Start stop system
Re: Start stop system
Zdá se mi, že SS není takový problém. Když se blížím ke křižovatce a zdáli už vidím červenou tak se tam jen doplazím, aby mi padla zelená případně podržím spojku a zařazenou rychlost. Pokud vidím, že budu stát déle a motor se vypne tak si v klidu dám 1 nebo 2 a na zelenou už jen sešlápnu spojku a rozjedu se.
Re: Start stop system
Ak chceš vypnúť inteligentné dobíjanie, tak musíš odpojiť snímač prúdu na baterke, ale budeš mať na pristrojovke hlášku. Inak t dobíjanie nevypneš. Ak normálne jazdíš a využívaš brzdenie motorom tak s tým problém nie je. Je zbytočné nad tým vôbec uvažovať.
Re: Start stop system
Nejlíp do kopce a držet na ní auto místo použití brzdy
Já myslím, že to myslel jinak, jakože dojedeš na světla, ale už blikla zelená, jen je před tebou 5 aut, kterým bude 5 sekund trvat než se rozjedou, tak už necháš tu nohu na spojce.
Já myslím, že to myslel jinak, jakože dojedeš na světla, ale už blikla zelená, jen je před tebou 5 aut, kterým bude 5 sekund trvat než se rozjedou, tak už necháš tu nohu na spojce.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Start stop system
Presne tak je to myslim i psane v manualu ke start stopu, ze kdyz vis, ze hned zase pojedes, mas to podrzet na spojce, at se zbytecne nevypne motor.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Start stop system
Ono je řešením start stop deaktivovat po každým startu a je klid. Tento systém motoru a zvlášť turbu fakt moc neprospívá.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Start stop system
Buď tak, nebo Stop Start ( SS )vypnout definitivně přes kontakt kapoty a můžu to na vždy pustit z hlavy. Nic na tom není a není k tomu zapotřebí žádné spešl vybavení.
V příručce sice je, že podržení spojky blokuje SS, ale já se na to dívám spíše jen jako na informaci o jedné z podmínek, která SS blokuje. V praxi je takové kalkulování s blokováním SS na dvě věci. Spojka se má využívat hospodárně k věci pro kterou je určená ( rozjezd, řazení, couvání ) a ne k blokování SS, nebo jak kadliiik zmínil k podržení do kopce místo brzdy.
Už jsem viděl ženskou s Fóbií jak projla na 4 Stop Starty jednu křižovatku. Fakt debilita tohle zařízení.
V příručce sice je, že podržení spojky blokuje SS, ale já se na to dívám spíše jen jako na informaci o jedné z podmínek, která SS blokuje. V praxi je takové kalkulování s blokováním SS na dvě věci. Spojka se má využívat hospodárně k věci pro kterou je určená ( rozjezd, řazení, couvání ) a ne k blokování SS, nebo jak kadliiik zmínil k podržení do kopce místo brzdy.
Už jsem viděl ženskou s Fóbií jak projla na 4 Stop Starty jednu křižovatku. Fakt debilita tohle zařízení.
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob dub 04, 2020 20:14
Re: Start stop system
Zdravím Vás,
Chcem sa opýtať nedávno som si kúpil captur 1.3.automat a z ničoho nič mi hádže chybu zkontrolovat start&stop a systém nefunguje. Nie ze by mi to vadilo ale nové auto a už chybova hláška. Treba s tým ísť do servisu? Dakujem
Chcem sa opýtať nedávno som si kúpil captur 1.3.automat a z ničoho nič mi hádže chybu zkontrolovat start&stop a systém nefunguje. Nie ze by mi to vadilo ale nové auto a už chybova hláška. Treba s tým ísť do servisu? Dakujem
Re: Start stop system
Jasné že do servisu. Nie že by to bola super vychytavka, ale na novom aute by to nemalo vyhadzovať. Niekedy zvykol odísť snímač prúdu na baterke, ale to sú Iba moje dohady. Nech to pozrú.
Re: Start stop system
Start stop by měl fungovat obráceně jako třeba ventilátor. Když chci tak si ho zapnu zrovna tak s - s . Mnohými bylo dokázáno že s - s víc škodí než prospívá ale někdo jej stále používá ale to je každého věc. Mě jde spíš o ty různé "pokusy" jeho stálého vypnuti! Po dobu záruky bych se toho raději vyvaroval protože kdyby něco tak se servis kroutí jak had. Takže než záruka skončí vypínám s - s ručně a po té době se vypínání stalo natolik automatické že ani žádné "stálé" vypnutí mě neláká ! Jen tak pro srovnání - tušíte kolik "čudlíků" musí zmáčknout nebo jinak nastavit pilot letadla než se jen pohne z místa ? A vy co máte zkušenost s ručním sytičem to byla věc co ? Stisk tlačítka s - s je proti tomu prd ! V.
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Start stop system
Píšete to správně. Není nic snazšího než zmáčknout tlačítko.Vavřinec píše: ↑sob zář 05, 2020 00:26Mě jde spíš o ty různé "pokusy" jeho stálého vypnuti! Po dobu záruky bych se toho raději vyvaroval protože kdyby něco tak se servis kroutí jak had. Takže než záruka skončí vypínám s - s ručně a po té době se vypínání stalo natolik automatické že ani žádné "stálé" vypnutí mě neláká ! Stisk tlačítka s - s je proti tomu prd ! V.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Start stop system
Není nic snadnějšího, než odpojit konektor a propojit ho kusem kablíku. A pokud pojedu do servisu tak ho během pár minut uvést do původního stavu. Jinka k tomu zvěrstvu jsem byl přímým svědkem v zástavbě v Chocni, kde se kříží několik ulic bez značení a jelikož rohy domů tvoří hranici křižovatek, tak je nutno skoro u každé zastavit a rozhlédnout se a vidím sice Fábii, ale na každé křižovatce co cca 20 - 30m chcípe motor. Prostě zvěrstvo jiný označení to nemůže mít.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Start stop system
Teď o víkendu jsem byl svědkem situace kdy Kodiaq letěl jak blázen kopce kde je samá zatáčka (jel brzda-plyn) a najednou zastavil a Start-stop hned vypnul motor - dvě vteřiny a zase jej nastartoval. Fakt zvěrstvo ten Start - stop.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned lis 01, 2020 21:16
Re: Start stop system
Také mám Captura II v záruce a pravidelně nabíjím baterku a stále zvažuji to vyřadit vytažením konektoru bez propojení, aby se deaktivovalo i "inteligentní nabíjení". Je zde zaj. článek v tomto odkazu ohledně bezpečnosti u nehlídaného stavu nabití akumulátoru:
https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... d-21003800
https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... d-21003800
Re: Start stop system
Vieš o tom, že moderné vozidlá majú už obehové čerpadlá?auto-radce píše: ↑pon zář 07, 2020 10:21Teď o víkendu jsem byl svědkem situace kdy Kodiaq letěl jak blázen kopce kde je samá zatáčka (jel brzda-plyn) a najednou zastavil a Start-stop hned vypnul motor - dvě vteřiny a zase jej nastartoval. Fakt zvěrstvo ten Start - stop.
Re: Start stop system
satellite 22 - ptám se PROČ tu baterku /akumulátor/ PRAVIDELNĚ dobíjíš jaký to /myslíš/ má význam? Když má auto v pořádku dobíjení tak není nic podobného třeba hlavně při každodenním neb častém provozu. V.
Re: Start stop system
Myslím si že NEPOUŽÍVÁNÍ s-s je pro akumulátor lepší /a nejen pro něj/ než jeho pravidelné dobíjení . V.
Re: Start stop system
Zkoušel jsem odpojit kablík od baterie, po cca dvou měsících se mu to asi nelíbilo a žádá servis (rok 2018). Ještě nevím jestli je to ono, až přes diagnostiku. Jinak ve své Hondě jsem propojil zapalovač s časovým relé a vypínačem S-S. Po přívodu dá za 10 sekund spínací impuls, který jsem napojil na tlačítko S-S.
Re: Start stop system
Po odpojení kablíku z baterky mi přestalo svítit světlo v kufru .Máte někdo podobnou zkušenost?
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned lis 01, 2020 21:16
Re: Start stop system
Všechny zdravím a prosím o radu. Pravidelně nabíjím 1x za měsíc baterii v novém Capturu 1.0 lpg (nové 0,5 roku). Start Stop vypínáme, manželka denně jede 30km do zaměstnání a zpět.Před pár dny si stěžovala na horší startování - i zvukem menší otáčky. Hned jsme dal auto na opět na nabíječku - inteligentní (pozn. dopor.a koupeno v Lídlu, zatím vždy fungovala). Po asi 15 hod nabíjení jsme odpojili nabíjení a před odpojením ukazoval displej nabíječky 12,2 V. Vždy tam bylo 12,8 apod. Připadá mi, že nejde nabít na vyšší hodnotu - kapacitu. Co s tím. Řešit se servisem (záruka na akumulátor je tuším 6 měsíců od zakoupení vozidla - minulý týden vypršelo).
Díky za postřehy a rady.
Díky za postřehy a rady.
Re: Start stop system
Satellite 22 - ptám se opět jako v lednu PROČ pravidelně měsíčně dobíjíš akumulátor nového auta které denně jezdí? Kdo ti tu kokoťárnu poradil? A "chytrou chacha" nabíječkou z Lidlu! Té bych nesvěřil nabít ani starou asfaltku do stodvacítky. Aspoň víš proč si žena stěžuje na horší startování. Myslim že tím pravidelným dobíjením dostala spíš za uši než abys jí pomohl. Hele můj Captur tři roky vlastně už tři zimy - žádný problém žádné dodatečné dobíjení chytá na cvrnknutí i letos při -18 ! Start-stop vždy vypínám. A každé čtyři roky přesněji po čtyřech zimách aku. měním a mám klid. Toť mé rady spíše dlouholetá zkušenost! Čau V.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Start stop system
Pravidelné dobíjení akumulátoru rozhodně neškodí, pokud se dobíjí správným způsobem.
Auto má stejně ESM a dobíjí podle jízdního stylu, tedy nejlépe jenom při brzdění motorem, nebo slabě nabitém akumulátoru. Záleží jak agresivně je celý systém nastaven.
Osobně měním akumulátor taky preventivně, nečekám, až mě někde nechá.
Auto má stejně ESM a dobíjí podle jízdního stylu, tedy nejlépe jenom při brzdění motorem, nebo slabě nabitém akumulátoru. Záleží jak agresivně je celý systém nastaven.
Osobně měním akumulátor taky preventivně, nečekám, až mě někde nechá.
Re: Start stop system
Nabijal si baterku v aute či mimo auta? Ak ju nabíjaš v aute chce to inú ako Lidl nabíjačku (silnejšiu) a merať to musíš aspoň 5 min po uspatí auta. Najlepšie ju nabíjať a merať mimo auta. To ze ju často nabíjaš vôbec nevadí, skôr jej to prospeje.satellite22 píše: ↑úte dub 27, 2021 10:39Všechny zdravím a prosím o radu. Pravidelně nabíjím 1x za měsíc baterii v novém Capturu 1.0 lpg (nové 0,5 roku). Start Stop vypínáme, manželka denně jede 30km do zaměstnání a zpět.Před pár dny si stěžovala na horší startování - i zvukem menší otáčky. Hned jsme dal auto na opět na nabíječku - inteligentní (pozn. dopor.a koupeno v Lídlu, zatím vždy fungovala). Po asi 15 hod nabíjení jsme odpojili nabíjení a před odpojením ukazoval displej nabíječky 12,2 V. Vždy tam bylo 12,8 apod. Připadá mi, že nejde nabít na vyšší hodnotu - kapacitu. Co s tím. Řešit se servisem (záruka na akumulátor je tuším 6 měsíců od zakoupení vozidla - minulý týden vypršelo).
Díky za postřehy a rady.
Re: Start stop system
Akumulátory pro auta se stop-startem jsou označeny - EFB - AGM - GEL. Ač na pohled vypadají stejně jako "obyčejné" olověné jejich vnitřek se diametrálně liší i mezi nimi. A tak se k nim musí i přistupovat hlavně při jejich nabíjení i DOBÍJENÍ. Vždy jen nabíječkou která to opravdu umí a jeli-to opravdu nutné. Při nabíjení je velice nutné dodržet dodávané napětí /V/ i proud/A/ jinak se akumulátor poškozuje i nenávratně (zkracuje se životnost nebo okamžitý konec). U auta které denně či často jezdí a má vlastní dobíjení v pořádku je dodatečné dobíjení zbytečné a spíš baterce škodí. Bohužel. V.
Re: Start stop system
A ještě něco - nové auto má akumulátor označen např. EFB 60Ah 640A jako mám já. Tyto údaje bych vřele doporučoval dodržet i při jeho výměně!!! Proč? Protože je na to seřízeno i dobíjení auta. Je možné i jisté že během výroby byl montován i aku. jiných parametrů a též upraveno dobíjení takže opět možné problémy. V. A perlička závěrem: Logan 2004 1.4 akumulátor origo. rumunský vyměněn preventivně/nový majitel chtěl mít klid/ začátkem jeho 12té zimy. Negarážovaný 160000km. Nikdy nebyl až do výměny z auta natož dobíjen prostě nic. Pokaždé na poprvé a na cvrnk .Asi protekční kousek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů