elektropneumaticky menic pre turbo Garett
elektropneumaticky menic pre turbo Garett
elektropneumaticky menic, ktory ovlada wastergate na turba. problem je, ze po predoslom majitelovi nebolo namontovane na sroboch kam patri, ale len tak pohodene medzi kable. ked som ho dal na miesto, bzucalo ako dedinsky transformator. po rozmontovani som zistil, ze bzuci okruhla kovova membrana, ktoru pritahuje elektromagnet. podla logiky by tam mala byt nejaka podlozka, ale ziadnu som nenasiel. medzi elektromagnet a membranu som dal gumovu podlozku, medzikruzie, hrubky 1mm. rusive bzucanie prestalo. by ma zaujimalo, ci menic mal niekto rozobraty, ci tam nieco ma byt alebo ako je to. vdaka za odpoved.
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2015-05-18-1.jpg
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2015-05-18-1.jpg
Naposledy upravil(a) yoko dne pon kvě 18, 2015 20:19, celkem upraveno 1 x.
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Kup nový regulátor, stojí od 800Kč. Nestojí za to se s tím zaobírat a pokud to bylo rozebraný, tak už to nebude fungovat tak jak má a navíc uvidíš, že auto pojede o poznání lépe.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
800 Kc by som bral, ale tunajsi nenazranci pytaju 70€
http://www.autokelly.sk/Catalog.aspx#PA ... CT=4|LNG=1
http://www.autokelly.sk/Catalog.aspx#PA ... CT=4|LNG=1
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
tak vyriesene, nebolo treba tam davat nic, je tam len taka kovova membrana s otvormi po obvode, bolo treba cely menic vycistit a namazat vazelinou...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
AHoj, nechtěl jsem otevírat nové téma mám Trafic dCi 2.5 99kW .... kde najdu regulátor pro turbo?
Díky
Díky
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Jdi po hadičce od turba.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Ahoj,
v měniči mi cvakalo, tak jsem ho vyndal a vyčistil.
Mám dvě otázky:
1. Jak moc je zapotřebí zašroubovat stavěcí šroub v pneuměniči?
2. Ví někdo jak tato věc funguje? Jde mi o to, zda elektromagnet na plechovou membránu tlačí nebo ji uvolňuje a co to vlastně dělá s tím turbem. Po prozkoumání el. regulátoru jsem z toho nebyl moudrý a přišlo mi, že ten regulátor je tam jen kvůli přechodu otáček/zátěže tak, aby eliminoval turboefekt .... protože ať je membrána přitisknutá nebo ne, tak stejně podtlak prochází k turbu jen se mění
Já osobně jsem rozebral, vyčistil a šroub jemně dotáhl na membránu, tak aby při třepání nechrastila, ale při razantní jízdě se mi začala rozsvěcovat (cca 120km/h na 6ku do velkého kopce) kontrolka žhavení a motor přestal táhnout, což před tím nedělalo, tak předpokládám, že jsem nastavovací šroub nastavil špatně.
Díky za odpovědi.
v měniči mi cvakalo, tak jsem ho vyndal a vyčistil.
Mám dvě otázky:
1. Jak moc je zapotřebí zašroubovat stavěcí šroub v pneuměniči?
2. Ví někdo jak tato věc funguje? Jde mi o to, zda elektromagnet na plechovou membránu tlačí nebo ji uvolňuje a co to vlastně dělá s tím turbem. Po prozkoumání el. regulátoru jsem z toho nebyl moudrý a přišlo mi, že ten regulátor je tam jen kvůli přechodu otáček/zátěže tak, aby eliminoval turboefekt .... protože ať je membrána přitisknutá nebo ne, tak stejně podtlak prochází k turbu jen se mění
Já osobně jsem rozebral, vyčistil a šroub jemně dotáhl na membránu, tak aby při třepání nechrastila, ale při razantní jízdě se mi začala rozsvěcovat (cca 120km/h na 6ku do velkého kopce) kontrolka žhavení a motor přestal táhnout, což před tím nedělalo, tak předpokládám, že jsem nastavovací šroub nastavil špatně.
Díky za odpovědi.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Aby turbo mohlo poskytnout dostatek výkonu, tedy plný výkon, je potřeba maximální podtlak. Jak turbo plní na požadovaný plnící tlak, podtlak se postupně snižuje. Nikdy ale nedojde úplně na nulu, to totiž znamená úplně otevřené turbo.
Když se na turbo podíváš, tak chvilku po startu zajede do baňky na turbu táhlo. To táhlo je ovládáné podtlakem. Takže chvilku po startu se aplikuje plný podtlak pro plný výkon turba. Pak už to všechno záleží na tlaku v sání. Myslím si, že jsi to nastavil na malý podtlak a při požadavku na maximální výkon turba, to turbo na to není díky tomu regulátoru nastavené.
Když se na turbo podíváš, tak chvilku po startu zajede do baňky na turbu táhlo. To táhlo je ovládáné podtlakem. Takže chvilku po startu se aplikuje plný podtlak pro plný výkon turba. Pak už to všechno záleží na tlaku v sání. Myslím si, že jsi to nastavil na malý podtlak a při požadavku na maximální výkon turba, to turbo na to není díky tomu regulátoru nastavené.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Mám dvě otázky:
1. Jak moc je zapotřebí zašroubovat stavěcí šroub v pneuměniči?
2. Ví někdo jak tato věc funguje?
____________
1. ten srob treba nechat tak, nehybat s nim. ma byt zasrobovany asi 0,5mm pod plochy kovovej membrany, cize membrana sa nesmie o tento srob opierat.
2. funguje to tak, ze z toho idu dve hadicky, jedna na vakuove cerpadlo a druha na wastegate na turbe, co je taka bambula. ked wastegate dostane podtlak z vakuoveho cerpadla (elektromagnet zopnuty, membrana pritiahnuta), tak sa turboklapka uzatvori a teda maximum vyfukovych plynov prechadza cez turbo a roztaca spalinovu turbinu. takto je to to napriklad pri volnobehu. ked riadiaca jednotka zisti v sani cez mapsenzor, ze tlak v sani (za turbom) treba zacat obmedzovat, tak elektromagnet na menici pusti membranu dolu (ma byt vo zvislej polohe) a do menica prudi atmosfericky vzduch cez maly filter na capici. takto sa tam nasavaju aj rozne necistoty, preto po case menic zle funguje a treba ho vycistit...
1. Jak moc je zapotřebí zašroubovat stavěcí šroub v pneuměniči?
2. Ví někdo jak tato věc funguje?
____________
1. ten srob treba nechat tak, nehybat s nim. ma byt zasrobovany asi 0,5mm pod plochy kovovej membrany, cize membrana sa nesmie o tento srob opierat.
2. funguje to tak, ze z toho idu dve hadicky, jedna na vakuove cerpadlo a druha na wastegate na turbe, co je taka bambula. ked wastegate dostane podtlak z vakuoveho cerpadla (elektromagnet zopnuty, membrana pritiahnuta), tak sa turboklapka uzatvori a teda maximum vyfukovych plynov prechadza cez turbo a roztaca spalinovu turbinu. takto je to to napriklad pri volnobehu. ked riadiaca jednotka zisti v sani cez mapsenzor, ze tlak v sani (za turbom) treba zacat obmedzovat, tak elektromagnet na menici pusti membranu dolu (ma byt vo zvislej polohe) a do menica prudi atmosfericky vzduch cez maly filter na capici. takto sa tam nasavaju aj rozne necistoty, preto po case menic zle funguje a treba ho vycistit...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Ad 2. Regulace tlaku probíhá tak, že řj rychle mění polohy mezi tím, kdy je s turbem propojená vývěva a atmosféra. Takže ta membrána uvnitř ventilu rychle kmitá. Jenže ta změna je natolik rychlá, že jednotlivé kmitání není vidět a membrána se tak pohybuje souvisle a vytváří určitý poměr mezi podtlakem a atmosférou. Výsledkem je pak určitý podtlak. Znamená to, že i táhlo regulace turba wastegate se může pohybovat souvisle a ne pouze skokově.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
zefek, suhlas, to nastavovanie je plynule. pri volnobehu len jedna poloha, bajpas na turbe garett zatvoreny...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Pravidlo zní: Pokud nefunguje tak jak má, tak se v něm nevrtat, hodit ho do popelnice, koupit nový. Žádný čištění a pokus omyly, nic nepřináší, jen ztrátu času.
Viz podobný případ s sekci LII., kdy nakonec dotyčný koupil nový regulátor a nemůže si to vynachválit, jak to funguje. Taky se v tom nekonečně vrtal, než mu to došlo.
Viz podobný případ s sekci LII., kdy nakonec dotyčný koupil nový regulátor a nemůže si to vynachválit, jak to funguje. Taky se v tom nekonečně vrtal, než mu to došlo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Jo určitě není od věci koupit nový.
Já sem ho dal do stejné polohy jak byl a v poho. Ale stejně koupím nový těch pár korun a hlavně když jsem viděl co je to za zařízení tak stejně po 200tis je asi na hranici životnosti.
Já sem ho dal do stejné polohy jak byl a v poho. Ale stejně koupím nový těch pár korun a hlavně když jsem viděl co je to za zařízení tak stejně po 200tis je asi na hranici životnosti.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Zdravím vás měl jsem problem s bzučením měniče tlaku na svém 2.5dci 99kw po výměně za nový pořád stejně bzučí. Nevíte na co další se podívat? Děkuji
Trafic 2.5 dci 99kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Bzučet má.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Môže to bzučať. To nie je závada. Buď rád že bzučí a funguje. Novšie autá vydávajú ešte všelijaké iné pazvuky
Naposledy upravil(a) zdeno255 dne pát říj 04, 2019 05:16, celkem upraveno 1 x.
Re: elektropneumaticky menic pre turbo Garett
Mám auto měsíc a nikdy dříve jsem si toho nevšimnul. Díky za uklidnění . V tom starém něco už hrká tak tam rovnou nechám nový.
Trafic 2.5 dci 99kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů