Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
maxrix
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 17, 2017 23:28

Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od maxrix » úte črc 18, 2017 00:11

Zdravím všechny dobré duše,
na mém voze došlo ke ztrátě chladící kapaliny(příčina byla prodřená hadice o těleso olejového filtru) a následnému podfouknutí těsnění pod hlavou motoru. Nebudu zde rozepisovat všechny příznaky, zkrátka motor šel ven z auta, následovala demontáž hlavy(se vstřikama jsem si užil kopec zábavy), těsnění bylo na padrť v místech , kde sousedí válce motoru. V hlavě bylo velice hluboce vtlačeno těsnění - cca 0,3 mm rýhy, takže hlava šla na přebroušení, muselo se ubrat 0,4mm , aby byl povrch dosedací plochy naprosto v pořádku.
A teď mě zajímá, co ty 0,4mm udělají s ventilama-nehrozí kolize s písty? Je zapotřebí dát pod hlavu silnější těsnění? Přefrézovat sedla ventilů aby se ventily utopily o ty 0,4mm? Anebo se s tím nemusí dělat nic?

Předem děkuji za každou dobrou radu :D

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10104
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od Šamša » úte črc 18, 2017 09:06

Jak píšeš jedině přefrézovat sedla a utopit. Mě se před lety stalo totéž na 1.9dCi, ale ubíralo se 0,11mm a vzali jsme to na magnetce a ventily se na ploše ubírali o 0,16mm, ale 0,4mm je i na ventil moc a hodně by se oslabil. Pokud by se sehnalo těsnění +0,5mm, tak je to asi nejjednodušší cesta.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

maxrix
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 17, 2017 23:28

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od maxrix » úte črc 18, 2017 15:10

Problém je, že takové silnější těsnění jsem nedokázal vygooglit, zase na druhou stranu se silnějším těsněním klesne kompresní tlak, tak že to asi bude ten důvod, že se silnější nedělají.

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od JJOSE » stř črc 19, 2017 20:24

No většinou se silnější těsnění dělají, třeba na 2.5 mají 1.2 a 1.5 MM. Pravé z důvodu zarovnání hlavy a zachování kompresního poměru.

Pokud ty jsi dal 0.4 na hlavě dolu, pak bys měl sehnat těsnění o +0.4 kdyby to dělali jako u 2.5 pak bych se těch 1.5 z původního 1.2 nebál.

Toto bych řešil vůči kompresy a tlaku ve válcích.

Co se tyče potkání ventilu s pistem při stažení hlavy o 0.4mm - vůle jsou mnohem větší mezi pistem a ventily.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10104
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od Šamša » čtv črc 20, 2017 21:10

Vůli u naftového motoru mezi pístem a hlavou s ventily, dělá právě to těsnění. Pokud se dá silnější těsnění, tak jde komprese dolů.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od JJOSE » čtv črc 20, 2017 22:14

Ahoj

No to mas pravdu, ale pokud si stáhnul hlavu o X a ďas těsnění o X větší tak si na tom samém cos byl před tím ne?
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od JJOSE » čtv črc 20, 2017 22:20

Ne ne mas pravdu..... u nafty je hlava v rovině včetně spalovacího prostoru - pak mas pravdu ty.
Jen ti cumi ven z hlavy ventily....protože sedla si o X nezabrusoval. Už je mi to jasný.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10104
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od Šamša » pát črc 21, 2017 22:59

Koukněte na tohle vlákno na 3 stranách viewtopic.php?f=44&t=47021
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

maxrix
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 17, 2017 23:28

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od maxrix » pon srp 07, 2017 22:59

Děkuji všem za komentáře,
takže ventily přebroušeny, sedla zafrézována, vše dohromady zabroušeno a celkově zapuštěno o 0,4mm, tak aby se eliminovalo přebroušení hlavy.
K tomu ještě byla provedena výměna ventilových těsnění, no a můžu začít skládat, ale k tomu bych potřeboval znát utahovací momenty šroubů v motoru, hledal jsem kde se dalo, ale na motor M9R to nemohu najít. Mohl by někdo poradit?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10104
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od Šamša » pon srp 07, 2017 23:16

Napiš typ auta z VIN kódu a typ motoru M9R xyz?
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

maxrix
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 17, 2017 23:28

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od maxrix » úte srp 08, 2017 12:52

VF1FLAMA M9R M486

maxrix
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 17, 2017 23:28

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od maxrix » úte srp 08, 2017 12:55

OPRAVA KODU MOTORU: M786

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10104
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou

Příspěvek od Šamša » úte srp 08, 2017 23:51

Zde klikni a stáhni si pdf.ko s momenty a pořadím utažení
Hlava valcu M9R pdf - 1.45 MB
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti