Vysoká spotřeba
Re: Vysoká spotřeba
to se pěkně flákáš
V létě je ta spotřeba na couračky menší
V létě je ta spotřeba na couračky menší
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- LubiCzech
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
- Bydliště: Město Škodovek ....
Re: Vysoká spotřeba
V létě mám zase skůtřík, na něm najezdím víc než autem za celý rok
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972
Re: Vysoká spotřeba
nemám tušení, všude se píše něco jiného... Zkus pohledat, info viz můj podpis
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
a sakra, super nápad
Provozní hmotnost 1195 kg. A teď chci slyšet, kolik má IV grandtour Na netu jsou totiž strašné bludy
Provozní hmotnost 1195 kg. A teď chci slyšet, kolik má IV grandtour Na netu jsou totiž strašné bludy
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Díky za info. Já mám v TP 1243Kg. Rozdíl celkem nepatrný. To máš pěknou spotřebu
Re: Vysoká spotřeba
čekal jsem větší váhový rozdíl. Pak je to tedy jasný - emisní limity
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned dub 22, 2018 12:14
Re: Vysoká spotřeba
Caute,
mam Renault Clio IV 1,2 16v benzin, najazdenych 400km, 300km okresky, 100mesto so zapnutou klimou. Spotreba podla PC 6,1L
mam Renault Clio IV 1,2 16v benzin, najazdenych 400km, 300km okresky, 100mesto so zapnutou klimou. Spotreba podla PC 6,1L
Re: Vysoká spotřeba
Ahoj
Asi mám pokažený motor TCe 1,2 (H5F 87Kw) v Capturu, protože průměrnou spotřebu mam o dost jinou než tady uvádíte. Mam na něm najeto cca 4000+km (na letních gumách 800km) a průměrná spotřeba viz odkaz. Dojíždění do práce cca 10km jedním směrem (vesnice-město). Jednou týdně asi 100-130km okreska s dálnicí (70/30%)v kuse (jedním směrem).
Jen doufám, že ta spotřeba není známkou nějakého skrytého průseru (není to v režimu ECO, a na cestě i někoho předjedu. Jsem z okolí Jeseníku, takže když sjedu z kopce, musím se na něj znovu s autem vydrápat )
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-23-0.jpg
Asi mám pokažený motor TCe 1,2 (H5F 87Kw) v Capturu, protože průměrnou spotřebu mam o dost jinou než tady uvádíte. Mam na něm najeto cca 4000+km (na letních gumách 800km) a průměrná spotřeba viz odkaz. Dojíždění do práce cca 10km jedním směrem (vesnice-město). Jednou týdně asi 100-130km okreska s dálnicí (70/30%)v kuse (jedním směrem).
Jen doufám, že ta spotřeba není známkou nějakého skrytého průseru (není to v režimu ECO, a na cestě i někoho předjedu. Jsem z okolí Jeseníku, takže když sjedu z kopce, musím se na něj znovu s autem vydrápat )
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-23-0.jpg
Re: Vysoká spotřeba
a co se ti na té spotřebě A.M nelíbí?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Taky jsem premyslel, jestli si stezuje ze je moc mala nebo moc velka . Me prijde tak akoratni .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
To je právě hodně slušná spotřeba.
Re: Vysoká spotřeba
Spotřeba OK, ale myslím si, že to dusíš v nízkých otáčkách a ještě k tomu máš přehuštěný gumy.
Re: Vysoká spotřeba
gumy dělají dost
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
Kolik byly nafoukaný zimní gumy nevím (ale předpokládám, že při koupi nového auta to bylo správně) Letni jsou 2,2-2,3 jak které kolo (teď kontrolováno) /předepsáno 2,3 přední, 2,1 zadní)
Otáčky jsou dle mě v pořádku cca 1500-1800/1900 při jízdě po rovině vyrovnanou rychlostí. Do kopce nebo při zrychlovaní jsou samozřejmě vyšší.
Motor příliš nevytáčím, to je pravda, ale nemám pocit, že bych ho stejně tak trápil v nízkých. V otáčkách lehce pod 2000 má motor snahu příjemně zrychlovat auto, když je potřeba i v lehčím stoupání (neni třeba podřazovat)
Nepřijde mi rozumné, záměrně držet motor při jízdě za všech okolností v otáčkách 2000+ (je to moje první turbo, ale pocitově mi přijde, že motor jede dobře, a netrápím ho).
Snad se nepletu
Otáčky jsou dle mě v pořádku cca 1500-1800/1900 při jízdě po rovině vyrovnanou rychlostí. Do kopce nebo při zrychlovaní jsou samozřejmě vyšší.
Motor příliš nevytáčím, to je pravda, ale nemám pocit, že bych ho stejně tak trápil v nízkých. V otáčkách lehce pod 2000 má motor snahu příjemně zrychlovat auto, když je potřeba i v lehčím stoupání (neni třeba podřazovat)
Nepřijde mi rozumné, záměrně držet motor při jízdě za všech okolností v otáčkách 2000+ (je to moje první turbo, ale pocitově mi přijde, že motor jede dobře, a netrápím ho).
Snad se nepletu
Re: Vysoká spotřeba
No to je presne ono. 15oo az 2ooo otacek je zase podle meho nazoru malo, i kdyz palubni pocitac, takto doporucuje radit, spotreba se tim znacne snizi a dynamika motoru v nizkych otackach je slusna, ale ty tlaky a karbonu se taky dari.
Ja jezdim zase spise jak s atmosferou. Vytacim motor na 27oo otacek a malo plynu pri klidne jizde a pri predjizdeni a rozjezdech na dalnici klidne 55oo a plnej. Na 6tku pod 90km/h moc nejdu, coz odpovida 2ooo otackam, pri 18oo uz podrazuji. Ve 140ti motor na 6 toci 3ooo otacek, coz mi prijde uplne optimalni. I tak jsem schopen jezdit za 6,5 az 7 litru a na tech 7,5 mi to rychle vyleti i pri kratsi jizde po meste. ECO rezim vyuzivam prave jen v mestskych aglomeracich, plyn na ECO neni tak citlivy a jizda je plynula. Mimomesto litam bez ECO, tam preferuji razantnejsi reakci plynu.
Rozhodne nejsem zadny pirat, ale holt se vice priklanim k teorii, ze motor ma bezet lehce, coz s nizkymi otackami nejde ruku v ruce. Druha teorie je, ze motor se ma prohnat, aby se vypaloval a cistil, takze kdyz to jde, dopreji mu to a litr benzinu navic je v tomto pripade pro mne druhorady.
Clio je muj druhy mazlik s preplnovanym motorem, ale prvni s motorem s primym vstrikem. Cas ukaze, ci zachazeni bylo pro motor prospesnejsi. Pravdou je, ze posledni dobou maji svizneji provozovane motory lepsi emise a byvaji v lepsi kondici, nez ty kde se jezdilo na spotrebu.
Ja jezdim zase spise jak s atmosferou. Vytacim motor na 27oo otacek a malo plynu pri klidne jizde a pri predjizdeni a rozjezdech na dalnici klidne 55oo a plnej. Na 6tku pod 90km/h moc nejdu, coz odpovida 2ooo otackam, pri 18oo uz podrazuji. Ve 140ti motor na 6 toci 3ooo otacek, coz mi prijde uplne optimalni. I tak jsem schopen jezdit za 6,5 az 7 litru a na tech 7,5 mi to rychle vyleti i pri kratsi jizde po meste. ECO rezim vyuzivam prave jen v mestskych aglomeracich, plyn na ECO neni tak citlivy a jizda je plynula. Mimomesto litam bez ECO, tam preferuji razantnejsi reakci plynu.
Rozhodne nejsem zadny pirat, ale holt se vice priklanim k teorii, ze motor ma bezet lehce, coz s nizkymi otackami nejde ruku v ruce. Druha teorie je, ze motor se ma prohnat, aby se vypaloval a cistil, takze kdyz to jde, dopreji mu to a litr benzinu navic je v tomto pripade pro mne druhorady.
Clio je muj druhy mazlik s preplnovanym motorem, ale prvni s motorem s primym vstrikem. Cas ukaze, ci zachazeni bylo pro motor prospesnejsi. Pravdou je, ze posledni dobou maji svizneji provozovane motory lepsi emise a byvaji v lepsi kondici, nez ty kde se jezdilo na spotrebu.
Re: Vysoká spotřeba
jak říká DYK77, stačí se podívat na firemní auta. Většinou jezdí suprově, protože tomu každý šlape na krk jak blázen, když to není jeho Firma (mluvím o velkých firmách) dopřává autu servis co je třeba a a i přes velké km nájezdy jsou na tom ty auťáky často motorově velmi dobře. Já mám maličkou 1,2 atmosféru s 58kW, tu musím honit v otáčkách v podstatě pořád Nicméně i tak se to tomu motoru evidentně líbí. Je živý a s dobrou spotřebou. Ty turba nutí lidi jezdit v nižších otáčkách, protože to už dole jede jak z praku, tak proč to točit. Samotnému se mi to stává, když skočím do octy 1,9TDI PD 96kW, tak mám taky potřebu to držet dole a nechat foukat turbo - dokud si to neuvědomím... (a že se to tomu PD zrovna dvakrát dole nelíbí...)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vysoká spotřeba
hOOrNeT : JJ u těch služebáků je ona kondice z pohledu běžného majitele auta až k naštvání
Bohužel, nenašel jsem křivku TCe120. U TCe90 je třeba vidět, že pod 2000 to nemá cenu držet.
https://cz.pinterest.com/pin/1080864597 ... 5/?lp=true
A ještě něco do placu. Názor nechť si na to každý udělá sám ...
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
Bohužel, nenašel jsem křivku TCe120. U TCe90 je třeba vidět, že pod 2000 to nemá cenu držet.
https://cz.pinterest.com/pin/1080864597 ... 5/?lp=true
A ještě něco do placu. Názor nechť si na to každý udělá sám ...
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
Re: Vysoká spotřeba
Ahoj
V těch článcích co jsi dával odkazy si najde každý to co chce .
Píší, že se má měnit olej cca v 15,000 a nemáš hodně šlapat na plyn v nízkých otáčkách.
O jízdě v nízkých (přiměřených podle situace od 1500 -2000) skoro bez plynu (bez zátěže) typicky pro jízdu po rovině na okreskách ani slovo.
Ostrá jízda podle článku taky usazeniny karbonu v motoru neodstraní, možná jen něco jestli vůbec...
Křivku výkonu pro Tce 120 jsem v rychlosti nenašel, ale u motoru TCE 130 (shodný motor) je naprosto jiná než Tce 90.
Při 1500ot 190Nm, 1700 skoro plný a od 2000 už kroutící moment neroste.
Prostě se nedá paušálně soudit a jednoznačně radit, ale zaleží hodně na citu a situaci (ale točit motor pod 1300-1400 je asi už fakt nesmysl i když auto tak rádi, zejména v ECO modu) .
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-27-0.JPG
V těch článcích co jsi dával odkazy si najde každý to co chce .
Píší, že se má měnit olej cca v 15,000 a nemáš hodně šlapat na plyn v nízkých otáčkách.
O jízdě v nízkých (přiměřených podle situace od 1500 -2000) skoro bez plynu (bez zátěže) typicky pro jízdu po rovině na okreskách ani slovo.
Ostrá jízda podle článku taky usazeniny karbonu v motoru neodstraní, možná jen něco jestli vůbec...
Křivku výkonu pro Tce 120 jsem v rychlosti nenašel, ale u motoru TCE 130 (shodný motor) je naprosto jiná než Tce 90.
Při 1500ot 190Nm, 1700 skoro plný a od 2000 už kroutící moment neroste.
Prostě se nedá paušálně soudit a jednoznačně radit, ale zaleží hodně na citu a situaci (ale točit motor pod 1300-1400 je asi už fakt nesmysl i když auto tak rádi, zejména v ECO modu) .
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-27-0.JPG
Re: Vysoká spotřeba
aj v tých grafoch je nejaký chaos ...rozumie tomu niekto ? ...ten istý motor a taký rozdiel ?
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
No jeslti to chápu správně, tak někdo nechal chipnout 0,9TCe z 66kw na 83,8kw. Přičemž se samozřejmě měnila mapa a tak je i průběh výkonu jiný, max. výkon je teď při 5760 ot.min a toč.moment 178,7Nm při 2960 ot.min. Opravte mě, jestli to chápu špatně.
Re: Vysoká spotřeba
K těm načipovaným křivkám jsem trochu skeptický Když jsem nechával nezávisle změřit výkon jinde než tam kde bylo auto čipováno ( ne Clio ), tak mi výkon naměřili o 2Kw menší ( měl být o 15Kw vyšší ) a krouťák o 15 Nm vyšší ( měl být o 25Nm vyšší ). Samozřejmě mi nabídli možnost přečipování s tím, že to umí udělat lépe. Jelikož byl však v reálu nárůst síly motoru uspokojivý, nechal jsem věci tak jak jsou. Do dnes ale nevím, zda mě natáhli při načipování, nebo se mě druhá firma, kde bylo prováděno nezávislé měření, snažila přimět, abych u nich taky utopil nějaké prašule. Každopádně křivka kterou mi vyjeli, je už od pohledu divná
KŘIVKA
Ano, jak píšeš, v tom článku si každý najde to svoje. Je potřeba si přečíst více, aby si člověk udělal nějaký průměrný názor, na toto téma je toho napsáno opravdu hodně. Ale třeba z popsaného vyplývá, že nízké otáčky způsobí rychlejší zakarbonování spalovacího prostoru ( vstřiky, svíčky, prostor nad pístem i povrch pístu a též pístních kroužků = klepání motoru, ztráta tlaků ve válci a výkonu ), což se dá ostřejší jízdou eliminovat, načež zakarbonování sacích ventilů se moc předejít nedá, jen oddálit, neboť nejsou u přímého vstřiku omývány palivem. Ale zase když se sundá sací potrubí - parohy, není vyčištění sacích ventilů takový kumšt jako řešit zakarbonování zbytku komponent. Někdo vyčištění ventilů řeší chemicky, někdo mechanicky např. zubním kartáčkem, mě osobně se líbí třeba otryskání drcenými skořápkami z ořechů ...
https://www.youtube.com/watch?v=HONtZ2WAodk
Ale jak jsem řekl na začátku, čas ukáže jestli mělo nějaký smysl řešit jestli jezdit s nižšími nebo vyššími otáčkami. Sám s tím reálnou zkušenost vůbec nemám, tak určitě nikomu nic nevnucuji Samozřejmě pokud se bavíme o nízkých otáčkách, jízda z kopce bez plynu při 1500ot nebo po rovině s minimem plynu je buď úplně neškodná, nebo naprosto minimálně. O potenciální hrozbě se bavíme v té souvislosti, pokud někdo v tomto režimu otáček dá plný plyn, ve 2000 už řadí a zase dá plný a to ještě v kopci. Ono motor toto dává pocitově skvěle, ale když jej podržím do 5000, začne za krouťákem vrcholit ještě výkon, a pak je to fakt kalup
Ale, aby tento příspěvek nebyl zcela mimo téma. Dnes menší výlet 250Km, řekněme 100km po dálnici s min rychlostí 130, na chvíli i lehce přes 200. Pak dalších 100km po okreskách, normálka 90-100 a zbývajících 50km menší obce a Praha, předepsanou padesátkou. S těmi 6,7l/100 co to píchlo jsem velmi spokojen, na spotřebu jsem nejel.
KŘIVKA
Ano, jak píšeš, v tom článku si každý najde to svoje. Je potřeba si přečíst více, aby si člověk udělal nějaký průměrný názor, na toto téma je toho napsáno opravdu hodně. Ale třeba z popsaného vyplývá, že nízké otáčky způsobí rychlejší zakarbonování spalovacího prostoru ( vstřiky, svíčky, prostor nad pístem i povrch pístu a též pístních kroužků = klepání motoru, ztráta tlaků ve válci a výkonu ), což se dá ostřejší jízdou eliminovat, načež zakarbonování sacích ventilů se moc předejít nedá, jen oddálit, neboť nejsou u přímého vstřiku omývány palivem. Ale zase když se sundá sací potrubí - parohy, není vyčištění sacích ventilů takový kumšt jako řešit zakarbonování zbytku komponent. Někdo vyčištění ventilů řeší chemicky, někdo mechanicky např. zubním kartáčkem, mě osobně se líbí třeba otryskání drcenými skořápkami z ořechů ...
https://www.youtube.com/watch?v=HONtZ2WAodk
Ale jak jsem řekl na začátku, čas ukáže jestli mělo nějaký smysl řešit jestli jezdit s nižšími nebo vyššími otáčkami. Sám s tím reálnou zkušenost vůbec nemám, tak určitě nikomu nic nevnucuji Samozřejmě pokud se bavíme o nízkých otáčkách, jízda z kopce bez plynu při 1500ot nebo po rovině s minimem plynu je buď úplně neškodná, nebo naprosto minimálně. O potenciální hrozbě se bavíme v té souvislosti, pokud někdo v tomto režimu otáček dá plný plyn, ve 2000 už řadí a zase dá plný a to ještě v kopci. Ono motor toto dává pocitově skvěle, ale když jej podržím do 5000, začne za krouťákem vrcholit ještě výkon, a pak je to fakt kalup
Ale, aby tento příspěvek nebyl zcela mimo téma. Dnes menší výlet 250Km, řekněme 100km po dálnici s min rychlostí 130, na chvíli i lehce přes 200. Pak dalších 100km po okreskách, normálka 90-100 a zbývajících 50km menší obce a Praha, předepsanou padesátkou. S těmi 6,7l/100 co to píchlo jsem velmi spokojen, na spotřebu jsem nejel.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vysoká spotřeba
Zrovna včera jsem četl znovu článek o ekorally. Spotřeba 2.6l/100km. Ještě u 1.2HTP, máme se asi co učit ještě. Nicméně každou trasu bych končil asi na hřbitově... Unuděn k smrti, ale jezdil za 2.6l/100km.
Re: Vysoká spotřeba
140 (+ 10 Nm overtorque) pri 2 250
...vie niekto čo je to ten overtorque ?
prečo tam nieje rovno že 150 Nm ? ...
...vie niekto čo je to ten overtorque ?
prečo tam nieje rovno že 150 Nm ? ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti