Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » čtv bře 09, 2017 16:58

Zdar lidi kdyby měl někdo zájem s něčím poradit ohledně rozvodů nebo sundání hlavy a věcí kolem klidně napište.
Zrovna to dělám na Masteru III 2.3 Dci 125 k.
Jinak na Masteru II 2.5 Dci dělám každou chvilku protože jich máme ve firmě několik.
Nevím jestli vždy dokážu poradit ale dost jsem toho pochytil.

Jen v rychlosti popíši co se na té potkané 2.3 stalo.
Má nalítáno 880 000 a i když jsem se v Renaultu několikrát ptal na výměnu rozvodového řetězu vždycky mi odpověděli "neděláme a ani na to není žádný kilometrový předpis".A ejhle jednoho rána při startování už to řidič nenatočil a dva dny jsem hledal čím to může být.Točil normálně žádné zvuky nebylo slyšet a dokonce si i na jeden válec poblafával.Každopádně diagnostika řekla - vačka a klika není synchronní tak jsem otevřel rozvody a kolu na klice zůstaly jen dva zuby :( . Sundání vaček a hlavy není takový problém a nechápu proč v Renaultu jen kvuli výměně rozvodů vyndavají celý motor za pouhých 22 000.- za práci bez materiálu. Jediným problémem je časování rozvodů a bez speciální aretace na vačku to nelze udělat protože když chcete sundat řetěz musíte povolit hnané kolo vačky (které se stejně musí vyměnit) a protože je jen přitažené šrouby protočí se na vačkové hřídeli. Aretaci jsem koupil za 2 000.- a dá se i levněji ovšem zaaretovat kliku je ůkol tak na tři hodiny práce.Aretační kolík se tam dává po odmontování tělesa olejového filtru ale k tomu se dostanete až po odmontování kompresoru klimatizace vodních trubek a hromady dalších věcí. Děs.Na budoucno jsem si vyrobil vlastní aretaci na kliku ke spodnímu rozvodovému kolu (viz foto). Jinak celé potkání způsobilo jen popraskání 8. ze 16. vahadel a ani jeden otisk na pístu ani ohnutý ventil. Výfukové ale nechávám preventivně vyměnit protože jsou vařené a mohou časem upadnout a při tom mi hlavu přetěsní a srovná.
Při sundávání víka rozvodů pozor na jeden dobře schovaný šroubek který se nachází uprostřed v nálitku krz který prochází dva šrouby zavěšení motoru (viz foto).
Závěrem bych chtěl ostatním doporučit nenechávat výměnu rozvodů déle než 600 000 tis.km samozřejmě s ohledem na režim kterým vozidlo jezdí.To naše najezdí denně 1200 km po dálnici ale myslím že při náročnějším režimu by tak dlouho nevydržel.
Případné dotazy i na Mastery 2.5 Dci rád zodpovím i když nevím jestli všechny.
T.
Odkaz na návod a obrázky:
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1GIJt ... sp=sharing

l.peska
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 14, 2017 20:24

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenost

Příspěvek od l.peska » úte bře 14, 2017 20:36

dobrý den co si myslíte o tomto motoru , trápí mne stejný pravidelný zvuk https://www.youtube.com/watch?v=LAT9z6KPfU8 díky za odpověď

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenost

Příspěvek od TomasPinkas » stř bře 15, 2017 08:46

l.peska píše:dobrý den co si myslíte o tomto motoru , trápí mne stejný pravidelný zvuk https://www.youtube.com/watch?v=LAT9z6KPfU8 díky za odpověď
Dobrý den podobné ale výrazně slabší cvakání měl jeden náš master taky ale protože se choval normálně a měl okolo 700 tisíc už jsem to neřešil.
Osobně bych odhadoval špatný samoštěl na vahadle a protože má tímto vahadlo velkou vůli takto cvaká o ventil.Jak auto startuje a zdá se vám že jezdí normálně a kolik má naježděno? Chtělo by to vyndat žhavící svíčky a zatočit motorem jen pákou a bez komprese jestli tam něco podobného bude slyšet a také aby se eliminovala vůle na ojničním čepu i když ani to není stoprocentní.Podobný zvuk může dělat klidně i vstřik ale více bych odhadoval tu vůli vahadla.Taky může být vyběhaná vačka.

l.peska
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 14, 2017 20:24

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenost

Příspěvek od l.peska » stř bře 15, 2017 21:25

dobrý den vozidlo jezdí normálně , nalítáno má 240 000 .proběhla kontrola střiků ,ventilů ,klikové hřídele,nové rozvody,ale stále se nic nemění

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » pát led 19, 2018 11:40

Tak po opravě potkaného motoru ještě přišlo turbo a nyní když má na tachometru 2159 km (jede zas od nuly tedy 1 002 159 km!!!) začal rachotit dvouhmoťák.Jednou byl měněný ve 300 000 km a tak už má nárok.Jinak podle mého záznamu jsem tam prvně měnil jen dvouhmotu a ložisko tedy spojka originál a to si myslím zaslouží uznání.

kecner
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř kvě 27, 2015 18:27

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od kecner » pát led 19, 2018 12:38

Sice nemám Mastra ale Trafic-Generation-2,0 l-r.v.08-spotřeba do 8l/1OOkm,olej měním 15-max 20tis.km,co naliju to vypustím,nájezd 276 tis,zatím pouze spotř.opravy.Názory na rozvodový řetěz se různí i mezi mechaniky.Máš nějaký důvod proč doporučuješ ten nájezd 600tis.km?Auto jezdí kratší i delší trasy.Jezdím normálně 80-100,po dálnici to sem tam protáhnu cca 160.Dá se nějak poznat,že by řetěz bylo dobré vyměnit?
R clio-2000/1,2 Rmegan 1,6combi2004 Rmegan combi1,6/2008,Rtrafic generation 2,0/115 r.O8

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » pát led 19, 2018 22:15

Duvodem je prevence protoze retez se najezdem vytaha, ozubena kola vyhobluji a pruzina v hydraulickem napinaku unavi. Pak se muze pri startu kdy jeste neni natlakovany olej a retez dopina jen ta pruzina stat to co se stalo nam a to ze retez preskoci na zubech a je vymalovato. Kdyz jsem ty rozvody prvne sundal tak napinak byl prakticky na konci a byla jen klika ze se to nestalo driv a za jizdy. Tech 600 tis jsem si vycucal z prstu protoze to nelze nikdy s urcitosti rict.Vychazim ale z toho ze to nase auto jezdilo na pohodu cca 110-120 km/h (2000-2200 ot.)do Budapesti a zpet tedy zadna stridava zatez a pretaceni.
Potkalo se to v temer 900 tis. ale kdyby to nejezdilo jen dalnici myslim ze to prijde driv. Trafica 2.0 ma svara s cca 200 tis. a bracha ho mel taky a v poho ale svara musel menit vstriky protoze na ne krz chladic lita voda a odesla mu na nich elektronika. Musim rict kazdemu kdo tento motor ma bych doporucil jednou za dva roky vstriky vyndat vycistin a namazat protoze jak tam lita a zustava voda neuveritelne zahnijou a pak nejdou vubec ven. Jsou na to vyndani sice specialni pripravky ale je tam velke riziko pretrzeni a to je pak hlava dolu odvrtani a miliarda prace kolem. Ty rozvody u tohoto motoru bych tak v 400-500 tis alespon prekontroloval (nebo i driv kdyz na to clovek slape nebo jezdi hone mesto)jak jsou vytahane ale kdyz uz clovek odlepi ten kryt asi bych je i vymenil. Na Mastera III stoji komplet sada 10 000 a to mi pripada lacinejsi nez delat hlavu a nebo zahodit motor nebo cele auto.

Traffic2
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: sob lis 11, 2017 23:24
Bydliště: Trenčín

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Traffic2 » sob led 20, 2018 00:31

Ahojte, neviete 2,0 benzín termíny rozvodov? V Renaulte mi povedali len že mám prísť a vymenia to ale to hádam zvládnem sám ako na osobákoch... Vďaka
Motor 2008/11
Vivaro LPG 2008 9miest
Dacia Logan 1,4 2005
KTM 690 enduro R 2013

kecner
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř kvě 27, 2015 18:27

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od kecner » ned led 21, 2018 11:52

TomasPinkas-Dík za odpověď.Pokud auto vydrží (a hlavně já) do těch 400-500tis jezdit tak to bude paráda.Při našem nájezdu to máme tak na 10 let.
R clio-2000/1,2 Rmegan 1,6combi2004 Rmegan combi1,6/2008,Rtrafic generation 2,0/115 r.O8

Edison1
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 08, 2020 08:26

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Edison1 » čtv říj 08, 2020 08:30

Zdravím. Mám Master III 120kw. Auto sa mi zohreje len za jazdy. Keď zastavím teplota spadne a prestane aj kúriť. Nestretol ste sa tímto problémom? Ďakujem

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 08, 2020 11:13

Jiste, rika se tomu vadny termostat ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Laadja03
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
Bydliště: Nenačovice u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Laadja03 » čtv pro 17, 2020 15:49

Zdravím, chci se zeptat, jak se projevuje přeskočení rozvodového řetězu? Mě se totiž jednou povedlo, že jsem Mastera rozhulil na 180km/h. Úmysl to nebyl, měl jsem silný vítr v zádech, hodně po půlnoci, a od té doby má motor mírně nepravidelný, hlučnější chod a nižší výkon. Kopce, co jsem jezdil v pohodě na 5, musím na 4 atp. Diagnostika samozřejmě neukazuje nic.
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada

Radek m
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 21, 2020 15:33

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Radek m » stř pro 23, 2020 11:16

Dobrý den mám tu mastra III 2018 v originálním servisem měněna hlava motoru po 20 tis O5 praská dojelo to k nám dala se nová hlava projizdam to .. a motor slabe táhne do 3 tisíc od 3 tisíc jede pěkně... motor jede pěkně ..po držení pod otáčkáma naskočí závada tlak přeplňování příliš nízký tlak závada p2263... Turba jsou ok podtlak taky .. rozvody taky .. agr zadělaný ..a už fakt nevím co a tím ... Nemáte někdo nějaký nápad ? Po případě stejný problém ... Děkuji

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » stř úno 10, 2021 08:31

Radek m píše:
stř pro 23, 2020 11:16
Dobrý den mám tu mastra III 2018 v originálním servisem měněna hlava motoru po 20 tis O5 praská dojelo to k nám dala se nová hlava projizdam to .. a motor slabe táhne do 3 tisíc od 3 tisíc jede pěkně... motor jede pěkně ..po držení pod otáčkáma naskočí závada tlak přeplňování příliš nízký tlak závada p2263... Turba jsou ok podtlak taky .. rozvody taky .. agr zadělaný ..a už fakt nevím co a tím ... Nemáte někdo nějaký nápad ? Po případě stejný problém ... Děkuji
Ve tvém případě bych zkusil ještě váhu vzduchu.Jednou jsem řešil něco podobného a za boha nemohl vykoumat čím to je až jsem došel k váze a pak už to bylo v pohodě.

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » stř úno 10, 2021 08:46

Laadja03 píše:
čtv pro 17, 2020 15:49
Zdravím, chci se zeptat, jak se projevuje přeskočení rozvodového řetězu? Mě se totiž jednou povedlo, že jsem Mastera rozhulil na 180km/h. Úmysl to nebyl, měl jsem silný vítr v zádech, hodně po půlnoci, a od té doby má motor mírně nepravidelný, hlučnější chod a nižší výkon. Kopce, co jsem jezdil v pohodě na 5, musím na 4 atp. Diagnostika samozřejmě neukazuje nic.
No jestli to bude jen o zub tak se to asi diagnostikovat nedá ale přesně nevím.Diagnostika ti měří otáčka na vačce a na klice a když to nesedí mělo by to být vidět ale jestli i takhle malý rozdíl fakt netuším.Za tím menším výkone ale může být i malý tlak na sání a tomu by napovídal i ten hluk.Kouknul bych na hadice.Nejčastěji praská ta co vede od turba do intercooleru.
T.

Mates750
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 10, 2021 12:32

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Mates750 » stř úno 10, 2021 18:03

Zdravim nechcem zakladať novu tému tak skusam sem. Motor 2.3 cdi 163konikov. No motor nastartuje na brnk ma 400 tisic tak fajn aj ide normalne netrha vykon netuším isiel som len po meste.
Problem:
Nastartujem a akoby klepala vacka (viac ventilov nie iba jede) take vrrrrr skôr ako ťuk tuk zvuk ide zhora a nieje to typický klepot hydrostelu asi ked sa motor zohreje ostrá časť zvuku zmizne a zostane ako by rozvodova reťaz suchala o niečo to vrrrr je tupšie zvuk ma otáčky ako vacka pomalsie teda ako motor alebo klika ak chcete. Interval na volnobeh je presne ked si to precitate vrrrrrrrr a vrrrrrrrrr a stale dokola . Pozor ja netvrdím že je to reťaz ...
No že na ceste v polsku menili na tom vysokotlake cerpadlo a že od vtedy to delá ale z Polska to dojelo az sem a stale to jede ...cerpadlo som vybral ale tak ako som si myslel tam neni čo pojebat vsunes tri sroby a hotovo cvak cvah hadice a konektor....Ja totizto neviem či mám davat vačku dole alebo rozvod . Plastove viko mám dole vacka je nadherna aspon tam cez ty diery je videt na prvy a štvrtý valec. No babo rad. Dík moc za odpoveď.

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » stř úno 10, 2021 19:13

Má to auto posilovač řízení elektrický nebo čerpadlo? Takový vrčivý zvuk někdy dělá čerpadlo posilovače řízení.Zkusil bych sundat řemen a pak to nastartovat.

Mates750
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 10, 2021 12:32

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Mates750 » stř úno 10, 2021 20:51

A to ide od vrchu motora?? Zvuk tohoho cerpadla. Pozriem zajtra a naštartovať ??dost som to už rozobral....
Škoda že som to nenatocil ten zvuk ale skúsim popísať vrrrr je asi moc mneky ale Krrr alebo Trrrr to klepani tam je sliset ale teplý tlumene a studený ostre. No ešte skusim Když je to teplý tak jako Keby články retezu v jedou chvíli né porád treli o hliníkový vystupek. Predne vtom intervalu kdyz je volnobeh trrrrrrrrr a trrrrrrr a ešte do toho trrrr pridej Ž. Snáď to už nemotam snazim se to uvest do audio formátu

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » stř úno 10, 2021 21:05

Jestli je tam čerpadlo tak je na řemenu úplně nahoře nad alternátorem. Někdy se zvuky od kladek altiku i třeba toho čerpadla hrozně roznášejí po motoru a špatně se identifikuje původce. Sundal bych ten řemen a zkusíl to bez něj.

Mates750
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 10, 2021 12:32

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Mates750 » stř úno 10, 2021 21:20

A ešte drobnosť cerpadlo ide tak pomaly..... myslím že sa remenica točí snáď aj rýchlejšie ako klika. Ale zvuk je fakt ako ked to trrttt prečítaš aj z tym a medzi a to je ako ked mas odokryté rozvody a vidíš ako ide vckovy hridel vlastne pomalu. A presne taka frekvence.

Mates750
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 10, 2021 12:32

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Mates750 » stř úno 10, 2021 21:24

Dik moc za trpezlivosť.
A nesnasim motor kde sa neda dat dole viko ventylu a v klidku se podivat na vačky a ventily...kokotina jak HTP 1.2 ten nesmysl od škody....vw teda

TomasPinkas
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv bře 09, 2017 12:00

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od TomasPinkas » stř úno 10, 2021 21:35

Úplně si ten zvuk nedokážu představit a je to rychlé kovové ťukání? Ono takhle to opravdu moc nejde odhadnout. Když bys chtěl nahraj to a pošli na mail tomaspinkas75@gmail.com nebo na whatsapp 602 302 926

Mates750
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 10, 2021 12:32

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Mates750 » stř úno 10, 2021 21:54

Ok jeste jednou dik

Abeceda 63
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát bře 19, 2021 10:19

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Abeceda 63 » pát bře 19, 2021 10:27

Dobrý den poptávám doraz na klapku na ni turbo ... Nemáte někdo.doma.?? Renault master 2.3 2018 nejlépe staré pokažené turbo dekuji

Ivusko
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 25, 2021 07:56

Re: Master III 2.3 dci potkaný motor. Podělím se o zkušenosti.

Příspěvek od Ivusko » čtv bře 25, 2021 07:58

Zdravim nemate nahodou nakres vymeny rozvodou u renault master 2.3 dci, r. V 2012 s vykonom 107kw. Dakujem

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti