Tlak v pneu a senzory
Re: Tlak v pneu a senzory
Ty nové se rozhodně budit nemusí. Načítají se sami, případně jen člověk musí resetovat měření tlaku v autě, které si pak ventilky samo načte, včetně jejich rozmístění (!), tak jak píše marianv3s. Jestli tohle nevíš a děláš, jak sám píšeš, v Renault servisu, tak se pak nedivím, že jsou na servisy takové stížnosti, fail...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Tlak v pneu a senzory
Dělej si to jak chceš, jak jsem psal, každý je tu chytrý. Pak to dopadá před příjemcem servisů.
Zdar.
Zdar.
Re: Tlak v pneu a senzory
Já mám přes ABS a mám klid, kamarád má přes senzory a je z toho "hotovej" ty jsou opruz !
Re: Tlak v pneu a senzory
Čistě hypotetická otázka. Nan svém capturu mám předepsaný tlak ve dveřích 2,3 a 2,1. Moje žena má aronu a stejné gumy a má předepsané 2,6 a 2,4. Když jsem nafoukal gumy u captura na tlak jako u Arony, klesla spotřeba o 0,3 až 0,5 litrů. Proč mají dvě podobná auta, i váhové , předepsané rozdílné tlaky v pneu?
Re: Tlak v pneu a senzory
Rozdil muze byt v odhlucneni a podvozku, u arony muze byt pouzito kvalitnejsi/lepsi, proto si mohou dovolit vyssi tlak v pneu. A tri desetinky v pneu neudelaji tri desetinky na spotrebe, to je spise chyba v mereni nebo ovlivneno jeste necim jinym.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Tlak v pneu a senzory
Spotřebu jsem ověřil na stejně trati, tak ji věřím. Ono je to spíše naopak, tichši podvozek má captur a to dost výrazně. Když ty gumy nafoukáš o tři desetiny více, tak i na těch gumach poznáš, že nejsou tak placaté. Možná, že ještě při větším tlaku by to jezdilo ještě za míň, ale to jsem nezkoušel,ale asi by to bylo už tvrdé. Arona je v zatáčkách jistější a min se naklání a má odhadem tak o litr menší spotřebu a to je 1.5 s 110kW.
Re: Tlak v pneu a senzory
O litr menší spotřebu? A jaký máš v Capturu motor? Já mám obdobnou dvojici aut, v Oktávce 1.4 TSI 110kW mám dlouhodobou spotřebu 6,0l. V Capturu 1.0 mám při jízdě na benzín tak 6,2l , když jedu spíš ekonomicky. Záleží ale na stylu jízdy, když na to šlápnu, tak v Capturu půjde spotřeba nahoru víc, než v Oktávce. Ten 1.4 TSI i jeho ekopřiškrcený následovník 1.5 TSI jsou prostě dobré motory.
Co se tlaků týče, tak jsou obecně u nových aut předepisovány vyšší tlaky, kvůli snížení papírových emisí CO2. U vyšších pneumatik SUV to nemá takový vliv na komfort, ale u nízkoprofilových pneumatik někteří (např. Martin Vaculík v recenzi Octavie 4) doporučují foukat na menší tlak, než je předepsaný, kvůli zvýšení komfortu.
Co se tlaků týče, tak jsou obecně u nových aut předepisovány vyšší tlaky, kvůli snížení papírových emisí CO2. U vyšších pneumatik SUV to nemá takový vliv na komfort, ale u nízkoprofilových pneumatik někteří (např. Martin Vaculík v recenzi Octavie 4) doporučují foukat na menší tlak, než je předepsaný, kvůli zvýšení komfortu.
Renault Captur TCe100 LPG 2021
Škoda Octavia 1.4 TSI 2018
EX: Toyota Yaris 1.3 LPG, Hyundai i30 1.4CVVT, Felicia 1.6MPI
Škoda Octavia 1.4 TSI 2018
EX: Toyota Yaris 1.3 LPG, Hyundai i30 1.4CVVT, Felicia 1.6MPI
Re: Tlak v pneu a senzory
1,2 a 87kW. Mě prostě zaujalo, že stejné gumy v podobných autech a jiné tlaky. Jestli někdo nemá vysvětlení. A dále ten předepsaný tlak ve dveřích platí všeobecně pro každého výrobce a jestli nemá výrobce někde doporučený tlak pro konkrétní pneu?
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Tlak v pneu a senzory
Vždy záleží na zatížení auta, nastavení podvozku atd. Proto je to tak individuální, u Laguny III jsou třeba i jiné tlaky pro hatchback a grandtour, logické to je. Nicméně 1.2 TCe H5F bohužel moc úsporný není.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů