2.5 DCi prevodovka PK6

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
MasnyCZ
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 22, 2018 20:55

2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od MasnyCZ » pát čer 22, 2018 21:15

Zdravim, sice nemam Trafica, ale beztak je to stejny pro vsechny znacky - Nissan Primastar a Opel Vivaro.
Na dalnici jsem zjistil, ze kdyz tocim 5ku tak do 3000 a pak zaradim 6ku, tak zacne neskutecny huceni, ktery prestane, kdyz pustim plyn. Je to prevodovkou? Auto mam tak mesic, tak nechci vyhodit penize za prevodovku, aby to nebylo neco jinyho. A obcas se mi stane, ze pri prerazovani strasne pomalu padaji otacky, ale to asi nebude mit souvislost.
Diky!

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11320
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od Šamša » pát čer 22, 2018 22:22

Nejdříve bych zkusil zjistit kolik je v ní oleje a to tak, že vypustíš a změříš objem, který by měl mít min. 2 litry vypuštěného. Nová náplň je 2,4 - 2,5l oleje ELF NFP 75-80. Jiný oleje ani nezkoušej, nefungujou! Olej se nalévá z boku pod tou plastovou křídlovou matkou-špuntem, ne přes odvzdušnění. Vypuštěním proto, že hladina nedosahuje ani při nové náplni k nalévacímu otvoru, sice existuje návod na výrobu měrky, ale s tou se blbě manipuluje a není ideální.
Pomalé padání otáček způsobuje vadný spínač na spojce.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

MasnyCZ
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 22, 2018 20:55

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od MasnyCZ » pát čer 22, 2018 22:55

Olej jsem prave preventivne menil, nicmene jsme ho tam dali 3l (podle manualu maji PK6ky na dodavkach napln 2.7l), protoze jsem jeste nevedel o tom, ze na to je merka a neni to klasicky po kontrolni otvor. Davali jsme do toho i RVS za 2 tisice (ja to otcovi hnedka rikal, ze je to zbytecny, pokud jsou loziska na odchodu), najeto tak 2 tisice km a je to porad stejny.
Ten snimac stoji nejakou raketu nebo je to lidovej dil?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11320
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od Šamša » sob čer 23, 2018 12:55

Spínač je lidovej. Pokud ti to hučí jen na 6tku, tak bych viděl spíše připálený kola 6tky, ložiska by hučely při všech kvaltech a souvislost s plynem je taky divná.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

MasnyCZ
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 22, 2018 20:55

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od MasnyCZ » sob čer 23, 2018 14:08

Tezko rict, jestli huci i ostatni kvalty. Dost mozna taky, jen ta 6ka je tak hlucna, ze jde slyset nejvic. Ale pustim plyn a je ticho, zvlastni.

puskvorec
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 05, 2017 13:44

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od puskvorec » pát črc 06, 2018 07:18

Ahoj je to na 100% převodovka. Řešil jsem tuto závadu dlouho. Buď šestka nebo i jiné kvalty. Máš v háji ložiska, ale neřeš jen jedno, nech ji z repasovat, malé šponky se ti dostanou i do jiných ložisek a budeš mít klid. Repas mě přišel na 20.000kč bez DPH, ale mám klid, převodovka šlape, kvalty jak po másle

ludek1
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 20, 2019 11:12

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od ludek1 » sob zář 28, 2019 22:46

Ahoj, Renault Master 2 bus 2,5 Dci 88 kW, najeto 215 tis starším pánem. Hučí mi 5 a 6. Přesně jak popisujete výše, jen když je motor v záběru. Jsou to tedy ložiska a nemám měnit olej, ale rovnou repas. ?? díky.
Převodovka PF6
Kolik vám točí motor při nějaké rychlosti na 6ku.
Luděk

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1008
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od marek230177 » stř říj 02, 2019 15:02

2000 rpm = 88 km/h podle GPS.
2500 rpm = 110 km/h podle GPS.
3000 rpm = 132 km/h podle GPS.

Mám verzi s tachografem, takže cejchovaný tachometr a navíc GPS je přesná.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pát říj 04, 2019 13:31, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

ludek1
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 20, 2019 11:12

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od ludek1 » čtv říj 03, 2019 00:33

Děkuji. Tak to mám asi podobně - cca 94 při 2000. Při 3000 mi to ukazuje cca 130 km/h, ale skoro o 10 km/h to lže (podle GPS v tel)
Jsem se spletl a myslel jsem že při 3000 to ukazuje 120 km/h a ono cca 130 km/h - no ono to bude skutečných 120 :-( No prázdné to jede pěkně

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1008
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od marek230177 » pát říj 04, 2019 13:25

Mně na tom tachometr nelže. Ukazuje v celém rozsahu o pouhý 1 km/h víc, než je skutečnost. Pro modely s tachografem byly tachometry cejchované na přesno a sedí to skutečně o pouhý 1 km/h v celém rozsahu.

Ono to jede pěkně i naložené. Jezdím trvale na váze 3200 kg a víc, mám nářadím a přípravky naložený servisní vůz. Nežere, jede. Mám na tom skoro 300 tisíc km. Teď se bude prodávat.
Na to, jaké to má papírové hodnoty, to jede víc než slušně. Do jisté míry za to mohou právě krátké kvalty.

U modelů Master III jsou převody podstatně delší a třeba verze 92 kW nejede vůbec. Tu má kolega tři a půl roku a je z toho nešťastnej. To je taková mrcha líná, že tomu s tím mým dědečkem starým nařežu, kdy si vzpomenu - v rozjezdu i do kopců.
Něco jiného je verze BiTurbo Energy 107 kW, ty nám dvě přišly před dvěma lety. Ty jedou moc pěkně.
A já teď mám na firmě úplně nový Master IV model 2020 s motorem BiTurbo Energy 132 kW. Dovezli to dnes, na tachometru to má 9 km. Ještě jsem s tím nejel ani metr. Ale dostanu ho já k výhradnímu užívání, takže se na to podrobně podívám příští týden. Krom motoru mě zajímá i interiér, který je prý o notný skok kupředu. Výbava lepší, než má kdekterý osobák, no jsem na to zvědav. Už je v podpisu......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

ludek1
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 20, 2019 11:12

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od ludek1 » pon říj 07, 2019 01:29

to budu mít asi to samé
2000 rpm = 88 km/h podle GPS
2500 rpm = 110 km/h podle GPS
3000 rpm = 132 km/h podle GPS
Zatím s tím mám najeto cca 1150km. většinou prázdný max já +100kg a zdálo se mi právě že to jede pěkně a po dálnici by to nemuselo tolik točit, třeba při těch 120 km/h.
A spotřeba píšeš nízká - co to znamená. Najel jsem 1050km s lehkou nohou + párkrát svižněji a při 960km mi tam zůstaly svítit 3 čárky u nafty v nádrži. Na začátku jsem tankoval úplně do plna 95 litrů (+ co tam možná zbylo) počítám, že bych teď mohl mít spotřebu pod 8 l/km. Kolik si to vezme až to budu mít obsazené (max celková 2800) a pojedu těch ... 120 km/h (110km/h dle GPS) cca 2500rpm? Zajímala by mne minimální a maximální při normální provozu. Jak se třeba projeví kopce a protivítr - o kolik tu půjde nahoru.
Dík.
Jo a budu dělat převodovku - mám jen vyměnit ložiska, nebo bych měl pouvažovat o delší 6ce - jak píšeš (tedy jestli by tam ta převodovka šla)

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1008
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od marek230177 » pon říj 07, 2019 12:11

Já jezdím na dálnici do 120, víc ne, protože to dělá kravál. Vejdu se pod devět. Ale když jedu třeba z Jihlavy do České Lípy a zpět po staré silnici 38, umím to i pod 7,5.

Hodně záleží na členitosti terénu. Ale v Polabí pod sedm. Na Vysočině devět.

Kdybych to vyjádřil v průměru, jsem někde na 8,5. Mám s tím ujeto přes 200 tisíc. Jezdím spíš defenzivním stylem, vždy s tempomatem.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

ludek1
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 20, 2019 11:12

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od ludek1 » pon říj 07, 2019 14:29

Pod 7,5 a naložený ?? Pěkné. Takže převody jsou v pohodě - 120 km/h u tebe bude u mne na tachu co kecá 130 - otáčky cca těch 2750.

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1008
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od marek230177 » pon říj 07, 2019 19:23

Já bych s převodovými poměry rychlostí určitě nic nedělal. To auto jede dobře a vyšší otáčky motoru rovná se vyšší výkon na kolech, čili líp to jede. Prodloužení kvaltů by mohlo způsobit ztrátu pružnosti, hlavně do kopců, důsledkem toho bude potřeba víc šlapat na plyn, nebo dokonce podřadit, a ve výsledku to bude chlastat. Delší kvalty nemusejí znamenat nižší spotřebu, často je tomu přesně naopak.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

ludek1
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát zář 20, 2019 11:12

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od ludek1 » stř říj 09, 2019 00:19

Děkuji za názor/radu. Dnes jsem dával větší pozor na otáčkoměr v Octávce a jsem zvyklý na jiný průběh - menší nárůst - otáček. Jezdím tak 100 - 110 a to tam je snad 2100 - 2300. Jezdím prázdný a na pohodu - nebo spíš konstantně :-) a tak nemám nároky na výkon. Tady bude asi velmi rozumné při plném zatížení tam mít okolo 90 ten krouťák a následně výkon. Už jsem s tím prohnal i pár osobáků - jak do kopce na krouťák tak i z kopce na brzdy :-) Hlavně jsem tu silnici znal a věděl co kde bude, jen ty voříšci byli lehce vyjukaný. Jinak jsem vylítanej z motorky a tak rychlejší v pohodě pouštím ať jedou. Hrozně se mi líbí u Mastera ten výhled a jak se kroutí volantem :-) Mám L1H1 a je to maximální trpaslík - úplně supr velikost. Proti ostatním tam je na výšku těch 10 cm a to můžeš v pohodě v autě chodit se skloněnou hlavou bez ohýbání a třeba manipulovat s nákladem. Za zadníma sedačkama je ještě asi 110cm a to je hafo prostoru. Interiér v provedení pro 9 lidí je docela útulný. Na standardní parkování se ještě vejdeš, pouze je to občas honička. A široký vevnitř je, že se okolo sedaček dá protáhnout po obou stranách.
Jo nevíte jak to v zimě topí? Vpředu asi problém nebude, ale jak je na tom zadní 1 a 2 řada?

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1008
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 2.5 DCi prevodovka PK6

Příspěvek od marek230177 » stř říj 09, 2019 05:31

To netuším, mám furgona L3H2. A tam je vzadu zima jak v prdeli ledního medvěda.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti