Trafic II 2.5DCI 107kw G9U630

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Zdeňár
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 31, 2017 15:26

Trafic II 2.5DCI 107kw G9U630

Příspěvek od Zdeňár » úte srp 01, 2017 15:43

Čau chlapi, mám takový problém, že nevím kde začít ... Minulý rok touhle dobou jsem si koupil Trafika Passenger 2.5 DCI 107kw. Ještě před koupí vozu, jsem zašel do originálního servisu Renault a jestli by mi mohli podle vinu zjistit, zdali tam mám filtr pevných částic. Bylo mi řečeno :"pane jste šťastný muž nemáte tam FAB". Pro mne v ten okamžik jasná volba a auto jsem zakoupil. Hned jsem na něm udělal pro jistotu rozvody a kompletně nové brzdy + přední nápravu (poléčit nápravu a brzdy už bylo zapotřebí). Něco jsem najezdil kolem komína a auto se zdálo v pořádku, tak jsem vyrazil do zahraničí a 200Km za hranicemi v německu se mi rozsvítila kontrolaka filtru pevných částic a auto padlo do nouzáku... Po pár telefonech jsem se rozhodl že i v nouzáku dorazím do Plzně do Renaultu. Podle vinka se mi paní na přepážce pomalu smála do očí, že tam filtr pevných častic nemám ... Naštěstí tam byl i kolega a s ním se dalo bavit vzali auto na diagnostiku a ejhle, zjistili že tam FAB je a že je kompletně ucpaný ... bohužel to byl pátek, tak jsem v nouzáku přejel dalčích 500km a čekal do pondělí než mě veznou v renaultu v Opavě. Tam zjistili že prý lambda sonda hlásí nějaké blbosti, takže nové čidlo + regenerace filtru + olej který je určený pro vozy s filterem pevných částic, to celé sranda za 10 000. Tak jsem to zaplatil a v domnění že je vše ok jsem za týden znovu vyrazil do zahraničí ... Ujel jsem bohužel v německu asi o 200 km více než předtím a znovu stejný problém ... FAB a nouzák. Už jsem se ale nemohl vracet, takže dalších 1500 km jsem jel v nouzovém režimu se strachem že poseru celý motor ... Tato záležitost mě uvěznila ve Francii na celé 2 měsíce, jelikož jsem 2000 km nechtěl znovu absolvovat v nouzovém režimu ... Povolil jsem FAB a mezi pletenec vrazil několik plechů a znovu přitáhl, aby splodiny měli kam utíkat ... Domů jsem stejně dorazil v nouzáku ... Fantastická cesta!!!!!!!

V lednou jstem to dal znovu do Opavy do servisu, pro prolití x sračkoly se jim teprve podařilo zprůchodnit FAB byl kompletně zasraný po 3500 km v nouzáku. No a prý teplota spalin v katalizátoru má nedostatečnou teplotu, když vyměním cat, tak by mělo být vše ok ... No nebyl jsem si uplně jistý, jestli to nemůže být vstřikem, nebo turbem a nebo mám opravdu špatný FAB. Tak jsem vzal použitý CAT. Celá tady tato sranda mě zase vyšla na 9000 (CAT, sračkoly, vyměna oleje po regeneraci).

No a co myslíte, jsem zase v nouzáku s ucpaným filterem pevných částic ... Takže stále na začátku, kdybych měl vyměnit vše co mi radí v renaultu "FAB, CAT, čidla, nakonec i turbo" tak jim nasypu 150 000 a zjistí že to bylo čidlem za 2000 :( jsem už opravdu na pokraji zoufalství ... Auto je momentálně neprodejné. Přehrát software nemůžu jezdim pracovat do zahraničí, takže nechci riskovat pokutu.

Naštestí jsem zjistil, že některé druhy Delphi diagnostik dokáží smazat závadu filtru pevných částic mohu sledovat nárust gramů a teploty různých čidel, takže jezdím a testuji... Přišel jsem na to, že teplotní čidlo na turbíně mi hlásí teplotu 200°C při zahřátém motoru, když šlápnu na plyn a jedu konstatní rychlostí po nějakou dobu, tak ve špičkách se dostanu i na 720°C ale hned jak zastavím a nechám motor klepat na volnoběh, tak mi spadne teplota na 200°C a to je prý defaultní hodnota čidla ... Takže toto čidlo mi neukazuje správné hodnoty. Tudíž prý nemůže docházet ke správnému obohacení směsy pro vypalování filtru ... Tak jsem si řekl ok, vyměním ho ... Volal jsem do Renaultu, nadiktoval vin, obsah, vše ... No a vyjely prý 2 čidla jedno za 2900 a druhé za 3800 a liší se barvnou bužírky a ta je směrodatná pro ten motor, ale nejsou mi schopni říct, které to čidlo potřebuji já!!!! Bohužel má bužírka má uplně jinou barvu, než mi hlásili oni, takže tam už musím mít alternativního vyrobce a to může být celý můj problém.... Tak jsem se ptal kde si to mám zjistit a kdo by to tak asi měl vědět když ne oni v originál servisu ... Na prní otázku mi bylo řečeno: nooo u někoho kdo má stejný motor jako vy! A na druhou otázku mi řekli že je to blbé no! To mě potěšili nejvíc ... Neví jestli se liší jen delkou koncovky a nebo i vlastnostmi samotného čidla ...

Proto se tedy obracím na vás tady ve foru jestli někdo taky nemá trafika 2.5DCI 107kw rok 2006-2009. Čidlo naleznete velice jednoduše od intercoleru se dáte po levé hadici a ta vede za blok motoru, tam nahmatáte turbo, které má na své levé části čidlo "12-13 klíč" vedou od něj dráty zpět nahoru na levou část hlavy motoru kde jsou připojeny přes dvoupinnový konektor do dalšího svazku kabelů. No a já bych po vás potřeboval tu barvu bužírky od toho teplotního čidla. Jen tam prosím nesahejte, když bude motor zahřátý ...

Děkuji všem za rady Zdeňár

Zdeňár
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 31, 2017 15:26

Re: Trafic II 2.5DCI 107kw G9U630

Příspěvek od Zdeňár » úte srp 01, 2017 16:10

Případně dorazím a kouknu se sám ... Nic z auta nebudu šroubovat, je to otázka 2 minut.

Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host