Chytré dobíjení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Tomlu » úte lis 08, 2022 13:47

Tak jsem minulý týden byl donucen vyměnit baterii, vydržela skoro 4 a třičtvrtě roku, ze dne na den byla kaput, pak jsem jí sice na chvíli oživil, ale jen než dorazí nová, když sem jí vyndal tak jsem na ní naměřil jen 10,5 V, bylo div že ještě vůbec startovala..., předchozí baterie měla zhruba půl svého života zapojený IBS konektor, nyní sem IBS už nezapojoval, tak uvidím jak dlouho vydrží teď.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od depo63 » stř kvě 24, 2023 12:29

tak po 4a trištvrte roku to batéria pomaly vzdáva...
jazdil som so zapojeným IBS konektorom a len vypínal start stop

viete poradiť ako to je s výmenou akumulátora ?
dá sa to doma, či je treba nejakú konfiguráciu v servise ?
aké máte skúsenosti ?

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Tomlu » pon kvě 29, 2023 17:33

Práce na pár minut doma před barákem, servis nebo nějaká konfigurace nebyla třeba.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » úte srp 22, 2023 10:18

S odpojeným IBS jezdím už dobře přes 4 roky, baterie je v provozu celkem 6 let a vše je v naprostém pořádku. Napětí 12,7V drží i při delším odstavení vozu, cca na 14dní, déle jsem to nezkoušel. Za jízdy je napětí v palubní síti učebnicových 14,4V, po delší jízdě a nabití akumulátoru klesne na 14V a drží, což je naprosto ideální stav.

Na garančce určitě baterii nijak extra nekontrolují. Byť má víčka na dolití destilky, je baterie považována za bezúdržbovou a tudíž jí servis nedolévá. Doma to však člověk snadno zvládne, viz foto v mém úvodním příspěvku. Nicméně po odpojení IBS jsem zatím neměl potřebu baterii dolévat.

Proklemováním kontaktu na kapotě, se u Clia IV zruší jen StopStart, chytré dobíjení zůstává v činnosti. Odpojením IBS se zruší jak StopStart, tak chytré dobíjení. Jediné bezvýznamné mínus je, že odpojení IBS způsobí textovou hlášku o deaktivaci StopStartu na displeji palubní desky. Kliknutím do tlačítka pravé páčky hláška zmizí.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 hosti