Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
V posledním roku a půl se vozím s Kadjarem 8/2018, 1.2 TCe 96KW, EDC a také v mém Kadjaru 11/2019, 1.3 TCe 117KW, s manuální převodovkou. U přítelky se volil EDC hlavně proto, že je po operaci kolena(totálka). Já ho kupoval před pár měsíci, ale už od začátku jsem věděl, že automat, alespoň co má Kadjar nechci. Napřed jsem si vysnil že koupím Peugeot 3008 benzin s automatem, ale nakonec to krachlo na nemožnosti ho vybavit pro mě důležitým vybavením jako se nabízel Kadjar, který byl hned druhý jako náhradník. Dodnes nevím, jestli jsem neudělal chybu, prý Peugeoti mají lepší automtickou převodovku, bez poskakujícího efektu, jiný systém, což mě lákalo si vyzkoušet. Tak nakonec to vyhrál zase Kadjar, ale manuál. Pokusím se podělit o pár postřehů, jelikož dost často jezdím i s Automatem, hlavně dálnice a delší jízdy. Hned na úvod musím ale říct, že jsem nebyl nikdy velký příznivec aut.převodovek a navíc mě řadit manuálně docela baví. Renaut Kadjar je auto, se kterým se mě nejlíp řadí ze všech aut, co jsem kdy řídil. Fakt si to hodně užívám, snad jen ty dráhy by mohli být trochu kratší, naštěstí to tam padá pěkně. U Kadjaru s EDC který má také své kouzlo, ihned poznám při pohledu na okamžitou spotřebu, proč automaty tak žerou a nikdy nedosáhnou na spotřebu manuálu. Často je nevyzpitatelný záběr z místa, auto točí 2 tisíce otáček a pořád odmítá táhnout, s citem na plynu neuspějete. Snad to žere i míň, když se tomu šlápne trochu na krk. Otáčky stojícího, třeba na křižovatce, neúměrně vyšší od manuálu, navíc docela kolísavé. Popojíždění v koloně na dálnici je s EDC přímo "zákusek". I když to jde technicky trochu vychytat, na pohodlnost a plynulost s manuálem to rozhodně nemá. Po mém celkovém vyhodnocení s konkrétními Kadjary je jasný vítěz manuál. Bez jakéhokoliv přehánění, bych určitě chtěl manuál i kdybych si musel 60 tisíc připlatit! Výhody EDC vidím ve městech v rychlých reakcích, pro část netechnických žen, které nezvládají více úkonů najednou, ale to vše je vykoupeno daleko vyšší spotřebou. Kdybych měl jít do automatu, tak mám daleko vyšší nároky, než co nabízí Renault v Kadjaru. Taky mě trochu mrzí, že jsem dříve odmítl nabízenou zkuš.jízdu s Peugeotem 3008, pro porovnání s RK EDC. Při vyšších rychlostech a na dálnicích se rozdíly Kadjarů smazávají, lze jet hodně úsporně i s EDC, ale tam se také ani s manuálem téměř neřadí a jízda je podobná a pohodlná u obou. Připomínám, že jde jen o můj názor, což vůbec nevylučuje názory toho, kdo má s EDC ty nejlepší zkušenosti. Už také vím, že každé(i stejné) auto je úplně jiné a má jenom ty své muchy.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Ještě postřeh k EDC u Kadjaru. Má sice také možnost ruční volby řazení, ale i při tomto způsobu řazení se to chová jako automat a po tomto zjištění mě to přestalo bavit. Navíc celkové řazení nejde zrovna lehko, což mě také trochu zklamalo.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
U Kadjara je možnost manuální volby u EDC pohybem voliče naprosto proti logice setrvačných sil. Tohle mě na něm naprosto stolicuje, tudíž to nechávám na automatu a na manuální volbu ani nemyslím.
PS: Pokud u automatu volíte manuální volbou rychlosti, nestane se z toho přece manuál. Je to pořád automat, kterýmu "pomáháte" volit rychlosti dle své potřeby.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Nikdy jsem nad "ručním" řazením s automatem nepřemýšlel a tím pádem žil s vědomím, že je to jako řazení na manuálu. Až vlastně po první osobní zkušenosti musím potvrdit vaši poslední naprosto logickou větu, která říká vše!
"PS: Pokud u automatu volíte manuální volbou rychlosti, nestane se z toho přece manuál. Je to pořád automat, kterýmu "pomáháte" volit rychlosti dle své potřeby."
"PS: Pokud u automatu volíte manuální volbou rychlosti, nestane se z toho přece manuál. Je to pořád automat, kterýmu "pomáháte" volit rychlosti dle své potřeby."
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Každému zájemce o EDC vždy doporučuji se s vozem projet více než dostatečně, neboť každý automat je "naladěný" jinak.
Nehledě na to, že se samozřejmě liší svojí konstrukcí, suchými-mokrými spojkami, počtem rychlostí atd.
Nehledě na to, že se samozřejmě liší svojí konstrukcí, suchými-mokrými spojkami, počtem rychlostí atd.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
No jo, jenže článek je jen o Renaultu Kadjar!
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Samozřejmě to platí hlavně ke Kadjaru! Ovšem dá se to vztáhnout i na obecnou rovinu. Jak si to kdo přebere.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
To je asi potřeba dovysvětlit, protože myslím, že mnoho lidí nebude vědět jak si to přebrat EDC je více typů a Renault kombinuje s různými motory různé převodovky, takže i u Kadjara může mít 6 nebo 7 stupňů, suché nebo morké spojky... Pokud se nepletu (a je velmi možné že ano), tak benzíny mají 7 stupňů a mokré spojky a diesely 6 stupňů a suché, je to tak?
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Toto nieje problem kadjaru ked citam recenzie napriec portfoliom renaultu tak od noveho clia, cez captur , megane , kadjar az po talisman ich dvojspojka nieje dobre naladena(resp sa ani uz lepsie naladit asi neda). A to aj ta kvazi lepsia 7st s mokrymi spojkami. Kazda jedna recenzia konci tym ze to sklbe pri rozjazde z miesta. Pridavate plyn nic sa nedeje, pridate viac stale nic, tak este trochu a potom to trhne. Jemne parkovanie a posuvanie takmer nemozne. Zaparkovat s tym cez obrubnik musi byt lahodka. Neviem ako su na tom ine znacky s dvojspojkou.
Co je vsak jasne ze pri hydromenici ako je AISIN od peugeotu nic take nehrozi. To sa rozbieha uplne hladucko od nuly, ale zas nema pripraveny dalsi prevod ako dvojspojka takze preradenie trva neptarne dlhsie.
Co je vsak jasne ze pri hydromenici ako je AISIN od peugeotu nic take nehrozi. To sa rozbieha uplne hladucko od nuly, ale zas nema pripraveny dalsi prevod ako dvojspojka takze preradenie trva neptarne dlhsie.
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Nevím,jsem stará škola,potřebuji obě nohy v pohybu,nejsem Terry Fox,ikdyž ten měl levou noo
Kadjar 1.2Tce LIMITED 9/2018 Red Flamme
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Trochu neskôr,ale predsa len poznámka.Ohľadom automatu a Peugeot 3008.Pokiaľ by si volil s 1,6kou motorom ,tak OK.Pokiaľ 1,2PurTech,tak by si bol hóódne sklamaný.Prejav motora je drsný proste 3-válcovi. Skúšal som v Opel Grandland a NIE.Riešim nové auto koncom roka a Kadjar 1,33 je v užšom finále.
Hyundai Elantra 1,6 ( 2016- )
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Díky za potvrzení mé předtuchy, že třívalec 1.2 PurTech s automatem a nejspíš i s manuálem nebude to pravé ořechové a jsem moc rád, že jsem si vybral Kadjar manuál 1.33 117KW. Velmi dobře se ovládá, příjemně řadí, je tichý jako nejdražší Toyoty.., z každé jízdy mám opravdu zážitek. Za posledních 400 km mám průměrnou spotřebu 5.5 až 5.7 l/100km. Momentálně zrovna teď je průměrná - 5,5 l/100. Je pravda, že dálnice jsem teď nejel a snažím se jezdit hlavou, technicky, bez zbytečného dupání na brzdy. Kdybych si měl teď vybírat auto, asi by to znovu vyhrál Kadjar manuál 1.33, pak mě docela láká Kia Sportage, ale zkušenosti z ní žádné a pak už zmiňovaný Peugeot 3008, kde by se musela trefit přesná konfigurace.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
To je super spotřeba! Vždy jak se oteplí a člověk umí řadit a předvídat, tak jde s moderními benzíny fakt jezdit se spotřebou dieselu.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Zdravím. Vedel by mi niekto poradiť? Mam megane 3, rok 2011 automat. prevodovku 6 stupňov. Keď preraduje z5 do 6 tak to urobi taky divný zvuk akoby cez zuby presmykla. Dakujem
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Po další porci kilometrů znovu musím pochválit jízdu s Kadjarem a v mém případě i manuální převodovku. Začínám si zvykat na její nezvyklé zpřevodování, kdy není hříchem jet 45km/hod na 4.stupeň a na 6ku se dá jet od 90, když to není zrovna do kopce. Jelikož jsem ještě zvyklý řadit u trochu vyšší rychlosti, což na závadu není, jen mě to nehodnotí u této disciplíny zrovna dobrou známkou. Jak už jsem psal u jiného téma, Praha a zpět..610 km, průměrná spotřeba 5,3l/100km, což bych u EDC dokázal jen kdybych byl úplně sám na silnici. Jsem ale zvědavý po dotankování na přesnější výpočet průměrné spotřeby. To manuální řazení je pro mně příjemné taky proto, že u mého auta je posuvná i loketní opěrka, která má tu správnou výšku, abych si to užil..
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Tie nízke otáčky by som moc nepoužíval,aj keď auto ide.V nízkych otáčkach sa pri priamovstrekovacích motoroch tvorí karbón.
Inak spotreba parádna.
Inak spotreba parádna.
Hyundai Elantra 1,6 ( 2016- )
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
To je pravda.., raději jezdit mírně ve vyšších otáčkách, jako nízkých. To já jen tak, že i v 45km/h na 4 RS auto přililiš neprotestuje, ale určitě na zrychlení je lepší podřadit.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Na 4 RS je fajn jezdit tak 52-54 km/h. Drhnout to na čtyřku v rychlosti 45 km/h je pro motor utrpení. Právě při jízdě v nízkých otáčkách přímovstřikový motor nejvíc karbonuje (a je jedno jestli je to TCe, TSI, VTi), takže buď jezdit na limitu nebo podřadit.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Renault Kadjar - EDC nebo manuál, výhody a nevýhody
Asi jem to výše blbě napsal a je to moje vina. Samozřejmě že nejezdím na 4 RS 45km/hod, jen jsem tím chtěl říct, že se to občas stane díky různosti jízdy a když se zrovna nepřidává, motor to nedává najevo, oproti jiným autům! Samozřejmě máte všichni pravdu v tom, že motoru nízká rychlost na 4 RS neprospívá, natož akcelerace místo podřazení. Celkově je řazení(zpřevodování) na manuálu Kadjaru jiné, než jsem byl zvyklý u jiných aut a musím říct, že mě to vyvovuje.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů