úsporný režim akumulátoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od Landiman » pon lis 21, 2022 22:28

Zdravím, můžete mi sem někdo prosím napsat jak dlouho vám auto "vydrží naživu" než zobrazí hlášku "úsporný režim akumulátoru"?
Ideálně vy kdo máte Phase2, čekám tam stejné nastavení jednotek.

Někde jsem četl, že by interval než auto přepne na úsporný režim měl být v závislosti na stavu baterie, nevím zda je to pravda.
U mého auta mi subjektivně přijde, že mám interval poměrně krátký.
Není to o tom že bych vysedával na parkovišti a chtěl si hrát na tabletu (i když občas proč ne když na někoho čekám), spíš mi není příjemné když za tmy přijdu z marketu s větším nákupem a než to vyskládám do auta, tak mi auto uvnitř zhasne vinou úsporného režimu a jednoduše nejde znovu rozsvítit například otevřením/zavřením dveří, nebo odemknutím/zamknutím auta, stisknutí Start tlačítka bez pedálu (bez startování) apod. Jedině nastartovat aby zase rozsvítil - ukončil úsporný režim. Nebo překonat interval po zamknutí. Nepohodlné.

U E4 mám interval na světla uvnitř/palubku tuším 15-20 minut což mi v pohodě stačí. Pokud by náhodou nestačil tak buď tlačítkem, nebo odemknout/zamknout atd.
U E5 interval za mne poměrně krátký, pak vše chcípne a snad abych si vozil s sebou baterku nebo startoval.
V nastavení na tabletu jsem nenašel nic, přes diagnostiku netuším zda by šel interval prodloužit. Hodilo by se mi. Klidně jen to osvětlení, tablet a palubka ať si zhasínají. Nejspíš nějakou spotřebu mít budou i když nečekám nic drastického aby muselo po pár minutách při plně nabité baterii vše zhasínat.
Pokud je opravdu řízené nějak chytře tak nechápu proč tak krátký interval, baterka je ve výborné kondici, zátěž měřena, auto na škrtnutí ihned startuje.

Díky za info.

maraaa
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát lis 26, 2010 00:13

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od maraaa » úte lis 22, 2022 07:34

Mám ph2. Já to moc nesleduju, nicméně nemám pocit, že by mě to nějak omezovalo, rozhodně ne tak, že bych nestihnul vyložit auto. Stalo se mi párkrát, že jsem dlouho (pocitově tak 20 minut, ale nevím přesně) čekal v autě a pak mi to vyplo rádio. Jak píšeš, pak stačí na chvilku nastartovat a je to ok.

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od Landiman » stř lis 23, 2022 00:26

Díky za info. U mne tedy 20 minut rozhodně ne. Spíš to bude tak pod 10.

Mně by se líbila možnost prodloužit ten interval bez zbytečného startování. Tak jako u E4. Ve stylu nechat tam tu úspornou funkci, ale pokud jsem u auta a kontrolovaně si prodloužím interval jelikož prostě potřebuji v danou chvíli vidět pod ruce, tak mi tu možnost dát.

To na jedné straně udělají úsporný režim akumulátoru, ale na druhé straně aby člověk při delší nakládce/vykládce/čekání startoval a tahal tím z baterky mnohem víc energie a ještě palivo k tomu. To mi nedává smysl. Tím spíš když pokaždé hned při otevření dveří zapíná světla, palubku a hraje uvítací melodii - na tohle energii má, ale aby mi nechal svítit pár žároviček na vnitřní prostor, to už je zdá se moc. Nechápu jak kdo přemýšlel.

Zkusím to schválně změřit, ale určitě to není víc jak 10 minut, spíš méně. Pocitově něco mezi 5-10 minut. Často stačí, někdy ale ne. Kor když je přes zimu brzy tma.

Pokud mají ostatní zde přítomní interval delší, tak bych musel nějak řešit. Baterie je dle měření bez chyby a ani když připojím nabíječku tak neproběhne vyhodnocení ve stylu že v tu chvíli vlastně úsporný režim není potřebný - hodilo by se například pro plný update kdy bez běhu motoru úsporný režim utne tablet a těch 20+ GB se tam prostě nestihne nasoukat. Hlavně že prosba na tabletu "Nevypínejte motor". Mnohem milejší by mi bylo na těch 20-30 minut připojit nabíječku a vyhnout se úspornému režimu takto.
Za mne opět demence muset kvůli updatu nechat 20+ minut běžet motor. Ano, mohu udělat aktualizaci během delší jízdy za cenu zamčené funkce navigace, ale i tak přece nesmysl být takto omezován. Update je cca jednou za půl roku a když má auto tolik chytrých funkcí, mělo by přece nemít problém vynutit si přerušení úsporného režimu v době aktualizace, resp. v opačném případě před zahájením zahlásit že na to nebude mít energii pokud cítí, že baterka není v kondici, a update odmítnout. Stejně jako třeba Start/Stop odmítá pracovat pokud je zrovna preference nabíjení baterie či zahřátí motoru a dalších podmínek.
Logické, jednoduché, něco jako běžně třeba na mobilu či ntb. Ostatně první věc které jsem se divil proč nevidím stav baterie rovnou v Menu Tabletu. Auto prošpikované elektřinou kor když v úplně plné palbě, už od pořízení E4 (10+let) říkám že u tohoto auta je horší když dojde baterka než když dojde benzín. A takto základní věc opět chybí. Klidně jen v procentech stav baterie nebo nějaký jednoduchý semafor apod ukazatel, ideálně i nějaký Health Bar co by se dal monitorovat aby pak člověka někde nenechala nakřáplá baterka po X letech provozu. Jako kdyby nikdo v těch automobilkách nepřemýšlel. Přitom takové základy, kterými lze předcházet mnoha problémům.

Přijde mi jako když je tam natvrdo těch pár minut a přes to nejede vlak za žádných okolností.
Čekal bych lepší logiku.

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od auto-radce » úte lis 29, 2022 13:41

Jen pro info: nová Dacia Sandero III nebo Jogger se do úsporného režimu přepíná po pár minutách s tím, že potom úplně vypne středový displej takže ani nejde poslouchat rádio. Řešení je nastartovat - "aktivovat" vůz zmáčknutím startovací tlačítka nepomůže. Úsporný režim bude stále aktivní.
Druhý level úspory baterie je informace o nutnosti nastartovat motor kvůli vybité baterii - to když stále v autě sedíte:-)
Dnešní vozy holt dbají o to, aby nedošlo ke zbytečnému vybíjení baterie.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od kotasekh » úte lis 29, 2022 16:56

Potvrzuji i pro duster dodany tento mesic. Par minut a smitec ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od Landiman » úte lis 29, 2022 22:46

auto-radce píše:
úte lis 29, 2022 13:41
... Dnešní vozy holt dbají o to, aby nedošlo ke zbytečnému vybíjení baterie.
Díky za info. Tak hlavně že se enormně šetří baterie, když se pak enormně tluče na každé křižovatce při Start/Stop systému.
By mě zajímalo který tele tohle vymyslelo :-)

Když budu hodinu sedět v autě na parkovišti a pojedu na středovém tabletu videa tak chápu. Ale aby mi za pár minut při nakládání nákupu ve tmě zhasnul pod rukama ty malé vnitřní žárovičky se spotřebou nula-nula-nic a zbytek nákupu jsem dával do kufru naslepo, nebo šaškoval s mobilem, nebo snad úplně zvráceně musel nastartovat pro jistotu před začátkem vykládání věcí z košíku, pak auto zase típnul na dobu odvozu košíku do stojanu a vzápětí zpátky do auta, další start a odjezd?
Už jen za ty 2 nutné starty dostane baterka na prdel mnohem víc, než kdyby mi dovolil prodloužit vnitřní osvětlení o pár minut déle například otevřením/zavřením dveří tak jako to má třeba Espace 4 resp. starší auta.
Takhle drastická opatření co v těch autech nyní jsou bych chápal maximálně pokud by řídící jednotka cítila např. slabé napětí akumulátoru a opravdu bylo ohroženo například startování.
Čemuž by se dalo předcházet naprosto jednoduše tím, že by středový tablet ukazoval kondici/napětí baterie a klidně o tom třeba i vyhazoval hlášky stejným stylem jako ohledně běžných věcí - olej, tlak, teplota atd...
Opět nikoho nenapadlo, přestože baterie suverénně nejdůležitější součást dnešních aut.

Nějak tu demenci Renaultu nechápu.

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 843
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od magadafagada » stř lis 30, 2022 07:49

Landiman píše:
úte lis 29, 2022 22:46
auto-radce píše:
úte lis 29, 2022 13:41
... Dnešní vozy holt dbají o to, aby nedošlo ke zbytečnému vybíjení baterie.
Díky za info. Tak hlavně že se enormně šetří baterie, když se pak enormně tluče na každé křižovatce při Start/Stop systému.
By mě zajímalo který tele tohle vymyslelo :-)

Když budu hodinu sedět v autě na parkovišti a pojedu na středovém tabletu videa tak chápu. Ale aby mi za pár minut při nakládání nákupu ve tmě zhasnul pod rukama ty malé vnitřní žárovičky se spotřebou nula-nula-nic a zbytek nákupu jsem dával do kufru naslepo, nebo šaškoval s mobilem, nebo snad úplně zvráceně musel nastartovat pro jistotu před začátkem vykládání věcí z košíku, pak auto zase típnul na dobu odvozu košíku do stojanu a vzápětí zpátky do auta, další start a odjezd?
Už jen za ty 2 nutné starty dostane baterka na prdel mnohem víc, než kdyby mi dovolil prodloužit vnitřní osvětlení o pár minut déle například otevřením/zavřením dveří tak jako to má třeba Espace 4 resp. starší auta.
Takhle drastická opatření co v těch autech nyní jsou bych chápal maximálně pokud by řídící jednotka cítila např. slabé napětí akumulátoru a opravdu bylo ohroženo například startování.
Čemuž by se dalo předcházet naprosto jednoduše tím, že by středový tablet ukazoval kondici/napětí baterie a klidně o tom třeba i vyhazoval hlášky stejným stylem jako ohledně běžných věcí - olej, tlak, teplota atd...
Opět nikoho nenapadlo, přestože baterie suverénně nejdůležitější součást dnešních aut.

Nějak tu demenci Renaultu nechápu.
možná to bude proto, že při množství elektroniky a závislostech v autě, nelze zaručit 100% funkci při slabší baterii, zvlášť při startu. takže radši větší jistota.
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od kotasekh » stř lis 30, 2022 12:12

Tam jde o to, ze auto je probuzene, jsou zaple ridici jednotky, osvetleni, displeje, mozna i ledky ve svetlech, nevim, cele si to vezme klidne 10 A z baterie, coz je dost. Nejsou to jen ty zarovicky, ktere zerou nula nula nic. A jelikoz tady uz si auto baterii hlida, tak to za chvilku holt uspi, protoze jinak nemuze garantovat, ze bude vse v poradku. Je to tak, je to blbe, nevim, kdo to vymyslel, muzeme na to nadavat, ale to je tak vse, co s tim nadelame. Jednodussi bude si do kufru pridelat dotykove svetylko na AAA baterky. Trapas, ale vyresi to tvuj problem rychleji a efektivneji. Cim novejsi auta, tim vice nelogickych kravin, a nezalezi na znacce. Jini maji zase jine…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od Landiman » čtv pro 01, 2022 15:21

magadafagada píše:
stř lis 30, 2022 07:49
možná to bude proto, že při množství elektroniky a závislostech v autě, nelze zaručit 100% funkci při slabší baterii, zvlášť při startu. takže radši větší jistota.
Já to beru a mám rád když jsou věci chytré a umí si ohlídat parametry a ve finále tak člověku nepřidělávají práci/problémy.

Tady je to však vzhledem k výše zmíněnému naopak a dělají z člověka spíš otroka. Co mi má co zhasínat natvrdo po pár minutách v případě kdy je baterka 100% čerstvá, svěží, dobitá a je tedy naprosto jasné, že několik mini žároviček v kufru by v pohodě utáhla dalších několik týdnů v kuse :-)

Jsem i za to aby tam zůstal takhle krátký interval, ale zároveň, když už vnitřní logika resp. nějaký monitoring stavu baterie je na tak slabé úrovni, aby šlo tak jako u starších modelů manuálně vynutit delší osvětlení když ho potřebuji například tím prostým otevřením dveří.

Já sám přece nechci plýtvat baterii. Ale mít auto za 1,5 míče v plné palbě a ještě pak šaškovat kvůli vnitřnímu osvětlení které dohromady nic nežere?
To sry ale to soudruzi udělali pěknou botu :-) Stačilo přece odepnout palubku a středový tablet.
Ten battery management se za mne jednoduše vůbec nepovedl.
Doufám, že nejpozději až skončí záruka, se povede nějak ten interval poladit někde v nastavení ŘJ.

Landiman
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: pát úno 25, 2005 22:20

Re: úsporný režim akumulátoru

Příspěvek od Landiman » čtv pro 01, 2022 15:31

kotasekh píše:
stř lis 30, 2022 12:12
Tam jde o to, ze auto je probuzene, jsou zaple ridici jednotky, osvetleni, displeje, mozna i ledky ve svetlech, nevim, cele si to vezme klidne 10 A z baterie, coz je dost. Nejsou to jen ty zarovicky, ktere zerou nula nula nic. A jelikoz tady uz si auto baterii hlida, tak to za chvilku holt uspi, protoze jinak nemuze garantovat, ze bude vse v poradku. Je to tak, je to blbe, nevim, kdo to vymyslel, muzeme na to nadavat, ale to je tak vse, co s tim nadelame. Jednodussi bude si do kufru pridelat dotykove svetylko na AAA baterky. Trapas, ale vyresi to tvuj problem rychleji a efektivneji. Cim novejsi auta, tim vice nelogickych kravin, a nezalezi na znacce. Jini maji zase jine…
Úplně v pořádku že chce hlídat a uspat a šetřit. Jsem pro všema deseti.
Mohli bychom se bavit např. o tom proč se probouzí celé auto ihned po odemčení resp. po příchodu k němu a neudělá to až při startovací sekvenci... zdá se opět někdo nemyslel. Tak raději vše probudit ihned, aby za pár minut se mohlo opět uspat. Toho inteligenta co toto navrhl bych chtěl vidět.

Když už je to tedy takhle blbě a je tam hned vysoký odběr, i tak přece i jen trochu chytré hlídání by mělo umět rozlišit žrouty a to co nežere. A pokud ani to ne, tak klidně uspat a dovolit mi "tupě" nahodit jen a pouze vnitřní osvětlení například tím otevřením/zavřením dveří, jako u starších modelů. A zbytek věcí probudit až po nastartování.
Já přece nepotřebuji aby auto žralo ampéry a nahazovalo vše ihned jakmile se přiblížím kartou. Tím spíš když většinu žroutů stejně potřebuju až když nahazuju/nahodím motor před jízdou :-)
Takhle když delší dobu budu někde čekat a mezitím se zapne úspora, tak pak ani další lidi neuvidí při nástupu pod nohy - ale hlavně že mám uvnitř hromady světýlek a neonky kde mohu měnit barevný podkres :-D

Jasně, neuděláme s tím asi nic. Tedy pokud se nepovede po záruce úprava někde v řídící jednotce, ideálně jen pro ten okruh vnitřního osvětlení. Zbytek ať si dál klidně zhasíná.

Téma jsem založil hlavně proto že jsem si nebyl jistý zda třeba není problém jen u mne a není potřeba nějak řešit.
To auto mám moc rád, ale tohle se opravdu hrubě nepovedlo. A detaily přece dělají celek :-)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace V“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti