Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od Maggic » úte úno 04, 2020 18:35

Vždy jsem záviděl majitelům velmi tichých aut a jelikož posledním vozem byl diesel VW, který jsem měl 18 let, věděl jsem, že mě tento "sen" může splnit až další auto. Jelikož doba dlouhých a častých výjezdů je u mě minulostí, při koupi dalšího vozu jsem šel raději do benzínu. I když vím, že ani ten nemá rád časté jízdy jen pro rohlíky. Kadjara vlastním od konce listopadu 2019 a musím říct, že jsem zatím maximálně spokojen jako s autem v této cenové kategorii. Z jízdních vlastností a hlavně z tichosti v interiéru při jízdě u tohoto vozu jsem doslova nadšený a že není vůbec líný, to tu nemusím nikomu psát. V různých recenzích hodnotí jako mínusy umístění tempomatu a zapínání vyhřívání předních sedadel. Pak že se moc nehodí na dálnice, také kvůli světlé výšce. Na umístění tempomatu i vyhřívání jsem si ale rychle zvykl, vůbec mě nevadí, snad je jen škoda, že už všechny verze nedostali už adaptivní tempomat, který bude asi povinný pro všechny výrobce aut od r. 2023. A i na dálnici nevidím žádný problém, naopak je výhoda vyššího posezu v Kadjaru, čož jsem si také přál. A jak tady někde píše "kadliiik", výsledky "Losího testu" s vozem Kadjar jsou jasným důkazem jeho vynikajících jízdních vlastností i v krizových situacích. Zvládne riskantní manevrování ve vyšší rychlosti mnohem líp, než nemálo dražších aut. Pak mě dělá radost v těchto měsících rychlým omlžením celého vozu, také díky příplatkovému "vyhřívání předního okna", na které jsem byl zvyklý z předešlých aut a bez něhož bych si auto už nekoupil! Kadjar se také velmi dobře udržuje, jeho ladné křivky se umývají jedna radost a kdo rád jezdí s čistými litými disky, úplně skvěle se čistí ty 17 palcové Evado, s celoročními pneu, na jejichž vzhled sněhové vločky jsem si již zvykl. Určitě přijdou i závady, ale snad to nebude nic dramatického, co by nešlo opravit.
Naposledy upravil(a) Maggic dne stř úno 05, 2020 19:46, celkem upraveno 1 x.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

ireneaos73
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát zář 06, 2019 11:32

Re: Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od ireneaos73 » úte úno 04, 2020 22:26

Ja mám Kadjara r.v. 4/2019, kúpil som ho v 8/2019. Asi po prejdení 500 km mi začalo niekde pod palubovkou pod volantom strašne vŕzgať, a to len pri natáčaní volantom doprava alebo doľava. Akoby sa naťahovala nejaká struna. Ináč, na to neskutočné vŕzganie palubovky pri dotyku prstami, v okolí stredových výduchov som si už akosi zvykol. myslím, že auto v tejto cenovej kategórii by to nemalo robiť. Z toho som sklamaný. Ináč, po motorickej stránke, nie je čo vytknúť. Akurát nezabudnem Frantíkom, že do najvyššej výbavy INTENS sa nevmestilo vyhrievanie volantu, čo je u iných značiek vo výbave už v strednom stupni (napr. Kia Ceed - výbava Silver - mal som to, a zvykol som si na skoro okamžitý teplý volant pri vonkajšej teplote -15°C.)
Renault Kadjar, 1,3 TCe EDC, 2019.

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od Maggic » úte úno 04, 2020 23:20

Ten vyhřívaný volant bych si určitě připlatil též, divím se, že už to dávno nedávají všechny automobilky v základu. Musí to být moc příjemné při -10 st. řídit teplým volantem. Moc jsem to neštudoval, ale mám dojem že to dvají do aut hlavně Korejci.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

ireneaos73
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát zář 06, 2019 11:32

Re: Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od ireneaos73 » stř úno 05, 2020 07:38

Ako som písal vyššie, v Žiline to do Ceedu dávajú už v strednom stupni výbavy. Neviem ako to robíte vy u Hyundaia. U Kadjara sa to nedalo ani priplatiť.
Renault Kadjar, 1,3 TCe EDC, 2019.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od kadliiik » stř úno 05, 2020 08:50

Ten volant je bohužel fail jen u Kadjara, do ostatních Renaultů jej přiobjednat lze, včetně nového Clia, které stojí polovinu toho co Kadjar. V novém Cliu by měl být navíc vyhřívaný celý věnec, u současných modelů (Megane, Talisman, Koleos) je vyhřívaný jen na bocích. Musím říct, že bych jej taky ocenil. Jinak určitě potvrzuji původní příspěvek tohoto vlákna, Kadjar je neskutečně mrštné a skvěle ovladatelné auto, tedy co se benzínových motorizací týče. Diesely jsou zbytečně těžké a Kadjar s ním už tak jistý v zatáčkách není, aspoň co jsem vyzkoušel s 1,6 dCi ve 4×4. 1,5 dCi jsem nezkoušel, ale ten motor z nám z Meganu. Je neskutečně úsporný, ale bohužel i dost líný.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Renault Kadjar - míra komfortu ovládání a jízdy

Příspěvek od auto-radce » stř úno 05, 2020 10:35

U nového Clia V i Capturu II je volant vyhřívaný po celém obvodu. Ostatní modely mají prozatím vyhřívané pouze tu část, kdy volant držíte "ve třičtvrtě na tři".
Příplatek za vyhřívané sedačky, volant a čelní sklo (pokud to jde) by měl být snad povinný.

Je neskutečný rozdíl nastartovat a "rozmrzat" v autě jen při foukání z počátku spíše ledového vzduchu a nebo sedět s více a více zahřátým pozadím i rukama a čekat na ten "vau" efekt kdy po chvilce čekání přijde okamžik a čelní sklo je bez námrazy, jedno setření stěračů a s částečně zahřátým motorem vyrážíte na cestu v již příjemně vytopeném voze.

Kadjar TCe 160 umí být fakt úsporný. Bez velké snahy dokáže jezdí za 5,5-6 litrů, ovšem je jasné, že nemůžete být všude první.
To je úkol nafťáků, aby Vás dopravili rychle i úsporně (tedy 1,5 dCi bez AdBlue čili do faceliftu) za 5 až 5,5,
naftová 1,6 dCi (vesměs 4x4, vzácně byla i 4x2) to umí za 5,5 taktéž ale to svezení s ní je pohodovější (vyšší výkon i kroutící moment) a tišší (1,6 dCi je opravdu tichý motor).
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Odpovědět

Zpět na „Renault Kadjar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů