Štartovanie pri mrazoch

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Bzuco
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 17, 2007 16:41

Štartovanie pri mrazoch

Příspěvek od Bzuco » stř led 27, 2010 10:04

Zdravím renaulťákov.
Mám problém pri štartovaní pri mrazoch pod -10°C. Motor naskočí na cca. 2 - 3 sekundy, má zvuk ako staré Uno a potom zdochne. Rozsvieti sa STOP a počítač vypíše INJECTION FAULT. Po niekoľkých ďalších pokusoch motor naštartuje a beží normálne. Počet pokusov však úmerne rastie s klesajúcou teplotou (občas aj 10x). Pri miernejších mrazoch a po miernom zohriatí štartuje aj beží normálne. Začalo to len túto zimu. Palivový filter mám vymenený pred mesiacom, žeraviče premerané - v poriadku, tankujem len V-Power diesel, aditíva nedávam. Ďakujem za rady.
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003

Matias.N
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: ned lis 02, 2008 11:41
Bydliště: Tepe
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matias.N » stř led 27, 2010 10:24

Nemám teda diesla, ale jako první bych zkusil dát nějaký aditivum na čištění vstřikovacího systému do nafty do plné a ujet s tím na jeden zátah minimálně 100km - 200km a trošku mu i naložit. Když se to nezlepší, tak bych si šel nechat změřit vstřiky na stolici.
Renault Megane, 1.6 16V 04 HB.

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » stř led 27, 2010 10:45

žhavící svíčky vyměn, ja měl měněné ale byla jedna špatná od výroby takže mě to napsalo to samé, dal jsem nové a bylo to ok...

Bzuco
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 17, 2007 16:41

Příspěvek od Bzuco » stř led 27, 2010 11:41

Mne to pri vadnom žeraviči písalo CHECK INJECTION. Teraz však nie... :(
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003

staford
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pon zář 07, 2009 19:54

Příspěvek od staford » stř led 27, 2010 11:59

Kdysi míval otec stré uno diesel a při mrazech nechtělo startovat,slabé místo je v naftovém filtru kde vysrážené sra... zmrznou.
Takže nastartoval a chcíplo a stále dokola,předpokládám že dokuď mněl naftu v hadičkách.
Jednou ale zkusil sundat víčko od nádrže na boku aby tam šel vzduch a auto najednou chytalo i jezdilo jako drak.

staford
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pon zář 07, 2009 19:54

Příspěvek od staford » stř led 27, 2010 12:02

Ještě jeden postřeh tuto sobotu jsem omylem natankoval pár litrů toho nej benzínu u shellu " spletl jsem si ho s naftou" dotankoval jsem tedy plnou nafty a dnes minus 23 auto chytlo a to samé co má manželka stojí vedle odtáhly do servisu :)

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » stř led 27, 2010 13:41

AUU to same mi udelo dnes za jizdy kontrolka a chcipl. kdyz jsem si zacal zaoufat tak chytil (okamzita teplota -26 st.C)

muj zaver co jsem si udelal zmrzla nafta. Budu aditivovat. domnivam se ze narod zacal setrit a prestavaji kupovat shell a tak mam v nadrzi jeste nejakou podzimni smesku. O vikendu se da nafta koupit o 3 koruny levneji v Pardubicich

Myslim ze by to mohla byt voda v systemu, aditivuj a zkus si nechat zmerit tlaky na podavacim potrubi z nadrze, nebo prd prvnim startem tomu pumpni balonkem.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

loskar
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon čer 25, 2007 23:25

Příspěvek od loskar » pon úno 01, 2010 22:14

2 Bzuco: V Power diesel je podla testu v casopise Autodiesel uplne to iste ako Diesel Extra = rovnake parametre a vysledky skusok. Tiez som to tankoval kym som o tom nevedel. Teraz uz tankujem len VERVA Diesel u Benziny a som spokojný a nemam problem ani s EGR. Pri -21°C trochu zakašlal motor ale nabehol a nezdochol. To vsak je asi baterkou, ma už 5 rokov.
Renault Laguna III 4Control Grandtour, rv 2011, 2,0 dCi 150k - užásné auto.
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km

Comby
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: stř říj 28, 2009 15:24
Bydliště: Rača

Příspěvek od Comby » pon úno 01, 2010 23:02

V ktorom čísle Autodieslu to je? Nie 1-2 roky späť? Podobný test robil v roku 2008 aj auto.idnes.cz a zistil, že V-Power diesel a Diesel Extra sa veľmi nelíšia. Lenže (!!!), v ČR vtedy Shell nemal V-Power s GTL zložkou (na rozdiel od Slovenska a Nemecka), čo sa v priebehu roka 2009 zmenilo a už aj v ČR by V-Power diesel mal byť s GTL zložkou.
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW

loskar
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon čer 25, 2007 23:25

Příspěvek od loskar » stř úno 03, 2010 21:43

to mas pravdu, bolo to v roku 2008 ale peco shell ponukal tuto naftu ako premiovu čiže aditivovanu s cenou o 1,60 kč vyššiu. Takmer vsetky zerane parametre boli rovnake u oboch naft od shell-u.
Ak sa to v poslednej dobe zmenilo k lepsiemu tak len dobre ale aj napriek tomu tam tankujem minimalne množstvo a iba ked naozaj musim.
btw. čo je to ta GTL zložka?
Renault Laguna III 4Control Grandtour, rv 2011, 2,0 dCi 150k - užásné auto.
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » stř úno 03, 2010 21:51

S těma žhavičkama nevím, ale já mám pryč všechny 4 a teprv když je víc jak -17 tak to točí dýl, při -17 to točí pár vteřin a pak normálně chytne
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » stř úno 03, 2010 21:55

staford píše:Ještě jeden postřeh tuto sobotu jsem omylem natankoval pár litrů toho nej benzínu u shellu " spletl jsem si ho s naftou" dotankoval jsem tedy plnou nafty a dnes minus 23 auto chytlo a to samé co má manželka stojí vedle odtáhly do servisu :)
s tím benzínem v naftě u Common railu, to je velký problém, můžou odejít vstřiky.... Párkrát jsem to řešil u VW motorů PD, když omylem natankovali trochu benzínu, tam se to projevovalo špatným teplým startem, točilo to poměrně dlouho než to chytlo
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv úno 04, 2010 07:23

Mám spálené 2 svíčky a auto startuje normálně. Při -24 už se to al trápí...

Problém je ten, že žhaviče dožhavují ještě dlouho po startu při studeném motoru. Chod je pak hladší a motor by měl být klidnější.

Musím je vyměnit, štve mě, když takové elementární věci nemám v pořádku..

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Bzuco
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 17, 2007 16:41

Příspěvek od Bzuco » čtv úno 04, 2010 10:03

Tak to vyzerá, že to mám vyriešené. Nalial som tam VIF, dotankoval trochu inej nafty na premiešanie aditíva a aj pri -15°C to chytilo bez problémov. Pri nafte od SHELL-u zostanem aj naďalej, ale zmením pumpu (asi tam bude pes zakopaný... :?)

Ďakujem všetkým za reakcie.

to loskar: GTL je skvapalnený plyn, ktorí sa pridáva do V-Power Diesel na zlepšenie vlastností nafty. Na Slovensku predávala táto nafta s GTL od začiatku. V Poľsku ju začali predávať minulý rok. Ako to je v Čechách - neviem.
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv úno 04, 2010 16:37

Co to je za plyn,který při běžných teplotách a tlaku zůstává v kapalném skupenství?

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » čtv úno 04, 2010 21:59

Kuno píše:Co to je za plyn,který při běžných teplotách a tlaku zůstává v kapalném skupenství?
adítíváá preci néééé :) Kuno sakra to nevíš ? :lol:
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv úno 04, 2010 23:26

fakt nevím. Já jezdím meganem na naftu. :D
Tranzitem i na hydraulický nebo trafoolej a různé další libůstky. :D

Mě zajímalo,jak se jmenuje ten plyn,co teče. :D
Bo sem byl za mlada dobrý v chemii. :)

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » čtv úno 04, 2010 23:58

přeci tekuty plyn :) do zapalovače... :D jinak o ty naftě..skoro všechno je to stejně ze dvou nebo tři rafinerek u nas..nevim kolik jich přesně je, ale základ je stejnej a každý prodejce si tam dava vlastni aditiva pak se to samozřejmě liší.. co mam informace tak OMV alpin diesel se vozi z Rakouska jinak je to od nas..To same bude asi i u jinych vyrobcu s arktickou naftou...

Jeste k tomu plynu..Kuno chemiku tak preci sakra vis ze nafta je tekuty plyn, ktery se potom ve valci pri vysokem tlaku a teplote blize nezjistitelnym zpusobem premeni v plyn, ktery zazhne zhavici svicka a dojde k nekontrolovatelne explozi..a tato zazracna latka pridavajici se jako kapalny plyn do nafty, zvysuje plynatost jiz tak dost plynate kapaliny..tim je zajisteno ze dojde k castejsim jeste vic nekontrolovatelnym zahemum a motor nezdechne.. :) Timto bych tuto velice odbornou diskuzi presunul radeji do formy SZ ..je to problematika na nekolik stranek a dlouhych veceru..samozrejme pokud by nekdo mel zajem dale rozvijet tuto diskuzi, nebudu se rozhodne branit.. Kdysi jsem vykonaval ZVS jako chemik v letecke laboratori a setklal jsem se tam s mnoha jevy, ktere odporovaly prirodnim zakonum :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát úno 05, 2010 00:11

jo,nechme toho,já jenom nemohl pochopit,cože je to za plyn,který který je za atm. tlaku a normální teploty v kapal.skupenství. A nechápu to doted. :D

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » pát úno 05, 2010 00:16

Kuno píše:jo,nechme toho,já jenom nemohl pochopit,cože je to za plyn,který který je za atm. tlaku a normální teploty v kapal.skupenství. A nechápu to doted. :D
Neboj, vim o co ti slo... :) a jen trochu srandy noo..takze me obcas neberte vazne a jinak Kuno vi o cem mluvi a problematice velice dobre rozumi.. jeden z nejfundovanejsich lidi na foru (samozrejme az po mne :D ) :))
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát úno 05, 2010 01:20

tpolak píše:
Kuno píše:jo,nechme toho,já jenom nemohl pochopit,cože je to za plyn,který který je za atm. tlaku a normální teploty v kapal.skupenství. A nechápu to doted. :D
Neboj, vim o co ti slo... :) a jen trochu srandy noo..takze me obcas neberte vazne a jinak Kuno vi o cem mluvi a problematice velice dobre rozumi.. jeden z nejfundovanejsich lidi na foru (samozrejme az po mne :D ) :))
No to je přeci jasné,pane mistr. :D

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát úno 05, 2010 02:20

Kuno píše: na hydraulický nebo trafoolej a různé další libůstky
Bo sem byl za mlada dobrý v chemii. :)
PCB to je ňamka. :?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » pát úno 05, 2010 07:41

zkousel jste nekdo tankovat na ONO ? zena mi tam nalila plnou - jasala nad cenou, ja uz moc ne
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

oldas
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 04, 2010 20:48

tank ono

Příspěvek od oldas » pát úno 05, 2010 20:32

já tankuju u ONO benzin pravidelně několik let a bez potíží/občas i u Shellu/,nedávno v Blesku byl seznam stanic, které prošly kontrolou ČOI a Ono je mezi nima

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » pát úno 05, 2010 21:06

a to mas tdi nebo dci ? kolik km malinko mi ted prijde motor hrubejsi
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Zamčeno

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů