cisteni klimatizace

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

cisteni klimatizace

Příspěvek od sundevil » stř črc 18, 2007 15:11

Dobry den

nasel jsem na

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=643

nejaky cistic ale jak se to pouziva? kam se to leje nebo strika?

Mam najeto 40 000 km a ikdo mi ji jeste necistil. Nebo je to automatciky pri servisce? po 30 000? dky
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř črc 18, 2007 15:59

Pri prvni servisce jsem se ptal jak je to s cistenim klimy a odpoved byla: My s tim nic nedelame. Az kdyz s tim neco je.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » stř črc 18, 2007 16:01

Spis jde o to ze to trochu smrdi. To ej vse Jinak vbse funguje. Otazka jak se ten sprey pouziva? V servisu za to chteji 1000 a ten sprey stoji 350.
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř črc 18, 2007 16:13

Vubec netusim. Nekde jsem cetl ze se prej narve ta dlouhata hadicka vsemi pruduchy a nastrika. Kolik a jestli to staci, to fakt netusim.

Myslim si ze ten smrad by mel pochazet spis nekde okolo vyparniku, takze by mozna bylo lepsi to tam nastrikat pres vyndanej pylovej filtr (ten samozrejme vymenit za novy). Ale jak rikam, je to jen ma laicka teorie.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » stř črc 18, 2007 17:13

Koukal jsem jak to v servisu čistili.
Vyndat pylový filtr a tam narvali spreje co se vešlo (dělalo to pěnu) pak chvíli počkali a k nohám spolujezdce dali kouřící přístroj do kterého jsem si předtím vybral vůni, zapli motor a klimu a půl hodiny to hnali vnitřní cirkulací. Tím se prý zničí zbylé bakterie.
Klima mi nesmrděla asi 2 týdny (vždy při zapnutí to smrdí)
Takže smradu se moc nezbavíš, ale stejně je to potřeba alespoň 1 za rok udělat jinak je smrad nonstop.
Sprej jsem si koupil taky a občas si to udělám sám, ale nevyčistí se to tím pořádně

Uživatelský avatar
sundevil
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sundevil » stř črc 18, 2007 19:55

aha tak to necham asi specialistum

diky
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux

[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv črc 19, 2007 00:34

martinecondrej píše:Koukal jsem jak to v servisu čistili.
Vyndat pylový filtr a tam narvali spreje co se vešlo (dělalo to pěnu) pak chvíli počkali a k nohám spolujezdce dali kouřící přístroj do kterého jsem si předtím vybral vůni, zapli motor a klimu a půl hodiny to hnali vnitřní cirkulací. Tím se prý zničí zbylé bakterie.
Klima mi nesmrděla asi 2 týdny (vždy při zapnutí to smrdí)
Takže smradu se moc nezbavíš, ale stejně je to potřeba alespoň 1 za rok udělat jinak je smrad nonstop.
Sprej jsem si koupil taky a občas si to udělám sám, ale nevyčistí se to tím pořádně
Problém je, že se ta vnitřní cirkulace automaticky po 5 minutách vypíná, tak ti akorát tak vyčmoudili interiér. Já si to hlídal a a každých pět minut znova zapínal vnitřní cirkulaci. :idea: Schválně si to stopni a pak tam zajeď na reklamaci, ať ti vysvětlí jak uvedou vnitřní cirkulaci na 20minut do chodu bez přerušení. :P
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » čtv črc 19, 2007 15:18

Mám manuál, tam to jde jak to člověk dá

benfa
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: pát říj 27, 2006 21:10
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benfa » čtv črc 19, 2007 16:58

Dnes jsem si byl doplnit klimu. Špatně mě to chladilo. Chlapík zjistil , že je tam asi polovina. Tak zapl tu mašinu a udělal klasickou výměnu( vysatí , vyčištění , vakuování a doplnění. Teď to mám plné , ale při jízdě jsem zjistil , že mě pořád zapíná a vypíná čerpadlo( kompresor) Strašně mě kolísají otáčky. Nevíte někdo co s tím?
Renault Megane GT 2 2005 černá metla

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát črc 20, 2007 10:10

martinecondrej píše:Mám manuál, tam to jde jak to člověk dá
Mám taky manuál a z principu možnosti vydýchání kyslíku, je vnitřní okruh načasován na 5 minut u automatu je kyslíkový senzor.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » pát črc 20, 2007 10:29

Šamša píše:
martinecondrej píše:Mám manuál, tam to jde jak to člověk dá
Mám taky manuál a z principu možnosti vydýchání kyslíku, je vnitřní okruh načasován na 5 minut u automatu je kyslíkový senzor.
U mého auta je 100% mechanická klapka kterou ovládám kolečkem a vždy slyším jak klapne a jsem si jistý, že jak ji dám tak je jak dlouho chci. Už jsem jel párkrát za čmoudící avií třeba půl hodiny a kouř mi dovnitř nešel

karci
Advanced member
Příspěvky: 373
Registrován: stř bře 21, 2007 17:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od karci » pát črc 20, 2007 21:03

sundevil píše:aha tak to necham asi specialistum

diky
chlapi to čištěni je jednoduche vic než se zda mam sice lagunu ale bude to přibližně stejne. Koupiš připravek na čištěni klimy ,vytahneš kabinovy filtr ,zapneš klimu nastřikaš tam asipoloninu, daš filtr spět a zadělaš, potom vezmeš nastaviš klimu na minimum daš vnitřni cirkulaci a pustiš zbytek toho připravku ve vnitřku auta tam jak to nabira vzduch mnělo by to byt dole pod kastlikem u laguny to tak je ale to bude stejny musiš mit zavřeny dveře a mnělo by to bežet alespon 20 minut vyvětraš a hotovo tot vše

borcinko
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv kvě 20, 2010 14:15
Bydliště: Levice

Příspěvek od borcinko » stř čer 09, 2010 09:11

benfa píše:Dnes jsem si byl doplnit klimu. Špatně mě to chladilo. Chlapík zjistil , že je tam asi polovina. Tak zapl tu mašinu a udělal klasickou výměnu( vysatí , vyčištění , vakuování a doplnění. Teď to mám plné , ale při jízdě jsem zjistil , že mě pořád zapíná a vypíná čerpadlo( kompresor) Strašně mě kolísají otáčky. Nevíte někdo co s tím?
To je typické pre automechanikov, ktorý si kúpia mašinku na klímu a myslia si, že sú klímoví mágovia. V podstate základný problém je v tom, že tieto mašinky neskontrolujú všetko a bežne sa im stáva, že klímu pretlakujú, alebo ju dobre nedotlakujú a potom sú s ňou len takéto problémy... Mne sa to tiež stalo na predchádzajúcom aute a mechanik čo mi to robil mi už chcel meniť kompresor. Nakoniec som sa nahneval, vyhľadal som človeka čo montuje klími a keď mi ju skontroloval, pomeral tlaky, povedal že klíma je bez problémov, stačí odpustiť freón aby nebola pretlakovaná. Trosku sa s ňou pohral a od vtedy išla perfektne, chladila super a nič s ňou nebolo a nebolo potrebné ani kompresor meniť.... Odporúčam vyhľadať pomoc odborníka.....
Opel Vivaro 2,5 CDTi 99kW, 6st., 2005
Renault Megane II Grandtour 1,9 dCi 88kW, 6st., 2005,
6,3 l/100km (70%mesto)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř čer 09, 2010 09:53

"chlapi to čištěni je jednoduche vic než se zda mam sice lagunu ale bude to přibližně stejne. Koupiš připravek na čištěni klimy ,vytahneš kabinovy filtr ,zapneš klimu nastřikaš tam asipoloninu, daš filtr spět a zadělaš, potom vezmeš nastaviš klimu na minimum daš vnitřni cirkulaci a pustiš zbytek toho připravku ve vnitřku auta tam jak to nabira vzduch mnělo by to byt dole pod kastlikem u laguny to tak je ale to bude stejny musiš mit zavřeny dveře a mnělo by to bežet alespon 20 minut vyvětraš a hotovo tot vše"
- a ja som urobil este to, ze som cez kazdy vyduch strcil hadicku od toho cistiaceho spreja co najhlbsie, a natlacil penu az uplne po vrch, ze zacala z vyduchu vyliezat. A potom prepinal (na vnut. okruhu) na vsetky polohy fukania. Vlastne ide o to hlavne, aby sa ta pena spreju dostala co najviac na radiator klimy za kabinovym filtrom. Takze vyplnenie penou samotnych vyduchov je len ceresnicka na torte (mozno aj zbytocna). Spreje na klimu mavaju dost dlhu hadicku, takze po vyhodeni kab. filtra sa da hadicka pekne v diere zahnut smerom na radiacu paku a nastriekat tam fest az to zacne vyliezat otvorom pre kab. filter. Klima smrdieva hlavne hned po jej vypnuti, a musim uznat ze po tejto sprej-operacii z minuleho leta je stale cisty vzduch v aute. Ale klimu nepouzivame casto. Sprej stal tusim 220 korun
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

borcinko
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv kvě 20, 2010 14:15
Bydliště: Levice

Příspěvek od borcinko » stř čer 09, 2010 10:15

Ja som mal na čistenie sprej, ktorý bol jednorazový, mal zarážku. Čiže po prvom zatlačení zostal otvorený, až kým sa celý nevyfúkal a v návode bolo, že ho treba postaviť pri nasávací prieduch v kabíne, zapnúť vnútornú cirkuláciu vzduchu, zapnúť klímu, pustiť ventilátor na plno, pozatvárať všetky okná a nechať to bežať 20 minút. A pomohlo to....žiadny smrad som necítil asi tak rok a asi týždeň aj voňala ta vôňa čo bola v spreji....
Opel Vivaro 2,5 CDTi 99kW, 6st., 2005
Renault Megane II Grandtour 1,9 dCi 88kW, 6st., 2005,
6,3 l/100km (70%mesto)

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » stř čer 09, 2010 13:41

Rado77 píše:- a ja som urobil este to, ze som cez kazdy vyduch strcil hadicku od toho cistiaceho spreja co najhlbsie, a natlacil penu az uplne po vrch, ze zacala z vyduchu vyliezat. A potom prepinal (na vnut. okruhu) na vsetky polohy fukania. Vlastne ide o to hlavne, aby sa ta pena spreju dostala co najviac na radiator klimy za kabinovym filtrom. Takze vyplnenie penou samotnych vyduchov je len ceresnicka na torte (mozno aj zbytocna). Spreje na klimu mavaju dost dlhu hadicku, takze po vyhodeni kab. filtra sa da hadicka pekne v diere zahnut smerom na radiacu paku a nastriekat tam fest az to zacne vyliezat otvorom pre kab. filter. Klima smrdieva hlavne hned po jej vypnuti, a musim uznat ze po tejto sprej-operacii z minuleho leta je stale cisty vzduch v aute. Ale klimu nepouzivame casto. Sprej stal tusim 220 korun
taky jsem si chtěl jednou klimu ve svém megánku pořádně vyčistit a udělal toto. Po hodině jsem jel do Prahy a jednak mi kapala voda na nohy, ale hlavně celou asi hodinovou jízdu mi zlobily blinkry. Buďto neblikaly a nebo jsem zapnul pak chvilku nic a pak to blikalo jako o život.
Raději už budu sprej stříkat jen do výparníku.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř čer 09, 2010 13:58

Aha, takze pena asi preliezla nejakym spojom v rure k ofukom a....chapem. No vidis - a ja nevedomy som to tam narval na max... este ze sa nic nestalo :oops:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

rissman
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: úte srp 18, 2009 16:19
Bydliště: BRATISLAVA

Příspěvek od rissman » úte črc 13, 2010 15:51

ahojte, kupil som si sprej na cistenie a je tam napisane, ze to mam strcit do odvodnovacieho otvoru, niekde na spodku auta. Tento sposob sa mi zda rychlejsi ako demontovat filter. Chlapci kde je ten otvor, dik Riso
M II GT 1.6 16V 83kW /2004/

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » úte črc 13, 2010 17:11

tu penu treba dat do vyduchov trochu lebo to bude vytekat a robit bordel !
cistit klimu a nevybrat filter je uplne zbitocne :!: :!: lebo vzdy je tam kopec bordelu ktory treba odstranit a filter minimalne vycistit ak nie vymenit vzdy pred letom
ja to tak robím a nemam z nicim problem
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte črc 13, 2010 18:44

Schránka ven, filtr ven, vyfoukat a vymést bordel a nastříkat tu pěnu na radiátor na celou plochu a celý spray.

Počkat 5 min, dát tam vypucovaný filtr a zapnout ventilátor na pomalo.

Stříkat to do výduchů je zbytečné, bordel je jen na výparníku a na filtru.


wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
uiop
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: úte črc 20, 2004 13:43

Příspěvek od uiop » úte črc 20, 2010 14:56

za prednou napravou pod motorom urcite trci odkvapkavacia hadica z klimatizacie. Zobrat sprej, strcit do odkvapkavecej hadicky od klimy tu dlhu hadicku a vystriekat penu rovno na vyparnik.
Smradlava plesen je vacsinou na vyparniku, takze zasiahnete zdroj zapachu a netreba vyberat ani filter.
Pred pouzitim na chvilu zapnut klimu, aby sa plesne navlhcili, potom lahsie sa vyplavia cez odpadovu hadicku z klimy.
Funguje to spolahlivo. Pena v spreji stoji cca 5eur

PS: ked beriete auto zo servisu, a robili vam nieco na podvozku, vzdy si skontrolujte, ci vam nahodou nezastricli odkvapkavaciu hadicku do nejakej skary tak, ze Vam potom voda noddteka a vyoparnik je ponoreny vo vode a preteka. Servismani to spravia preto, aby im pri praci na povozku nezavadzala hadica a potom na nu zabudnu.
Mne sa to stalo dvakrat.
uiop
Scenic RXE 1.6 16V 2000 LPG

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte črc 20, 2010 15:50

Uiop- len na MeganeII je jeden rozdiel, ze ta hadicka usti von kolmo dole pod stredovym stlpikom - takze cca 30 cm pred radiacou pakou, a vychadza pri vyfuku (v oblasti predneho tlmica), ale za hlinikovym tepelno-ochrannym krytom. Nam na MeganeII koncia za prednymi kolesami hadice odtokov vody spod stieracov.
A trochu sa oplati liezt cez kabinovy filter, lebo tam clovek vzdy vyhrabe nejake to listie - zaklad buduceho upchatia spominanej hadicky odtoku kondenzu klimy. Ja som miesto filtra tam najprv pichol vysavac, a bolo tam teda toho dost. Ale to uz je na prerabku nasavania vzduchu pod stieracmi - natiahnutie pancuchy alebo kusu sietky na otvor.
Ale inak mas pravdu, ta pena sa rozpina a aj ked ju clovek narve odspodu, tak zaplni cely priestor rebier vyparnika
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
uiop
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: úte črc 20, 2004 13:43

Příspěvek od uiop » úte črc 20, 2010 15:56

To Rado77:
ta finta s pancuchou za mi pozdava. dobry napad, dakujem.

Uvidim, co mi da k dispozicii manzelka :-)
Scenic RXE 1.6 16V 2000 LPG

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » úte črc 20, 2010 19:32

wc píše:Schránka ven, filtr ven, vyfoukat a vymést bordel a nastříkat tu pěnu na radiátor na celou plochu a celý spray.

Počkat 5 min, dát tam vypucovaný filtr a zapnout ventilátor na pomalo.

Stříkat to do výduchů je zbytečné, bordel je jen na výparníku a na filtru.


wecka :D
zapni vnitřní cirkulaci vzduchu a tak se to dostane všude :idea:
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » úte črc 20, 2010 23:32

Rado77 a kde presne dat tu pančuchu ??
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Odpovědět

Zpět na „Autokosmetika a protikorozní ochrana“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů