Stránka 1 z 1

Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte črc 18, 2017 00:11
od maxrix
Zdravím všechny dobré duše,
na mém voze došlo ke ztrátě chladící kapaliny(příčina byla prodřená hadice o těleso olejového filtru) a následnému podfouknutí těsnění pod hlavou motoru. Nebudu zde rozepisovat všechny příznaky, zkrátka motor šel ven z auta, následovala demontáž hlavy(se vstřikama jsem si užil kopec zábavy), těsnění bylo na padrť v místech , kde sousedí válce motoru. V hlavě bylo velice hluboce vtlačeno těsnění - cca 0,3 mm rýhy, takže hlava šla na přebroušení, muselo se ubrat 0,4mm , aby byl povrch dosedací plochy naprosto v pořádku.
A teď mě zajímá, co ty 0,4mm udělají s ventilama-nehrozí kolize s písty? Je zapotřebí dát pod hlavu silnější těsnění? Přefrézovat sedla ventilů aby se ventily utopily o ty 0,4mm? Anebo se s tím nemusí dělat nic?

Předem děkuji za každou dobrou radu :D

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte črc 18, 2017 09:06
od Šamša
Jak píšeš jedině přefrézovat sedla a utopit. Mě se před lety stalo totéž na 1.9dCi, ale ubíralo se 0,11mm a vzali jsme to na magnetce a ventily se na ploše ubírali o 0,16mm, ale 0,4mm je i na ventil moc a hodně by se oslabil. Pokud by se sehnalo těsnění +0,5mm, tak je to asi nejjednodušší cesta.

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte črc 18, 2017 15:10
od maxrix
Problém je, že takové silnější těsnění jsem nedokázal vygooglit, zase na druhou stranu se silnějším těsněním klesne kompresní tlak, tak že to asi bude ten důvod, že se silnější nedělají.

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: stř črc 19, 2017 20:24
od JJOSE
No většinou se silnější těsnění dělají, třeba na 2.5 mají 1.2 a 1.5 MM. Pravé z důvodu zarovnání hlavy a zachování kompresního poměru.

Pokud ty jsi dal 0.4 na hlavě dolu, pak bys měl sehnat těsnění o +0.4 kdyby to dělali jako u 2.5 pak bych se těch 1.5 z původního 1.2 nebál.

Toto bych řešil vůči kompresy a tlaku ve válcích.

Co se tyče potkání ventilu s pistem při stažení hlavy o 0.4mm - vůle jsou mnohem větší mezi pistem a ventily.

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: čtv črc 20, 2017 21:10
od Šamša
Vůli u naftového motoru mezi pístem a hlavou s ventily, dělá právě to těsnění. Pokud se dá silnější těsnění, tak jde komprese dolů.

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: čtv črc 20, 2017 22:14
od JJOSE
Ahoj

No to mas pravdu, ale pokud si stáhnul hlavu o X a ďas těsnění o X větší tak si na tom samém cos byl před tím ne?

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: čtv črc 20, 2017 22:20
od JJOSE
Ne ne mas pravdu..... u nafty je hlava v rovině včetně spalovacího prostoru - pak mas pravdu ty.
Jen ti cumi ven z hlavy ventily....protože sedla si o X nezabrusoval. Už je mi to jasný.

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: pát črc 21, 2017 22:59
od Šamša
Koukněte na tohle vlákno na 3 stranách viewtopic.php?f=44&t=47021

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: pon srp 07, 2017 22:59
od maxrix
Děkuji všem za komentáře,
takže ventily přebroušeny, sedla zafrézována, vše dohromady zabroušeno a celkově zapuštěno o 0,4mm, tak aby se eliminovalo přebroušení hlavy.
K tomu ještě byla provedena výměna ventilových těsnění, no a můžu začít skládat, ale k tomu bych potřeboval znát utahovací momenty šroubů v motoru, hledal jsem kde se dalo, ale na motor M9R to nemohu najít. Mohl by někdo poradit?

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: pon srp 07, 2017 23:16
od Šamša
Napiš typ auta z VIN kódu a typ motoru M9R xyz?

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte srp 08, 2017 12:52
od maxrix
VF1FLAMA M9R M486

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte srp 08, 2017 12:55
od maxrix
OPRAVA KODU MOTORU: M786

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Napsal: úte srp 08, 2017 23:51
od Šamša
Zde klikni a stáhni si pdf.ko s momenty a pořadím utažení
Hlava valcu M9R pdf - 1.45 MB