Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Když už LED vpředu, tak přecházím i na LED vzadu. Konkrétně teď mluvím o osvětlení RZ na GrandTouru.
Musím říci, že svítí pěkně. Foťákem se mi nedařilo to zcela přesně zachytit, tak alespoň přibližně ...
Samotná výměna osvětlení bývá velmi jednoduchá, klik - klak a je to. Jenže nesmí vám v tom nic bránit, jako třeba rámeček RZ ( možná případné výměně žárovky vadí i vám ). Dávám sem celou story, jak výměna probíhala, neb se některé části mohou hodit i při opravě.
Zakoupeno na Aliexpressu v přepočtu do 250,-Kč
Výměně bránil již zmíněný rámeček RZ, který byl od dealera přinýtován, tak jsem nýty odvrtal a rámeček sejmul. Druhá polovina nýtů však
vždy zapadne do dutiny dveří, v tomto případě mezi zadní plastový panel a dveře, tak jsem se je jal vyndat. Než je možné panel sundat, je
potřeba sejmout i vnitřní tapecír. Jak na to ...
Tapecír drží na 4řech vrutech. Dva jsou ve výkrojích ( madlech ) a dva jsou přístupné po sejmutí záslepek k žárovkám zadních svítilen. Pak
už drží jen na 8mi plastových nacvakávacích kolíčcích a 4řech kovových sponkách, takže jej stačí vycvaknout ...
Pro sundání panelu je potřeba povolit 7 šroubů ( 10mm klíč ) přístupných po sejmutí tapecíru v dutině dveří ...
Na spodní hraně dveří uvolnit a vyjmout plastové příchytky. Fungují na principu hmoždinky ...
Z každého boku panelu jsou 2ks torx vrutů. Ty nepovolovat, jen si tím člověk zkomplikuje život ...
Pak panel vycvaknout, drží už jen na 5ti nacvak. kolíčcích. Pozor na kabel pro osvětlení a kameru.
Musím říci, že svítí pěkně. Foťákem se mi nedařilo to zcela přesně zachytit, tak alespoň přibližně ...
Samotná výměna osvětlení bývá velmi jednoduchá, klik - klak a je to. Jenže nesmí vám v tom nic bránit, jako třeba rámeček RZ ( možná případné výměně žárovky vadí i vám ). Dávám sem celou story, jak výměna probíhala, neb se některé části mohou hodit i při opravě.
Zakoupeno na Aliexpressu v přepočtu do 250,-Kč
Výměně bránil již zmíněný rámeček RZ, který byl od dealera přinýtován, tak jsem nýty odvrtal a rámeček sejmul. Druhá polovina nýtů však
vždy zapadne do dutiny dveří, v tomto případě mezi zadní plastový panel a dveře, tak jsem se je jal vyndat. Než je možné panel sundat, je
potřeba sejmout i vnitřní tapecír. Jak na to ...
Tapecír drží na 4řech vrutech. Dva jsou ve výkrojích ( madlech ) a dva jsou přístupné po sejmutí záslepek k žárovkám zadních svítilen. Pak
už drží jen na 8mi plastových nacvakávacích kolíčcích a 4řech kovových sponkách, takže jej stačí vycvaknout ...
Pro sundání panelu je potřeba povolit 7 šroubů ( 10mm klíč ) přístupných po sejmutí tapecíru v dutině dveří ...
Na spodní hraně dveří uvolnit a vyjmout plastové příchytky. Fungují na principu hmoždinky ...
Z každého boku panelu jsou 2ks torx vrutů. Ty nepovolovat, jen si tím člověk zkomplikuje život ...
Pak panel vycvaknout, drží už jen na 5ti nacvak. kolíčcích. Pozor na kabel pro osvětlení a kameru.
Naposledy upravil(a) DYK77 dne stř led 24, 2018 20:55, celkem upraveno 1 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Taky se přidám.
Udělal jsem LED osvětlení vepředu a vzadu prostoru pro nohy. Lampičky pro zadní cestující. Zadní parkovací kameru. A dnes zadní zástěrky. Foto zde:
http://moje.auto.cz/jakubred/clio.html
Postupně tam budu dodávat fotky a recenzi auta.
Udělal jsem LED osvětlení vepředu a vzadu prostoru pro nohy. Lampičky pro zadní cestující. Zadní parkovací kameru. A dnes zadní zástěrky. Foto zde:
http://moje.auto.cz/jakubred/clio.html
Postupně tam budu dodávat fotky a recenzi auta.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Paráda. To vnitřní osvětlení na stropě a podsvícení u nohou jsi dodal celé sám, nebo to tam bylo a měnil jsi jen žárovičku za LED?
A druhá otázka, jak Ti tam sedly ty prahové lišty? Musel jsi je přihýbat? Já jsem si koupil karbonovou fólii, tak budu vyrábět jen takto, ale zase chci aby sahaly dál až po okraj prahu.
A druhá otázka, jak Ti tam sedly ty prahové lišty? Musel jsi je přihýbat? Já jsem si koupil karbonovou fólii, tak budu vyrábět jen takto, ale zase chci aby sahaly dál až po okraj prahu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Dělal jsem to sám. Podsvícení nohou je LED pásek. Zadní lampičky jsou lampičky z trojkové fabie. Vypadají asi nejlíp ze všech světel. A hlavně mají polohování, že svítí při otevření dveří a nebo když je potřeba tak se dají zapnout.
Ty zadní lišty se musely dost ohnout. Přední jsou v pohodě. Byly to přímo na Clio Grandtour.
Ty zadní lišty se musely dost ohnout. Přední jsou v pohodě. Byly to přímo na Clio Grandtour.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Jinak to LED osvětlení spz vypadá velice dobře. Dobrá práce.
Já jsem tam měnil pouze žárovku za LED a výsledek není špatný, ale tohle svítí daleko lépe.
Já jsem tam měnil pouze žárovku za LED a výsledek není špatný, ale tohle svítí daleko lépe.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Vyměnit jen LED žárovičky taky není špatný nápad. Uvidíme časem komu to vydrží fungovat déle
S těma lampičkama jsi to tedy vychytal parádně
S těma lampičkama jsi to tedy vychytal parádně
Naposledy upravil(a) DYK77 dne stř led 24, 2018 19:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Díky za zajímavé poznatky a vychytávky na tvém Cliu, dobrá práce!
Také už jsem se za rok užívání Clia s autem seznámil a napadlo mě pár drobností, které bych mohl vyřešit, např:
-na letní sezonu chci pořídit textilní koberce, strašně se mi líbí originální koberce Premium-červené Rouge, http://www.autofreiberg.eshop-zdarma.cz ... 21305.html
-vnější gumové těsnění dveří jsem vzdal, nebudu řešit, navedl jsi mě na myšlenku pořízení zástěrek-lapače nečistot, přijde mi to jako praktická věc.
-osvětlení, chtěl bych vyměnit vpředu žárovky za lepší, např. Osram Night Breaker nebo něco podobného, vzadu stojí za zvážení výměna couvacího světla a možná i osvětlení SPZ.
-ošetření podvozku, zde také vidím prostor pro vylepšení, sice je většina podvozku oplastovaná, ale pod plasty chybí ošetření plechů gumoasfaltem, jak tomu bylo u II. generace z roku 2002. Zatím to ale nechám být, přikláním se spíš ke sledování stavu a věnování se očistě podvozku v zimě od solného posypu cest. Pokud bude problém, nechám komplet podvozek profesionálně ošetřit.
-izolace motorového prostoru. Ne že bych byl nespokojen s odhlučněním, ale izolace mám vykousané od hlodavců, takže bych to chtěl nahradit lepší izolací, která bude funkční a zároveň nebude chutnat zvířatům. Jako zajímavé řešení mi přijde toto: https://www.ahifi.cz/samolepici-izolacn ... tab-rating
-jinak mě nic nepadá, jsem s autem spokojený.
Také už jsem se za rok užívání Clia s autem seznámil a napadlo mě pár drobností, které bych mohl vyřešit, např:
-na letní sezonu chci pořídit textilní koberce, strašně se mi líbí originální koberce Premium-červené Rouge, http://www.autofreiberg.eshop-zdarma.cz ... 21305.html
-vnější gumové těsnění dveří jsem vzdal, nebudu řešit, navedl jsi mě na myšlenku pořízení zástěrek-lapače nečistot, přijde mi to jako praktická věc.
-osvětlení, chtěl bych vyměnit vpředu žárovky za lepší, např. Osram Night Breaker nebo něco podobného, vzadu stojí za zvážení výměna couvacího světla a možná i osvětlení SPZ.
-ošetření podvozku, zde také vidím prostor pro vylepšení, sice je většina podvozku oplastovaná, ale pod plasty chybí ošetření plechů gumoasfaltem, jak tomu bylo u II. generace z roku 2002. Zatím to ale nechám být, přikláním se spíš ke sledování stavu a věnování se očistě podvozku v zimě od solného posypu cest. Pokud bude problém, nechám komplet podvozek profesionálně ošetřit.
-izolace motorového prostoru. Ne že bych byl nespokojen s odhlučněním, ale izolace mám vykousané od hlodavců, takže bych to chtěl nahradit lepší izolací, která bude funkční a zároveň nebude chutnat zvířatům. Jako zajímavé řešení mi přijde toto: https://www.ahifi.cz/samolepici-izolacn ... tab-rating
-jinak mě nic nepadá, jsem s autem spokojený.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj.
Koberce vypadají opravdu hezky. Na léto jsou textilní fajn a vytvářejí útulnější prostředí. Mrkni pro zajímavost na ty tepichy.cz. Bez kovového nášlapu se tam pohybují +/- za stejnou cenu.
Ta izolace do motoru by hlodavcům mohla odolat a vypadá jinak než to co jsem viděl před pár lety. Pod tím odkazem jsem neviděl, že by někdo řešil hnotnost. Tenkrát tu co jsem potěžkal, byla těžká víc než dost. Raději odlehčuji Pravda na kapotu Clia toho není potřeba zase tolik.
S Osram Night Breaker zkušenost mám a něco k tomu dodám. Klidně si je odzkoušej také a až Ti odejdou dej tam klasické Osramky za 70Kč ( nemyslím Ultra Life s prodlouženou životností, ale Standard ), poznáš že rozdíl co by do svítivosti vlastně žádný. Všechno okolo Osram Standard jsou jenom zbytečně vyhozený peníze. Rozdíl mezi Night Breaker a Ultra Life je ten, že ty první mají přežhavená vlákna, konstruovaná jakoby na menší napětí a tím pádem kratší životnost a ty druhé jsou naopak podžhavené, konstruované jakoby na napěští vyšší, méně svítí a tím pádem vydrží déle ( vhodné spíše na denní svícení ). Žárovka je citlivá na změnu jmenovitého napětí, cca +10% Volt = +20% výkonu, ale -70% života. A naopak.
Standard je hodně dobrý kompromis mezi oběma, takže pokud je teď ve světlech máš, vsadím se, že se k nim po prvním, druhém nákupu Night Breakerů vrátíš.
Standard mi vydržely skoro 5 let, N.B. asi rok a půl, ale zase je pravda, že při LED denním svícení Ti vydrží o něco déle.
Ještě jedna poznámka. Kvalitní žárovka, byť třeba svítí stejně intenzivně jako nějaká "No name", se může lišit tím, že její kvalita spočívá ve správně nastavené geometrii vlákna. I malá nepřesnost způsobí špatné vrhání světla do paraboly, což také snižuje světelný výkon.
Koberce vypadají opravdu hezky. Na léto jsou textilní fajn a vytvářejí útulnější prostředí. Mrkni pro zajímavost na ty tepichy.cz. Bez kovového nášlapu se tam pohybují +/- za stejnou cenu.
Ta izolace do motoru by hlodavcům mohla odolat a vypadá jinak než to co jsem viděl před pár lety. Pod tím odkazem jsem neviděl, že by někdo řešil hnotnost. Tenkrát tu co jsem potěžkal, byla těžká víc než dost. Raději odlehčuji Pravda na kapotu Clia toho není potřeba zase tolik.
S Osram Night Breaker zkušenost mám a něco k tomu dodám. Klidně si je odzkoušej také a až Ti odejdou dej tam klasické Osramky za 70Kč ( nemyslím Ultra Life s prodlouženou životností, ale Standard ), poznáš že rozdíl co by do svítivosti vlastně žádný. Všechno okolo Osram Standard jsou jenom zbytečně vyhozený peníze. Rozdíl mezi Night Breaker a Ultra Life je ten, že ty první mají přežhavená vlákna, konstruovaná jakoby na menší napětí a tím pádem kratší životnost a ty druhé jsou naopak podžhavené, konstruované jakoby na napěští vyšší, méně svítí a tím pádem vydrží déle ( vhodné spíše na denní svícení ). Žárovka je citlivá na změnu jmenovitého napětí, cca +10% Volt = +20% výkonu, ale -70% života. A naopak.
Standard je hodně dobrý kompromis mezi oběma, takže pokud je teď ve světlech máš, vsadím se, že se k nim po prvním, druhém nákupu Night Breakerů vrátíš.
Standard mi vydržely skoro 5 let, N.B. asi rok a půl, ale zase je pravda, že při LED denním svícení Ti vydrží o něco déle.
Ještě jedna poznámka. Kvalitní žárovka, byť třeba svítí stejně intenzivně jako nějaká "No name", se může lišit tím, že její kvalita spočívá ve správně nastavené geometrii vlákna. I malá nepřesnost způsobí špatné vrhání světla do paraboly, což také snižuje světelný výkon.
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: čtv lis 30, 2017 20:37
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Můžu doporučit Osram Silverstar. Svítí skoro stejně jako Nightbreaker, ale vydrží mnohem déle, na Cliu je mám rok a na fabii jsem je měl asi 4 roky a ani jednou jsem je neměnil.
Renault Clio Grandtour IV 0.9 Tce 66 kW, 2017
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Další téma na mém Cliu jsou fólie na blinkrech. Začal jsem o nich uvažovat hned jak jsem auto přivezl domů ( např. světla na Meganu mi přijdou rozhodně decentnější ). Přes zimu jsem nakoupil materiál a než jsem se k tomu dostal, tak jsem si na obří blinkry, zakusující se do blatníku, zvykl. Ale co, když už jsem měl fólie doma, tak jsem to alespoň zkusil. Fólie jsou kouřové s nízkým zatmavením, tak aby propustily co nejvíce světla ( odhaduji, že úbytek je tak maximálně do 10%, v celku nepatrný, za to oranžová působí sytěji ), ale zároveň potlačily výrazný lesk chromu vůči poměrně tmavému laku. S výsledkem jsem spokojený, teď ještě co na to řeknou švestky
PS : foto nic moc, až vyjedu zkusím pořídit něco reálnějšího .
PS : foto nic moc, až vyjedu zkusím pořídit něco reálnějšího .
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ještě jedna na doplnění za slunečného dne.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Další lepítka jsem aplikoval na práhy. K zadním dveřím budou trochu oříšek, pokud je nebudu chtít udělat moc malé.
No a nárazník u kufru.
No a nárazník u kufru.
Naposledy upravil(a) DYK77 dne pon črc 02, 2018 23:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
ty polepy na prah mi přijdou opravdu funkční. Je to vidět na hodně autech, často tam je lak odřený až na základ. Vyřezával sis to sám z metráže, nebo koupil už nařezané?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Vystřihnul jsem to nůžkama na prasáka z metráže Vyjde to na pár kaček. Na Ebay jen za takovýto polep chtějí dost, řádově několik stokorun a navíc jsou menší a méně kryjí.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
podobné jsem tam právě viděl. Sám jsem chtěl dát čirou fólii, ale zatím jsem se k tomu nedokopal
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Čirou fólii jsem tam měl na zkoušku předtím, ale za sebe musím říci, že jsem zjistil, že ta čirá není vůbec vidět a že ta karbonová se mi líbí víc. Samozřejmě je to věcí vkusu. Hlavně nenakupovat samolepící tapety u Vietnamců, na auto patří autofólie. Jsou pevnější a odolnější . Možnost nákupu např. zde ...
http://plasti-shop.cz/20-folie
http://plasti-shop.cz/20-folie
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
to je divný, že ta transparentní nebyla vidět Ale chápu
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
skoda ze triko uz neni, ja si drive nevsiml...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Je, akorát to přestěhovali
https://www.aliexpress.com/item/Gildan- ... autifyAB=0
https://www.aliexpress.com/item/Gildan- ... autifyAB=0
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
super diky objednam , ja i hledal ale asi blbe naslo mi to spoustu jinych tohle se mi libi
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Tak vidíš Toto šedé mám už doma. Gramáž tak akorát a 100% coton to nejspíše bude. Materiál je příjemný. Velikost sedí také dobře. Objednával jsem vyloženě podle rozměrů některého z mých triček co mám doma a super.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Kamera do auta - Anker Roav C1 Pro
Dnes bylo v autě trochu jak po výbuchu, ale už je vše zase jak má být. Podělím se o malý návod jak na instalaci kamery, i když zajímavější a přínosnější jsou fotky z rozborky.
Přilepit kameru na sklo zvládne každý, napájecí kablík se vede klasicky pod tapecírem střechy podél okna - stačí zastrčit pod okraj a je to. Pak se sejme těsnící guma dveří, opatrně se vycvakne plast "A" sloupku a vedeme kablík dál směrem k palubce ...
... od těsnící gumy se dá pod palubovku odbočit de-facto v libovolném místě, pak se může pokračovat třeba pod kobercem a je dále na zvážení jak bude kamera připojena. Tedy
a) využijeme-li zásuvku pro zapalovač a do něj zasuneme USB konektor. Tím pádem máme hotovo,
b) nebo zvolíme nenápadnou, ale složitější variantu a připojíme kameru k elektroinstalaci trochu jinak.
Zvolil jsem variantu "b" .
Původně jsem zvažoval vytvoření pevné zásuvky 12V v prostoru u nohou spolujezdce, ale zdroj v ní zasunutý 12V/5V USB + koncovka USB kabelu, by dost trčely do prostoru a myslím, že by hrozilo ukopnutí při nastupování.
Nakonec jsem rozebral zdroj 12V/5V USB ( běžně nazývaný jako nabíječka telefonů do auta, zasouvaná do zásuvky pro zapalovač) , odstranil obal a ponechal k dalšímu použití jen vnitřek - tištěný obvod s USB konektorem, na který jsem přiletoval přívodní kablík. V podstatě je to tohle ...
https://www.aliexpress.com/item/DC-DC-5 ... autifyAB=0
řešení je to funkční i když už nyní koukám, že bych to nahradil tímto hotovým zapouzdřeným zdrojem ...
https://www.aliexpress.com/item/New-Arr ... autifyAB=0
nebo úplně nejlépe ...
https://www.aliexpress.com/item/Black-P ... autifyAB=0
Zdroj 12V/5V USB jsem uzavřel smršťovací bužírkou a ponechal schovaný pod kobercem na místě kde nedojde k jeho poškození ...
Od zdroje jsem dále pokračoval dvojlinkou k zásuvce zapalovače, kde jsem ji k zapalovači paralelně připojil ...
pozn: doporučuji u zdroje na straně 12V, předřadit pouzdro s trubičkovou pojistkou cca 1A. Samotná zásuvka 12V je jištěna ve voze pojistkou 15A.
Abych se k zásuvce dostal, bylo nutné sejmout boční plasty středového panelu. Jsou pouze nacvaknuté, ale doporučuji s jejich sejmutím postupovat opatrně. Plasty drží v celku pevně, levý i pravý na 11ti bodech.
Samotná kamera je v celku fajn. Pro případné zájemce je spousta info na internetu. Mě se na ní líbí ...
a) její rozměry a možnost nenápadného umístění na okně...
Takto se pak "ztrácí" při běžném pohledu řidiče za provozu ...
b) záznam obrazu je dobrý, che to nastavit na max. rozlišení.
c ) má dost užitečných funkcí a možnost správy a stahování videí přes WiFi do mobilního telefonu.
Dnes bylo v autě trochu jak po výbuchu, ale už je vše zase jak má být. Podělím se o malý návod jak na instalaci kamery, i když zajímavější a přínosnější jsou fotky z rozborky.
Přilepit kameru na sklo zvládne každý, napájecí kablík se vede klasicky pod tapecírem střechy podél okna - stačí zastrčit pod okraj a je to. Pak se sejme těsnící guma dveří, opatrně se vycvakne plast "A" sloupku a vedeme kablík dál směrem k palubce ...
... od těsnící gumy se dá pod palubovku odbočit de-facto v libovolném místě, pak se může pokračovat třeba pod kobercem a je dále na zvážení jak bude kamera připojena. Tedy
a) využijeme-li zásuvku pro zapalovač a do něj zasuneme USB konektor. Tím pádem máme hotovo,
b) nebo zvolíme nenápadnou, ale složitější variantu a připojíme kameru k elektroinstalaci trochu jinak.
Zvolil jsem variantu "b" .
Původně jsem zvažoval vytvoření pevné zásuvky 12V v prostoru u nohou spolujezdce, ale zdroj v ní zasunutý 12V/5V USB + koncovka USB kabelu, by dost trčely do prostoru a myslím, že by hrozilo ukopnutí při nastupování.
Nakonec jsem rozebral zdroj 12V/5V USB ( běžně nazývaný jako nabíječka telefonů do auta, zasouvaná do zásuvky pro zapalovač) , odstranil obal a ponechal k dalšímu použití jen vnitřek - tištěný obvod s USB konektorem, na který jsem přiletoval přívodní kablík. V podstatě je to tohle ...
https://www.aliexpress.com/item/DC-DC-5 ... autifyAB=0
řešení je to funkční i když už nyní koukám, že bych to nahradil tímto hotovým zapouzdřeným zdrojem ...
https://www.aliexpress.com/item/New-Arr ... autifyAB=0
nebo úplně nejlépe ...
https://www.aliexpress.com/item/Black-P ... autifyAB=0
Zdroj 12V/5V USB jsem uzavřel smršťovací bužírkou a ponechal schovaný pod kobercem na místě kde nedojde k jeho poškození ...
Od zdroje jsem dále pokračoval dvojlinkou k zásuvce zapalovače, kde jsem ji k zapalovači paralelně připojil ...
pozn: doporučuji u zdroje na straně 12V, předřadit pouzdro s trubičkovou pojistkou cca 1A. Samotná zásuvka 12V je jištěna ve voze pojistkou 15A.
Abych se k zásuvce dostal, bylo nutné sejmout boční plasty středového panelu. Jsou pouze nacvaknuté, ale doporučuji s jejich sejmutím postupovat opatrně. Plasty drží v celku pevně, levý i pravý na 11ti bodech.
Samotná kamera je v celku fajn. Pro případné zájemce je spousta info na internetu. Mě se na ní líbí ...
a) její rozměry a možnost nenápadného umístění na okně...
Takto se pak "ztrácí" při běžném pohledu řidiče za provozu ...
b) záznam obrazu je dobrý, che to nastavit na max. rozlišení.
c ) má dost užitečných funkcí a možnost správy a stahování videí přes WiFi do mobilního telefonu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů