Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » pát kvě 08, 2020 13:20

Chápu, je třeba si dávat pozor. Ostatně, kdybych té baterce neměl prospět, čož bych poznat měl, určitě bych raději koupil novou nabíječku. Ale ta home-made nabíječka není úplně až tak jednoduchá a blbá, nepřebíjí. Podle kapacity jsem ji nastavil ampéry, ale ty samozřejmě padaly s nabitostí a bylo docela jednoduché zjistit, kdy je nabitá, protože pod určitou veličinu to už nespalo. Taky se podle ní dalo zjistit jak moc je vybitá a taky jak dlouho by ještě mohla vydržet podle toho, že ampéry už nespadly jako obvykle a už se to jenom horšilo a vyžadovalo častější nabíjení. Většina takových bateriií měla ale nárok "na nebe", protože výdrž baterky byla od 6 do 12 let, většinou(Varta Silver).
No a jěště jeden poznatek jsem se dočetl u nových moderních nabíječek, že se má před nabíjením v autě odpojit kladný pol. Nabíjel jsem je venku i v autě a je fakt, že jsem nikdy nic neodpojoval a vždy v pohodě. Je ale možné, že to bylo myšlené jenom u systému Start/Stop, už si nevzpomínám..
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od zdeno255 » pát kvě 08, 2020 15:03

Aj keď sa robí diagnostika, alebo programovanie, tak musí byť na nabíjačke. Takže to nevadí. Ale pokiaľ nemáš silnú nabíjačku tak sa ti nemusí nabíjať pokiaľ sa auto úplne neuspí.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od kotasekh » pát kvě 08, 2020 21:18

Pravda, pri programovani se musi auto napojit na nabijecku, at se pri pripadnem propadu voltaze neodpoji ridici jednotka.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od DYK77 » pát kvě 08, 2020 23:40

To vyvařování elektrolytu se standardní nabíječkou určitě je, ale dá se řešit. Já jsem originál baterii prostě dolil destilkou a jedu dál. Na dolití se dá otevřít úplně v pohodě https://drive.google.com/file/d/1_r1-sI ... sp=sharing
Jak říká Kadliiik , nehledat na těch nových bateriích vědu. I ty nové nabíječky jsou v podstatě univerzální jak pro staré, tak i nové akumulátory, jen při dobíjení AGM se přepne na ( * ), aby články neplynovaly. Jinak EFB plynovat mohou, jen třeba výrobce CTEK nabíječek doporučuje, aby se proces nabíjení s plynováním prováděl maximálně cca 1x za 1/2 roku, aby se nevyvařil elektrolyt. Kdyby měly baterie normální zátky jako dřív, nikdo by plynování neřešil, neboť dolévání destilky byl běžný úkon. V průmyslu se ovšem dál používají akumulátory se zátkami a možností je dolít. Jen z nás řidiče dělají idioty, a nedávají nám moc na výběr.

Byl jsem pri tom, kdyz kolega oživoval různé 12V olověné baterie, z pravidla do UPS, ale princip je stále stejný. Baterie byly 20let vyschlé, tak jsme je dolili jen destilkou a pak jsme do nich prali přes žárovku 120V střídavých i více. Cílem bylo desulfatovat desky akumulátoru, což se u většiny akumulátorů povedlo. Pak několikerým nabíjením ( a vybíjením zátěží ) , starou nabíječkou o které píše Maggic ( ta z Lidlu to nedala ), se opět nabila a byla normálně provozuschopná. Bez patřičných zkušeností toto doma nedoporučuji zkoušet :-)
Naposledy upravil(a) DYK77 dne pát kvě 15, 2020 15:44, celkem upraveno 1 x.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od zdeno255 » sob kvě 09, 2020 08:50

Takže si určite videl nafúknutú batériu. A keď nabíjať obyčajnou neregulovanou, tak tam tá možnosť je a veľká. Otázka znela či sa môže nabíjať pripojená vo vozidle. Môže. Ale za určitých podmienok ktoré nevie každý dodržať. Ta nabíjačka z Lidlu je dobrá, ale ak nabíjaš a chceš sa hrať s rádiom, alebo občas otvoríš dvere, tak sa ti nenabije. Lepšie je vtedy odpojiť baterku

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » sob kvě 09, 2020 12:31

Nabíjení baterie na autě není až tak častý úkon. O to víc si cením rad zkušených k tomuto tématu, protože je to tak, že se zvyšující se
technickou dokonalosti "baterií a elektriky" v autech, můžeme i při "blbém" nabíjení baterie udělat zbytečnou chybu.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od DYK77 » pát kvě 15, 2020 15:39

Dneska jsem ve starším benzínovém autě ( r.v. 2002 - výbava s řídící jednotkou - euro 4 ) měnil akumulátor a nějak se mi nechtělo opětovně provádět nastavení hodin a rádia, tak jsem na svorky akumulátoru připojil klasickou nabíječku ( trafo s usměrňovacím diodovým můstkem ) , akumulátor jsem odpojil a připojil nový. Vše proběhlo bez smazání nastavení a poškození čehokoliv, samozřejmě v autě bylo vše vypnuté včetně zapalování. Takže když se nic nestane v případě napájení ze samotné nabíječky, nestane se nic ani s připojeným akumulátorem, což je ještě menší riziko ( akumulátor tam funguje jako jaký-si filtr ).
S klasickou trafonabíječkou je potřeba dbát hlavně zvýšené opatrnosti, aby nedošlo k záměně pólů ( + / - ) při připojování nabíječky k akumulátoru. Ty novější "chytré" nabíječky, viz ta z LIDLu, už mají nad přepólováním kontrolu - ochranu.
Takže jak jsem říkal, nebát se nabíjet s připojeným akumulátorem v autě.

PS: taková perlička do placu. U výše zmíněného auta jsem dnes po 10ti letech měnil akumulátor StarLine. Napětí i po týdenním odstavení baterie bylo stále krásných 12,8V, ale kapacita už pokulhávala, zkrátka byl čas na výměnu. Ačkoliv se jednalo o bezúdržbové provedení, dovolil jsem si odtrhnout záslepku ( nahrazující víčka článků ) a zjistil, že desky akumulátoru jsou stále ponořené v elektrolytu. Na StarLine docela překvapivá výdrž :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

vendolino
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 12, 2019 17:21

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od vendolino » sob kvě 16, 2020 19:51

:)) Starline nevyrábí,jen prodejní značka-na 99% to bude VARTA
Kadjar 1.2Tce LIMITED 9/2018 Red Flamme

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od zdeno255 » ned kvě 17, 2020 00:01

Vieš ju vyskúšať tak, že ju nabiješ a po cca pol hodine a zmeriaš napätie. Potom akumulátor zatažíš aspoň na 2 min (svetlá, ventilátor a pod) potom necháš baterku oddýchnuť a napätie sa do 5 min musí dostať aspoň na 12,65V

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od DYK77 » pon čer 01, 2020 11:31

Kapacitní test jsem nedělal, ale i po nabití a pěkném napětí na prázdno, se cca po týdnu startér rozbíhal celkem stěží, tak šla.
Je možné, že to byla Vatra. Každopádně se vyplatila :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » pon lis 23, 2020 11:46

Tak poprvé jsem nabíjel baterii u Kadjara, taky z důvodů abych pak nezmatkoval v pořádném mrazu, když to bude opravdu potřeba. Klasickou ale kvalitní nabíječkou, ale pro jistotu jsem do ní nepustil více jak 3,5 A. O baterku samozřejmě strach nemám, ale je toho k ní připojeno docela dost, tak pro jistotu.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Uživatelský avatar
maty307
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: úte črc 23, 2019 14:31

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od maty307 » čtv pro 10, 2020 13:57

Zdar.
Tak včera jsem si zapojil další cypovinku a to voltmetr z Ali za 110kc.
Má samo. pojistku,ale radši jsem ho napíchnul na dráty autozapalovače,no rozborka celého tunelu...uf.Umístil jsem ho do panýlku u štelování světel.No na vydloubnutí to chtělo snad pulmetrové páčidlo,z ali jsem si 1 zlámal...Umístění supr display nijak neoslnuje,musím se lehce vyhnout.Po vypnutí zapalování nebo otevření dveří se tak okamžite vypne,což je paráda.
Meření beru s rezervou,přesto udaje jsou až s udivem hodně přesné.Při současném porovnání s apk car scanner z OBD která ukazuje na 2desetiná čísla zcela totožné.Zato na baterii jsem měřákem naměřil o 0,2 více.
A ted co jsem naměřil?
Po zapojení na voltíku pouze 11,8V,pravda dlouho bylo zapalování při zapojování.Vím že tyto baterky jsou nabite pouze do cca 75%
Večer jízda 30km okrsky,dnes dopoledne\v noci -2\ v autě na voltíku 12v na baterce měřák 12,2V.Po cestě tam altík pral i 15V nebo A nevím.
Vím že to je na dobití celkem krátká cesta ,ale i tak pouze12,2V !!!Jsem zděšen.

Ruzní "odborníci" tvrdí že při napětí menším jak 12,4V dochází po cca 10h k nevratnému poškození autobaterie,tudíž k sulfataci ,budu stav nadále sledovat....Asi objednám z Lidlu nabíječku,starou téměř tunovou radši nebudu připojovat.
No na Fabce3 má manželka obdobnou baterii už 5,5 roku a zatím vpoho hm...

Jinak ta apk car scanner je supr,je v češtine ,verze PRO umí dokonce i kodovat celý koncern,pár věcí už i na Kadjar.Konečne jsem na F3 dokodoval ESP sport.Vyhledá a smaže prípadné chyby ,umí i historii ,zálohy kodování a to i export na mail.Jde tam nahrávat spousta dat na pozadí ,tudíž si pak vyjedu např. teplotu vody,oleje a třeba to dobíjení...
nejaké foto https://www.rajce.net/a17089511
Kadjar 1.3Tce 103kw Intense červená 4/2019
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com

Uživatelský avatar
Maggic
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renaut Kadjar a originální 12V baterie

Příspěvek od Maggic » čtv pro 10, 2020 16:32

Baterka uvnitř měřená nějakým voltmetrem když má 11.8V, tak je úplně v pohodě, i když podle letitých zkušeností to ke zděšení skoro je.., ale ne u Kadjara a pravděpodobně i u jiných moderních aut. Máme to tak skoro pokaždé na 2. Kadjarech. Někdy 12V, ale bylo i 11.6V. Ale je to v pohodě u aut, které nejezdí pravidelně každý den. Kdo nemá měřák, tak to těžko chápe, ale je to tak. Za jízdy jak píšeš, altík to zvýší až na 14.8 až 15V, což je pokaždé nejvyšší hodnota, když se brzdí motorem.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Odpovědět

Zpět na „Renault Kadjar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti