Demontáž štartéru- nestartovanie
Moderátor: Moderators General
Demontáž štartéru- nestartovanie
Mám takyto problém:Viem ze je tu vela tém ktoré sa tykaju nestartovania auta.Mam megane II 1,6 16v 83kw 2003,a nejde mi nastartovat,skusal som uz skoro vsetko a nic.Uz neviem co dalej!Je tam uz 3 baterka,tak v baterke to asi nebude.Vsetko sa na palubnej doske rozsvieti ako normalne len starter sa neroztoci,ani necvakne.Inokedy ide nastartovat 10krat za sebou bez problemov.Ventilator na kureni ide tiez.Tak mu uz len napadá vymontovat štartér.Nevie mi niekto pomoct s postupom demontaze?Lebo je umiestneny fakt blbo a neviem odkial zacat.Hodili by sa aj volake fotky.
Dakujem za každú pomoc.....
Dakujem za každú pomoc.....
Re: Demontáž štartéru- nestartovanie
No tak jestli ti nekdy v poho toci a nekdy ne, tak bych to nevidel na problem starteru, ale elektriky. Chybny starter muze v zasade delat pouze dva druhy problemu:TruckerSK píše:Mám takyto problém:Viem ze je tu vela tém ktoré sa tykaju nestartovania auta.Mam megane II 1,6 16v 83kw 2003,a nejde mi nastartovat,skusal som uz skoro vsetko a nic.Uz neviem co dalej!Je tam uz 3 baterka,tak v baterke to asi nebude.Vsetko sa na palubnej doske rozsvieti ako normalne len starter sa neroztoci,ani necvakne.Inokedy ide nastartovat 10krat za sebou bez problemov.Ventilator na kureni ide tiez.Tak mu uz len napadá vymontovat štartér.Nevie mi niekto pomoct s postupom demontaze?Lebo je umiestneny fakt blbo a neviem odkial zacat.Hodili by sa aj volake fotky.
Dakujem za každú pomoc.....
1) starter se rychle toci, ale netoci setrvacnikem. Slysis jen toceni elektromotoru, ovsem motor se neprekuli. To znaci, ze pastorek je v loji.
2) Vinuti civky ma prorazenou/poskozenou izolaci, vysledkem cehoz dochazi fakticky temer ke zkratu. Starter stezi parkrat setrvacnikem otoci, ale pak povadne jakoby byla baterka hin.
Jak 1), tak 2) jsou v drtive vetsine poruchy permanentni, nikoli obcasne povahy.
U tebe starter nekdy funguje, jindy ne. Evidentne tedy obcas nedostava stavu. Duvod muze byt:
1) elektrika (rozumej modul a prislusna cidla - popisi nize),
2) kabelaz.
S merakem by nemel byt problem vyloucit problem c. 2). Pak by nezbylo, nez pokracovat dal v reseni bodu c. 1). Zde by pak mohlo jit tez o to, ze modul, ktery rozhoduje o tom, zda jsou splneny vsechny podminky pro nastartovani:
1) nefunguje spravne,
2) nedostava od vsech relevantnich cidel informaci o tom, ze jsou splneny podminky pro startovani. Zde muze jit o:
a) cidlo spojky,
b) cidlo brzdy
c) cidlo vyrazene rychlosti
d) jakekoliv dalsi, o nemz nevim
Kazdopadne elaborovat se starterem v tak malem prostoru, jaky je u MII, mi za danych okolnosti pripada jako pocin predem odsouzeny k nezdaru a k nastvani.
shandy - To ci je pokazene volake to cidlo zistim az na diagnostike?
Jean ViC - Hybal som uz skoro zo vsetkym co sa dalo,a nic.
Najskor sa ta chyba prejavovala len malo kedy(len minulu zimu),potom cele leto ani raz megane nesklamal,ale ako zacala tato zima tak sa mu volako nechce.
Jean ViC - Hybal som uz skoro zo vsetkym co sa dalo,a nic.
Najskor sa ta chyba prejavovala len malo kedy(len minulu zimu),potom cele leto ani raz megane nesklamal,ale ako zacala tato zima tak sa mu volako nechce.
Renault Megane II
1,6 16V 83kw,2003
1,6 16V 83kw,2003
Este by som vyskušal klieštovým ampermetrom jednotlive prívodné káble odmerat na štartéri počas štartovania. Tým zistíš že kde je chyba. Ak tam ide prúd a nespína netočí tak je problém v štartéri, ake nejde počas štartovania tak chyba je v niektorm čidle.
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Zkus taky zkouknout kontakty na svorkovnici baterky a případně na startéru. Můžou být zaoxidovaný a v tom případě je přebrus šmirglem. Stalo se mi to na cliu. Taky jsem elaboroval s baterkama, pač jednou mi to šlo a po druhý ne. Nakonec stačilo vypucovat ty kontakty.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Rekl bych, ze spis ne. Ale z tech cidel, co jsem napsal, lze nektere "krizove" logicky vyradit. Tak napriklad ja bych tam dal neutral a jeste sleslapnu spojku i brzdu (cili jakesi "dublovani" podminek - kdyz mas totiz neutral, tak k nastartovani staci pouhe zmacknuti bud spojky, nebo brzdy. Kdyz neutral nemas, musis seslapnout, tusim, obe...). Kdyz v takovem pripade nastartujes, tak sice nebudes vedet, ktere z cidel nefunguje, ale to te nemusi IMHO az tak trapit. Jinak co rika WC je velka pravda, ale myslim, ze v pripade poruchy zamku volantu by to melo vypsat prislusnou hlasku na palubaku. Okruh moznych problemu bych jeste pro uplnost doplnil o kabely/konektory na kabelech v ramci celeho systemu startovani, cili vcetne kabelu (a konektoru na nich) spojujicich jednotliva popsana cidla s ridici jednotkou. Toto tez lze zjistit merakem. Dej vedet, jak pokracujes.TruckerSK píše:shandy - To ci je pokazene volake to cidlo zistim az na diagnostike?
nene, já myslím, že ne porucha zámku (i když kdo ví), ale myslím, že pokud není povolení startu, neodemkne to ani volant. To si ale nejsem úplně jistý.
Taky myslím, že čidlo neutrálu tam není, to měla tuším jen LII.
Teš sem kurňa nespal v knihovně...
wecka
Taky myslím, že čidlo neutrálu tam není, to měla tuším jen LII.
Teš sem kurňa nespal v knihovně...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
al čidlo neutrálu sa dá vyradiť zo zonamu zmáčknutím spojky, čidlo spojky negociuje čidlo neutrálu
Rado77: v ramci sprehladnenia fora prosim pokracujme v otazkach startovania v globalnej teme o tartovani tu: viewtopic.php?p=291407#291407 . Diki moc, Rado.
Rado77: v ramci sprehladnenia fora prosim pokracujme v otazkach startovania v globalnej teme o tartovani tu: viewtopic.php?p=291407#291407 . Diki moc, Rado.
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů