Stránka 1 z 2

Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: ned bře 15, 2020 05:59
od milan967
Chlapi zeptám se , jakou máte teplotu motoru u 1,5 81kW motor K9K. KOLIK VÁM SVÍTÍ KOSTIČEK . Když napojím diagnostiku tak teplota vyleze na 80°C ( tady je rozsvítí 4 kostičky na přístrojovce ) potom otevře termostat , klesne na 75°C a zase se zvedá. Chci říct že na přístojovce mne svítí z 90% pouze 2 kostičky teploty motoru. Termostat by měl otvírat při 83°C , koupil jsem termostat na 87°C až bude čas vyměním . Z Capturem jsem měl také stejné problémy , jestli chcete tak se podívejte Milan967. Dík.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: úte bře 17, 2020 19:50
od Maggic
Teploměr se rozsvicuje vždy po dvou kostečkách. Napřed dvě, po ujetí 5-8 km čtyři kostičky. Fakt je, že tak důležité měření teploty vody měli svěřit přesnějšímu měřiči a kostičky jsou u takového auta k smíchu. Teď co máš vadné.., měřič kosteček?, nebo termostat? nebo ještě něco dalšího? U starších aut(i jiných značek) to mohl být ještě přepouštěcí ventil u víka chladiče. Přitom je docela důležité, včasné a dostatečně přesné prohřátí motoru, aby mohla voda taky sloužit pro topení. Stejně jako palivoměr, je to silně odrbané v době digitalizace, kdy to umí ukazovat i okamžitou spotřebu. Výrobci by asi chtěli, abysme se na přístrojovou desku ani nedívali..(krom servisního intervalu), však co!! Zavolejte si Asistenční službu, třeba když vám prdla žárovka. Jenže na to jsem si vždy stačil sám jako každý chlap, dokonce i na naschvál a úmyslně velmi nepřístupné místa, jako je přední (blinken).., omlouvám se, měla to být obrysovka! u VW Sharan. Zákusek i pro servisáky. U ještě starších aut pohádka vyměnit jakoukoliv žárovku za pár minut. Teď vám raději ani neprozradí, jak se k žárovce co nesnadněji dostat.., co by pak dělali v servisech?

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 12:34
od milan967
Dík za odpověď , potřeboval bych vědět motor 1,5 /81kW . Termostat jsem koupil na 87°C , na něm bylo vyraženo 83°C a otvíral cca 81°C tak jsem ho vrátil a budu hledat zase jiný na 87°C. Dík.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 13:27
od Maggic
Určitě je dobré si toto ohlídat, aby neotvíral moc brzy.., pak to ani dobře netopí. Nehledě na životnost motoru, kterému to hlavně velmi neprospěje.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 14:57
od kadliiik
Kadjar má elektrický příhřev, takže topí od začátku, ikdyž je motor ledový :wink:

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 16:23
od Maggic
A ten příhřev je jenom pro topení? Další věc, co jsem vůbec nevěděl..

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 16:56
od kadliiik
Těžko říct, snažil jsem se to dohledat, ale informací je poskrovnu a nenašel jsem o tom v podstatě nic :-( Ale topení valí hned. Kdo nemá vyhřívání předního skla, tak i při ofuku to v mrazech po 30 sekundách odmrazuje.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 18, 2020 22:50
od vendolino
No fakt! A má to 1000W! Třeba Valeo https://www.autokseft.cz/VALEO-Nezavisl ... qqfj7dqfq2

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 25, 2020 09:14
od milan967
Tak dnes ráno jsem byl projet Kadjara 1.5 K9K 646 kvůli teplotě . Bylo -9°C jel jsem 80km , při volné jízdě při prvních 20 km bylo 55 °C při zatížení teplota stoupla na max. 78°C . Teplota na palubovce : 2 okénka = 50°C , 4 okénka = 80°C ty jsem nedosáhl , pouze před týdnem, bylo teplo . Koupil jsem termostat EPS 1.880.930 měl být na 89°C . Bohužel na termostatu bylo napsáno č. 8930 a 83°C ( otvíral na cca 82°C ) tak jsem vrátil a kupuju jiný, jestli tam půjde. Může se mi ozvat kdo má Kadjar 1.5 2016 a má R-link 2 . Dík.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 25, 2020 10:42
od Maggic
Benzin.. Nafta.. LPG? Diesela už bych nechtěl, taky kvůli opožděnému prohřátí motoru a s tím spojené né zrovna rychlé vytápění.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 25, 2020 11:18
od milan967
Nechci rozvádět palivo , LPG jsem měl moc km vždy po 100ti ventily, po 30tis jsem měnil lištu LPG, měl jsem STAG takže jsem programoval sám, spotřeba 8l LPG, Benzín 7l /100 při 33 kč je dost , Nafty pod 5 l/100 km . Když jsem koupil Kadjar jel jsem Liberec /HK a zpět domů 150km , průměr 4,4 klidnou jízdou ve dvou lidech. Musím uznat že Kadjar topí dobře a to není zatím vyměněný termostat , teplota 75-78°C při mrazech.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: stř bře 25, 2020 22:11
od Maggic
Mě zase mrzí, že jsem zatím neměl moc šancí vyzkoušet mého Kadjara, jak topí hlavně v trochu vyšších mzazech i přes den. Ale věřím, že budu spokojen, když už na začátku pomůžou také vyhřívané sedadla. Jen škoda "nevyhřívaného volantu", kterého se v mrazech zpočátku bojím chytit.. To by mělo patřit k základní výbavě každého auta.., místo start/stopu!

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv bře 26, 2020 10:41
od Renaulťák
Cim drive topi, tim pozdeji je motor na provozni teplote. Takze o kompromisu.
Na studeny a v lete na horky volant mam automobilove rukavice. Vice, jako chlad v zime, mi vadi prehrivani interieru v lete. Co nadelas, clovek je stale s necim nespokojeny.

Nemecti znami mi na pripominku, ze maji doma zimu, mile odpovedeli, ze clovek vymyslel svetr. Nekdy staci na velke problemy jednoducha reseni.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv bře 26, 2020 13:54
od milan967
Tak dnes jsem vyměnil termostat 89°C , MAXGEAR 18-0219 do 400kč . Tak jsem vyměnil pouze vnitřek 83 za 89°C . Zatím jsem ujel pouze krátkou trasu a je to tak že samozřejmě svítí 4 kostičky nad 80°C a start/stop splnil podmínku, tak jsem vysunul komplet spínač kapoty a přichytil , tak žena nemusí deaktivovat .Teplota je cca 91°C potom klesne na 86 °C a drží se +- 88°C .Doufám že nepoteče . Myslím že teplota 75-80°C je málo i když výrobce to chce . ZATÍM NEMOHU DOSTAT FOTO , ALE POKOUŠÍM SE.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv bře 26, 2020 13:58
od Maggic
U jednoho z předešlých aut, asi "ZASTAVA 1100", to bylo tak, že díky vadnému dřívějšímu vytápění to topení nikdy pořádně v mrazech nehřálo, nešlo toho docílit. Zřejmě ani motor se neprohřál tak brzy, jak by měl. Pomohly až různé dečky v masce a také výměna víčka chladiče.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv bře 26, 2020 20:42
od Maggic
A jakou diagnostikou to měříte? ty stupně na termostatu? Určitě je to dobré vědět, jak se motor prohřívá. Také kvůli výměně oleje, která se ujištěním kvalitního prohřátí motoru může malinko oddálit. Tím není myšlena předepsaná výměna, kterou téměř každý raději hodně uspíší.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv bře 26, 2020 23:24
od zdeno255
A nemyslíš si, že to výrobca tak naschvál vyrobil a testoval? Určite na to mal dôvod. Ale ty vieš lepšie asi. ;-)

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 09:35
od Maggic
Tak, ono je dokazatelné, že i výrobce občas šlápne vedle a je třeba ve výsledku celý motor nepovedený, třeba kvůli konstrukční chybě a způsobuje nedokonalé prohřívání. Článků na nepovedený motor zrovna u Renaultu je na internetu dost. Při zakoupení takového pak nevidím důvod nezapojit zdravý rozum, vědomosti i zkušenosti jiných pro eliminaci většího poškození, než je nutné. A správná činnost termostatu k tomu učtitě patří a já patřím mezi ty, kteří si myslí, že "milan967" svému Kadjaru určitě prospěl, když výměnou za nový posunul otvírání termostatu.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 09:49
od kotasekh
Bez komplexni znalosti termodynamiky celeho motoru nema cenu toto vubec rozebirat, vse budou jen domenky a nepodlozene spekulace. Zvednutim teploty na jednom miste se muze zacit neco menit jinde. K lepsimu, nebo horsimu. Nikdo z nas to nemuze vedet, nevime, jak byl motor vyvijen a simulace tepelne vymeny jsme taky nevideli. Selsky/zdravy rozum ani zkusenosti z jinych motoru zde nemuzou pomoci. Na komplexni otestovani vlivu termostatu s vyssi oteviraci teplotou tu nikdo z nas nema finance ani zkusenosti. Pujde jen o subjektivni pocity, mozna i objektivni dilci uspechy, ale celek nikdo objektivne neposoudi. A tak si to kazdy vymeni dle sveho uvazeni, nekteri to budou chvalit, jini budou kroutit hlavou.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 10:13
od Maggic
Chápu to, co píšete. Jenže "milan967" neměl na svém autě to správné nastavení a správnou funkčnost z výroby, když mu ani po zahřátí motoru neukázala přístrojovka 4 políčka teploty vody. Proto, za mě s tím co provedl souhlasím.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 10:40
od Renaulťák
Dokazat, tzv "zdravym rozumem" bande konstrukteru pouzivajicich stovky simulacnich programu a procesu, provozniho testovani atd, ze to zase nezvladli, je takove, velmi jemne receno, neuprimne.
Byli jste jiz nekdy ve vyjovem centru automobolky, nebo alespon motorarny?
Je treba pochopit, ze autak muze byt nastaveny na laboratorni podminky, nebo na realne a pak se jinak chova autak behem roku na Jizni Morave, nebo Sumave. Jaky vliv ma, pozdeji otviratelny termostat v -20, nule, nebo +50 na prehratem parkovisti? Nazor muze mit kdokoliv jakykoliv. Realita je vsak za urcitych podminek pouze jedna.

Kdysi stacilo rysovaci prkno, logaritmicke parvitko, nejake tabulky a zkusenost.
Pak stacilo v prehrivajici se skodovce, pri ceste na dovolenou, dat topeni naplno a jine vymysly, ktere mely vyznym podle zdravého rozumu. U dnesnich, slozite konstruovanych, je tezke zict, co udela nejaky, mozna i minimalni zasah.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 11:01
od milan967
Zdeno255 určitě výrobce myslí na tvoje blaho, proto nechá výměny oleje po 30 tis a šály jdou po 100 tis do háje ,proto se nedávají teploměry do spoustu aut , přece stačí kontrolka která zhasne při 50°C a zákazník neotravuje . TAKŽE VÝROBCŮM NEVĚŘ .Zeptej se odborníků v garážích co se dnes děje s novými auty ,nařízení EU . Maggic :Na diagnostiku stačí za 200kč Bluetooth OBD II Mini ELM327 a v tel. (Torque ) Torque Pro .

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 11:13
od milan967
Dnes jsem jel ráno prvních 100 km s novým termostatem , je pravda že mi skočily na chvilku pouze 2 kostičky , to přikládám tomu že bydlím v Jizerských horách a jedu do kopce a zase z kopce bylo -3°C kde vzduch vychladí motor , myslím že Kadjar nemá žaluzie které se zatáhnou při nízkých teplotách, na Capturu jsem něco takového měl. Jednou mi někdo napsal na Captura : nechtěj aby to topilo kdy je spotřeba kolem 4 l/100. Dnes jsem měl podle PC 4,8/100km super.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: pát bře 27, 2020 12:01
od Maggic
Nemám problém si zde přečíst každý názor, ale jak už to bývá, každý věří těm názorům, kreré se blíží jeho zkušenostem. Osobně si myslím, že my obyčejní motoristé a v tomto případě majitelé Kadjarů se k problematice téma - "notifikace teploty vody a výměna termostatu za jiný", můžeme přistupovat jen laicky zdravým rozumem, při vycházení z obecně známých parametrů. Za nejdůležitější parametr považuji teplotu motoru, při které je motor nejefektivnější a má co nejmenší opotřebení při nejvhodnějším motorovém oleji. Tento parametr teploty, zjištěný ve všech laboratořích světových automobilek je téměř +- stejný a je všeobecně známý pro auta na Šumavě, Jižní Moravě, nebo ve Finsku. To auto musí být funkční v různých podmínkách, ale ta teplota která motoru vyhovuje nejvíc, je neměnná!, nezáleží vůbec na místu na planetě. Proto si myslím, že není potřeba k tomuto problému přistupovat zbytečně "vědecky", ale při znalosti toho nejdůležitějšího parametru - "správné provozní teploty", stačí logicky používat selský rozum, tak jak ho použil ve prospěch životnosti mototu "milan967". Není to vůbec o tom, že bysme tímto jednotlivým problémem s termostatem, chtěli celkově kritizovat Renaul Kadjar. Naopak si myslím, že většina z nás je s autem celkově spokojena a různé menší problémy mají všechny auta.

Re: Kadjar 1.5 2016 , teplota motoru K9K

Napsal: čtv dub 02, 2020 15:21
od zdeno255
Lenže ty tam máš olej 5W30 a ten nie je vhodný na vysoké teploty. ;-) Inžinieri asi vedeli prečo je tam taký termostat. Nové diesle nepracujú už pri takých teplotách. Ale uprav si to ako chceš.
Aby sa motor rýchlejšie zahrial, sú na chladiacom okruhu telieska (žhaviče) termoplunžry. Riadené sú riadiacu jednotkou podľa stavu nabitia akumulátora, teploty chlad kvap, stav nabíjania a pod. Na rýchlejšie kúrenie interiéru máš v kúrení špirálu. Nastavenie záleží od krajiny kde bolo vozidlo určené. Mierne pásmo a pod.