V lednou jstem to dal znovu do Opavy do servisu, pro prolití x sračkoly se jim teprve podařilo zprůchodnit FAB byl kompletně zasraný po 3500 km v nouzáku. No a prý teplota spalin v katalizátoru má nedostatečnou teplotu, když vyměním cat, tak by mělo být vše ok ... No nebyl jsem si uplně jistý, jestli to nemůže být vstřikem, nebo turbem a nebo mám opravdu špatný FAB. Tak jsem vzal použitý CAT. Celá tady tato sranda mě zase vyšla na 9000 (CAT, sračkoly, vyměna oleje po regeneraci).
No a co myslíte, jsem zase v nouzáku s ucpaným filterem pevných částic ... Takže stále na začátku, kdybych měl vyměnit vše co mi radí v renaultu "FAB, CAT, čidla, nakonec i turbo" tak jim nasypu 150 000 a zjistí že to bylo čidlem za 2000

Naštestí jsem zjistil, že některé druhy Delphi diagnostik dokáží smazat závadu filtru pevných částic mohu sledovat nárust gramů a teploty různých čidel, takže jezdím a testuji... Přišel jsem na to, že teplotní čidlo na turbíně mi hlásí teplotu 200°C při zahřátém motoru, když šlápnu na plyn a jedu konstatní rychlostí po nějakou dobu, tak ve špičkách se dostanu i na 720°C ale hned jak zastavím a nechám motor klepat na volnoběh, tak mi spadne teplota na 200°C a to je prý defaultní hodnota čidla ... Takže toto čidlo mi neukazuje správné hodnoty. Tudíž prý nemůže docházet ke správnému obohacení směsy pro vypalování filtru ... Tak jsem si řekl ok, vyměním ho ... Volal jsem do Renaultu, nadiktoval vin, obsah, vše ... No a vyjely prý 2 čidla jedno za 2900 a druhé za 3800 a liší se barvnou bužírky a ta je směrodatná pro ten motor, ale nejsou mi schopni říct, které to čidlo potřebuji já!!!! Bohužel má bužírka má uplně jinou barvu, než mi hlásili oni, takže tam už musím mít alternativního vyrobce a to může být celý můj problém.... Tak jsem se ptal kde si to mám zjistit a kdo by to tak asi měl vědět když ne oni v originál servisu ... Na prní otázku mi bylo řečeno: nooo u někoho kdo má stejný motor jako vy! A na druhou otázku mi řekli že je to blbé no! To mě potěšili nejvíc ... Neví jestli se liší jen delkou koncovky a nebo i vlastnostmi samotného čidla ...
Proto se tedy obracím na vás tady ve foru jestli někdo taky nemá trafika 2.5DCI 107kw rok 2006-2009. Čidlo naleznete velice jednoduše od intercoleru se dáte po levé hadici a ta vede za blok motoru, tam nahmatáte turbo, které má na své levé části čidlo "12-13 klíč" vedou od něj dráty zpět nahoru na levou část hlavy motoru kde jsou připojeny přes dvoupinnový konektor do dalšího svazku kabelů. No a já bych po vás potřeboval tu barvu bužírky od toho teplotního čidla. Jen tam prosím nesahejte, když bude motor zahřátý ...
Děkuji všem za rady Zdeňár