turbo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
leguan
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř úno 01, 2012 22:04

turbo

Příspěvek od leguan » pon črc 09, 2012 10:32

Ahoj všichni- potřeboval bych poradit kde je problém..RENAULT TRAFIC 1.9 ..Turbo mi zapne až při 2100 -2200 což je docela pozdě a auto prostě nejede..Kamarád říkal že regulátor tlaku ale nechám si poradit i tady. .Diky za každé info..

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: turbo

Příspěvek od LONGER » úte dub 08, 2014 19:20

je to docela starý dotaz,nic méně mě by také zajímalo v kolika otáčkách vám spíná turbo?mě taky spíná někde 2100 až 2200.v těchto otáčkách to začne tahat....jek jste na tom vy?zajámá mě má motorizace 2.5dci 99kw

děkuji
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: turbo

Příspěvek od kodajz » pát dub 11, 2014 12:45

Myslím, že se točí pořád, tlačí stále, ale kolem těch 2000 ot má maximální plnící tlak.
Navíc u našich 2,5 je obyčejné velké turbo a to má prostě velký turbokopanec v těch 2000 ot.
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo

Příspěvek od Zefek » pát dub 11, 2014 13:32

Záleží na tom, jestli je tam turbo s variabilníma lopatkama, nebo turbo s klapkou. Oboje ale funguje dost podobně. Na volnoběh je turbo nastavené tak, aby všechny výfukové plyny šly skrz turbínu a turbo se tak točilo maximálně. Výfukových plynů na volnoběh moc není, takže se točí akorát tak, že dává 1 atmo. Při přidání plynu zůstává klapa zavřená, u variabilního turba se změní geometrie v neprospěch výkonu. ... Prostě u klapky je ta klapka zavřená, dokud se v sání nevytvoří dostatečný tlak. Pak se otevře - buď z části, nebo úplně. U lopatek se to neustále šteluje, aby byl prakticky neustále dostatečný tlak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

JJOSE
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte pro 12, 2006 08:20
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od JJOSE » pát dub 11, 2014 22:21

Ahoj.

Já mám 2.5dCi 99kW. citelně pociťuji zátah turba od 1800 ot/min, také od těchto otáček je motor dobře použitelný, pod 1700ot/min jsou docela vibrace a je znát, že se motor "necejtí" v těchto otáčkách.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » ned dub 13, 2014 23:52

Doporučuji u aut s nájezdem po 100-150tis. měnit preventivně regulátor turba, protože ač se to nezdá, ta součástka se vlekle opotřebovává a turbu klesá nájezd. Nestojí to svět a auto jede jak vyměněné.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kodajz
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon úno 20, 2012 12:03
Bydliště: Ostrava

Re: turbo

Příspěvek od kodajz » pon dub 14, 2014 09:27

JJOSE přesně jak píšeš, pod 1800 ot se motor necítí ve své kůži :-) Je třeba ho udržovat nad tyto otáčky. To mám "novější" motor 107 kW. Ale asi bude stejně nalazený jak ten 99kW.
A jak píše Zefek, turbo s variabilníma lopatkama dává motoru plynulejší tah ve větším spektru ot. To naše nevariabilní turbo dává kopanec.
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: turbo

Příspěvek od LONGER » pon dub 14, 2014 20:51

co myslíš konkrétně tím regulátorem tlaku?
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » úte dub 15, 2014 01:34

Myslím tím toto a dá se to třeba a autorozvody.cz pořídit do 1000Kč. PIE 7.02256.04.0 | PIERBURG
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » stř dub 16, 2014 14:27

Jak lze poznat, že ten regulátor není v pořádku? Jen podle otáček záběru motoru?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: turbo

Příspěvek od LONGER » stř dub 16, 2014 19:41

taky by mě to zajímalo.je fakt ,že nepociťuju turboefekt.mam plynulý zátah motoru někde od 2100 otáček....

nechce se mi jen tak vyhodit tisíc korun,na druhou stranu když šamša píše že je to osvědčená věc....
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » stř dub 16, 2014 20:44

Špatně reguluje bambuli turba(zpoždění, pomalá reakce, nižší výstupní tlak, než jednotka požaduje), po výměně bývá okamžitá odezva, vyšší výkon motoru z důvodu lepšího plnění. Starší provedení elektromagnetu pouze tiše bzučela, nové provedení prdí, je zřejmě upravená konstrukce vnitřního ventilu.
Poznat "únavu" není jen tak možné, protože si uživatel zvyká na postupnou devalvaci výkonu, až se mu pak zdá, že to auto nejede jak by mělo. Diagnostika pokles plnícího tlaku toleruje v dost velké hodnotě, muselo by se to sledovat při jízdě jaký je požadovaný průtok a tlak vzduchu, od skutečné hodnoty.
Podobný ventil používají i koncernové vozy a efekt je stejný(zkušenosti mechaniků).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » čtv dub 17, 2014 17:47

Tak jsem našel toto Přepínací ventil sacího potrubí Pierburg PG 7.02256.19.0 a Měnič tlaku (turbodmychadlo) Pierburg PG 7.01152.02.0 na AutoKelly.
Které to zařízení je na co? Které je to správné?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » čtv dub 17, 2014 20:59

Co kouknout pod kapotu na originál číslo, tam většinou budou dvě, originál číslo Renault a originál číslo Pierburg. Na náhradním dílu z veřejné distribuce bývá číslo Renault vybroušené.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » čtv dub 17, 2014 21:24

No jasně, to mě nenapadlo, já jen myslel která ta součástka je na co. Protože u modelu auta a motorizace vyběhli tyto součástky. Otázka je zda jsou v autě obě součástky, nebo jen jedna a pokaždé se jinak jmenuje.

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 8S7LjSuEv3
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » čtv dub 17, 2014 21:44

Ten horní je zřejmě na vířivé klapky dolní na turbo, teď jde o to zda jsou fotky ilustrativní, nebo autentické. Jak říkám koukni pod kapotu jaký tam vůbec je, nebo písni výkon motoru(případně kód vinu), dost se to liší.
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG701152 ... 4a666.html
http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG702256 ... 4a666.html
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » čtv dub 17, 2014 21:52

Kouknu a napíšu, díky.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » pát dub 18, 2014 21:21

Mám tam číslo 8200486264 a 7.01172.00, výrobce Pierburg. Jiné číslo tam nemám a co teď?
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » pát dub 18, 2014 22:35

Tak je to toto: http://autodily.mjauto.cz/kod_PBG701152 ... 566x4.html
Vygenerovalo to to originální číslo Renault

Též zde: autorozvody.cz
Nalezeno pro : RENAULT - TRAFIC II autobus (JL) (2.5 dCi 145 (JL0J) 107kW/146hp (G9U 630))

Kód K dodání K objedn. Cena/MJ Cena/MJ s DPH Celkem Celkem s DPH
PIE 7.01152.02.0 0.00 1.00 1 262.84 1 528.04 1 262.84 1 528.04
VENTIL RENAULT TLAKU VYFUK.(KONVERTER)1,
1.00


http://www.autodilycz.cz/zbozi/menic-tl ... -0/490607/
http://www.auto-pilot.cz/vt168038-pt100 ... ily-menice
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » ned dub 20, 2014 20:17

Možná blbý dotaz, je nějaká velká spojitost mezi špatnou funkcí ventilu na turbo a spotřebou?
Nemám pocit, že by auto nejelo, při tom objemu, ale začalo trochu víc žrát, tak hledám závadu.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: turbo

Příspěvek od Šamša » pon dub 21, 2014 00:07

Možná též zanešený EGR.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dan22
Experienced member
Příspěvky: 758
Registrován: stř led 26, 2011 10:06
Bydliště: Praha 9

Re: turbo

Příspěvek od Dan22 » pon dub 21, 2014 09:35

To asi zkusím nejdřív ten EGR vyčistit.
Trafic Black Edition 2,5 dCi L2 2011
ex: KOLEOS 2,0 dCi 150k 4x4 automat. Exception 2010, Bose
ex: Trafic Passenger Comfort Cool 2,0 dCi 115k L1 2007
ex: Scenic Kaleido 1,6 16V 1999
ex: R19, 1,9D, 1996

coudddy
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 11, 2014 20:14
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od coudddy » úte kvě 13, 2014 16:34

Když trošku kouří zezadu motor 2.5dti, je to od turba?
www.sherpaski.cz - lyžařská a snowboardová škola
www.skicamp.cz - zahraniční výukové a motivační akce pro veřejnost
www.karlof.cz - VIP horská chata v Jeseníkách

Kendy 1
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob srp 21, 2021 07:21

Re: turbo

Příspěvek od Kendy 1 » sob srp 21, 2021 07:28

Zdravím, zkoušel někdo vyměnit ten regulátor turba? Jestli to má cenu, mám též problémy s vybracema pod 2000 otacek, trafic 2.5 cdti 107 kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti