Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » úte led 07, 2020 16:18

Zdá se že Kadjar i benzín má docela slušnou baterii a a neměl by být problém. Ale trochu mě vyděsilo, kdy jsem v novém autě strávil asi 10-15 min nastavováním R-Linku včetně rádia a zvuku, který jsem už nedokončil. Středový displej hlásil - nastartujte auto, slabá(nebo vybitá) baterie.., no obával jsem se, že baterii budu muset dobít. Ale po další kratší jízdě hlášení zmizelo a i baterka se nechovala jako vybitá. Proto uvažuji nad digitálním měřákem, kterých na trhu přibývá. Též by mě zajímalo, jestli má Kadjar napětí ve 12V zásuvce i v případě uzamčeného stojícího vozu bez chodu motoru, či nikoliv. A v případě že ano, jestli se dá "nabíjet"- udržovat i přes zásuvku 12V. S vyndáním a znovu instalací baterie by už snad neměl být problém s kodem, který se dnes už nezadává, alespoň u novějších aut.
EDIT": lze opravit název téma? napsal jsem "Renaut".., jak to opravit?
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

gogocik
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 13, 2019 12:07
Bydliště: Ostrava

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od gogocik » úte led 07, 2020 16:47

Já mám Kadjara 6/2019 a 12v po vypnutí nemám. Vím to, protože tam mám kameru v zrcátku a po vypnutí motoru mi vypne. Stejnou hlášku jsem měl už taky, ale od té doby pohoda. Bez hlášky o baterii.
Kadjar 1.3 Tce, 103 kw,výbava Edition, 6/2019, Zelená Ural :D :D

eisy811
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: stř srp 15, 2018 14:36

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od eisy811 » stř led 08, 2020 17:59

Zbytocne nieco riesit. Proste tak to je naprogramovane, ze po istom ubytku V na akumulatore sa vypne radio a podobne. S/S system dokaze ten akumulator docela rychlo nabit. Je to proste ochrana voci blbosti, aby sa nestalo, ze napriklad zapnute audio vymlati akumulator az tak, ze nebude sa dat startovat.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » pát led 10, 2020 12:26

Co pamatuji, tak Renaulty vypínají elektriku po 15 min nečinnosti nebo po zamknutí auta, a ne po určitém úbytku napětí. Když necháš auto klidně se zapnutým rádiem, otevřenými dveřmi, tak za 15 min se všechno vypne, včetně zásuvky. To stejné při zamknutí vozu. Je úplně jedno jaké má baterie napětí.

S tou hláškou slabé baterie to Kadjar podle mě docela přehání. Při letním kempování, když tam má člověk zapnuté rádio, dobíjí si mobily apod. tak tou hláškou zastraší klidně po hodině, byť ani po dvou dnech (od hlášky o slabé baterii) takového sosání baterky jsem pak neměl problém nastartovat. Záleží jak má člověk aktuálně nabito. Pokud jsi jel předtím nějak hodně plynule, třeba dlouho po dálnici, tak baterie nemusí být moc nabitá, navíc je zima... no a hned máš z toho preventivně varovnou hlášku. Ale je potřeba pamatovat na to, že je tam 70Ah baterie, takže ikdyž je v ní polovic, tak to pořád stačí na několik nastartování, případně na dlouhé hrátky s R-linkem či nabíjení mobilů, tabletů atd. Startér nemusí roztočit žádný třílitrový diesel, pokud jste si někdo Kadjar nějak hustě nepotunil, že jo... :-D

Nevím jak by S/S mohl baterku rychle dobít :-D Start-stop systém je systém, který vypíná a zapíná motor, čili opětovnými starty ji dokáže max. rychle vybít, a ne nabít :-D Kadjar je samozřejmě vybaven inteligentním dobíjením - rekuperací brzdné energie, dobíjení je tedy řízeno elektronicky a v případě dostatečného napětí na baterii probíhá jen tehdy, kdy je motor mimo zátěž... na volnoběh nebo při brždění. Naopak když je motor v zátěži, tak se dobíjení vypíná, kvůli emisím, tedy nižší spotřebě. Proto je tam tak velká baterie, aby byl prostor si do ní energii uložit, když jsou pro to podmínky (dlouhá jízda z kopce) a naopak z ní energii brát, když to pomůže odlehčit motoru. Jde tedy o to, že systém inteligentního dobíjení se nesnaží baterii držet pořád maximálně nabitou, tak jak tomu bylo dřív, když prostě čím víc motor točil, tím víc točil altíkem a tím víc nabíjel. Nějaké digitální měřáky jsou tedy úplně k ničemu, auto si dobíjení řeší podle toho jak uzná za vhodné a šlapáním na plyn se baterie víc nedobije, naopak ji to může víc vybít. Samozřejmě podle Světa motorů, auto.cz, či některých zkušených diskutérů vydrží v tomto režimu baterie maximálně 6 měsíců, pokud ji člověk aspoň jednou týdně nenabije do plna... ale to je nesmysl. Pokud by tam člověk dal obyčejnou autobaterii, tak opravdu nevydrží, ale auta s inteligentním dobíjením a S/S kladou na baterie větší nároky, proto jsou tam AGM či podobné typy akumulátorů, které tuto zátěž zvládají. Ještě poznámka závěrem, vyřazení S/S (třeba fíglem se senzorem kapoty) nevyřadí inteligentní dobíjení, takže i ti, kteří mají "fištrón mámo" a vyřadí S/S a koupí si 35 Ah Starline autobaterii za litřík místo toho co tam opravdu patří, se budou divit, že 1-2 měsících půjde taková baterka do kopru.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » pát led 10, 2020 15:29

No nevím.., osobně se domnívám, že Kadjar i mnohá jiná auta se na docela drahou "inteligenci" jen hrají i systémech, kde to není potřeba a v konečném důsledku to ekologii nic nepřinese, možná je to i celkově neekologické, když připočteme výrobní a servisní náklady "vychytávek". Kdybych si mohl vybrat Kadjara s klasickou ruční brzdou, bez systému S/S a s klasickým "přihlouplým" dobíjením-nabíjením, neváhal bych ani minutu. Taky, co se týká bezpečnosti provozu, nemyslím si, že by se těmito novinkami v tomto voze zvedla, spíše naopak! A dávání do Kadjaru baterie s nízkou kvalitou až tak nejde, osobně jsem vždy dával do každého vozu jako náhradu jen Vartu SILVER, kde byla "zaručena" spolehlivost a nebyl problém její výdrže přes 10 let. Baterka Kadjaru se zdá být dobrá, zato ty "plechové" svorky článků, utažené divnými šrouby až nadoraz(plech na plech), nebudí moc důvěry, ale možná se pletu. Mj. mám takový zajímavý dotaz, který jsem nikde nestudoval - Jde nějakým rychlým způsobem vypnout rádio?(ne jen ztlumit repráky) a mít zaplou jen navigaci??
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od zdeno255 » pát led 10, 2020 16:43

Je to kvôli tomu aby nebola batéria dlho vybita, pretože začína sulfacia článkov a rýchlo potom klesá životnosť a kapacita. Tie baterky sú robené na rýchle nabíjanie vysokým prúdom a napätím.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » sob led 11, 2020 14:28

Maggic píše:
pát led 10, 2020 15:29
No nevím.., osobně se domnívám, že Kadjar i mnohá jiná auta se na docela drahou "inteligenci" jen hrají i systémech, kde to není potřeba a v konečném důsledku to ekologii nic nepřinese, možná je to i celkově neekologické...
Já teda vím.. v zimě, kdy S/S nefunguje a kvůli vyhřívání sedaček atd. je alternátor v zápřahu tak jezdím se stejnou spotřebou jako se starou atmo 1.6 (K4M) se Scenicu II (v podstatě stejně vysoké a těžké auto jako Kadjar), ale v létě, kdy se S/S a rekuperace využivá na maximum, mám spotřebu s 1,2 TCe (H5F) o 1,5l/100km nižší, a to při větším výkonu a daleko lepší dynamice. Co to přinese ekologického je mi docela putna, ale úsporu, kterou to přináší peněžence, ta mě těší. S/S a dobíjení nemá s bezpečností, ani pasivní, ani aktivní, nic společného, takže v tomto ohledu to určitě nijak nepřispělo.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » čtv led 23, 2020 16:27

S/S dle mého určitě s bezpečností souvisí, protože je Kadjar až tak tiché auto, že není často poznat, jestli je motor v chodu i při tichém rádiu. A to, že S/S nebývá v činnosti, než se motor prohřeje nebo po ujetí určitých kilometrů na mém autě nefunguje pokaždé stejně. Už se mi několikrát stalo, že S/S systém zafungoval a típl motor v těchto zimních měsících, aniž bych ujel 1 km, nebo tak nějak. Není to zrovna chování auta očekávané. To v podvědomí je, že by měl motor běžet.., ale nefunguje to na 100 %... a trochu to i zaskočí. Neřídím auto tak, že očima visím na palubovce a nic jiného mě nezajímá..
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » sob led 25, 2020 16:40

A to přitom člověk v různých recenzích čte, jak je Kadjar hlučný že? :-D Já ani po 35 000 km na volnoběh většinou motor neslyším ani necítím, pokud není volnoběh zvýšený kvůli různým zapnutým elektrickým udělátkům. Jinak se to opět vrací k tomu, že tam poměrně pokročilá "inteligence" je. Není tam žádné jednoduché nastavení na kilometry, či hodiny. Naopak, auto se rozhoduje podle teploty, ale to nejen venkovní, ale i vnitřní. Takže pokud je kolem nuly a peče slunko a vnitřek auta je díky tomu zahřátý, tak se vypne motor i po kilometru. Pokud je venku nula, ale nějaká plískanice a auto musí naplno topit, tak motor nevypne. Dále záleží na aktuálním stavu nabití baterie atd. Objektivně se to bezpečnosti nijak nedotýká. Motor se nastartuje dřív než člověk naplno šešlápne spojku, nedochází tam tedy ani k žádnému zpoždění při rozjezdu. Pokud auto stojí do kopce, opět se S/S neaktivuje, aby fungoval posilovač brzd a auto se nehlo ani o píď zpátky. Tohle zas navíc neplatí pokud je auto z kopce a člověk díky tomu, že se motor vypne a nastartuje až rychlost překročí 5-7 km/h, může člověk v klidu popojíždět z kopce třeba v koloně bez toho, aby zbytečně jel motor. Opět, bezpečnost to jinak neohrožuje, protože jakmile si člověk "vyšlape" podtlak posilovače brzd pod určitou hranici, tak se motor okamžitě spustí, aby posilovač fungoval. Stejně tak, pokud by člověk brzdu naplno zašlápl. Podle mě je to dotažené téměř k dokonalosti.

Proč jen téměř? Protože na to, jak moc je motor zahřátý to opravdu hledí fakt málo :-D Ale to opět není bezpečnost, jen nám to zbytečně ničí motory, aby jsme kupovali nová auta :-D Jinak podvědomí je strašně subjektivní. Co mám Kadjara, tak jsem si zvykl, že pokud auto stojí, tak by motor běžet neměl a připadne mi to úplně přirozeném, na palubovku kvůli tomu nehledím.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » ned úno 02, 2020 15:30

Předně díky za zajímavé a přínosné postřehy někoho, kdo má s Kadjarem už něco najeto!! S tou "bezpečností" S/S je to myšleno za mě trochu s rezervou, a je to vlastně jen kvůli mé první zkušenosti, jízdy domů s úplně nový autem, kdy člověk má v sobě ještě plno jiných návyků z předešlého vozu. Při jízdě městem jsem si nevšimnul ani jsem to nečekal, že motor díky S/S na křižovatce zhasne a všmnul jsem si toho, až když jsem se měl rozjíždět. Jelikož to bylo ve spěchu, tak jsem zmáčknul spojku.., ale hned nato zmáčnul tlačítko START. Motor se ale nastartoval o desetiny vteřiny dříve díky našlápnutí spojky a já ho hned nato "scípnul" tím, že jsem jakoby ho chtěl nastartovat. No pár vteřin trošku zmatek..a jen pohled na otáčkoměr mě dával vědět, že motor je opět zdechlý, což jsem v té vteřině vůbec nechápal. Opět jsem nastartoval a "konečně" odjel.. Tak pár vteřin jsem kolonu za sebou zdržel(v tomto případě jsem fakt nikoho, kromě zadní části mého Kadjara neohrozil) a připadal si trochu jako ten, kdo řídí auto s cedulkou AUTOŠKOLA, nebo nějaká ženská, které jde daleko lépe vaření a domácí práce. Tak samozřejmě jsem se z toho poučil a už tu "bezpečnost" s S/S vnímám jako vy.., ale při mé první jízdě mě to jako dobré řešení určitě nepřipadalo.
Naposledy upravil(a) Maggic dne pon úno 03, 2020 22:40, celkem upraveno 1 x.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » pon úno 03, 2020 09:47

Chápu, já myslím, že je to náhodou dobrá historka k pivu v hospodě :-D Tohle k novému autu patří to zkoumání a dělání blbostí, na kterými se pak člověk po čase zasměje.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

vendolino
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 12, 2019 17:21

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od vendolino » pon bře 02, 2020 15:23

Vypínat Start/Stop!!! Euro nesmysl! Trpí motor,Baterie,Silent.,ovzduší atd. ,po zamčení auta v dnešní době snad nic nenapájí-Příklad: zapomenu mobil nabíjet v autě a třeba buuum!-logicky
Kadjar 1.2Tce LIMITED 9/2018 Red Flamme

rimida
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 01, 2020 16:08

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od rimida » čtv kvě 07, 2020 07:55

Mám takový malý osobní problém. Dobíjení baterie nabíječkou - vyndat baterku z auta, nebo jí tam nechat a připojit nabíječku přímo na kontakty v autě. Vždy jem ji vytahoval ven a nabíjel mimo. Co riskuju, když jí tam nechám ? Pokud má někdo zkušenost s dobíjením baterie přímo v autě, prosím o radu. Nemám patent na rozum a tak se v podobných situacích řídím následujícím citátem.

" Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život " :) :)
Kadjar 1,3 TCe 140 INTENS Modrá Cosmos 3/2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 07, 2020 08:07

Nabijet v aute. Nic nehrozi ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Paulie.rm
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 10, 2019 19:18
Bydliště: BA

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Paulie.rm » čtv kvě 07, 2020 08:50

Odpojiť + pól je ťažká robota?
Renault Megane II 1.9dCi 81kW LS Sportway 2008 Black Metal

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 07, 2020 09:21

No zrovna u plusu byva dost napojeneho haraburdi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

rimida
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 01, 2020 16:08

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od rimida » čtv kvě 07, 2020 10:52

Paulie.rm píše:
čtv kvě 07, 2020 08:50
Odpojiť + pól je ťažká robota?
No a právě o to mě šlo. Napsal jsem svůj dotaz málo podrobně. Má chyba. Já jsem zkrátka odpojovat nic nechtěl. Jenom vzít nabíječku, připojit bez odpojování kontaktů a nebyl jsem si jist co to udělá s elektronickými systémy auta. Samozřejmě odpojit +pól zase tak těžká práce není.
Děkuji za odezvu
Kadjar 1,3 TCe 140 INTENS Modrá Cosmos 3/2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 07, 2020 11:28

A hlavne je to zbytecna prace. Pri jizde se taky baterie nabiji (a klidne i vice nez 15 volty) a prece neni odpojena.
Pokud k tomu budes pripojovat ruskou nabijecku po dedovi, asi bych to odpojil, ale pokud se chystas pripojit obycejnou lidlackou nabijecku, vubec bych to neresil.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od zdeno255 » čtv kvě 07, 2020 13:06

Skôr ide o to akú máš nabíjačku (potrebuješ dosť výkonnú). Nemusí stíhať dobíjať a napájať vozidlo. Môže sa stať, že sa ti vôbec nenabije. Tie akumulátory by sa nemali nabíjať obyčajnými nabíjačkami.

rimida
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 01, 2020 16:08

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od rimida » čtv kvě 07, 2020 13:31

zdeno255 píše:
čtv kvě 07, 2020 13:06
Skôr ide o to akú máš nabíjačku (potrebuješ dosť výkonnú). Nemusí stíhať dobíjať a napájať vozidlo. Môže sa stať, že sa ti vôbec nenabije. Tie akumulátory by sa nemali nabíjať obyčajnými nabíjačkami.
Používám nabíječku zn. DECA Matic 116. Zatím mě nezklamala a předpokládám, nezklame ani teď. Ovšem v záloze mám i ruskou po dědovi. Je to pořádný kus těžkého železa. Ta to jistí :D :D :D :D :D
Kadjar 1,3 TCe 140 INTENS Modrá Cosmos 3/2019

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od DYK77 » čtv kvě 07, 2020 21:47

Take nabijim baterii pripojenou v aute a vzdy tomu tak bylo. Ale neda se rici se 100% jistotou, ze se nikdy nic nestane. V domacnosti uz leckomu uder blesku umrtvil domaci spotrebice, stejne tak muze prepětí projit nabijeckou. Znam i pripad ze nabijecka z Lidlu zacala hořet. Ale tyhle pripady jsou asi tak caste, jako vyhrat ve Sportce.
Osobne mam CTEK nabijecku a jako prislusenstvi je k nemu dodavan kablik, ktery ma na jednom konci vodotesny konektor ( pro pripojeni nabijecky ) a na konci druhem očka pro pripojeni ke svorkam akumulatoru. Konektor lze vyvest treba u mrizky steracu a neni potreba vubec otevirat kapotu. Pripojeni je jednoduche a bezpecne. Tim chctel vyrobce naznacit, ze neni potreba kvuli dobijeni, akumulator odpojovat.

Co se baterie tyce , pokud jde o klasický zaplaveny nebo EFB akumulator, tak se da klidně nabijet i nabijeckou po dedovi ( pokud je v poradku ). Ba dokonce nabijecka po dedovi ma i sve vyhody, umi nabijet i hluboce vybite akumulatory, umi hodnotou napeti 14,5V a uvest články tzv. do varu a promichat elektrolyt, umí akumulator plně nabít. Ani jedno nabijecka z Lidlu neumi. Vykonem obycejně take postacuje a pokud je slabsi, jen se prodlouzi doba dobijeni, ale svou praci udela.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » čtv kvě 07, 2020 22:33

Nějak jsem to nestudoval, ale nevím jestli se hodí starší typ nabíječky k nabíjení speciálních baterií, co jsou v Kadjaru. U většiny nabíječek je uveden jen klasický akumulátor, tak nevím, nemám s tím zkušenosti. Také se mě nelíbí, že většina nabíječek nemá ampérmetr.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » pát kvě 08, 2020 08:23

Jak píše dyk, starou trafonabíječkou člověk oživí i akumulátor, který novější chytré nabíječky prohlásí za nenávratně mrtvý. Na akumulárorech do aut toho nic moc speciálního není, jde jen o tu vnitřní architekturu, ale pořád je to plus/minus pol a vevtnitř elektrody a elektrolyt, případně navíc skelná vata. Nic náchylného. Naopak kdybys chtěl trafonabíječkou oživit lithiový akumulátor z notebooku nebo podobně, tak ho pravděpodobně zničíš, protože tyhle aku mají svoje vnitřní ochranné obvody a může se stát, že odpálíš pojistku (která tam musí být, protože olověný akumulátor, klidně AGM ti nemůže začít hořet, narozdíl od lithiového). Nabíjení autobaterií opravdu není žádná věda. Samozřejmě nemyslím trakční aku elektromobilů, tam to věda je.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » pát kvě 08, 2020 10:51

Tak dík, budu používat pořád starou dobrou kvalitní nabíječku, kterou mě ještě za těžkého socíku nechal zhotovit můj otec v práci, neelektrikář. Je do 7 Ampér, i s měřáky a vždy nabila kvalitně každou baterii. Samozřejmě vybitá baterie si sama určí odběr, ale můžu to i lehce korigovat přepínačem, kvůli prvnímu nárazu.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kadliiik » pát kvě 08, 2020 12:41

Jo ale zase k tomu taky přistupuj trochu kriticky. Dyk taky psal o tom varu. Je sice fajn, že to může oživit mrtvý aku, ale nadruhou stranu ti pak klidně může elektrolyt vyvařit, když to necháš, aby se to "hezky" nabilo a místo toho se bude akumulátor přebíjet. Jinak ale třeba právě ty EFB (který Kadjar standardně má) aku jsou odolnější než klasické, třeba díky tomu obalu elektrod tam nehrozí, že by se z kladných uvolňoval materiál, což se třeba při tom přebíjení stává, případně při nabíjení velkým proudem. Záleží na každé konkrétní nabíječce, zvlásť tady u těch starých home-made bych se velmi bál generalizovat co to udělá, když neznáš její konstrukci.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Odpovědět

Zpět na „Renault Kadjar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů