Štartovanie pri mrazoch
Moderátor: Moderators General
Štartovanie pri mrazoch
Zdravím renaulťákov.
Mám problém pri štartovaní pri mrazoch pod -10°C. Motor naskočí na cca. 2 - 3 sekundy, má zvuk ako staré Uno a potom zdochne. Rozsvieti sa STOP a počítač vypíše INJECTION FAULT. Po niekoľkých ďalších pokusoch motor naštartuje a beží normálne. Počet pokusov však úmerne rastie s klesajúcou teplotou (občas aj 10x). Pri miernejších mrazoch a po miernom zohriatí štartuje aj beží normálne. Začalo to len túto zimu. Palivový filter mám vymenený pred mesiacom, žeraviče premerané - v poriadku, tankujem len V-Power diesel, aditíva nedávam. Ďakujem za rady.
Mám problém pri štartovaní pri mrazoch pod -10°C. Motor naskočí na cca. 2 - 3 sekundy, má zvuk ako staré Uno a potom zdochne. Rozsvieti sa STOP a počítač vypíše INJECTION FAULT. Po niekoľkých ďalších pokusoch motor naštartuje a beží normálne. Počet pokusov však úmerne rastie s klesajúcou teplotou (občas aj 10x). Pri miernejších mrazoch a po miernom zohriatí štartuje aj beží normálne. Začalo to len túto zimu. Palivový filter mám vymenený pred mesiacom, žeraviče premerané - v poriadku, tankujem len V-Power diesel, aditíva nedávam. Ďakujem za rady.
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003
Kdysi míval otec stré uno diesel a při mrazech nechtělo startovat,slabé místo je v naftovém filtru kde vysrážené sra... zmrznou.
Takže nastartoval a chcíplo a stále dokola,předpokládám že dokuď mněl naftu v hadičkách.
Jednou ale zkusil sundat víčko od nádrže na boku aby tam šel vzduch a auto najednou chytalo i jezdilo jako drak.
Takže nastartoval a chcíplo a stále dokola,předpokládám že dokuď mněl naftu v hadičkách.
Jednou ale zkusil sundat víčko od nádrže na boku aby tam šel vzduch a auto najednou chytalo i jezdilo jako drak.
AUU to same mi udelo dnes za jizdy kontrolka a chcipl. kdyz jsem si zacal zaoufat tak chytil (okamzita teplota -26 st.C)
muj zaver co jsem si udelal zmrzla nafta. Budu aditivovat. domnivam se ze narod zacal setrit a prestavaji kupovat shell a tak mam v nadrzi jeste nejakou podzimni smesku. O vikendu se da nafta koupit o 3 koruny levneji v Pardubicich
Myslim ze by to mohla byt voda v systemu, aditivuj a zkus si nechat zmerit tlaky na podavacim potrubi z nadrze, nebo prd prvnim startem tomu pumpni balonkem.
muj zaver co jsem si udelal zmrzla nafta. Budu aditivovat. domnivam se ze narod zacal setrit a prestavaji kupovat shell a tak mam v nadrzi jeste nejakou podzimni smesku. O vikendu se da nafta koupit o 3 koruny levneji v Pardubicich
Myslim ze by to mohla byt voda v systemu, aditivuj a zkus si nechat zmerit tlaky na podavacim potrubi z nadrze, nebo prd prvnim startem tomu pumpni balonkem.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
2 Bzuco: V Power diesel je podla testu v casopise Autodiesel uplne to iste ako Diesel Extra = rovnake parametre a vysledky skusok. Tiez som to tankoval kym som o tom nevedel. Teraz uz tankujem len VERVA Diesel u Benziny a som spokojný a nemam problem ani s EGR. Pri -21°C trochu zakašlal motor ale nabehol a nezdochol. To vsak je asi baterkou, ma už 5 rokov.
Renault Laguna III 4Control Grandtour, rv 2011, 2,0 dCi 150k - užásné auto.
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km
V ktorom čísle Autodieslu to je? Nie 1-2 roky späť? Podobný test robil v roku 2008 aj auto.idnes.cz a zistil, že V-Power diesel a Diesel Extra sa veľmi nelíšia. Lenže (!!!), v ČR vtedy Shell nemal V-Power s GTL zložkou (na rozdiel od Slovenska a Nemecka), čo sa v priebehu roka 2009 zmenilo a už aj v ČR by V-Power diesel mal byť s GTL zložkou.
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW
to mas pravdu, bolo to v roku 2008 ale peco shell ponukal tuto naftu ako premiovu čiže aditivovanu s cenou o 1,60 kč vyššiu. Takmer vsetky zerane parametre boli rovnake u oboch naft od shell-u.
Ak sa to v poslednej dobe zmenilo k lepsiemu tak len dobre ale aj napriek tomu tam tankujem minimalne množstvo a iba ked naozaj musim.
btw. čo je to ta GTL zložka?
Ak sa to v poslednej dobe zmenilo k lepsiemu tak len dobre ale aj napriek tomu tam tankujem minimalne množstvo a iba ked naozaj musim.
btw. čo je to ta GTL zložka?
Renault Laguna III 4Control Grandtour, rv 2011, 2,0 dCi 150k - užásné auto.
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km
s tím benzínem v naftě u Common railu, to je velký problém, můžou odejít vstřiky.... Párkrát jsem to řešil u VW motorů PD, když omylem natankovali trochu benzínu, tam se to projevovalo špatným teplým startem, točilo to poměrně dlouho než to chytlostaford píše:Ještě jeden postřeh tuto sobotu jsem omylem natankoval pár litrů toho nej benzínu u shellu " spletl jsem si ho s naftou" dotankoval jsem tedy plnou nafty a dnes minus 23 auto chytlo a to samé co má manželka stojí vedle odtáhly do servisu
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
Mám spálené 2 svíčky a auto startuje normálně. Při -24 už se to al trápí...
Problém je ten, že žhaviče dožhavují ještě dlouho po startu při studeném motoru. Chod je pak hladší a motor by měl být klidnější.
Musím je vyměnit, štve mě, když takové elementární věci nemám v pořádku..
wecka
Problém je ten, že žhaviče dožhavují ještě dlouho po startu při studeném motoru. Chod je pak hladší a motor by měl být klidnější.
Musím je vyměnit, štve mě, když takové elementární věci nemám v pořádku..
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tak to vyzerá, že to mám vyriešené. Nalial som tam VIF, dotankoval trochu inej nafty na premiešanie aditíva a aj pri -15°C to chytilo bez problémov. Pri nafte od SHELL-u zostanem aj naďalej, ale zmením pumpu (asi tam bude pes zakopaný... )
Ďakujem všetkým za reakcie.
to loskar: GTL je skvapalnený plyn, ktorí sa pridáva do V-Power Diesel na zlepšenie vlastností nafty. Na Slovensku predávala táto nafta s GTL od začiatku. V Poľsku ju začali predávať minulý rok. Ako to je v Čechách - neviem.
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html
Ďakujem všetkým za reakcie.
to loskar: GTL je skvapalnený plyn, ktorí sa pridáva do V-Power Diesel na zlepšenie vlastností nafty. Na Slovensku predávala táto nafta s GTL od začiatku. V Poľsku ju začali predávať minulý rok. Ako to je v Čechách - neviem.
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003
adítíváá preci néééé Kuno sakra to nevíš ?Kuno píše:Co to je za plyn,který při běžných teplotách a tlaku zůstává v kapalném skupenství?
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
přeci tekuty plyn do zapalovače... jinak o ty naftě..skoro všechno je to stejně ze dvou nebo tři rafinerek u nas..nevim kolik jich přesně je, ale základ je stejnej a každý prodejce si tam dava vlastni aditiva pak se to samozřejmě liší.. co mam informace tak OMV alpin diesel se vozi z Rakouska jinak je to od nas..To same bude asi i u jinych vyrobcu s arktickou naftou...
Jeste k tomu plynu..Kuno chemiku tak preci sakra vis ze nafta je tekuty plyn, ktery se potom ve valci pri vysokem tlaku a teplote blize nezjistitelnym zpusobem premeni v plyn, ktery zazhne zhavici svicka a dojde k nekontrolovatelne explozi..a tato zazracna latka pridavajici se jako kapalny plyn do nafty, zvysuje plynatost jiz tak dost plynate kapaliny..tim je zajisteno ze dojde k castejsim jeste vic nekontrolovatelnym zahemum a motor nezdechne.. Timto bych tuto velice odbornou diskuzi presunul radeji do formy SZ ..je to problematika na nekolik stranek a dlouhych veceru..samozrejme pokud by nekdo mel zajem dale rozvijet tuto diskuzi, nebudu se rozhodne branit.. Kdysi jsem vykonaval ZVS jako chemik v letecke laboratori a setklal jsem se tam s mnoha jevy, ktere odporovaly prirodnim zakonum
Jeste k tomu plynu..Kuno chemiku tak preci sakra vis ze nafta je tekuty plyn, ktery se potom ve valci pri vysokem tlaku a teplote blize nezjistitelnym zpusobem premeni v plyn, ktery zazhne zhavici svicka a dojde k nekontrolovatelne explozi..a tato zazracna latka pridavajici se jako kapalny plyn do nafty, zvysuje plynatost jiz tak dost plynate kapaliny..tim je zajisteno ze dojde k castejsim jeste vic nekontrolovatelnym zahemum a motor nezdechne.. Timto bych tuto velice odbornou diskuzi presunul radeji do formy SZ ..je to problematika na nekolik stranek a dlouhych veceru..samozrejme pokud by nekdo mel zajem dale rozvijet tuto diskuzi, nebudu se rozhodne branit.. Kdysi jsem vykonaval ZVS jako chemik v letecke laboratori a setklal jsem se tam s mnoha jevy, ktere odporovaly prirodnim zakonum
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
Neboj, vim o co ti slo... a jen trochu srandy noo..takze me obcas neberte vazne a jinak Kuno vi o cem mluvi a problematice velice dobre rozumi.. jeden z nejfundovanejsich lidi na foru (samozrejme az po mne ) )Kuno píše:jo,nechme toho,já jenom nemohl pochopit,cože je to za plyn,který který je za atm. tlaku a normální teploty v kapal.skupenství. A nechápu to doted.
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
No to je přeci jasné,pane mistr.tpolak píše:Neboj, vim o co ti slo... a jen trochu srandy noo..takze me obcas neberte vazne a jinak Kuno vi o cem mluvi a problematice velice dobre rozumi.. jeden z nejfundovanejsich lidi na foru (samozrejme az po mne ) )Kuno píše:jo,nechme toho,já jenom nemohl pochopit,cože je to za plyn,který který je za atm. tlaku a normální teploty v kapal.skupenství. A nechápu to doted.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
PCB to je ňamka.Kuno píše: na hydraulický nebo trafoolej a různé další libůstky
Bo sem byl za mlada dobrý v chemii.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů