Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » úte bře 10, 2015 12:17

Ahoj, mam vodni pumpu v rozvodech na ozubených kolech v oleji. Jak postupovat pri vymene pumpy, aby mi voda nehrkla do oleje. Diky.

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » úte bře 01, 2016 11:10

Nikdo neporadí? Diky.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od LONGER » úte bře 01, 2016 15:37

Nejde to jinak,nez ze ti hrkne voda do oleje.je dobre ji menit zaroven s vymenou oleje.vypustit olej,potom vodu.to co vtece do motoru,tak vytece ven olejovou vanou..
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » stř bře 02, 2016 07:54

Diky planuju to prave s vymenou oleje.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od Šamša » čtv bře 03, 2016 00:07

Stáhni si dílenské manuály, nebo jak na to. Rozvody by se měli nastavit za pomoci přípravků, jinak to může zle dopadnout.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » čtv bře 03, 2016 08:00

Podle schematu by se nic stat nemelo, je jako posledni na ozubených kolech.

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » stř bře 09, 2016 11:32

Tak vodní pumpa vyměněná. Sundal jsem pro jistotu i vanu a zustalo tam docela dost vody, která nevytekla sama. Ale mam jiny problem, sakne mi víko ventilů. Vypadá to, že se musí asi vyndat i vstřiky. Nějaká zkušenost?
Diky.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od LONGER » stř bře 09, 2016 15:21

trochu se rozepiš,jak to šlo,jaký spešl vercajk si potřeboval...

jo,a o výměně těsnění pod sacím potrubím je popsáno tu-

půjčil jsem si to od Martinsem,snad nevadí

Postup výměny těsnění tak, jak se mi osvědčil:
1. sundat kryt pod motorem a podepřít motor v místě držáku.
2. sundat držák motoru
3. opatrně rozdělat kryt kabeláže - šroubky, zespodu je na packy
4. popsat kabely v pořadí válců (směrem od převodovky) a odpojit je od vstřiků, žhavících svíček, čidla teploty, snímače tlaku paliva na rampě a ovládání (turba?) na levé straně, odšroubovat ventilek (někdo má dva) na čelní stěně sání
5. na vstřikách odpojit přepadové potrubí vytažením drátových svorek, odpojit přepad z rampy a opatrně je odehnout na stranu, odpojit odsávání klikové skříně (rychlospojka černožlutá)
6. povolit vstřiky a jejich potrubí na rampě úplně odšroubovat, vstřiky vytáhnout a uložit podle pořadí
7. na vstřikovacím čerpadle odpojit plastovou sponu přepadu (překáží)
8. odpojit potrubí od čerpadla k vstřik. rampě, odšroubovat dva držáky
9. vyšroubovat dva šrouby držící rampu a vyndat jí ven
10. vyšroubovat dva šrouby držící kryt rampy, odpojit zacvaknuté hadice zezadu krytu a nasunutou zespoda a vyndat ho ven
11. odejmou všechny šrouby držící kryt sání, povolit spony na přívodu vzduchu a vyndat víko ven
12. kryt vyčistit, sundat těsnění a prohlédnout, jestli není někde prasklý
a vše nazpět v obráceném pořadí, namazat těsnícím tmelem konce vačkových hřídelí v místě lomů těsnících ploch (8x)

Já jsem navíc potřel tmelem i vnitřní a vnější těsnění
Víko se utahuje 12Nm postupně křížem, jako poslední přijdou na řadu přední šrouby samotného sání od klapky
Vstřiky s novými podložkami, o kroužky a šrouby se utahují oba na 6Nm a šrouby na straně k převodovce se podruhé dotáhnou o 360 +-30st.

Udržujte maximální čistotu při práci se vstřikováním a všechny vývody zakryjte!

Práce dle šikovnosti a počtu zlámaných klíčů cca 5 hodin.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » stř bře 09, 2016 17:02

Diky za postup.

Výměna vodní pumpy:
1. Vypustit vodu, jednou hadicí na výměníku na olej.
2. Sudáš víčko na rozvodech, žádné nastavování rozvodů.
3. Povolíš matku na ozubeným kole, klíč 30mm, vzal jsem to opatrně utahovákem.
4. Stahovákem musíš sundat ozubené kolo, bez toho nejde pumpa vyndat, obyčejný dvou ramenný stahovák, kolo drží na kuželu.
5. Odšroubuješ dva šroubky co drží pumpu.
6. Pumpu pomalu vyndáš, drží ji po obvodě O kroužek a vytéká zbytek vody z bloku, který nateče do vany.
Dělal jsem to při výměně oleje. Olej z vany vypustit, ale pak jsem ji stejně odšrouboval, protože tam zůstala voda, která vyteče z bloku.
Montáž opačně. Matku na ozubený kolo jsem jemně utáhl utahovákem.
Celkem pohoda.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od LONGER » stř bře 09, 2016 17:59

děkuji za radu,já mám sice 99kw ale princip je stejný.taky mě to čeká.mám najeto 227tis a nevím,jestli ji někdy někdo dělal.slyšel jsem od kamaráda co děla v neautorizovaném renault servisu,že pumpy u těchto motorů jen tak netečou..
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

oscar
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 05, 2008 10:05
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od oscar » čtv bře 10, 2016 08:12

Voda by mela teci ven pres kanalky, pokud nebude uplne na sracku, pak se to muze dostat do oleje.

Lolik1976
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 08, 2018 13:52

Re: Vodní pumpa Master 2,5/DCi 100/74kW

Příspěvek od Lolik1976 » pát říj 26, 2018 13:29

ahoj, mám trafic 2,5 107kw a chci vyměnit pumpu, musím u toho spustit motor, má s tím někdo zkušenost, díky za radu

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů