Garanční prohlídka
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Garanční prohlídka
Ahoj nenašel jsem tu toto téma. Chtěl bych se zeptat, na kolik Vás vyšla prohlídka. Jsem objednaný za týden tak abych ca věděl Kolik si mám připravit. je to moje první a k servisu typu A necham jen vyměnit olej + olej filtr. Popřípadě ceny i dalších prohlídek. Díky.
Najeto 7000 km 1.2 16V
Najeto 7000 km 1.2 16V
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
No to to snad reknou v konkretnim servisu pri objednani .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
No to mi nerekli, neco jen rikali ze s tim olejem to bude tim padem servisni typ B tak jsem z toho jelen proto se ptam zda uz nekdo byl popripade Kolik ho to stalo
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
Mám už druhé Clio IV a po prvním roce je prohlídka + výměna kabinového filtru. Stojí cca 1500Kč, na výměnu oleje má Renault předpis 30 tis. km nebo 2 rokykrvesaj píše: ↑stř dub 11, 2018 17:41Ahoj nenašel jsem tu toto téma. Chtěl bych se zeptat, na kolik Vás vyšla prohlídka. Jsem objednaný za týden tak abych ca věděl Kolik si mám připravit. je to moje první a k servisu typu A necham jen vyměnit olej + olej filtr. Popřípadě ceny i dalších prohlídek. Díky.
Najeto 7000 km 1.2 16V
Renault Megane Grandcoupe Tce 115
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
Re: Garanční prohlídka
Renault sice oficiálně předepisuje výměnu oleje po 30-ti tis. nebo 2 letech, ale ani při prodeji auta mi tento interval nedoporučili dodržovat. Pokud nemáš velký kilometrový nájezd, doporučuji interval zkrátit na polovinu, tj. 15 tis. nebo rok. Mám s tímto motorem zkušenosti ze starších Renaultů, je docela náchylný na palivo a pravidelné výměny oleje, vyplatí se o něj starat.
K ceně servisní prohlídky, moje první prohlídka na Cliu IV byla včetně výměny oleje (motor 0,9 TCe, nájezd necelých 20 tis.), cena byla lehce přes 4 tisíce.
K ceně servisní prohlídky, moje první prohlídka na Cliu IV byla včetně výměny oleje (motor 0,9 TCe, nájezd necelých 20 tis.), cena byla lehce přes 4 tisíce.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
Jasny tak mam 5. Renaulta tak menim max do 15 tis spis kolem 10 tis. Interval je nesmysl. I sam mi pri objednanina prohlidku rekl, ze delam dobre s olejem jen nerekl kolik to bude stat kamarad byl s Rapidem a tam si rekli ve Skodovce po dvou letech 3200 Kc. Tak uvidime o kolik je Renault drazsi
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
Mám ted rok 1.2Tce a taky jsem měnil na 15 tis. , zvlášť když se ukázalo jak problémový motor to může být. Mimo jiné dnes přestala šlapat auto klima, a chvíli to ani netopilo, takže zitra do Renaultu do pr...
Renault Megane Grandcoupe Tce 115
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
Tak garancka je za mnou. Dělali mi servis A + B. Cena celkem 2994. Jediny ceho jsem se zdesil ze mi dali do auta 10w40 elf sti. Na moji otazku proc tak mi dali zarucni list kde jsou jaky oleje dle normy a 10w40 ze se do motoru 1.2 16V dava jako standard. Nevim nevim ale jezdit 30tis na 10w40?
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
10w40 nicemu nevadi. Oproti 5w40 ma jine vlastnosti snad az pri -20°C nebo tak nejak, jinak je stejny...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Garanční prohlídka
Ano ano a divím se, že lidi v tomto směru nemají pořád jasno. Při tom je to v celku jednoduché ...
SAE - kupříkladu 10W/40, 5W/40, 5W/30 = viskozita = vnitřní tření kapaliny, též tekutost oleje, nevypovídá nic o kvalitě, ale pouze o jeho čerpatelnosti za určitých klimatických podmínek. Rozhodující je průměrná roční teplota v oblasti kde je vůz provozován.
ACEA, API - kupříkladu ACEA A5/B5; API SL/CF; Renault RN0700; Ford WSS-M2C913-D/ WSS-M2C913-C = kvalita oleje. Nesmí být nižší než výrobcem stanovená kvalita pro daný vůz.
U mého auta je tudíž možné dát do motoru ***TOTO***
Info na https://www.renault.cz/pripojeni-regist ... e-services
Nicméně ideální je provozovat auto na olej, na který bylo zajeto. U sebe jsem měl v motoru 5W/40 longlife , takže v tom budu pokračovat i když jej budu měnit cca do 10tis.Km. Zase taková drahota to není...
https://www.autodily-cardo.cz/-3/elf-ev ... 5l-stitek/
SAE - kupříkladu 10W/40, 5W/40, 5W/30 = viskozita = vnitřní tření kapaliny, též tekutost oleje, nevypovídá nic o kvalitě, ale pouze o jeho čerpatelnosti za určitých klimatických podmínek. Rozhodující je průměrná roční teplota v oblasti kde je vůz provozován.
ACEA, API - kupříkladu ACEA A5/B5; API SL/CF; Renault RN0700; Ford WSS-M2C913-D/ WSS-M2C913-C = kvalita oleje. Nesmí být nižší než výrobcem stanovená kvalita pro daný vůz.
U mého auta je tudíž možné dát do motoru ***TOTO***
Info na https://www.renault.cz/pripojeni-regist ... e-services
Nicméně ideální je provozovat auto na olej, na který bylo zajeto. U sebe jsem měl v motoru 5W/40 longlife , takže v tom budu pokračovat i když jej budu měnit cca do 10tis.Km. Zase taková drahota to není...
https://www.autodily-cardo.cz/-3/elf-ev ... 5l-stitek/
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
To je mi jasny s tim olejem. Jen se divim ze mi tam nedali 5w40 kdyz ji jezdim na vsech autech. To je jedno pristi rok si to vymenim sam a dam tam od elf sxr 5w40 a nebo si o nej reknu v servisu
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
Já jsem měnil nedávno a taky Elf SXR 5w40
Renault Megane Grandcoupe Tce 115
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
Renault Clio IV Tce 120
Renault Clio IV 1.2 16V
Re: Garanční prohlídka
První prohlídka u mě 5.700,- ( včetně výměny oleje na vyžádání, jinak by to vyšlo až na příští rok )...
5300,- výměna oleje RN710 5W/40, olej. filtru, pylového filtru + jakože nějaká prohlídka a údržba
400,- na můj požadavek vyvážení všech 4ks kol.
5300,- výměna oleje RN710 5W/40, olej. filtru, pylového filtru + jakože nějaká prohlídka a údržba
400,- na můj požadavek vyvážení všech 4ks kol.
Naposledy upravil(a) DYK77 dne stř srp 15, 2018 23:09, celkem upraveno 1 x.
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
To je docela nepomer ty jo ja daval necele ty 3.000 Kč za stejne veci krom tedy prevazeni kol. Ale hlavně ze je to hotove.
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
Tak jedině ještě podle množství a druhu oleje. Mě tam nalili 4,8l , což podle vlastní výměny po pár tisících Km, tak nějak odpovídá a je tam na 30.tis. Km. V servisu nabízejí i standardní 5W/40 s průběhem na 15tis Km, tam je cena za 1litr nižší.
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
No ja mam uctovano 4 litry elfu STI evolution 700 10w40 . Chtel jsem jiny olej tak mi bylo receno, ze tohle davaji jako standard. Asi jiný servis jiný mrav
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
to me taky lehce nasralo ze jsem pak zjistil ze mi jednou nalili 10w40 olej, ale pak mi dle meho VIN nasel v nejake databazi renaultu ze to tam nalejt muzou
ale pro ten pocit radeji mam 5w/40
i kdyz realne co nalijou clovek nikdy nevi...
a me uctujou tusim 5l
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Garanční prohlídka
Omlouvám se, mám tam chybu, dali mi správně 5W/40, už jsem si to nahoře opravil
Bude to tento RN 0710 5W/40 : https://www.kupoleje.cz/cz-detail-88455 ... 40-5l.html
Stejnou normu RN 0710 má i tento 10W/40 https://www.kupoleje.cz/cz-detail-88384 ... 4l-1l.html
Ale jo, 10W určitě motor nezničí, tedy v našich klimatických teplotách, ale měli by v servisu respektovat a dolévat to co tam bylo, případně změnu konzultovat se zákazníkem. Jako že nikdo zatím ještě pořádně nezdůvodnil, proč je lepší nalévat do motoru stejný olej na který je motor zajetý, tak s tímto názorem souhlasím.
Víme, že 10W versus 5W se v zásadě liší hlavně viskozitou a čerpatelností při studeném motoru. Rozdíly se projevují cca až při -10°C , což u nás nebývá poslední dobou často ( na horách je to samozřejmě jinak ). I tak je 10W v pohodě do nějakých -18 , jen to chce tedy nechat motor po naskočení pár desítek sekund kloktat na volnoběh a ne hned vypálit. Ostatně to platí nejen pro 10W.
Když jsem tak pročítal výhody a nevýhody hustších VS řídkých olejů, tak obojí má něco do sebe a současně bych řekl, že i zde platí, že nic se nemá přehánět. Poslední dobou má nezanedbatelný význam použití řídkých olejů pro automobilky z důvodu nižšího tření a snížení spotřeby a emisí. Já bych byl s použitím řídkého oleje jinak dost opatrný ( bavím se už o 0W/xx který byl jeden čas příčinou poškození turba u VW , tak že přecházeli zpět na 5W/xx ) . Ne zřídka se píše, že při vyšší zátěži a teplotě u něj může dojít k přetržení "vlákna" , myšleno mastného filmu, který chrání povrch součástí proti tření "na sucho" a rychlému opotřebení. V našich klima podmínkách, mi přijde 5W a 10W jako takový solidní kompromis. 15W už je zase hustý dost, ale pořád se vyplatí aplikovat jej do staršího motoru s většími vůlemi u něhož se již projevuje zvýšená spotřeba ve válcích, či drobný průsak oleje.
Bude to tento RN 0710 5W/40 : https://www.kupoleje.cz/cz-detail-88455 ... 40-5l.html
Stejnou normu RN 0710 má i tento 10W/40 https://www.kupoleje.cz/cz-detail-88384 ... 4l-1l.html
Ale jo, 10W určitě motor nezničí, tedy v našich klimatických teplotách, ale měli by v servisu respektovat a dolévat to co tam bylo, případně změnu konzultovat se zákazníkem. Jako že nikdo zatím ještě pořádně nezdůvodnil, proč je lepší nalévat do motoru stejný olej na který je motor zajetý, tak s tímto názorem souhlasím.
Víme, že 10W versus 5W se v zásadě liší hlavně viskozitou a čerpatelností při studeném motoru. Rozdíly se projevují cca až při -10°C , což u nás nebývá poslední dobou často ( na horách je to samozřejmě jinak ). I tak je 10W v pohodě do nějakých -18 , jen to chce tedy nechat motor po naskočení pár desítek sekund kloktat na volnoběh a ne hned vypálit. Ostatně to platí nejen pro 10W.
Když jsem tak pročítal výhody a nevýhody hustších VS řídkých olejů, tak obojí má něco do sebe a současně bych řekl, že i zde platí, že nic se nemá přehánět. Poslední dobou má nezanedbatelný význam použití řídkých olejů pro automobilky z důvodu nižšího tření a snížení spotřeby a emisí. Já bych byl s použitím řídkého oleje jinak dost opatrný ( bavím se už o 0W/xx který byl jeden čas příčinou poškození turba u VW , tak že přecházeli zpět na 5W/xx ) . Ne zřídka se píše, že při vyšší zátěži a teplotě u něj může dojít k přetržení "vlákna" , myšleno mastného filmu, který chrání povrch součástí proti tření "na sucho" a rychlému opotřebení. V našich klima podmínkách, mi přijde 5W a 10W jako takový solidní kompromis. 15W už je zase hustý dost, ale pořád se vyplatí aplikovat jej do staršího motoru s většími vůlemi u něhož se již projevuje zvýšená spotřeba ve válcích, či drobný průsak oleje.
- krvesaj
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Garanční prohlídka
Tak to je dobre, uz jen ze mas turbinu tak je lepší 5w kvuli mazani v zime.dejme tomu ze u klasicke atmosfery se to nejak neresi. Nas znamy co dela dilenskeho mistra u Skodovky mi rikal, ze vsude leje 10w40 od Totalu i do TSI. Hlavni je asi dodrzet tu normu. Kolik te tedy stal prosim te litr te 5w40. To sxr leju do Scenica
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno
Re: Garanční prohlídka
Mezi 5 a 10W je rozdil az pri -25° C, vzdyt to je i v te postovane tabulce videt. Nema to nic spolecneho s kvalitou nebo normou, je to proste jen viskozita za studena. V nasich podminkach je 10W zcela vyhovujici olej, ktery neni nicim horsi nezli 5W.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Garanční prohlídka
To máš úplně pravdu. Těch -18°C jsem nadhodil obecně, abych se zbytečně nerozepisoval. Dle tabulky je použitelnost 10W do -25°C a 5W do -30°C. Samotný rozdíl 5°C mezi nimi, ale nic moc jinak nevypovídá. Pokud ale vezmeme v potaz čerpatelnost oleje, která souvisí s viskozitou i s tím za jakou dobu se olej po startu motoru dostane do všech částí motoru, tak tam už rozdíly jsou. Nebudu teď hledat konkrétní čísla v tabulkách, nicméně pokud jde o teploty nad nulou, doba zaolejování motoru je téměř nulová. Při malých mrazech je rozdíl v době zaolejování řádově v několika málo vteřinách, ovšem nad -18 které jsem uvedl, může být rozdíl 10 až 20s. Občas to nevadí, kdo však jezdí v tužší zimě hodně město a krátké trasy, tak by měl raději přejít z 10 na 5W.
Re: Garanční prohlídka
Ja mel za to, ze dokud se nedostavame na mezni minusove teploty, tak je cerpatelnost stejna. Treba pri -15°C je na tom 5W s cerpatelnosti stejne jako 10W. Ale jestli je teda za stejnych nelimitnich teplot cerpatelnost rozdilna, tak je pak lepsi pouzivat 5W SAE.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Garanční prohlídka
To není skokové. Takže rozdíly tam budou vždycky. Čím nižší teplota, tím větší rozdíl.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Garanční prohlídka
Ahj borci.
Říkám to správně pokud řeknu, že první garanční prohlídka u Clio IV Grandtour rv. 2018 je po roce nebo po ujetí 30 000 km podle toho co nastane dřív ?
Říkám to správně pokud řeknu, že první garanční prohlídka u Clio IV Grandtour rv. 2018 je po roce nebo po ujetí 30 000 km podle toho co nastane dřív ?
Re: Garanční prohlídka
mikarik: ano, je to tak, za "normálních" podmínek předepisuje výrobce garanční prohlídku po 30 tisících nebo jednom roce. Na první garanční prohlídce ti olej nemusí ale vyměnit, pokud nenajedeš těch 30 000 km, pouze ti zkontrolují celé vozidlo. Záleží na tobě, kolik najedeš za rok km a jak moc budeš své auto rozmazlovat a zda budeš olej měnit častěji.
Já třeba najedu za rok necelých 30 000 km, ale do servisu chodím na olej po cca 20 000, v mém případě tedy po 3/4 roce. Mě osobně se zdá interval výrobce příliš dlouhý, motoru neprospívající. Chci si auto nechat delší dobu, tak proto dopřávám autu pravidelnější servis.
Já třeba najedu za rok necelých 30 000 km, ale do servisu chodím na olej po cca 20 000, v mém případě tedy po 3/4 roce. Mě osobně se zdá interval výrobce příliš dlouhý, motoru neprospívající. Chci si auto nechat delší dobu, tak proto dopřávám autu pravidelnější servis.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů