, musela by se upravit mapa v ŘJ motoru.
Jenže v jiném testu 100okt. benzín ( údajně V Power Racing ) přínos měl i když v podstatě naprosto zanedbatelný, řádově 0,5 - 1KW.
3) Četl jsem o prémiových palivech v ČR. U některých je uvedeno v názvu číslo 100, ale je to asi jen marketingový tahák, protože údajně na našich stanicích není běžně k dostání palivo se 100 oktany. Prakticky vždy je to 98okt.
4) Četl jsem, že prémiová paliva ať už v nich aditiva jsou nebo ne ( měli by být ) ,mají menší podíl biosložky = šetrnější k motoru.
5) Dozvěděl jsem se od člověka z rafinerie, že tolerance při výrobě paliva, je +/- 2 oktany. Samozřejmě je lepší se vejít do záporné tolerance, jsou to menší výrobní náklady a větší zisk.
6) Se svým starším autem ( atmosférou ) jezdím na 98okt. Je to malý objem 1.1i 44KW, který je potřeba držet častěji pod plným plynem, více jej točit a když není něco OK, hned je to poznat. Nikdy jsem jeho výkon neměřil, ale myslím si, že jede na 98 líp. Tedy alespoň v tom smyslu, že to jede pořád stejně, tak jak by mělo. Někdy se prostě podaří natankovat 95okt. benzín a je citelně znát, že to prostě nejede ( možná právě tou zkrouhlou hodnotou oktanů, která je však ještě v normě ). Na trojku s 98okt. benzínem, letí otáčkoměr svižně k 6500 otáčkám, a kdyby jej nezastavil omezovač, šel by hravě ještě dál. S dobrou 95kou, to je podobné, ale už jsem párkrát natankoval 95ku a bylo to i u Shellu, kdy se otáčkoměr přibrzdil a sotva se valil přes 5000 otáček. Od té doby a je touž hodně dlouho, dávám převážně jen 98čku a mám svatej klid. U přeplňovaných motorů jakbysmet, tam není co řešit. 98 Tankuji převážně u Robin Oil, protože mi to vyhovuje i z hlediska dostupnosti a u stojanu mě nepřesvědčuje pikolík, že mi natankuje líp.
7) Na závěr. Různé články tvrdí různé věci a nerad bych šířil jejich mýty i když na každém šprochu pravdy trochu. Našel jsem si svůj systém a 98oktanů považuji za jakou-si jistotu, že si jízdu vždycky užiju. Motor to rozhodně nezničí, spíše naopak. S menším podílem biosložky a menší náchylností ke klepání, jej naopak šetřím. Doporučuji každému si vyzkoušet na co se mu jezdí líp a udělat si vlastní závěr. Pak je ještě otázka, zda někoho ovlivní vyšší cena za litr benzínu nebo ne. Já najezdím cca do 10.000Km za rok, tak stovku navíc na nádrž neřeším.
Re: Vysoká spotřeba
Jen rychla oprava tveho rozsahleho prispevku:
100 oktanovy benzin ma minimalne 100 oktanu, ne 98. A odchylka nekolika oktanu muze byt vzdy jen smerem nahoru, dolu nesmi, uvedene oktany vzdy musi byt ty minimalni, takze 100 oktanovy benzim miva kolem 101 oktanu. Zbytek dobry, tam nemohu soudit .
100 oktanovy benzin ma minimalne 100 oktanu, ne 98. A odchylka nekolika oktanu muze byt vzdy jen smerem nahoru, dolu nesmi, uvedene oktany vzdy musi byt ty minimalni, takze 100 oktanovy benzim miva kolem 101 oktanu. Zbytek dobry, tam nemohu soudit .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vysoká spotřeba
Děkuji za reakci
Připomněl jsem si jeden starší článek kde je uvedeno, že 98okt. je u 100okt. benzínu minimum. Měl jsem tedy pravdu, že -2okt. jsou možné.
Celé povídání jsem se snažil převést do PDF. Omlouvám se za zhoršenou kvalitu, ale číst to lze. Vložit to sem hned, ušetřil bych si klepání do klávesnice, přeci jen není nad odborný výklad.
MEGATEST - BENZÍNY SUPER PLUS 98
Odkaz ke ztažení zde ...
Připomněl jsem si jeden starší článek kde je uvedeno, že 98okt. je u 100okt. benzínu minimum. Měl jsem tedy pravdu, že -2okt. jsou možné.
Celé povídání jsem se snažil převést do PDF. Omlouvám se za zhoršenou kvalitu, ale číst to lze. Vložit to sem hned, ušetřil bych si klepání do klávesnice, přeci jen není nad odborný výklad.
MEGATEST - BENZÍNY SUPER PLUS 98
Odkaz ke ztažení zde ...
Naposledy upravil(a) DYK77 dne pon úno 05, 2018 22:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Vysoká spotřeba
Kdyby se tak normy daly volne stahovat, bylo by to na peknou polemiku... Ale takhle? Takhle bychom se nedomluvili a normu kvuli toho kupovat nebudu, a na stahnuti z netu jsou jen verze starsi tri let, coz je k nicemu .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vysoká spotřeba
zajímavé čtení, díky
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
hOOrNeT: není zač
kotasekh: napsal jsem na SGS Czech Republic s.r.o. snad odpoví. Kupovat normy je samozřejmě zbytečnost, nejde o život
kotasekh: napsal jsem na SGS Czech Republic s.r.o. snad odpoví. Kupovat normy je samozřejmě zbytečnost, nejde o život
Re: Vysoká spotřeba
takže mi z toho jasně vychází přesně ta strategie, kterou aplikuji --> běžný B95 + aditiv
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Odpověď z SGS přišla záhy. Nebudu citovat celou zprávu, která mi byla doručena, ale zjednodušeně u Naturalu 95 a 98 je přípustné -0,4 oktanu.
Tímto své tvrzení o -2 oktanech napravuji.
Tímto své tvrzení o -2 oktanech napravuji.
Re: Vysoká spotřeba
dekuji moc za info .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vysoká spotřeba
Ještě k tomuto tématu přidávám dva pěkné novinové články. Stojí za přečtení, neboť někdy jsou věci, které můžeme dělat špatně a rada se někomu může hodit. Mě třeba nepomůže asi nic, protože jezdit s benziňákem s otáčkami hluboko pod 2000 je mi prostě proti srsti. Čemu jízda na spotřebu škodí o tom je v článku zmínka, ale ušetřit na benzínu se dá. Jedna věta je tam naprosto svatá, "nic se nemá přehánět".
JAK JEZDIT ÚSPORNĚ S MALÝM TURBOMOTOREM
TEORIE A PRAXE ÚSPORNÉ JÍZDY
JAK JEZDIT ÚSPORNĚ S MALÝM TURBOMOTOREM
TEORIE A PRAXE ÚSPORNÉ JÍZDY
Re: Vysoká spotřeba
něco pro atmo motory nemáš? I když pochybuji, že bych byl schopen se dostat níž, než teď jezdím. Ale za zkoušku by to stálo
EDIT: tak jsem si to přečetl a zjistil, že další článek pro atmo motor není potřeba. V zásadě platí to samé, jen ty Nm jsou menší a musí na člověk včas reagovat.
EDIT: tak jsem si to přečetl a zjistil, že další článek pro atmo motor není potřeba. V zásadě platí to samé, jen ty Nm jsou menší a musí na člověk včas reagovat.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
JJ , ten druhý článek - test, je takový všeobecnější a rozhodně přijatelnější než striktně dusit motor v nízkých. Mám na mysli předvídavost, brzdění motorem, vyřazování, atd. Mám vyzkoušené, že to funguje, ale zase ne vždycky to vydržím. Když jedu na spotřebu, tak spíše pro zábavu, abych si zkusil, kam až se dostanu, ale jinak okolnosti v dopravě stejně člověka donutí jet neokonomicky, ať už z důvodu, že nechce být za blbce a brzdu provozu, nebo v zájmu vlastní bezpečnosti.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
Souhlasím s tím posledním, jedině pro zábavu a vydržet se to moc nedá. To raději obětuji těch pár litrů a jedu aspoň malinko zábavně. Ačkoliv s krabicí ta zábavnost má dost své limity. Ale brzdou určitě nejsem a takoví, kteří pak na 90 jedou 60... To je pak očistec.
Re: Vysoká spotřeba
150-160kmh je takova idealni cestovni rychlost clia aby to odsejpalo a pritom se nezdimal uplne motor je to i rychlost na kterou se dostane za relativne normalni dobu, to treba nad 180kmh se mu uz moc nechce...
pro zajimavost na posledni stupen toci 4000ot pri cca 170kmh tacho
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Vysoká spotřeba
To se bavis ale o jinem motoru a prevodovce
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vysoká spotřeba
asi tak, s 1,2 16V 75k udržet 160 na dálnici je nesmysl --> člověk to prostě nevydrží trápit ten motor moc dlouho Jednou jsem s tím dal 180 tacho z lehkého klesání, ale jen chvilkově, ty otáčky člověka děsily Eko jízda pomocí tempomatu do 115km/hod. Dá se stabilně držet bez problému rychlost do 140, pak už je moc hluku a motor leze hodně do otáček. O spotřebě nemluvě Při 130km/hod dle PC 7,5 ustálenou jízdou. Pak už to exponenciálně roste
s turbem je to asi jiná písnička...
s turbem je to asi jiná písnička...
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Ale on se netrápí, to je jen slabou povahou Atmosférická 16V se vždycky líp cítili ve vyšších otáčkách.
Max výkon máš v 5500ot. a krouťák ( nejefetivnější režim ) při 4250, tak kde bys to chtěl čudlat ?
Max výkon máš v 5500ot. a krouťák ( nejefetivnější režim ) při 4250, tak kde bys to chtěl čudlat ?
Re: Vysoká spotřeba
né že bych ho neposlal do otáček, naopak Ale držet ho na 160km/hod třeba 100km by mi bylo asi líto, to se dobrovolně přiznávám Využití max výkonu a otáček vidím vhodné využít spíš krátkodobě Na rozjetí, předjetí případně se silně přeloženým autem
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Motor má větší rezervu než kolik udává červená hranice otáčkoměru a 5000 ot. ve 160km/h, není ještě žádné zlo.
Viděl jsem zde: https://www.youtube.com/watch?v=y-jW6nNWedo
Ale je hodně vidět, že ani těch 75k na 1150Kg není úplně adekvátní a přijde mi to jako krok zpět. Starší 1.1 s 850kg jezdívaly svižněji. Nemám natočené zrychlení, starší Saxo má ale 12,5s na sto a není problém ho roztáhnout na 180. Když mě cokoliv předjede, krátkodobý vzduchový pytel mě katapultuje do plných 6000ot na 190 a kupodivu se udrží. Tak ještě před 10ti lety jsem ho takhle dokázal držet třeba z Jihlavy do Prahy. Teď už spíše krátkodobě, tak na 10Km a zase uberu třeba na 160, přeci jen už není provoz to co býval a jet v právém dálničním pruhu 110 se mi nechce, tak držím tempo s levým proudem.
Tohle video je rok a půl staré, Saxo 1.1 60k, 8 ventil, motor i těsnění od výroby původní stav a pořád šlape výborně.
http://www.smart-club.cz/Dokumenty/saxo ... V_0009.mp4
Tím tě samozřejmě nechci navádět Na svojí obhajobu říkám, že když už letím, tak nezávodím, a to vše za minimálního provozu, což je na videu i vidět
Viděl jsem zde: https://www.youtube.com/watch?v=y-jW6nNWedo
Ale je hodně vidět, že ani těch 75k na 1150Kg není úplně adekvátní a přijde mi to jako krok zpět. Starší 1.1 s 850kg jezdívaly svižněji. Nemám natočené zrychlení, starší Saxo má ale 12,5s na sto a není problém ho roztáhnout na 180. Když mě cokoliv předjede, krátkodobý vzduchový pytel mě katapultuje do plných 6000ot na 190 a kupodivu se udrží. Tak ještě před 10ti lety jsem ho takhle dokázal držet třeba z Jihlavy do Prahy. Teď už spíše krátkodobě, tak na 10Km a zase uberu třeba na 160, přeci jen už není provoz to co býval a jet v právém dálničním pruhu 110 se mi nechce, tak držím tempo s levým proudem.
Tohle video je rok a půl staré, Saxo 1.1 60k, 8 ventil, motor i těsnění od výroby původní stav a pořád šlape výborně.
http://www.smart-club.cz/Dokumenty/saxo ... V_0009.mp4
Tím tě samozřejmě nechci navádět Na svojí obhajobu říkám, že když už letím, tak nezávodím, a to vše za minimálního provozu, což je na videu i vidět
Re: Vysoká spotřeba
mrknul jsem na ty videa, co jsi tu dával Samo se dají najít i videa clia, kde to drží na 190 s 1,2 atmo (mluvím o třetí generaci).
https://youtu.be/ZsZEjTboi0E?t=5
Ale podezřívám je, že to rozjeli někde z kopečka
A propo - všiml jsem si markantního rozdílu ve zrychlení mezi III a IV. Rozdíl dle výrobce o dvě vteřiny! A je to dobře vidět i na videu. To co jsi poslal je masakr, on i dost brzo řadí, ale i tak - 18vteřin z 0-100 je hroznej šnek.
Tady je například video clia III se shodnou motorizací, čas 0-100 do 13,5 vteřiny. Ten motor jde o poznání živěji! Kde je chyba?
https://youtu.be/XUewO3qf-z4?t=33
EDIT:
90-130 clio III = 12,5 vteřiny
90-130 clio IV = 25 vteřin
Jiná převodovka, nebo takový rozdíl v hmotnostech? V katalogu nacházím různé hmotnosti k oběma variantám. Ví někdo ta správná čísla?
https://youtu.be/ZsZEjTboi0E?t=5
Ale podezřívám je, že to rozjeli někde z kopečka
A propo - všiml jsem si markantního rozdílu ve zrychlení mezi III a IV. Rozdíl dle výrobce o dvě vteřiny! A je to dobře vidět i na videu. To co jsi poslal je masakr, on i dost brzo řadí, ale i tak - 18vteřin z 0-100 je hroznej šnek.
Tady je například video clia III se shodnou motorizací, čas 0-100 do 13,5 vteřiny. Ten motor jde o poznání živěji! Kde je chyba?
https://youtu.be/XUewO3qf-z4?t=33
EDIT:
90-130 clio III = 12,5 vteřiny
90-130 clio IV = 25 vteřin
Jiná převodovka, nebo takový rozdíl v hmotnostech? V katalogu nacházím různé hmotnosti k oběma variantám. Ví někdo ta správná čísla?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
Váhy jsem našel podobné... samozřejmě každá stránka uvádí něco jiného. Ale nebude to i tím, že je motor emisně "přidušen"?
Re: Vysoká spotřeba
Clio 1.2 16V má přeci jen o dost výkonově navrch než Saxo 1.1 s 8 ventily z r.2002 s motorem, který se vyráběl bez větších změn už asi 10 i více let předtím, takže bych se nedivil, že bylo schopno jet ještě více. Já to absolvoval na tomto úseku z Chomutova na Louny. Projel jsem 130kou ty předchozí zatáčky a pak ho otevřel...
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 7D&rt=&rt=
Když si klikneš "Zobrazit výškový profil trasy", uvidíš, že jsem překonával převýšení +30m. Je to tam opravdu mírně do kopce. Na videu je vidět i ten nadjezd, na mapě označený jako EXIT 75.
Kde je chyba? Vlastně jsi to už řekl obojí sám. Vysoká hmotnost auta a to i díky moderním rádoby vymoženostem, nebo lépe řečeno zbytečnostem. Jiná převodovka s dlouhými převody též, snaha je točit motory co nejméně, kvůli spotřebě a emisím. Teď občas čtu, že už i jednička a zpátečka mívají tak dlouhý převod, že je problém se třeba rozjet nebo vycouvat na nájezdech v podzemních garážích atd. Doplním ještě, že do zhoršené dynamiky hraje roli elektronické naškrcení motoru ( změna mapy v ŘJ ). Všiml jsem si, že třeba nová generace RIO má se stejným motorem 1.4i jako předchůdce o 5KW méně. Samozřejmě že kvůli emisím, které stejně nejsou lepší.
Když jsem kupoval teď Clio, nenechal jsem se ukonejšit tím, že má něco o 30k víc než moje staré auto, ale vyloženě jsem přepočítával poměr váha/výkon a váha/točivý moment. Pomyslně jsem přičetl nějaké ztráty na rozměrnějších kolech a horší aerodynamice vlivem větší karosérie a byl jsem překvapen víc než dost. Konkrétně pak třeba mých starých 850kg/60k=14,1 a 850kg/95Nm=8,9 při porovnání s Cliem TCe 90 1150kg/90k=12,8 a 1150kg/140Nm=8,2 mi nepřišlo na takřka o polovičně silnější motor ničím ohromující, takže jsem celkově na ta nová nadupaná auta začal koukat vcelku dost zklamaně. Samozřejmě s větší váhou roste spotřeba, takže co jezdilo dříve za 5litrů, dneska jede za 7. Emise jsou jakože lepší, ale při větší spotřebě se jich vyrobí na každých 100Km o 1/2 víc, tak k čemu to je?
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 7D&rt=&rt=
Když si klikneš "Zobrazit výškový profil trasy", uvidíš, že jsem překonával převýšení +30m. Je to tam opravdu mírně do kopce. Na videu je vidět i ten nadjezd, na mapě označený jako EXIT 75.
Kde je chyba? Vlastně jsi to už řekl obojí sám. Vysoká hmotnost auta a to i díky moderním rádoby vymoženostem, nebo lépe řečeno zbytečnostem. Jiná převodovka s dlouhými převody též, snaha je točit motory co nejméně, kvůli spotřebě a emisím. Teď občas čtu, že už i jednička a zpátečka mívají tak dlouhý převod, že je problém se třeba rozjet nebo vycouvat na nájezdech v podzemních garážích atd. Doplním ještě, že do zhoršené dynamiky hraje roli elektronické naškrcení motoru ( změna mapy v ŘJ ). Všiml jsem si, že třeba nová generace RIO má se stejným motorem 1.4i jako předchůdce o 5KW méně. Samozřejmě že kvůli emisím, které stejně nejsou lepší.
Když jsem kupoval teď Clio, nenechal jsem se ukonejšit tím, že má něco o 30k víc než moje staré auto, ale vyloženě jsem přepočítával poměr váha/výkon a váha/točivý moment. Pomyslně jsem přičetl nějaké ztráty na rozměrnějších kolech a horší aerodynamice vlivem větší karosérie a byl jsem překvapen víc než dost. Konkrétně pak třeba mých starých 850kg/60k=14,1 a 850kg/95Nm=8,9 při porovnání s Cliem TCe 90 1150kg/90k=12,8 a 1150kg/140Nm=8,2 mi nepřišlo na takřka o polovičně silnější motor ničím ohromující, takže jsem celkově na ta nová nadupaná auta začal koukat vcelku dost zklamaně. Samozřejmě s větší váhou roste spotřeba, takže co jezdilo dříve za 5litrů, dneska jede za 7. Emise jsou jakože lepší, ale při větší spotřebě se jich vyrobí na každých 100Km o 1/2 víc, tak k čemu to je?
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
Popravdě úplně k ničemu. Beru, katalyzátor, pár opatření pro nějakou čistotu emisí, ať z výfuku neleze přímo rakovina, to chápu a respektuji. Ale takový start&stop... Úplně k ničemu, pomocník řazení, který kdyby mohl řadit, tak by ten motor nejraději udusil na 1000ot/min... Zniči celé auto, jenom, aby se ušetřilo 0.1l paliva. Už jenom čekám, kdy v autě bude bomba a jakmile překročíme určitou hranici emisí, auto se odpálí. Ekoteroristé jsou opravdu směšní a znám i takové, kteří pak jezdí naftovým autem 1.5km do práce. Hlavně, že se snaží být zelení a eco.
Re: Vysoká spotřeba
Je vidět, že na to máš správný názor. Teď jsem zase četl, jak vlastně probíhá v laboratoři měření emisí na brzdě. Už nevím jak to bylo přesně psané, ale v zásadě se měří emise celkem 15minut a to tak, že se několikrát zrychluje jakoby z nějaké rychlosti někam ( simulace městského a mimoměstského provozu ) a to třeba po dobu 11ti minut. A teď pozor, zbylé 4 minuty motor stojí, protože "čeká na červené" a je vypnutý StopStartem
Bodejť by ty emise nebyly tak výborný. Takovým výsledkem uchlácholím jedině debila a ne racionálně myslícího člověka.
Bodejť by ty emise nebyly tak výborný. Takovým výsledkem uchlácholím jedině debila a ne racionálně myslícího člověka.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
Tak laboratorní měření...tam dokonce může být odpojen alternator, motor predehřátý, no bylo to v jednom časopise krásně rozepsané, proste dalších asi 10 možností jak si snížit emise. Teď se uvidí, jak dopadnou měření, při reálnějších podmínkách. Však taky jde vidět, že extrémní downsizing, není zrovna schudná cesta. Viz. nová 1.3TCe, 1.8TCe, 1.7DCi, 2.0DCi. Nepotřebuji mít pod kapotou V8. Ale aby třeba do takové Octavie nacpali 3 válec s obsahem 1.0...jako jede to jede. Ale ta uspornost je pryč...jelikož jakmile to budu furt točit, to bude žrát stejně, ne-li víc jak např 1.5. Jenže když se občas člověk podívá, jak někteří přemýšlí, vidí jenom statistiky na papíře, realita pro ně neexistuje, tak se pak anI nedivím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů