turbo
turbo
Ahoj všichni- potřeboval bych poradit kde je problém..RENAULT TRAFIC 1.9 ..Turbo mi zapne až při 2100 -2200 což je docela pozdě a auto prostě nejede..Kamarád říkal že regulátor tlaku ale nechám si poradit i tady. .Diky za každé info..
Re: turbo
je to docela starý dotaz,nic méně mě by také zajímalo v kolika otáčkách vám spíná turbo?mě taky spíná někde 2100 až 2200.v těchto otáčkách to začne tahat....jek jste na tom vy?zajámá mě má motorizace 2.5dci 99kw
děkuji
děkuji
Re: turbo
Myslím, že se točí pořád, tlačí stále, ale kolem těch 2000 ot má maximální plnící tlak.
Navíc u našich 2,5 je obyčejné velké turbo a to má prostě velký turbokopanec v těch 2000 ot.
Navíc u našich 2,5 je obyčejné velké turbo a to má prostě velký turbokopanec v těch 2000 ot.
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: turbo
Záleží na tom, jestli je tam turbo s variabilníma lopatkama, nebo turbo s klapkou. Oboje ale funguje dost podobně. Na volnoběh je turbo nastavené tak, aby všechny výfukové plyny šly skrz turbínu a turbo se tak točilo maximálně. Výfukových plynů na volnoběh moc není, takže se točí akorát tak, že dává 1 atmo. Při přidání plynu zůstává klapa zavřená, u variabilního turba se změní geometrie v neprospěch výkonu. ... Prostě u klapky je ta klapka zavřená, dokud se v sání nevytvoří dostatečný tlak. Pak se otevře - buď z části, nebo úplně. U lopatek se to neustále šteluje, aby byl prakticky neustále dostatečný tlak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: turbo
Ahoj.
Já mám 2.5dCi 99kW. citelně pociťuji zátah turba od 1800 ot/min, také od těchto otáček je motor dobře použitelný, pod 1700ot/min jsou docela vibrace a je znát, že se motor "necejtí" v těchto otáčkách.
Já mám 2.5dCi 99kW. citelně pociťuji zátah turba od 1800 ot/min, také od těchto otáček je motor dobře použitelný, pod 1700ot/min jsou docela vibrace a je znát, že se motor "necejtí" v těchto otáčkách.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Doporučuji u aut s nájezdem po 100-150tis. měnit preventivně regulátor turba, protože ač se to nezdá, ta součástka se vlekle opotřebovává a turbu klesá nájezd. Nestojí to svět a auto jede jak vyměněné.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
JJOSE přesně jak píšeš, pod 1800 ot se motor necítí ve své kůži Je třeba ho udržovat nad tyto otáčky. To mám "novější" motor 107 kW. Ale asi bude stejně nalazený jak ten 99kW.
A jak píše Zefek, turbo s variabilníma lopatkama dává motoru plynulejší tah ve větším spektru ot. To naše nevariabilní turbo dává kopanec.
A jak píše Zefek, turbo s variabilníma lopatkama dává motoru plynulejší tah ve větším spektru ot. To naše nevariabilní turbo dává kopanec.
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.
Re: turbo
co myslíš konkrétně tím regulátorem tlaku?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Myslím tím toto a dá se to třeba a autorozvody.cz pořídit do 1000Kč. PIE 7.02256.04.0 | PIERBURG
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
Jak lze poznat, že ten regulátor není v pořádku? Jen podle otáček záběru motoru?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
Re: turbo
taky by mě to zajímalo.je fakt ,že nepociťuju turboefekt.mam plynulý zátah motoru někde od 2100 otáček....
nechce se mi jen tak vyhodit tisíc korun,na druhou stranu když šamša píše že je to osvědčená věc....
nechce se mi jen tak vyhodit tisíc korun,na druhou stranu když šamša píše že je to osvědčená věc....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Špatně reguluje bambuli turba(zpoždění, pomalá reakce, nižší výstupní tlak, než jednotka požaduje), po výměně bývá okamžitá odezva, vyšší výkon motoru z důvodu lepšího plnění. Starší provedení elektromagnetu pouze tiše bzučela, nové provedení prdí, je zřejmě upravená konstrukce vnitřního ventilu.
Poznat "únavu" není jen tak možné, protože si uživatel zvyká na postupnou devalvaci výkonu, až se mu pak zdá, že to auto nejede jak by mělo. Diagnostika pokles plnícího tlaku toleruje v dost velké hodnotě, muselo by se to sledovat při jízdě jaký je požadovaný průtok a tlak vzduchu, od skutečné hodnoty.
Podobný ventil používají i koncernové vozy a efekt je stejný(zkušenosti mechaniků).
Poznat "únavu" není jen tak možné, protože si uživatel zvyká na postupnou devalvaci výkonu, až se mu pak zdá, že to auto nejede jak by mělo. Diagnostika pokles plnícího tlaku toleruje v dost velké hodnotě, muselo by se to sledovat při jízdě jaký je požadovaný průtok a tlak vzduchu, od skutečné hodnoty.
Podobný ventil používají i koncernové vozy a efekt je stejný(zkušenosti mechaniků).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
Tak jsem našel toto Přepínací ventil sacího potrubí Pierburg PG 7.02256.19.0 a Měnič tlaku (turbodmychadlo) Pierburg PG 7.01152.02.0 na AutoKelly.
Které to zařízení je na co? Které je to správné?
Které to zařízení je na co? Které je to správné?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Co kouknout pod kapotu na originál číslo, tam většinou budou dvě, originál číslo Renault a originál číslo Pierburg. Na náhradním dílu z veřejné distribuce bývá číslo Renault vybroušené.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
No jasně, to mě nenapadlo, já jen myslel která ta součástka je na co. Protože u modelu auta a motorizace vyběhli tyto součástky. Otázka je zda jsou v autě obě součástky, nebo jen jedna a pokaždé se jinak jmenuje.
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 8S7LjSuEv3
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 8S7LjSuEv3
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Ten horní je zřejmě na vířivé klapky dolní na turbo, teď jde o to zda jsou fotky ilustrativní, nebo autentické. Jak říkám koukni pod kapotu jaký tam vůbec je, nebo písni výkon motoru(případně kód vinu), dost se to liší.
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG701152 ... 4a666.html
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG702256 ... 4a666.html
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG701152 ... 4a666.html
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG702256 ... 4a666.html
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
Kouknu a napíšu, díky.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
Re: turbo
Mám tam číslo 8200486264 a 7.01172.00, výrobce Pierburg. Jiné číslo tam nemám a co teď?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Tak je to toto: http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG701152 ... 566x4.html
Vygenerovalo to to originální číslo Renault
Též zde: autorozvody.cz
Nalezeno pro : RENAULT - TRAFIC II autobus (JL) (2.5 dCi 145 (JL0J) 107kW/146hp (G9U 630))
Kód K dodání K objedn. Cena/MJ Cena/MJ s DPH Celkem Celkem s DPH
PIE 7.01152.02.0 0.00 1.00 1 262.84 1 528.04 1 262.84 1 528.04
VENTIL RENAULT TLAKU VYFUK.(KONVERTER)1,
1.00
http://www.autodilycz.cz/zbozi/menic-tl ... -0/490607/
http://www.auto-pilot.cz/vt168038-pt100 ... ily-menice
Vygenerovalo to to originální číslo Renault
Též zde: autorozvody.cz
Nalezeno pro : RENAULT - TRAFIC II autobus (JL) (2.5 dCi 145 (JL0J) 107kW/146hp (G9U 630))
Kód K dodání K objedn. Cena/MJ Cena/MJ s DPH Celkem Celkem s DPH
PIE 7.01152.02.0 0.00 1.00 1 262.84 1 528.04 1 262.84 1 528.04
VENTIL RENAULT TLAKU VYFUK.(KONVERTER)1,
1.00
http://www.autodilycz.cz/zbozi/menic-tl ... -0/490607/
http://www.auto-pilot.cz/vt168038-pt100 ... ily-menice
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
Možná blbý dotaz, je nějaká velká spojitost mezi špatnou funkcí ventilu na turbo a spotřebou?
Nemám pocit, že by auto nejelo, při tom objemu, ale začalo trochu víc žrát, tak hledám závadu.
Nemám pocit, že by auto nejelo, při tom objemu, ale začalo trochu víc žrát, tak hledám závadu.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: turbo
Možná též zanešený EGR.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: turbo
To asi zkusím nejdřív ten EGR vyčistit.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996
Re: turbo
Když trošku kouří zezadu motor 2.5dti, je to od turba?
www.sherpaski.cz - lyžařská a snowboardová škola
www.skicamp.cz - zahraniční výukové a motivační akce pro veřejnost
www.karlof.cz - VIP horská chata v Jeseníkách
www.skicamp.cz - zahraniční výukové a motivační akce pro veřejnost
www.karlof.cz - VIP horská chata v Jeseníkách
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů