Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » ned úno 09, 2020 20:47

Zdravím všechny. Napíši pár řádků, jak funguje na mém Kadjaru dobíjení baterie laickým měřením voltmetru vsunutého do 12V zásuky při různých režimech jízdy. Jedná se o voltmetr k tomu účelu vyrobený a prodávaný v různých provedeních v mnoha eshopech. Musím říct že je překvapivě dostatečně přesný, ověřeno stejnými hodnotami u jiného měřáku. Po startu pár vteřin na měřáku 10,5V. Jakoby to cucalo ještě i z baterky pár vteřin po nastartování. Při rozjíždění 12,3 až 12,5V.., což znamená, že ještě nedobíjí naplno, jen slabě. Při rychosti 70-80km/h na měřáku 14 až 14,3V což značí slušné dobíjení. Při ubrání plynu se nabíjení na chvíli zvýší +- 14,6V. Při jízdě z kopce, i mírného s přibržďováním mototem se nabíjení zvýší až na 14,6 až 14,9V. Při vyřazení kvaltu z kopce měřák ukazoval stále solidních 14 až 14,2V. Po vypnutí motoru - 12,5V po chvilce 12,4V, za 2 dny ráno 11,9V. Při rychlostech nad 100 km/h zatím nevyzkoušeno, ale předpokládám, že k vybíjení baterie v žádném případě docházet nebude. Z naměřeného je vidět, že to auto je "chytré jako prase", fakt se dobíjení baterie chová úplně jinak, než u bývalých aut.., ale mám pocit, že alespoň u mého Kadjara to životnost baterie směrem dolů až tak moc neovlivní, jak se tu někde píše o režimu "chytrého" dobíjení. Nákup voltmetru mě nezklamal, naopak, zajistí za pár korun docela přesné informace a přehled o stavu alternátoru, baterie, v jakých režimech je dobíjena a jakou "silou". Prvně jsem byl zklamaný, že v 12V zásuvce není napětí po vypnutí motoru, po uzamčení, nebo jen opuštění nenastart. vozidla, ale v tomto případě je to určitě výhoda, protože vložený voltmetr může zůstat bez rizika stále zasunutý.
Naposledy upravil(a) Maggic dne úte úno 11, 2020 19:48, celkem upraveno 1 x.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od auto-radce » pon úno 10, 2020 08:31

Nerad bych zpochybňoval Vaše vědecké bádání, ale pokud to chápu správně, tak po dvou dnech, kdy auto stálo, Vám voltmetr naměřil napětí baterie 11,9V.
To mě trochu překvapuje, protože dlouhodobě by napětí baterie nemělo klesnout pod 12,4V.
Nehledě na to, že je mírně zvláštní, aby za dva dny "ztratila" 0,5V, když by měla baterie při správné kondici "ztratit" za týden maximálně 0,1V.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4512
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kotasekh » pon úno 10, 2020 09:21

To je popis inteligentniho dobijeni. Takhle to dneska proste funguje u vsech aut. Baterie se drzi vice mene vybita. Zalezi na rezimu jizdy.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od zdeno255 » pon úno 10, 2020 10:31

Úplne tak to nefunguje. Meral si iba napätie nie dobíjací prúd. Je to trochu komplikovaniejšie.
Batéria ak je 100% nabitá ma min 12,7V po zaťažení na pár minút sa musí vrátiť napätie na túto hodnotu do 5 min. Vtedy je ako nová. Tvoja je min vybitá, alebo už nemá vôbec kapacitu a tvoje meranie môže byť skreslené. ;-)
Diagnostika vozidiel RENAULT DACIA Clip
RENAULT Mégane III, 05/11, 1.9DCi 96kw
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4 (manželkin)
Honda CBR 600F4i 110 PS

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kadliiik » pon úno 10, 2020 11:53

Já bych řekl, že je to o mnoho komplikovanější. Tak především píše, že to bylo měření voltmetrem vsunutým do zásuvky. Jelikož to tu bylo označeno za vědecké bádání tak je potřeba se k tomu postavit kriticky. Já jednak pochybuji o přesnosti takového volmetru a také o přesnosti měření napětí, kterým chci zjistit napětí na svorkách baterie přes zásuvku. Kolik různých elementů na cestě mezi baterií a zásuvkou může být? Já totiž fakt nevím, ale přímo na baterii ten kabel spíš nepovede, takže tam bude úbytek napětí. Tohle bude mít i tak minoritní, asi i zanedbatelný vliv. Hlavní vliv bude mít to, že baterie po nastoupení ráno do auta bude v zátěži. Pro zjištění jejího napětí na svorkách by ji bylo potřeba odpojit a měřit kvalitním voltmetrem přímo na svorkách. Z těchto výsledků o baterii nelze nic říct, ani jak je nabitá. I přímé měření napětí na svorkách kvalitním voltmetrem by moc neřeklo.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kadliiik » pon úno 10, 2020 12:37

kotasekh píše:
pon úno 10, 2020 09:21
To je popis inteligentniho dobijeni. Takhle to dneska proste funguje u vsech aut. Baterie se drzi vice mene vybita. Zalezi na rezimu jizdy.
Mohl bych poprosit o výsledky nějakého výzkumu? Nejlépe nezávislého udělaného na několika různých moderních autech s inteligentním dobíjením. Mě by to opravdu zajímalo, jak to je ve skutečnosti. Na internetu je spousta výmyslů, ale 100× opakovaná domněnka je pořád jen domněnka. Nevím co znamená víceméně vybitá baterie. Jakože některá auta ji drží více vybitou a některá méně? Drží inteligentní nabíjení třeba baterii nabitou na méně než 50% její kapacity? Mně se to třeba moc nezdá, takže myslím, že i inteligetní nabíjení drží baterii nabitou více než méně. Určitě tam je nějaká taková pojistka, aby se baterie nevybila úplně, když člověk pořád dupe na plyn a dřží motor v pořádné zátěži, ale u kolika % zbývající kapacity to začne baterii nabíjet? Lze to někde dohledat? Pak tu máme vliv teploty. Z diskusí tady na fóru je zřejmé, že v létě drží inteligentní nabíjení baterii nabitou méně než v zimě. My se 130k motory to cítíme, za teplejšího počasí to jede lépe, jak tu už někdo jiný měřil přes zásuvku v autě, tak když je venku teplo tak při ustálené rychlosti to ukazuje v zásuvce méně V než při stejné jížde ale v teplotě kolem nuly či pod nulou, takže to vypadá, že když je zima, inteligetní nabíjení nabíjí baterii pořád, jakoby to bylo hloupé nabíjení. Ale jak psal zdeno, z volmetru v zásuvce se to stejně nepozná, chtělo by to nějaký seriózní výzkum, ze kterého by se dalo něco opravdu vyvodit. Já třeba nemám garáž ani čas někde ráno před cestou do práce blbnout na sídlišti, odpojovat baterku a měřit napětí, ale nemá někdo podobný výzkum k dispozici?

Dříve člověk na delší cestu se starou stovkou musel mít raději půl nového motoru v kufru na nečekané opravy. I s Formanem, když na horách hodně zapršelo, tak člověk ráno nenastartoval. Dnešní auta jsou mnohem spolehlivější než kdy dříve, tak se řeší nemysly, jako jak moc mají zrovna nabitou baterii. Přitom ráno všichni s novějšími auty nastartují a jestli někdo zůstane někde s vybitou baterkou, tak leda se starým autem, kde už bylo potřeba vyměnit původní baterii za druhovýrobu, která vydří 2 roky max, ikdyby ji člověk nabíjel denně...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » pon úno 10, 2020 18:11

Zopakuji hned tu první větu.. "Napíši pár řádků, jak funguje na mém Kadjaru dobíjení baterie laickým!!!!!! měřením voltmetru vsunutého do 12V zásuky při různých režimech jízdy", kterou by zde diskutující měli akceptovat a nepřekrucovat to podle svého, že jde o "vědecké bádání"!!! Myslím, že na věděcké bádání o dobíjení baterií jsou na internetu úplně jiné články a né obyčejné forum o poznatcích a problémech konkrétního auta. Nemá cenu dělat z tohoto měření vědu a zde pitvat jedno laické měření!!!! kdo chce, tomu ty údaje něco řeknou a jsem přesvědčen, že i pomůžou. Kdo nechce a hledá v tom vědecký výzkum je jeho věc, pro takové je měření nic neříkající. Samozřejmě jde jen o měření napětí v zásuvce a že je na desetinu přesné, za tím si stojím, i když o skutečném stavu baterie jde jen o pomocný údaj. PŘESNOST JE ALE OVĚŘENA! Že jde překvapivě o přesné voltmetry, to se lze dočíst od každého, kdo to použil. Osobně jsem tomu měřáku rád, jelikož to mám s nábíjením baterie nabíječkou ve voze i mimo vůz v současnosti trochu komplikované a tuto kontrolu voltmetrem beru jako velký přínos. Jinak samozřejmě nevím, v jakém stavu byla baterie u nového vozu, nezkoumá to skoro nikdo, ani já.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » úte úno 11, 2020 19:52

auto-radce píše:
pon úno 10, 2020 08:31
Nerad bych zpochybňoval Vaše vědecké bádání, ale pokud to chápu správně, tak po dvou dnech, kdy auto stálo, Vám voltmetr naměřil napětí baterie 11,9V.
To mě trochu překvapuje, protože dlouhodobě by napětí baterie nemělo klesnout pod 12,4V.
Nehledě na to, že je mírně zvláštní, aby za dva dny "ztratila" 0,5V, když by měla baterie při správné kondici "ztratit" za týden maximálně 0,1V.
Vidíte.., někdy se teorie a praxe může od sebe lišit.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » stř úno 12, 2020 12:06

Pro doplnění, u modelu r.2018, TCe 1.2 96KW EDC je funkce "dobíjení", dle zasunutého měřáku napětí v zásuvce téměř stejná, jen je vše posunuto o 0,1 výše. Z kopce při přibržďování motorem pokaždé naměřena hodnota 15V, u TCe 1.3 117KW manuál, byla vždy nejvyšší 14,9V, výše už to nestoupá.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » čtv úno 13, 2020 20:13

Další jízda přinesla pro mne nepochopitelné hodnoty. Dnes první jízda.., start a jízda dlouhá asi 4 km. Po celou dobu voltmetr ukazoval 11.5 až 11.7V, což jsem nechápal. Jen nakrátko zkouška brzdění motorem, hodnota stoupla na 14.7V, po přidání opět 11.7V. Nazpět už byly hodnoty do 13,2V. Docela jsem zvědavý, co bude na měřáku při rychlostech 130 - 140 km/h. Dneska jsem poprvé nechápal co ukazoval měřák.., jako by byl Kadjar napojený na Google.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4512
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kotasekh » pát úno 14, 2020 07:21

To je proste inteligentni dobijeni. Pokud uzna, ze je baterie dostatecne nabita, nenabiji a pak tam je tech mene nez 12 V. A pri brzdeni motorem se snazi o rekuperaci. Pri 130 kmh to muze ukazat 11.7 i 15V, zalezi, jak se system rozhodne a jak vyhodnoti stav baterie. Nelze v tom hledat logiku, je tam tolik promennych, ze nejde navodit stavy se stejnym vysledkem.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » pát úno 14, 2020 11:17

Dík za názor, taky to tak vidím. Jen mám obavu, že je při tom počítáno, že se s autem jezdí téměř denně, max. za 4-5 dní a každému se může přihodit(nemoc), že s autem třeba nejede 14 dní. Tady tipuji, že baterie na to bude méně připravena, než u dřívějšího systému dobíjení alternátorem. Stejně těm "výhodám" "chytrého nabíjení" moc nerozumím a nevěřím na něj. Blbé auto mě přijde normálnější.., nepřekvapí když to nečekáte! Když je to auto až moc přemoudřelé, může se mu snadněji utavit mozek, kor bez olova v pájených spojích.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4512
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kotasekh » pát úno 14, 2020 11:27

Nevyhoda je ta, ze auto nevi, kdy bude jizda ukoncena, takze se clovek muze trefit zrovna do momentu, kdy si ridici jednotka dela v baterii misto pro pripadnou rekuperaci, tim padem ji moc nedobiji a v momente ukonceni jizdy je baterie treba na 60 % kapacity (neznam presne limity). Coz na start za par dni bohate staci, ale kdyz se auto odstavi na mesic, muze uz byt problem. Ja jsem inteligentni dobijeni odpojil, potrebuji baterii pri kazdem odstaveni auta zcela nabitou, vyuzivam ji k napajeni veci v dobe necinnosti auta. U meho auta to nevadi, sice se ulozi chyba do pameti zavad, ale na palubce nic nesviti. U Kadjara to treba ale muze zpusobit nefunkcnost jinych systemu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od auto-radce » pon úno 17, 2020 15:07

kotasekh píše:
pát úno 14, 2020 11:27
Nevyhoda je ta, ze auto nevi, kdy bude jizda ukoncena, takze se clovek muze trefit zrovna do momentu, kdy si ridici jednotka dela v baterii misto pro pripadnou rekuperaci, tim padem ji moc nedobiji a v momente ukonceni jizdy je baterie treba na 60 % kapacity (neznam presne limity). Coz na start za par dni bohate staci, ale kdyz se auto odstavi na mesic, muze uz byt problem.
Neskutečně výstižná odpověď. Právě z tohoto důvodu skončí spousty aut při prvních mrazech na plošině odtahovky.
Když se nedostatečně nabitá baterie sejde s dlouhou odstávkou, končí to odtahem s následnou koupí nové baterie.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kadliiik » pon úno 17, 2020 16:37

Podle této logiky, v čem je teda novější auto s 70 Ah baterií nabitou na 60% horší než staré s 40 Ah nabitou na plno? Já tam žádnou nevýhodu nevidím. Ta baterie má přesně kvůli tomu dvojnásobnou kapacitu než by měla u auta bez rekuperace. Kvůli tomu, že není pořád nabitá naplno, je pak EFB nebo AGM.
A opět, co jsou to spousty aut při prvních mrazech? Kolik z nich jsou stará auta bez rekuperace a kolik z nich nová s rekuperací? To jsou zas absolutní fabulace, taková diskuse je absolutně k ničemu. NEDOKAZUJE TO ABSOLUTNĚ NIC!

Já mohu dát konkrétní příklad zde z fora. V Megane IV jsem se ptal, kdo měl problémy s baterií v prvních 2-3 letech. Přihlásili se 2 lidé. Jeden s 1,6 SCe tedy bez rekuperace, druhý s 1,2 TCe, tedy s rekuperací. Takže oba přístupy remíza. Především vzhledem k tomu, že se jedná jen o dvě auta to dokazuje jediné, u nových aut se prostě baterka nesere a ty spousty aut co při prvních mrazech nenastartují jsou prostě starší vozy s opotřebovanou baterii. Protože jsou starší tak navíc zpravidla bez rekuperace. Ale je to co jsem napsal nějaký výzkum? NENÍ, PROTO TA MOJE DEDUKCE NEDOKAZUJE TAKÉ ABSOLUTNĚ NIC!
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Maggic
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 25, 2019 17:24

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Maggic » pon úno 17, 2020 22:24

Téma pro mne zajímavé a každého názor si rád přečtu. Ale vůbec si nemyslím, že by zde svým nárorem chtěl někdo definitivně něco tvrdit, jsou to pouhé názory každého na tento problém a spíše se zde přikláním k názorům - "kotasekh". Kadjar má již systém chytrého dobíjení a laickým měřením se zhruba zjistilo, jak toto dobíjení za různé jízdy probíhá. Tímto měřením jsem se s předstihem snažil zjistit, jestli je možné i u Kadjaru uhlídat stav baterie, aby mě v budoucnu nepřekvapila. Přiznávám, že hlavně proto, že se někdy může stát že s autem se třeba 10-14 dnů nejede. A jednou se můžou sejít konstalace, kdy před ukončením jízdy baterie "chytře" nebyla dobíjena, pak delší pauza bez jízdy a navíc je baterie už staršího data. Když jsem měl starší baterii na jiných autech, nebyl větší problém si ji uhlídat, abych nezůstal někde stát. U tohoto nového "chytrého" systému dobíjení si nejsem jistý, že budu vědět pokaždé odhadnout stav baterky. Když se na to podíváme opačně, tak marně hledám větší výhody než nevýhody a v čem je vlastně přínos systému "chytrého" dobíjení.
"kadliiik" se ho docela zastává a nemám nic proti jeho názoru. Jen si myslím, že zrovna mu nevadí také možná proto, že ho odhaduji na řidiče, který s autem jezdí velmi pravidelně, což každé baterii vyhovuje maximálně, takže žádný problém. Jenže každý využíváme auto jinak, třeba i občas nepravidelně(nemoc, dovolená) a s příbývajícím stářím baterie to bude chtít sebou vozit věšteckou kouli. Ještě na závěr si myslím, že málo kdo ještě používá baterie kolem 40Ah, snad jedině ti, co chtějí na nákupu ještě i "vydělat", ale prodělají. Přítelka na staré Octávce měla 60- 65Ah, já na VW 74Ah. Tá kapacita je u Kadjara vyšší jen o něco, ale celkově mě to nedává smysl. Přece alternátor byl po staru schopen v každém momentě uspokojit veškeré zdroje odběru a ještě mnoho energie se stalo jalovou. Proto mě nedává smysl jízda v Kadjaru za slunného dne bez vyhřívaní sedadel, bez zapnuté klimatizace a na měřáku napětí 11.5 až 11.7V při ustálené jízdě 5 km. Pravdou také je, že u velké většiny jízd bylo napětí vyšší, kdy už byla baterie dobíjena. To je fakt kvůli minimální a téměř nepostřehnutelné úspoře paliva? Co poloviční životnost baterie? Co možná vyšší poruchovost chytrého dobíjení? A také nevědomost o pravém stavu baterie! A START/STOP systém je též další zhovadilost, alespoň podle mě. Upozorňuji raději, že jde jen o můj názor, né o žádnou, a už vůbec né jedinou pravdu.
Naposledy upravil(a) Maggic dne úte úno 18, 2020 19:41, celkem upraveno 1 x.
Renault Kadjar TCe 1.3 117 KW Intens 11/2019, Modrá Iron

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 445
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od kadliiik » úte úno 18, 2020 09:21

Moje chyba, nebyl jsem přesný, to co jsem předtím napsal jsem vztahoval k malému benzínovému motoru. 65 Ah a 74 Ah, co to bylo za motory? Dvoulitry diesel? Renault dával k 1,6 atmo benzínům, či 1,4TCe v době bezstartstopové 40 nebo 45 Ah baterie.

Jistěže alternátor dokáže hned po startu uspokojit veškerou spotřebu energie, ale kolik to stojí? 1 litr benzínu na 100 km a přitom většina z té energie se stane jalovou a ještě kvůli tomu auto hůř jede? Já upřímně nevidím důvod proč by se nemělo nabíjet jen při brždění motorem, jindy je to pálení benzínu naprázdno a zbytečné odebírání výkonu motor na totální nic. Klidně rád změním názor, kdy mi někdo hodí solidní podložený aurgument. Zatím mi bohužel nikdo neodpověděl na otázky co to znamená víceméně vybitá baterie, či kolik je ta spousta aut na plošině odtahovky...

Já určitě nebudu rozporovat, že když člověk každý měsíc baterii dobije, že jí to neprospěje. Určitě ano. Ale naprosto odmítám ta nepodložená tvrzení, že s rekuperací baterka nic nevydrží, není to pravda. Tím chci taky upozornit, že to nevztahuji konkrétně na tuto diskusi. S vybitou baterií jsem zůstal někdě viset tuším 4× v životě a vždy to bylo s autem, které nemělo start-stop ani rekuperaci, které mělo neustále dobíjenou baterii do plna, a které mělo třeba jen 2 roky starou baterii, která navíc v létě předtím prošla zátěžovým testem v servisu. Z napětí na svorkách baterie o kondici baterie člověk nepozná nic. Baterie je spotřebák a je potřeba ji měnit. Podle stylu jízdy častěji či méně často, to je fakt. Občas zdechne v nejméně vhodnou dobu, a to i přesto, že si o ni člověk stará.

Jestli se u Renaultu něco sere, tak je to R-link2, proto jsem tak v ráži... :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Renaulťák
Experienced member
Příspěvky: 723
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Kadjar - "síla" dobíjení baterie při různých režimech jízdy

Příspěvek od Renaulťák » úte úno 18, 2020 10:32

Pokud nevymysleli start stop, tak se olovene akumulatory delily na startovaci a trakcni. Jednoduse se daly dimenzovat kapcity, protoze provoz nemel az tolik promennych a hlavne nabijeni.
K vuli start stopu ma baterie tolik startu, ze se musi chovat spise jako trakcni. U trakcni olovena baterie je zpusob a rezimy dobijeni dulezite pro jejich zivotnost.
V kazdem pripade je baterie drazsi a rychleji bude ztracet svoji ucinnost. Tim padem se nemuze porovnavat s zivotnosti u klasických.
Ja osobne start stop povazuji za neco, co usetri par drobaku v kapse, na druhe strane opet vytahuje.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

Odpovědět

Zpět na „Renault Kadjar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host