Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
JJOSE
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od JJOSE » úte říj 15, 2013 11:35

Ahoj,

prosím Vás po kolika km se u tohoto dělají rozvody?

Normálně dělám rozvody sám, jenže jen na koncernu VW v tom sem relativně kovaný ( a najednou než sem se nadál mám Renaulta).

Existuje nějaký návod / postup na servis rozvodů u Trafica?

Dělal jste to tu někdo, nějaké rady?

Popřípadě máte někdo rady co vše vyměnit, popřípadě přímo možnost nákupu dílů od někoho z Vás??

Děkuji za rady.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od speedy11 » čtv říj 17, 2013 21:48

Ahoj,
většinou je doba na výměnu rozvodů cca. 100000 km nebo 5 let (co přijde dříve).
Návod je v Dialogys (mimo jiné i komplet všech návodů), je tu o něm celé vlákno a v něm i odkazy na stáhnutí (velikost cca. 15 GB). Pokud budeš chtít tak ti po domluvě přes SZ můžu poslat jen nastavení těch rozvodů.
Nic složitýho to není, přístup je celkem dobrý. Jsou na to speciální přípravky, ale když si to dobře označíš tak to pak uděláš i bez nich.
Mění se řemen a obě kladky (je to pod samostatným krytem a nemusí se sundavat řemenice klikového hřídele). Doporučuji ti s výměnou rozvodů i výměnu plochého řemene pro pohon příslušenství (má stejnou dobu na výměnu).
Díly jsou dneska všechny v pohodě, žádná značka si nelajzne udělat z tak důležitý věci jako jsou rozvody šmejd...
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kodajz » ned říj 20, 2013 23:03

No a nema tento motor rozvody resene ozubenymi koly?
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od speedy11 » úte říj 22, 2013 21:50

Ozubené kola jsou jen od klikového hřídele k čerpadlu, asi do poloviny výšky motoru. Pak je krátký řemen k vačkových hřídelům.

ObrázekUploaded with
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kodajz » pon říj 28, 2013 08:13

Maji to divne resene. Predpokladam,ze ozubeme kola se nemeni. Jsou aspon mazane motorovym olejem? Nekde jsem cetl, ze tento motor 2.5 vychazi z 2.2 dci a na nem pry tyhle ozubene kola odchazely. Jak je to na nasem 2.5 motoru? Je rozdil v konstrukci u motoru 2.5 dci s 99 kW a 107 kW ? Diky
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od speedy11 » pon říj 28, 2013 19:51

Kola se normálně nemění. Může se stát cokoliv, ale to je už věc kusu. Normálně jsou ozubená kola mazány olejem z motoru a konstrukce 2.2 je v podstatě stejná. Výkony se liší spíš jinými vstřikovačemi a úpravou softu v ŘJ.
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od LONGER » pon říj 28, 2013 20:20

já jsem četl ve světě motorů(časopis),že nějakej mechanik(vyhlášenej v okolí Prahy)říkal že je to smrt dvaapůlek...že to odchází,a že je to nejhorší motor co bylo pro trafica...
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od Zefek » pon říj 28, 2013 21:51

Speedy, jen taková zajímavost ohledně těch výkonů. Do roku 2003 mají laguny II v motorech 1.9dci (88kW a jejich odnože, ale i starší 75kW) vstřikovače s číslem 0 445 110 021. Od roku 2003 jsou vstřikovače s číslem 0 445 110 110 (vstřiky s korečníma hodnotama) a ty samé vstřikovače mají verze 96kW a dokonce jsou v nové 1.6dCi ... :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kodajz » úte říj 29, 2013 13:43

Právě, četl jsem že ty ozubené kola odchází a náhradní jsou neskutečně drahé. Jenže tady na renaultforu se nikde o tom nepíše. Mám mít strach?

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=113195
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od speedy11 » úte říj 29, 2013 19:24

Zefek píše:Speedy, jen taková zajímavost ohledně těch výkonů. Do roku 2003 mají laguny II v motorech 1.9dci (88kW a jejich odnože, ale i starší 75kW) vstřikovače s číslem 0 445 110 021. Od roku 2003 jsou vstřikovače s číslem 0 445 110 110 (vstřiky s korečníma hodnotama) a ty samé vstřikovače mají verze 96kW a dokonce jsou v nové 1.6dCi ... :D
O.K. takže to bude jen softem, no myslel jsem si to :? ... Klidně se rád nechám poučit :roll:
Ale abych se přiznal tak nová 1.6-tka mi pod ruce ještě nepřišla, takže porovnat nedokážu.
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kodajz » stř říj 30, 2013 07:35

Docela šííílené: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
2.5 dci motor právě vychází z 2.2 dci. Na osobákám tyhle odchází, ale na dodávkách jsou uživaté asi spokojeni. Že by těm motorům škodily vysoké otáčky a svižná jízda?
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od pivi » stř říj 30, 2013 13:19

Zefek píše:Speedy, jen taková zajímavost ohledně těch výkonů. Do roku 2003 mají laguny II v motorech 1.9dci (88kW a jejich odnože, ale i starší 75kW) vstřikovače s číslem 0 445 110 021. Od roku 2003 jsou vstřikovače s číslem 0 445 110 110 (vstřiky s korečníma hodnotama) a ty samé vstřikovače mají verze 96kW a dokonce jsou v nové 1.6dCi ... :D
1,6 urcite ne.0 445 110 114
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od JJOSE » pát črc 11, 2014 11:32

Ahoj, tak se vracím k úvodnímu příspěvku.

Rozvody hotový.

Zakoupena sada INA cca 2300,-Kč (řemen, kladka, napínák), dále klínový řemen cca 550,-Kč.

Výměna probíhala hladce, musí se podložit motor a demontovat horní závěs motoru na pravé straně (samozřejmě z pohledu řidiče), pravé kolo a plast z podběhu pravého kola. Pak přichází nejhorší práce na tom všem a to je sundat plastový kryt rozvodů, kde jsou šrouby hodně blízko u karoserie auta a je jich asi 10. Po sundání plastového krytu už jsou vidět rozvody. Pak už je to klasika, postup buď s aretačními přípravky, které jdou sehnat na netu nebo bez nich na čárky a pak zkontrolovat zda vše sedí.

Vím spousta lidí by mě hnalo do pekla dělat rozvody na "čárky" ale občas to tak dělám a po kontrole nemám problém a sedí rozvody jak mají.

Časově mi to zabralo cca 3 hodiny (ale obravdu langsam práce s prostojema)
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od LONGER » pát črc 11, 2014 19:00

dobrej popis,foto neni....
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od JJOSE » ned črc 13, 2014 23:55

Omlouvám se, ale fotky sem neudělal ..... chyba. Příště se budu snažit napravit.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od LONGER » stř črc 23, 2014 19:16

chtěl bych se zeptat na ojniční ložiska.náš motor vychází z 2.2Dci.u tohoto motoru je dost častá závada kolaps na klice.je možné toto čekat i u nás?u 2.5 dci?mám se obávat,nebo je to pasé....

je to mimo mísu,netýká se to rozvodů,ale spadá to do dva a půlek....
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kodajz » stř srp 13, 2014 14:39

No? taky by mě to zajímalo. Můj mechanik říká, nevrtej do toho když ti to jezdí. Co Dál?
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od LONGER » stř srp 13, 2014 20:04

no nevrtej do toho....takovejch už bylo....a pak jéééé ono to nějak klepe na klice....(2.2 Dci)
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Vivaro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 28, 2021 05:04

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od Vivaro » sob srp 28, 2021 05:39

Prosím moc radu.
Chtěla bych koupit Vivaro s motorem 2,5cdti 107kw, což by měl být motor Reanult - proto jsem se odvážela se tu zeptat.
Je to rok 2009 a najeto cca 380tis. Současný majitel měnil loni vstřiky - všechny, nové a originál. Nyní nechal vyměnit egr - také za nový originál. Auto se zdá jede dobře, ale při zkušební jizdě mě mírnil v tom abych ten motor tolik nevytáčela (jsem zvyklá z benzínového auta, ale to Vivaro jsem točila max do 3tis ), že stačí 2tis a kousek a řadit, že tento motor to nemá rád. Na palubce svítí kontrolka žhavení i při jízdě a kontrolka auta s klíčem. K prvnímu mě řekl, že je špatná jedna žhavící svíčka, k druhému že je to servisní interval nastavený na 3tis. Auto má 5 let a najel s ním cca90tis.km
Rozvody neměnil, protože byly prý nově udělané když to koupil - čili nyní budou na výměnu. Olej měnil po 10tis.
Auto se mě celkem líbí, ale mám obavy z toho motoru, zvláště co jsem se tu dočetla, že vychází z 2,2Dci - což je motor kterému jsem se vždy chtěla raději vyhnout. Může mě prosím někdo znalý napsat, jestli se dá nějak zkontrolovat jak na tom ten motor je ?
Nebo třeba zajet někam (kam?) do servisu Kladno/Praha na prohlídku, mohou tam nějak zjistit jak na tom je ten motor a zda nemá zaděláno na nějaký drahý problém ? Taky prosím pokud někdo víte kolik stojí udělat rozvody i s vodní pumpou a sadou drážkového řemene.
Jo a ještě při jízdě a brzdění dělali brzdy hluk. Kola (litá) byla na sáhnutí nestejnoměrně teplá a na zadní nápravě je na levém kolem destička sjetá asi o dvě třetiny víc než na pravém, ručka funguje.
Auto se mě moc líbí, ale nerada bych se dostala do nějaké drahé pasti na kterou bych neměla už peníze.
Děkuji moc za rady, pokud poradit jde.

otas43
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 05, 2016 14:25

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od otas43 » sob srp 28, 2021 06:50

Tak podle dotazu by jsi musela vyhledat automobilního boha. Ani servis neodhalí vše. Mohou kontrolovat běžné věci. Tlaky změřit , přepady atd...Lepší je rozvody udělat.
Dej to prostě do servisu a nachystej si peněženku.
Jen prohlídka a testy tě budou stát víc, než rozvodová sada.

Vivaro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 28, 2021 05:04

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od Vivaro » sob srp 28, 2021 07:01

Že by se udělaly ty rozvody, s tím jsem samozřejmě počítala. Ale v tomto vlákně jsem četla, že tam mohou být problémy i z těmi ozubenými koly, ložisky na klice, klikou ... a to už bych dělala nerada. Rozvody jsem si zjistila že u autoriz. servisu komplet jak jsem psala do dvaceti tis. plus pořešit ty brzdy cca deset. To je sice "dost", ale ok to bych přežila. Děsí mne co se tu píše o opravách těchto motorů kde se částku šplhají na 100tis ...

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od kotasekh » sob srp 28, 2021 08:27

Pokud nekdo prodava auto se sviticimi kontrolkami zhaveni a klice, ma k tomu jiste duvod. Pokud by svitily kvuli tak trivialnim problemum jako je servis a svicka, tak by to preci pred prodejem opravil ne?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

otas43
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 05, 2016 14:25

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od otas43 » sob srp 28, 2021 08:36

Kontrolka žhavení bude značit problém s tlakem paliva . Může to být čerpadlo. Proto to motor "nemá" rád ty otáčky. Proto svítí žhavení. Prostě problém s palivem od čerpadla dále. To si nachystej také dost peněz.
20 tácu za rozvody ? Bych nedal. Mají to hotový za 30 minut.
Klíč může znamenat více věcí. Jégr atd...prostě ukáže to diagnostika.

Vivaro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 28, 2021 05:04

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od Vivaro » ned srp 29, 2021 10:16

Domluvila jsem si ještě prohlídku s pánem který se pomocí při nákupu auta zabývá a pojede na to se mnou kouknout a dá to i na diagnostiku. A s prodejcem jsem se domluvila že nechá vyměnit ten žhavák, abychom vyloučili že je to tím. Jenom nechápu že ten člověk co semnou pojede na to auto kouknout říkal, že tyto motory byly ta nejlepší varianta co v autech byla, chtěl mě jen potěšít, nebo co je vlastně za problém s tímto typem motoru ( 2,5 107kw) ?

otas43
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: pát srp 05, 2016 14:25

Re: Rozvody trafic 2.5dCi rv 2004

Příspěvek od otas43 » ned srp 29, 2021 12:24

No obvykle porucha žhavení bliká, porucha palivového systému svítí. Když nebliká, pak svítí třeba i kontrolka vody v palivu, což je sloučeno se žhavením.

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů