Nový Master 2,3 Blue dCi Energy 132 kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Nový Master 2,3 Blue dCi Energy 132 kW

Příspěvek od marek230177 » pát bře 06, 2020 13:24

Jezdím s tímto modelem ve verzi L3H2 v práci od listopadu. S dovolením se podělím o první dojmy.
Předtím jsem jezdil s Masterem II z roku 2010 s motorem 2,5 dCi 88 kW. S tím jsem najezdil přes 150 tisíc km a bylo to velmi slušné a spolehlivé auto. Jenže tvrdé a hlučné. Pak jsem chvíli jezdil s Masterem III 2017 s motorem 2,3 dCi 107 kW a nyní mám tohle nové. Motorizace M9T716.

Mám najeto kolem 15 tisíc km. Ročně udělám přes 40 tisíc, jezdím celkem hodně. Auto není spedice, jedná se o servisní dílnu. Hmotnost je 3100 až 3500 kg, podle dodatečně naloženého materiálu.

Můžu zodpovědně říct, že na české silnici jsem se ještě nesetkal s dodávkou, která by mi stačila. Ani tři litry v Iveco Daily nemají šanci. Ujedu všemu, a to celkem nekompromisně. Nemám teď na mysli nějakou maximální rychlost, ale zrychlení. Maximální rychlost mě moc nezajímá, protože jezdím v souladu s pravidly a navíc mám v autě firemní GPS, tudíž jsem hlídán. Vím, že 175 to umí naprosto hravě a trvale, a to mi stačí. Stejně se u nás tolik jet nesmí, navíc nevím, jak by to při takové rychlosti bylo s krizovou situací na brzdách.
Na českých dálnicích neexistuje kopec, který by to nevyjelo konstantní rychlostí 130 km/h GPS. Maže to fakt slušně. Fabie, i20 a podobné krámy hrnu před sebou a házím do pravého pruhu, protože mi jednoduše nestačí.

Spotřeba z dlouhodobého hlediska je cca 10 litrů. Umí to jet za 8,5, pokud jedu rovinaté Polabí a není tam dálnice. Naopak pokud jedu celou trasu po dálnici na tempomatu, vezme si i přes 11. Je možné, že si ta spotřeba ještě sedne, přece jen je to syrové. Uvidíme za rok.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne ned srp 09, 2020 07:51, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nový Master 2,3 Blue dCi Energy 132 kW

Příspěvek od marek230177 » pát kvě 01, 2020 09:47

Po cca 16 tisících km jsem měl poruchu, bouchla mi za jízdy hadice plnícího vzduchu. Dojel jsem v nouzi a na záruku mi to vyměnili. Co je však zvláštní, že poté to méně žere. A to docela výrazně, skoro o dva litry. Asi tam bylo něco špatně už z výroby.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

stefansk
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: Nový Master 2,3 Blue dCi Energy 132 kW

Příspěvek od stefansk » pát kvě 01, 2020 10:43

Pozerám, že si mal/ máš viac Renaultov to sú až tak spoľahlivé ? Či majú malý nájazd km ?
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nový Master 2,3 Blue dCi Energy 132 kW

Příspěvek od marek230177 » pát kvě 01, 2020 18:42

Nemám s Renaulty problémy.

Nemyslím si, že by měly málo najeto. Já mám na Megane 200 tisíc, manželka na Scénicu 240 tisíc, tchán na Scénicu kolem 200 tisíc, teta na Cliu 110 tisíc a dcera na Cliu zhruba 150 tisíc. Na starém Masteru bylo skoro 300 tisíc, když se loni prodal, a co vím, tak spolehlivě jezdí.
Se spolehlivostí nemám vůbec problémy. Tu a tam se nějaká maličkost najde, ale vždy je to otázka pár set korun a opravu svépomocí. Jinak jen běžné věci, co se dělají na každém autě. Na autech si odjakživa dělám vše sám, jsem z oboru.

Dřív jsem měl Ford Galaxy z roku 1999 a mohu zodpovědně říct, že servis na tomhle jednom autě mě stál každoročně víc, než stojí servis na všech třech Renaultech dohromady, co doma mám.

Co je na Renaultech opravdu potěšující, že nereznou. Ani na jednom z aut, co jsou v rodině, není známka jakéhokoli poškození korozí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů