tak mi to nedalo (clio III 1,2 16V) a dnes jsem si zkusil rozdíl mezi tím, když jedu eco vs. když je mi to šumák
Trasa: 154km, celkové stoupání 1600m, celkové klesání 1600m. Dálnice cca 25-30 km (mezi Turnovem a Libercem).
Obsazenost 2 lidi a v kufru cca 40kg zavazadel.
ECO:
jezdil jsem doposud, tj - nezdržuji, ale zbytečně nepředjíždím není-li před "loudalem" fakt volno, rozjíždění spíše prudší a následné udržování rychlosti, předvídám, hodně dojíždím, minimalizace brzdění, rychlost mimo obec tempomat 95-100km/hod, dálnice tempomat 110km/hod
--> spotřeba 5,5 litru /100 km.
ŠLAPU JAK CHCI:
dnešní jízda, tj - rozhodně se neloudám, prudké akcelerace, stále využívám dojíždění např. ke kruhovému objezdu, časté atakování 5500-6000ot/min, častější předjíždění, rychlost mimo obec 110-120km/hod, rychlost na dálnici 130-150km/hod.
--> průměrná spotřeba 6,1 litru / 100 km.
VERDIKT:
Časová úspora cca 20 min. Atmo motor není na jízdní režim z hlediska spotřeby zdaleka tak citlivý, jako turbo. Být ta dálnice delší, tak se ty rychlé jízdy okolo 150km/hod ve spotřebě promítnou více. Během téhle jízdy jsem si několikrát vzpomněl na video, co tu bylo s cliem IV a shodným motorem plnící novější euro. Je to nebe a dudy. Po pravdě jsem si říkal, jak pěkně to i upaluje (na atmo 1,2) --> o to více mě udivoval pohled na palubní pc, který jsem každou chvíli sledoval a vlastně zjistil, že to ani při větším zatížení nijak závratně nežere
Jasně, nemohu mít kdykoliv a kdekoliv během mžiku 150/hod jak si umanu, ale kdo by to od tak malého motůrku očekával