Funkce měření tlaku v pneu
Funkce měření tlaku v pneu
Zdravím. Máme letos nového Captura TCE100. ALe zjistili jsme že na kolech nejsou takové ty měřící ventilky, jsou tam jen obyč.. V pneuservisu při přezouvání mi říkali, že to asi měří tlak přes senzory ABS. Zkusil jsem to inicializovat v menu na displeji v autě, ale nic neudělá.
Tak se chci zeptat jak toto funguje, případně kdo máte tohoto Captura jaký máte ty ventilky. Děkuji G.
Tak se chci zeptat jak toto funguje, případně kdo máte tohoto Captura jaký máte ty ventilky. Děkuji G.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Zdravím senzory počítají otáčky kol a při snížení tlaku se změní obvod kola a tím pádem jsou rozdílné otáčky kol a počítač to vyhodnotí jako chybu.
ventilky nejsou třeba a už dost dlouho tento způsob renault nepoužívá.Zdraví adamo
ventilky nejsou třeba a už dost dlouho tento způsob renault nepoužívá.Zdraví adamo
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Máš nepriamy systém cez ABS. Na dverách máš taký žltý štítok
Re: Funkce měření tlaku v pneu
OK, to jsem si myslel, jen jsem chtěl mít jistotu že mi třeba nechybí ventilky - s prodejcem byly jen problémy a tak jsem se zalekl jestli toto neni další z jeho překvápek. Neni, první dobrá zpráva
A děkuji za odpovědi. G.
A děkuji za odpovědi. G.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Tak zrovna tohle byl jeden z bodů, kterým se prodejce nezapomněl několikrát pochlubit, že u nového CAPTURA už žádné senzorické ventilky nejsou třeba, že se to měří přes ABS systém. Je divné, že se ten Tvůj o tom nezmínil.
Renault MEGANE Grandtour 1.6 SCe 115 ZEN Červená Flamme
Re: Funkce měření tlaku v pneu
To, že Renault začal používat levnější a méně přesnou technologii úplně k chlubení není...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Je to kvôli tomu, že je to povinné. A ak chceš presnejšie, priplatíš si. Aj iné automobilky to tak majú
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Levnější a méně přesná technologie naopak k chlubení je. Značky jako Opel si účtují za snímač tlaku klidně i 1800 Kč za kus (Renault 500 Kč/kus). Jestli to někomu stojí za to, klidně ať si to zaplatí.
Mě vyhovuje levnější technologie.
A každej správnej motorista si tlak jednou za čas zkontroluje.
Mě vyhovuje levnější technologie.
A každej správnej motorista si tlak jednou za čas zkontroluje.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Dost zalezi od typu auta.. myslim ze na scenic mi rikali 500 kc za kus, ale treba na clio chteli jen 249kc.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Funkce měření tlaku v pneu
A kde? Ne každý máme vlastní garáž (o to míň lidi s levnějšími auty) s kompresorem a ty kompresory u benzínek ukazují s přesností +/- 0,5 baru, takže jsou velmi "použitelné". Renaultí ventilky to ukazují velmi přesně. To měření přes ABS je jen obchcávka předpisů, jak kdyby tam nebylo nic. Furt nechápu, co je na tom k chlubení. To, že Čech doma řekne: "mámo, "měříme" přes abs, nepotřebujem ventilky, to jsme nad nima vyzráli" je spíš demence české nátury, rozhodně nic k chlubení.auto-radce píše: ↑pon pro 14, 2020 08:26Levnější a méně přesná technologie naopak k chlubení je. Značky jako Opel si účtují za snímač tlaku klidně i 1800 Kč za kus (Renault 500 Kč/kus). Jestli to někomu stojí za to, klidně ať si to zaplatí.
Mě vyhovuje levnější technologie.
A každej správnej motorista si tlak jednou za čas zkontroluje.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Nie všetky ventily v Renaultoch ukazujú tlak. Niektoré iba upozornia, že je niektoré koleso podhustené a to robí aj nepriamy systém.
Re: Funkce měření tlaku v pneu
V takovém případě to chápu. Já jsem měl dojem, že jedničkové Captury ukazovaly konkrétní tlak, ale to je jen dojem...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Tak na M4 mám ventilky s tlakem, a fungují velice přesně nebo stejně nepřesně, jako všechny ostatní manometry a kompresory. A kupodivu i MOL pumpa, kam jezdím, je v souladu. A je hezky vidět, jak jde tlak nahoru, při zahřátí kol. On by samozřejmě řidič měl kontrolovat tlak automaticky v nějakém časovém horizontu, ale upřímně, kolik jich to dělá? Takže tahle funkce má za mě +.
Renault Mégane IV - Tce 1.33 115 GPF
Re: Funkce měření tlaku v pneu
1) NEPŘÍMÉ MĚŘENÍ znamená : normální ventilky, snímače ABS sledují nejen blokování kol při brzdění ale i jejich otáčky při jízdě a cca každých 500m řídící jednotka vyhodnocuje jejich počet.Jeli jejich počet o x procent jiný hlásí závadu - únik vzduchu. Tento systém je možná méně přesný ale zato naprosto spolehlivý, prakticky nezničitelný, bezůdržbový a nezvyšuje finanční náklady . 2) PŘÍMÉ MĚŘENÍ znamená : speciální ventilky se snímači tlaku vzduchu v pneumatice /tpms/ . Tyto ventilky nepřetržitě měří tlak a jeho hodnotu vysílají do řídící jednotky. Při jeho změně hlásí systém závadu umí poznat které kolo to je a některé systémy umí ukázat i jeho hodnotu. Např při přezouvání musí pneuservis celý systém zkalibrovat. To znamená že toto měření vyžaduje určitou údržbu. Ventilky je třeba pravidelně měnit /vybití jejich baterie/ cena těch lepších je cca 1000kč/ks, při píchnuti hrozí rozdrcení, když nemáte ten samý měníte všechny čtyři. Sám mám na Capturu nepřímé a kdybych toto nepsal tak o něm vůbec nevím. V jednoduchosti je prostě krása nojono. Měření zdar ! V.
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Originální = ty nejlepší stojí 500 Kč s DPH, baterka vydrží déle než samotné auto, žádná kalibrace není potřeba a nikdy nebyla. U starších modelů bylo jen potřeba ventilky vybudit, u novějších už se ani to nedělá = jsou absolutně bezúdržbové. Mění se kus za kus, pokud se poškodí jeden, mění se jen ten jeden, rozhodně ne všechny čtyři. Při defektu tpms dokáže detekovat únik hned a tedy zahránit pneu, ABS ukáže, že je pneu prázdná až když už je zničená. Při defektu se tedy ventilky zpravidla hned "zaplatí". Přes tmps má člověk neustále informaci o tom, zda má správně nahuštěné pneu = ideální spotřeba, trakce, opotřebení pneu. V podstatě je ten systém přes ABS jen k tomu, aby byla splněna legislativa, reálně je k ničemu, až tak je to jednoduché. Je úplně pochopitelné, že spoustě lidem prostě nevadí ty ventilky nemít, ale snažit se proklamovat, že měření přes ABS je lepší systém než tmps je prostě hovadina. A tím, že si vymyslíš cenu a přidáš neexistující nevýhody na tom nic nezměníš
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Ako vidím je to tu samý expert na tpms.
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Měření tlaku pneu, stop - start, funkce eco, a podobné vymoženosti si normálně řidič snad ani nepřeje /někdo třeba ano/ ale když už některé mít musíme tak si alespoň já /a věřím že i mnozí jiní / přeji aby tyto serepetičky byly jednoduché, bezůdržbové, prostě nevyžadující jakoukoli pozornost řidiče a nepřímé měření takové je !!! Když si někdo není schopen párkrát do roka změřit tlak v pneu tak si má koupit kedsky a chodit pěšky. V.
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Je to kvôli emisiam a kvôli bezpečnosti, nie či si vieš skontrolovať tlak. Systém je bezudržbový a jediná starosť je ísť do servisu ak signalizuje poruchu. To robíš aj keď ti zasvieti kontrolka motora a pod. Min 5 rokov nič neriešiš. Potom je lepšie vymeniť všetky naraz a najlepšie pri výmene pneumatiky, ale to je na každom z nás.
Re: Funkce měření tlaku v pneu
Pod záštitou emisí a bezpečnosti se schová kdejaká pitomost. Těch ještě bude !
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů