Start stop system
Re: Start stop system
Na své Laguně mám to řízené dobíjení taky. Auto je staré 5 let, baterka původní, zcela bez problémů. Jezdím cca 60 km denně.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Start stop system
Brzdíte motorem? Záleží na nastavení právě výrobcem a jak kdo s autem holt jezdí.
Re: Start stop system
Nijak se na to nezaměřuju, v rámci provozu Ale jezdím 80% dálnice, takže toho moc nenabrzdím.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Start stop system
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Start stop system
Máte pravdu chlapy, Stop start a rekuperace je k ničemu. Mrtvá baterka po 2,5 roku může být. Se StopStart se používá typ akumulátorů EFB nebo AGM.
V zásuvce pro zapalovač vozím Voltmertr ...
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 0.0.EZS8gp
... a musím říci, že dobíjení s napětím dost cvičí. Když nabiji akumulátor nabíječkou, tak z ní auto cucá co to dá ( napětí klesá na 12V ), dokud se akumulátor nevyšťaví a začne být dobíjen, ale asi jen 13,2V. Až po úplném sundání nohy z plynu nastoupí rekuperace a začne to do aku sypat 15V.
Tradičně po zaparkování Clia mám aku nabitý na 12,5V což je téměř na hranici 12,2V , kdy aku začíná stárnout vlivem vybití ( u tradičního dobíjení je po vypnutí motoru na akumulátoru třeba 13V, které klesne na 12,8V a vše je OK ). Dost můžete baterku ještě vyšťavit, když necháte auto nějakou dobu odemčené a motáte se okolo. V tu chvíli je odběr proudu prvních 6minut asi 7A ( 7Ax12,5V=87Watt !!! - žárovka H4 má 55W ) , po 6ti minutách spadne odběr na cca 1,5A ( 1,5Ax12,5=18,75Watt ) , to samo o sobě stačí baterku vytřískat řekněme za den, dva. Doporučuji se zamčením auta zbytečně neotálet.
Dle doporučení Světa motorů tedy 1x za měsíc aku nabiji, abych zpomalil stárnutí ( rozpustím nějakou tu sůl na deskách co se tam vytváří ) . Uvidím jak dlouho aku vydrží. Je jasný, že kdo nemá garáž nebude co měsíc vyndavat aku z auta, aby jej doma dobil. Čím méně pak člověk využije rekuperace, a odebere při stání na StopStart hodně energie, tím dříve půjde aku do kelu.
Zajímavý příspěvek k prodloužení životnosti akumulátoru je i v příručce uživatele, kde se doporučuje v zimě před nastartováním rozsvítit světla. Pravda je, že se tím akumulátor před startem "probudí" a start mu nepřivodí takový šok, ale toto třeba nedělám. Když už jsem u toho zimního provozu, je nesmysl po nastartování, snažit se téměř vybitý akumulátoru rychle dobít vyššími otáčkami motoru. Nedělá to dobře alternátoru, lepší nechat nějakou dobu běžet motor na volnoběh a pak pomalu vyjet a motor nevytáčet.
V zásuvce pro zapalovač vozím Voltmertr ...
https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 0.0.EZS8gp
... a musím říci, že dobíjení s napětím dost cvičí. Když nabiji akumulátor nabíječkou, tak z ní auto cucá co to dá ( napětí klesá na 12V ), dokud se akumulátor nevyšťaví a začne být dobíjen, ale asi jen 13,2V. Až po úplném sundání nohy z plynu nastoupí rekuperace a začne to do aku sypat 15V.
Tradičně po zaparkování Clia mám aku nabitý na 12,5V což je téměř na hranici 12,2V , kdy aku začíná stárnout vlivem vybití ( u tradičního dobíjení je po vypnutí motoru na akumulátoru třeba 13V, které klesne na 12,8V a vše je OK ). Dost můžete baterku ještě vyšťavit, když necháte auto nějakou dobu odemčené a motáte se okolo. V tu chvíli je odběr proudu prvních 6minut asi 7A ( 7Ax12,5V=87Watt !!! - žárovka H4 má 55W ) , po 6ti minutách spadne odběr na cca 1,5A ( 1,5Ax12,5=18,75Watt ) , to samo o sobě stačí baterku vytřískat řekněme za den, dva. Doporučuji se zamčením auta zbytečně neotálet.
Dle doporučení Světa motorů tedy 1x za měsíc aku nabiji, abych zpomalil stárnutí ( rozpustím nějakou tu sůl na deskách co se tam vytváří ) . Uvidím jak dlouho aku vydrží. Je jasný, že kdo nemá garáž nebude co měsíc vyndavat aku z auta, aby jej doma dobil. Čím méně pak člověk využije rekuperace, a odebere při stání na StopStart hodně energie, tím dříve půjde aku do kelu.
Zajímavý příspěvek k prodloužení životnosti akumulátoru je i v příručce uživatele, kde se doporučuje v zimě před nastartováním rozsvítit světla. Pravda je, že se tím akumulátor před startem "probudí" a start mu nepřivodí takový šok, ale toto třeba nedělám. Když už jsem u toho zimního provozu, je nesmysl po nastartování, snažit se téměř vybitý akumulátoru rychle dobít vyššími otáčkami motoru. Nedělá to dobře alternátoru, lepší nechat nějakou dobu běžet motor na volnoběh a pak pomalu vyjet a motor nevytáčet.
Re: Start stop system
Ahoj Tonda. Trochu jsme se odklonily od tématu. Má to odpojení na baterce vliv na něco jiného . A když to mám odpojeno a pojedu do servisu na záruční kontrolu, zjistí to na diagnostice že to bylo odpojeno. Bude s tim nějaký problém v rámci záruky ???
Díky moc za info
Díky moc za info
Re: Start stop system
Ak nechceš Stop Štart tak prepoj káble na prednej kapote. To sa ťažko zisťuje. Prudový snímač ti pravdepodobne vypíše chybu.
Re: Start stop system
Kolegové,mám poznatek ohledně tohoto chytrého start-blb system.Minulý týden jsme byli v Beskydech na Pustevnách,kdo tam byl tak ví kudy se tam jede ,ale o co jde,dolu je to asi 5 km z kopce vyjel jsem z parkoviště a dostal nápad že nechám motor na volnoběh protože po celodením stání tam byl studený,cestou dolu se na volnoběh s vyhozenou rychlostí ohřeje .Když jsem byl téměř dole tak se rosvítila kontrolka že mám navštívit servis a na displeji to psalo a´t nechám zkontrolovat tento inteligentní system.Jo a ten stop system jsem po nastartování sanozřejmě deaktivoval.
Po ujetí asi 15 km kontrolka servisu zhasla a ta hláška o servise zmizla do druhého dne.Co se tomu nelíbilo?
Předpokládám že jízdou navolnoběh se málo dobíjela baterka a proto tato reakce.
Nebo je to jinak?
Po ujetí asi 15 km kontrolka servisu zhasla a ta hláška o servise zmizla do druhého dne.Co se tomu nelíbilo?
Předpokládám že jízdou navolnoběh se málo dobíjela baterka a proto tato reakce.
Nebo je to jinak?
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Start stop system
Z Pusteven je to celkem prudký kopec, nechal by tam normálně kvalt, protože nevěřím, že by se motor na volnoběh prohřál lépe a rychleji. Navíc takhle se ani moc neprohřeje převodovka atd. Pokud ta hláška zmizela a už se neobjevuje tak bych to neřešil. Při nízkém napětí baterie by spíš start-stop, pokud by byl aktivován, nenechal motor zhasnout. Pokud nechcete hned do servisu a trávit tam čas, tak jim to popřípadě při příštím servisu nahlásit, ať to zkusí napíchnout na diagnostiku. On je i problém to, že auto má "chytré" dobíjení a dobíjí jenom fakt když musí a nebo hlavně při brzdění motorem.
Re: Start stop system
Aby stop/štart fungoval musí byť akumulátor nabitý na viac ako 81%, zatvorené dvere,vodič sedí na sedadle, zapnutý bezp.pás, zatvorená predná kapota, ohriať motor a pod.
Inteligentné dobíjanie deaktivuješ ak odpojíš z mínus pólu na baterii prudový snímač. Potom sa to bude správat ako klasické dobíjanie
Inteligentné dobíjanie deaktivuješ ak odpojíš z mínus pólu na baterii prudový snímač. Potom sa to bude správat ako klasické dobíjanie
Re: Start stop system
Normální jev, stejnou hlášku napíše jakýkoliv jiný novější Renault, stačí projet vlákna jiných modelů. Jinak jezdit z kopce na vyřazený kvalt nešetří nic. K nevýhodám vypsaným výše přidám že navíc spotřeba je větší, člověk víc opotřebuje brzdy... zkrátka je to nesmysl.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Start stop system
Víš ono prostě šlo jen o momentální nápad ,nechtěl jsem něco šetřit ,prostě jsem si jen hrál,jen ta rekce toho kripl systemu mě udivila.
Nejsem v situaci kdy musí šetřit,jestli to má spotřebu 6 nebo 7,5l mě nezlikviduje ,občas si jen hraju.
Nejsem v situaci kdy musí šetřit,jestli to má spotřebu 6 nebo 7,5l mě nezlikviduje ,občas si jen hraju.
-
- Starting member
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 03, 2017 21:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Start stop system
U moderních aut jezdit z kopce zásadně se zařazeným kvaltem,zaprvé jak psal kolega šetříš brzdy a za druhé spotřeba není jenom nižší ,ale je nulová,když máš nohu z plynu.
Re: Start stop system
Ano, když víš, že dole je krizovatka, tak zařazeny stupeň. Ale třeba na dalnici to nedává smysl. Auto s kvaltem čitelne brzdí, a zpomaluje okolní provoz. Nic není černobílé...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Start stop system
Na diaľnici neutrál?
Re: Start stop system
V kolone jsem tam parkrat neutral mel.
Nic neni cernobile a kdyz nekdo vidi vyhodu v jizde na neutral. tak ho zastance jizdy s kvaltem asi nepresvedci. Ja nemam zadne auto, ktere by skutecny kopec na dalnici zvladalo ubrzdit pouze motorem. Rychlost pod kopcem je vetsinou o hodne vyssi, jako nahore. U Megana s 1,4 je to jeste vyraznejsi. Nekdy mam dojem, ze tam ten neutral je.
Tento mesic jsem jel vzdy se zarazenym kvatem svizne nad hranici povolených rychlosti Nitra - Mlada Boleslav a zpet. Diky spouste omezeni jsem se dostal s Lagúnou pod 5,8 a to zpet bylo tezsi o 250 kg.
Nez mit start stop, nebo vyrazeny kvalt, je dulezitejsi vyuzit fyziku, jako setrvacnost a gravitaci. Hlavne nemit pocit, ze pri rozumnem prekroceni rychlosti se zhrouti svet.
Nic neni cernobile a kdyz nekdo vidi vyhodu v jizde na neutral. tak ho zastance jizdy s kvaltem asi nepresvedci. Ja nemam zadne auto, ktere by skutecny kopec na dalnici zvladalo ubrzdit pouze motorem. Rychlost pod kopcem je vetsinou o hodne vyssi, jako nahore. U Megana s 1,4 je to jeste vyraznejsi. Nekdy mam dojem, ze tam ten neutral je.
Tento mesic jsem jel vzdy se zarazenym kvatem svizne nad hranici povolených rychlosti Nitra - Mlada Boleslav a zpet. Diky spouste omezeni jsem se dostal s Lagúnou pod 5,8 a to zpet bylo tezsi o 250 kg.
Nez mit start stop, nebo vyrazeny kvalt, je dulezitejsi vyuzit fyziku, jako setrvacnost a gravitaci. Hlavne nemit pocit, ze pri rozumnem prekroceni rychlosti se zhrouti svet.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Start stop system
Na dálnici neutrál opravdu jen v koloně. Dnešní převodovky mívají řidší oleje a 5 a 6 mívá pouze jednoduchou sychronizaci (narozdíl od nižších kvaltů, u jedničky bývá synchronizace třeba trojitá), takže vyřazování na dálnici a následné nahození kvaltu tak maximálně zničí převodovku nadměrným opotřebením (pokud tedy člověk neřadí s meziplynem). Ostatně sám niky79, zastánce vyřazování na dálnici je toho důkazem se svým vláknem, ve kterém popisuje, že mu převodovka při vyřazení a následném zařazení ve 150 km/h dělá, cituji "často se ozve velmi nepříjemné krr krrr (!)". Proto se tohle u moderních aut nedělá.
Pokud někomu vadí, že mu na dálnici z kopce auto zpomaluje, tak to musí překousnout, když si zvolil "starou dobrou atmosféru". Ostatně 5× do roka to překousnout jde ne? Pokud někdo jezdí na dálnici častěji, pak si opravdu nemá kupovat "starou dobrou atmosféru", ale "zhejtovanej downsizovanej turbobenzín", kterej z kopce se zařazenou šestkou určitě brzdit nebude a na dálnici bude celkově žrát tak o 25% míň než atmosféra.
Pokud někomu vadí, že mu na dálnici z kopce auto zpomaluje, tak to musí překousnout, když si zvolil "starou dobrou atmosféru". Ostatně 5× do roka to překousnout jde ne? Pokud někdo jezdí na dálnici častěji, pak si opravdu nemá kupovat "starou dobrou atmosféru", ale "zhejtovanej downsizovanej turbobenzín", kterej z kopce se zařazenou šestkou určitě brzdit nebude a na dálnici bude celkově žrát tak o 25% míň než atmosféra.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Start stop system
brzdy ano,ale palubný počítač ukazuje nulu lebo ukazuje spotrebu v litroch na kilometre a nie v litroch na minúty.preto mýtus o spotrebe. pri vyradení nižšia spotreba.
čo viem Suzuky Ignis ukazoval spotrebu hodinovú.
renault
Re: Start stop system
To snad nemyslíš vážně ne?! Když necháš zařazeno, tak prostě nedochází ke vstřiku paliva do válců a spotřeba je prostě nula, nula na kilometr, nula na minutu, nula na hodinu. Takhle to funguje od dob Felicie, už u té je hovadina z kopce vyřazovat. Smysl to má tak max u staré V3S. Když necháš neutrál, tak tam prostě musí jít palivo, aby to drželo volnoběžné otáčky, spotřeba NENULA na kilometr, NENULA na minutu, NENULA na hodinu. Co používat třeba rozum?
Hodinová spotřeba je absolutní nesmysl. Když jedeš z bodu A do bodu B tak tě nezajímá kolik projedeš paliva za 5 minut, protože za 5 minut můžeš být v půlce cesty nebo přejet cílové místo o pár km, záleží na aktuálním provozu. Tebe přece zajímá kolik projedeš za 5 km, to znamená kolik tě stálo se dostat z bodu A do bodu B.
V neposlední řadě tu hodně lidí brečí na start-stop. Všechny moderní motory mají rekuperaci. Z kopce zařazeným kvaltem udržíte motor v otáčkách a při dobržďování se dobije baterie. Na volnoběh ne. Takže místo vypínání startstopů a inteligentního dobíjení stačí začít jezdit normálně a auto bude fungovat skvěle a lidi na křižovatkách ve městě se nebudou dusit. V Německu skoro člověk neuslyší na křižovatce u stojících aut vrnět motor a jak je tam pak hezky.
Hodinová spotřeba je absolutní nesmysl. Když jedeš z bodu A do bodu B tak tě nezajímá kolik projedeš paliva za 5 minut, protože za 5 minut můžeš být v půlce cesty nebo přejet cílové místo o pár km, záleží na aktuálním provozu. Tebe přece zajímá kolik projedeš za 5 km, to znamená kolik tě stálo se dostat z bodu A do bodu B.
V neposlední řadě tu hodně lidí brečí na start-stop. Všechny moderní motory mají rekuperaci. Z kopce zařazeným kvaltem udržíte motor v otáčkách a při dobržďování se dobije baterie. Na volnoběh ne. Takže místo vypínání startstopů a inteligentního dobíjení stačí začít jezdit normálně a auto bude fungovat skvěle a lidi na křižovatkách ve městě se nebudou dusit. V Německu skoro člověk neuslyší na křižovatce u stojících aut vrnět motor a jak je tam pak hezky.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Start stop system
Se sem taky vetřu Když budu trochu naloženější, tak je dobrý nechat motor po výstupu na Pustevny trochu vydechnout na volnoběh, ať je to turbo, nebo atmosféra. Když mi jej hned po zastavení na kopci vypne stop-start, tak to není moc dobrý. Jsem pro stop-start vypínat a spíše se sám umět rozhodnout, jestli není lepší motor vypnout, když čekám na manželku před barákem a ona mi před tím řekla, že "za chvilku je venku"
Vyřazování je podle mě v pohodě, ale je potřeba rozlišovat více než 2 styly jízdy. Terén není vždy jen krpál dolu, krpál nahoru a rovina. Někdy se věci dostanou do rovnováhy a gravitace VS odpor vzduchu VS skon silnice dokáží vyvolat situaci, že jakýkoliv zařazený kvalt vyvolá spíše ne-plynulost jízdy, než plynulost, takže vyhození do neutrálu se pak zdá být jako vhodná volba i bez ohledu na to, zda koukáme na spotřebu nebo ne.
1. kopec dolů je prudký - vozidlo nelze ubrzdit motorem za žádných okolností :
a) správně - nechám zařazeno, noha na plynu NE, přibrzďováním udržuji rychlost, spotřeba 0 l/100 / IQ dobíjení jede na max, zátěž brzd jen na úrovni opravdové nutnosti.
b) špatně - vyřadím = nebezpečné zrychlení jehož korekce brzdami velmi namáhá brzdový systém, *IQ dobíjení si počíná neefektivně, spotřeba 2 l/100 , hoří desky, vlní se kotouče, vaří brzdová kapalina = průser.
2. kopec dolů mírný + závislost na odporu vzduchu a sklonu vzovky:
a) správně - se zařazeným kvaltem motor zpomaluje vozidlo a je potřeba přidat plyn pro jasné udržení rychlosti, *IQ dobíjení uspokojivé, spotřeba 4 l/100.
b) není chyba - vyřazeno, vozidlo nezpomaluje ani nezrychluje, nebo je nárůst VS pokles rychlosti velmi nepatrný, *IQ dobíjení neefektivní, ale spotřeba cca 2 l/100 + plynulost to kompenzují. Lze využít spíše na kratších úsecích a většinou tam, kde známe terén a není tam hustý provoz. Výhodou je mírná úspora paliva a lepší plynulost jízdy než viz bod c)
c) není chyba, ale ... - se zařazeným kvaltem motor zpomaluje vozidlo a je potřeba mírně přidat plyn pro udržení rychlosti, *IQ dobíjení uspokojivé, spotřeba 1 - 3,5 l/100, jelikož při velmi málo přidaném plynu, dochází k efektu "vypnuto/zapnuto" , nebo řekněme k mírnému cukání motoru, nutno mluvit o zhoršené plynulosti jízdy.
d) špatně - vyřadím, vozidlo má tendenci ...
............. zrychlovat, musím korigovat rychlost brzdami, opětovným zařazováním. Spotřeba mezi 0 - 3 l/100, *IQ dobíjení často neefektivní, opotřebení brzd nebo mírnější nárůst opotřebení spojky, ve spojení s meziplynem = zvyšování spotřeby, zhoršená plynulost jízdy.
............. zpomalovat, musím korigovat rychlost opětovným zařazováním a přidáváním plynu. Spotřeba mezi 0 - 4,5 l/100, *IQ dobíjení často neefektivní, mírnější nárůst opotřebení spojky, ve spojení s meziplynem = zvýšení spotřeby, zhoršená plynulost jízdy.
*IQ - funkce dobíjení je zcela závislá na stavu baterie. Při plně nabité baterii je dobíjení prakticky stále neefektivní, vyjma bodu 1 a) . Naopak s baterií před smrtí, bude mít tendenci dobíjet co nejvíce. Uvedené příklady platí pro průměrně nabitou baterii.
Tak jsem zvědav, kdo pochopí, co jsem tím chtěl říci Shrnuto a podtrženo, kdo si neví rady, tak ať jezdí vždy se zařazenou rychlostí, nemůže na tom prodělat. Naopak bezohledné, zlonávykové a neodůvodněné vyřazování, se spíše prodraží a ostatní řidiče v provozu dokáže vytočit.
Vyřazování je podle mě v pohodě, ale je potřeba rozlišovat více než 2 styly jízdy. Terén není vždy jen krpál dolu, krpál nahoru a rovina. Někdy se věci dostanou do rovnováhy a gravitace VS odpor vzduchu VS skon silnice dokáží vyvolat situaci, že jakýkoliv zařazený kvalt vyvolá spíše ne-plynulost jízdy, než plynulost, takže vyhození do neutrálu se pak zdá být jako vhodná volba i bez ohledu na to, zda koukáme na spotřebu nebo ne.
1. kopec dolů je prudký - vozidlo nelze ubrzdit motorem za žádných okolností :
a) správně - nechám zařazeno, noha na plynu NE, přibrzďováním udržuji rychlost, spotřeba 0 l/100 / IQ dobíjení jede na max, zátěž brzd jen na úrovni opravdové nutnosti.
b) špatně - vyřadím = nebezpečné zrychlení jehož korekce brzdami velmi namáhá brzdový systém, *IQ dobíjení si počíná neefektivně, spotřeba 2 l/100 , hoří desky, vlní se kotouče, vaří brzdová kapalina = průser.
2. kopec dolů mírný + závislost na odporu vzduchu a sklonu vzovky:
a) správně - se zařazeným kvaltem motor zpomaluje vozidlo a je potřeba přidat plyn pro jasné udržení rychlosti, *IQ dobíjení uspokojivé, spotřeba 4 l/100.
b) není chyba - vyřazeno, vozidlo nezpomaluje ani nezrychluje, nebo je nárůst VS pokles rychlosti velmi nepatrný, *IQ dobíjení neefektivní, ale spotřeba cca 2 l/100 + plynulost to kompenzují. Lze využít spíše na kratších úsecích a většinou tam, kde známe terén a není tam hustý provoz. Výhodou je mírná úspora paliva a lepší plynulost jízdy než viz bod c)
c) není chyba, ale ... - se zařazeným kvaltem motor zpomaluje vozidlo a je potřeba mírně přidat plyn pro udržení rychlosti, *IQ dobíjení uspokojivé, spotřeba 1 - 3,5 l/100, jelikož při velmi málo přidaném plynu, dochází k efektu "vypnuto/zapnuto" , nebo řekněme k mírnému cukání motoru, nutno mluvit o zhoršené plynulosti jízdy.
d) špatně - vyřadím, vozidlo má tendenci ...
............. zrychlovat, musím korigovat rychlost brzdami, opětovným zařazováním. Spotřeba mezi 0 - 3 l/100, *IQ dobíjení často neefektivní, opotřebení brzd nebo mírnější nárůst opotřebení spojky, ve spojení s meziplynem = zvyšování spotřeby, zhoršená plynulost jízdy.
............. zpomalovat, musím korigovat rychlost opětovným zařazováním a přidáváním plynu. Spotřeba mezi 0 - 4,5 l/100, *IQ dobíjení často neefektivní, mírnější nárůst opotřebení spojky, ve spojení s meziplynem = zvýšení spotřeby, zhoršená plynulost jízdy.
*IQ - funkce dobíjení je zcela závislá na stavu baterie. Při plně nabité baterii je dobíjení prakticky stále neefektivní, vyjma bodu 1 a) . Naopak s baterií před smrtí, bude mít tendenci dobíjet co nejvíce. Uvedené příklady platí pro průměrně nabitou baterii.
Tak jsem zvědav, kdo pochopí, co jsem tím chtěl říci Shrnuto a podtrženo, kdo si neví rady, tak ať jezdí vždy se zařazenou rychlostí, nemůže na tom prodělat. Naopak bezohledné, zlonávykové a neodůvodněné vyřazování, se spíše prodraží a ostatní řidiče v provozu dokáže vytočit.
Re: Start stop system
Zhruba před měsícem jsem provedl měření jak captur (1,3 edc, 2019) dobíjí. Vypnutí start stopu nemělo na změnu dobíjení žádný vliv. U prvního captura (0,9 tce, 2017) to bylo myslím jinak. Tam se vypnutím start - stopu deaktivoval i systém inteligentního dobíjení. Auto týden stálo po delší cestě (700km). Captur je v provozu od konce února a má najeto 8 tisíc.
Prvních 10 minut je jízda po městě. Potom zhruba 15 minut po dálnici se zastavením na odpočívadle, kdy start - stop motor chcípnul. Běžela klíma, napájení autokamery a mobilu. Motor znovu naskočil zhruba po pěti minutách. A poté zhruba 40 minut jízdy po dálnici a silnicích různých tříd.
Hodnoty pod 11,8V jsou startování auta z klidu. Hodnoty kolem 15V a výš jsou při brždění. Na neutrál za jízdy nemůžu měřit, protože auto má automat. Jinak při běžné jízdě byla hodnota zhruba 14,3V a postupně se snižovala.
Stejné měření sem zkusil i u škody scaly. Stejné je to, že vypnutý start - stop nemá vliv na průběh dobíjení. Ovšem samotné dobíjení probíhá jinak. Při brždění nepřeleze 15V. U captura to bylo běžně přes 15V. Za jízdy jakmile kleslo napětí na 13V se začalo auto dobíjet a vyplo při 14,9V.
Ani u jednoho captura start stop neřeším, a s oběma se jezdí(lo) podobně. U toho prvního byl start stop ohleduplnější k motoru. Nechcípal motor za studena. Po dvou letech akumulátor stále v pohodě. Captury nejsou denně v provozu. Třebas i dva týdny stojí a potom během jednoho dne najedou 1 000km. U prvního (0,9Tce) byl rozdíl ve spotřebě zhruba o 0,5lt vyšší při vypnutém start stopu. U automatu sem to neměřil.
Měřilo se přes zásuvku zapalovače. Kolega je metrolog. Přinesl si své měřáky, kterým nerozumím.
Ani jeden Captur nabíječku neviděl a neuvidí. Scala se bude pravidelně 1x měsíčně dobíjet.
Odkaz na měření je tady: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Prvních 10 minut je jízda po městě. Potom zhruba 15 minut po dálnici se zastavením na odpočívadle, kdy start - stop motor chcípnul. Běžela klíma, napájení autokamery a mobilu. Motor znovu naskočil zhruba po pěti minutách. A poté zhruba 40 minut jízdy po dálnici a silnicích různých tříd.
Hodnoty pod 11,8V jsou startování auta z klidu. Hodnoty kolem 15V a výš jsou při brždění. Na neutrál za jízdy nemůžu měřit, protože auto má automat. Jinak při běžné jízdě byla hodnota zhruba 14,3V a postupně se snižovala.
Stejné měření sem zkusil i u škody scaly. Stejné je to, že vypnutý start - stop nemá vliv na průběh dobíjení. Ovšem samotné dobíjení probíhá jinak. Při brždění nepřeleze 15V. U captura to bylo běžně přes 15V. Za jízdy jakmile kleslo napětí na 13V se začalo auto dobíjet a vyplo při 14,9V.
Ani u jednoho captura start stop neřeším, a s oběma se jezdí(lo) podobně. U toho prvního byl start stop ohleduplnější k motoru. Nechcípal motor za studena. Po dvou letech akumulátor stále v pohodě. Captury nejsou denně v provozu. Třebas i dva týdny stojí a potom během jednoho dne najedou 1 000km. U prvního (0,9Tce) byl rozdíl ve spotřebě zhruba o 0,5lt vyšší při vypnutém start stopu. U automatu sem to neměřil.
Měřilo se přes zásuvku zapalovače. Kolega je metrolog. Přinesl si své měřáky, kterým nerozumím.
Ani jeden Captur nabíječku neviděl a neuvidí. Scala se bude pravidelně 1x měsíčně dobíjet.
Odkaz na měření je tady: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Re: Start stop system
Se nedá ani říci, že auto po startu dobíjí 11,8 Volty. Auto po nastartování prostě nějakou dobu nedobíjí, závada to není. Buď je to kvůli lehčímu startu ( nenabuzený alternátor je menším mechanickým odporem pro motor ) , nebo kvůli odlehčení alternátoru ( při pozvolném nabuzení nedostává takové špičky ). Možná obojí dohromady.
Re: Start stop system
V podstatě to o čem jsem psal výše. Nic není černobílé. Děkuji
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů