Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Ahoj, mam vodni pumpu v rozvodech na ozubených kolech v oleji. Jak postupovat pri vymene pumpy, aby mi voda nehrkla do oleje. Diky.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Nikdo neporadí? Diky.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Nejde to jinak,nez ze ti hrkne voda do oleje.je dobre ji menit zaroven s vymenou oleje.vypustit olej,potom vodu.to co vtece do motoru,tak vytece ven olejovou vanou..
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Diky planuju to prave s vymenou oleje.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Stáhni si dílenské manuály, nebo jak na to. Rozvody by se měli nastavit za pomoci přípravků, jinak to může zle dopadnout.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Podle schematu by se nic stat nemelo, je jako posledni na ozubených kolech.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Tak vodní pumpa vyměněná. Sundal jsem pro jistotu i vanu a zustalo tam docela dost vody, která nevytekla sama. Ale mam jiny problem, sakne mi víko ventilů. Vypadá to, že se musí asi vyndat i vstřiky. Nějaká zkušenost?
Diky.
Diky.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
trochu se rozepiš,jak to šlo,jaký spešl vercajk si potřeboval...
jo,a o výměně těsnění pod sacím potrubím je popsáno tu-
půjčil jsem si to od Martinsem,snad nevadí
Postup výměny těsnění tak, jak se mi osvědčil:
1. sundat kryt pod motorem a podepřít motor v místě držáku.
2. sundat držák motoru
3. opatrně rozdělat kryt kabeláže - šroubky, zespodu je na packy
4. popsat kabely v pořadí válců (směrem od převodovky) a odpojit je od vstřiků, žhavících svíček, čidla teploty, snímače tlaku paliva na rampě a ovládání (turba?) na levé straně, odšroubovat ventilek (někdo má dva) na čelní stěně sání
5. na vstřikách odpojit přepadové potrubí vytažením drátových svorek, odpojit přepad z rampy a opatrně je odehnout na stranu, odpojit odsávání klikové skříně (rychlospojka černožlutá)
6. povolit vstřiky a jejich potrubí na rampě úplně odšroubovat, vstřiky vytáhnout a uložit podle pořadí
7. na vstřikovacím čerpadle odpojit plastovou sponu přepadu (překáží)
8. odpojit potrubí od čerpadla k vstřik. rampě, odšroubovat dva držáky
9. vyšroubovat dva šrouby držící rampu a vyndat jí ven
10. vyšroubovat dva šrouby držící kryt rampy, odpojit zacvaknuté hadice zezadu krytu a nasunutou zespoda a vyndat ho ven
11. odejmou všechny šrouby držící kryt sání, povolit spony na přívodu vzduchu a vyndat víko ven
12. kryt vyčistit, sundat těsnění a prohlédnout, jestli není někde prasklý
a vše nazpět v obráceném pořadí, namazat těsnícím tmelem konce vačkových hřídelí v místě lomů těsnících ploch (8x)
Já jsem navíc potřel tmelem i vnitřní a vnější těsnění
Víko se utahuje 12Nm postupně křížem, jako poslední přijdou na řadu přední šrouby samotného sání od klapky
Vstřiky s novými podložkami, o kroužky a šrouby se utahují oba na 6Nm a šrouby na straně k převodovce se podruhé dotáhnou o 360 +-30st.
Udržujte maximální čistotu při práci se vstřikováním a všechny vývody zakryjte!
Práce dle šikovnosti a počtu zlámaných klíčů cca 5 hodin.
jo,a o výměně těsnění pod sacím potrubím je popsáno tu-
půjčil jsem si to od Martinsem,snad nevadí
Postup výměny těsnění tak, jak se mi osvědčil:
1. sundat kryt pod motorem a podepřít motor v místě držáku.
2. sundat držák motoru
3. opatrně rozdělat kryt kabeláže - šroubky, zespodu je na packy
4. popsat kabely v pořadí válců (směrem od převodovky) a odpojit je od vstřiků, žhavících svíček, čidla teploty, snímače tlaku paliva na rampě a ovládání (turba?) na levé straně, odšroubovat ventilek (někdo má dva) na čelní stěně sání
5. na vstřikách odpojit přepadové potrubí vytažením drátových svorek, odpojit přepad z rampy a opatrně je odehnout na stranu, odpojit odsávání klikové skříně (rychlospojka černožlutá)
6. povolit vstřiky a jejich potrubí na rampě úplně odšroubovat, vstřiky vytáhnout a uložit podle pořadí
7. na vstřikovacím čerpadle odpojit plastovou sponu přepadu (překáží)
8. odpojit potrubí od čerpadla k vstřik. rampě, odšroubovat dva držáky
9. vyšroubovat dva šrouby držící rampu a vyndat jí ven
10. vyšroubovat dva šrouby držící kryt rampy, odpojit zacvaknuté hadice zezadu krytu a nasunutou zespoda a vyndat ho ven
11. odejmou všechny šrouby držící kryt sání, povolit spony na přívodu vzduchu a vyndat víko ven
12. kryt vyčistit, sundat těsnění a prohlédnout, jestli není někde prasklý
a vše nazpět v obráceném pořadí, namazat těsnícím tmelem konce vačkových hřídelí v místě lomů těsnících ploch (8x)
Já jsem navíc potřel tmelem i vnitřní a vnější těsnění
Víko se utahuje 12Nm postupně křížem, jako poslední přijdou na řadu přední šrouby samotného sání od klapky
Vstřiky s novými podložkami, o kroužky a šrouby se utahují oba na 6Nm a šrouby na straně k převodovce se podruhé dotáhnou o 360 +-30st.
Udržujte maximální čistotu při práci se vstřikováním a všechny vývody zakryjte!
Práce dle šikovnosti a počtu zlámaných klíčů cca 5 hodin.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Diky za postup.
Výměna vodní pumpy:
1. Vypustit vodu, jednou hadicí na výměníku na olej.
2. Sudáš víčko na rozvodech, žádné nastavování rozvodů.
3. Povolíš matku na ozubeným kole, klíč 30mm, vzal jsem to opatrně utahovákem.
4. Stahovákem musíš sundat ozubené kolo, bez toho nejde pumpa vyndat, obyčejný dvou ramenný stahovák, kolo drží na kuželu.
5. Odšroubuješ dva šroubky co drží pumpu.
6. Pumpu pomalu vyndáš, drží ji po obvodě O kroužek a vytéká zbytek vody z bloku, který nateče do vany.
Dělal jsem to při výměně oleje. Olej z vany vypustit, ale pak jsem ji stejně odšrouboval, protože tam zůstala voda, která vyteče z bloku.
Montáž opačně. Matku na ozubený kolo jsem jemně utáhl utahovákem.
Celkem pohoda.
Výměna vodní pumpy:
1. Vypustit vodu, jednou hadicí na výměníku na olej.
2. Sudáš víčko na rozvodech, žádné nastavování rozvodů.
3. Povolíš matku na ozubeným kole, klíč 30mm, vzal jsem to opatrně utahovákem.
4. Stahovákem musíš sundat ozubené kolo, bez toho nejde pumpa vyndat, obyčejný dvou ramenný stahovák, kolo drží na kuželu.
5. Odšroubuješ dva šroubky co drží pumpu.
6. Pumpu pomalu vyndáš, drží ji po obvodě O kroužek a vytéká zbytek vody z bloku, který nateče do vany.
Dělal jsem to při výměně oleje. Olej z vany vypustit, ale pak jsem ji stejně odšrouboval, protože tam zůstala voda, která vyteče z bloku.
Montáž opačně. Matku na ozubený kolo jsem jemně utáhl utahovákem.
Celkem pohoda.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
děkuji za radu,já mám sice 99kw ale princip je stejný.taky mě to čeká.mám najeto 227tis a nevím,jestli ji někdy někdo dělal.slyšel jsem od kamaráda co děla v neautorizovaném renault servisu,že pumpy u těchto motorů jen tak netečou..
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
Voda by mela teci ven pres kanalky, pokud nebude uplne na sracku, pak se to muze dostat do oleje.
Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW
ahoj, mám trafic 2,5 107kw a chci vyměnit pumpu, musím u toho spustit motor, má s tím někdo zkušenost, díky za radu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů