propadání brzdového pedálu
Moderátor: Moderators General
propadání brzdového pedálu
Tak po delší době se na mé Laguně začala projevovat závada a to v propadání brzdového pedálu při intenzivním sešlápnutí a běžícím motoru. Nevíte jak zjistim, jestli je závada v posilovači nebo v hlavním brzdovém válci? Za týden jedu na dovolenou proto bych potřeboval tuto závadu co nejdříve opravit. Ještě mě napadá: Při vypnutém motoru a sešlápnutí brzdy jde pedál natvrdo a když ho pořád držím a nastartuju tak se propadne. Díky za rady
Renault Laguna Grandtour, 88kw, rv 2003
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 479
- Registrován: úte dub 07, 2009 18:49
Re: propadání brzdového pedálu
. Ahoj,vypadá to na hlavní brzdový válec. Po výměně nezapomeň ovzdušnit brzdy. Milanvizír píše:Tak po delší době se na mé Laguně začala projevovat závada a to v propadání brzdového pedálu při intenzivním sešlápnutí a běžícím motoru. Nevíte jak zjistim, jestli je závada v posilovači nebo v hlavním brzdovém válci? Za týden jedu na dovolenou proto bych potřeboval tuto závadu co nejdříve opravit. Ještě mě napadá: Při vypnutém motoru a sešlápnutí brzdy jde pedál natvrdo a když ho pořád držím a nastartuju tak se propadne. Díky za rady
Re: propadání brzdového pedálu
Po vypnuti motora staci podtlak z rezervoara myslim minimalne na 3 stlacenia pedalu. Ak ti pedal stvrdne ihned po vypnuti motora, tak by som hladal problem niekde v podtlaku (unik, zavada posilnovaca, vyveva).vizír píše:Tak po delší době se na mé Laguně začala projevovat závada a to v propadání brzdového pedálu při intenzivním sešlápnutí a běžícím motoru. Nevíte jak zjistim, jestli je závada v posilovači nebo v hlavním brzdovém válci? Za týden jedu na dovolenou proto bych potřeboval tuto závadu co nejdříve opravit. Ještě mě napadá: Při vypnutém motoru a sešlápnutí brzdy jde pedál natvrdo a když ho pořád držím a nastartuju tak se propadne. Díky za rady
Re: propadání brzdového pedálu
Tak som si dnes overil na kolko stlaceni staci podtlak z rezervoara tesne po vypnuti motora, je to na 2-3 stlacenia (pri 3. uz citim ze pedal tvrdne).Laco19 píše:Po vypnuti motora staci podtlak z rezervoara myslim minimalne na 3 stlacenia pedalu. Ak ti pedal stvrdne ihned po vypnuti motora, tak by som hladal problem niekde v podtlaku (unik, zavada posilnovaca, vyveva).
Inac ked som si precital tvoj problem tak neviem na co si stazujes. Nepises ze sa ti nieco deje za jazdy. Ked si pri stojacom motore a vypumpovanom podtlaku stlacil pedal a nastartoval, tak sa samozrejme pedal prepadol a ako som si dnes vyskusal tak poriadne nizko - to je ale uplne normalny stav!
-
- Advanced member
- Příspěvky: 379
- Registrován: pát led 18, 2008 08:24
- Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka
Taky četl, že je někde nějaký filr, prachovka vzduchu na podlak pro posilovač. Může být ucpaná, ale už nevím kde to je, beeee
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.
Keby to bol posilnovac tak mas pedal tvrdy ako kamen, opieras sa donho plnou silou a auto ide dalej. Takisto sa spravaju brzdy na dobrom aute pri vypnutom motore (po vyfucani podtlaku) - pedal je tvrdy, zabera vyssie (u mna cca v 1/4 drahy) a neklesa aj ked ho drzis dhhsie - u teba sa prepadava aj pri stojacom aute ked ho silno alebo dlhsie a jemne stlacis?vizír píše:No u vypnutého motoru bych se s tím nezatěžoval, mě to dělá při jízdě. Brzdný účinek klesnul tak na 40% a pedál jde měkce a propadá se(při jízdě). Jen nevím jestli je problém v brzd. válci nebo posilovači.
Pozeral si na hladinu brzdovej kvapaliny, neubudlo z nej? Ak nie tak to asi naozaj vyzera na hlavny valec.
Nehlasi ti auto chybu ABS/ESP? Pripadna porucha by sice nemala mat na cinnost brzd vplyv ale uz som to na inom aute zazil s vadnym snimacom v kolese.
Tak jsem to byl zkusit a u stojícího auta je pedál taky měkčí. Hladinu kapaliny jsem kontroloval hned a neubyla, na kola jsem se díval jestli netečou prasátka a jsou suchá. Takže s největší pravděpodobností ten brzd. válec. Jen se mi nechce za něj dávat cca 5000kč a po výměně třeba zjistím, že se nic nezměnilo
Renault Laguna Grandtour, 88kw, rv 2003
Naozaj treba prebrat vsetky moznosti, 5000KC je vela (a hlavne pred dovolenkou). Snad by sa to dalo zohnat z vrakoviska ale aj ked sa ten diel nekazi casto, predsa su to len brzdy...vizír píše:Tak jsem to byl zkusit a u stojícího auta je pedál taky měkčí. Hladinu kapaliny jsem kontroloval hned a neubyla, na kola jsem se díval jestli netečou prasátka a jsou suchá. Takže s největší pravděpodobností ten brzd. válec. Jen se mi nechce za něj dávat cca 5000kč a po výměně třeba zjistím, že se nic nezměnilo
Pojem "pedal tvrdy ako kamen" je relativny, predsa len je to mechanicky system a trosku pri stlaceni pruzi ale to by si musel mat pri sebe 2 Laguny aby si vedel porovnat.
Nebude pricinou makkeho pedalu a pocitov prepadnutia pedalu len zavzdusneny system?
Skus jemne tlacit na pedal (radsej s citom rukou) cca 1 minitu ze co urobi pedal. Na spojkovom valci ked je vadna manzeta, silny tlak manzetu pritlaci o stenu valca a uz tesni ale pri slabom tlaku tecie kvapalina cez manzetu prec a pedal pomaly klesa (tak to funguje na parkovisku, v prevadzke klesa stale ). Snad to bude podobne aj u brzd.
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 379
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
ak ti to vrzdi o 40% menej, tak si myslim, ze ti niekde unika kvapalina. Mne sa stalo nieco podobne na octavke. Na jednom okruhu unikala slabucko kvapalina. Vysledok bol makky pedal a slaby brz. ucinok.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Já jsem dost popsal o trablech s propádáním pedálu a s mizerným brzděním po výměně destiček a aut. servisu v roce 2004-2005. Výsledek byl takový, že se objevila nějaká zatoulaná bublina a zůstala viset v ABS, žádný amatérský způsob odvzdušňování ji neodstraní. Pouze s napojeným Clipem nebo jinou diagnostikou, se kterou se nechá spustit čerpadlo ABS při odvzdušňování. Jinak mohu poskytnout bezvadný brzdový válec, který jsem jako trouba po radách z aut. servisu vyměnil. Akorát je na verzi vozu bez ESP(nemá díru na senzor tlaku).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 535
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: propadání brzdového pedálu
Já bych to stejně jako kolegové viděl na bublinku nebo válec.vizír píše:Tak po delší době se na mé Laguně začala projevovat závada a to v propadání brzdového pedálu při intenzivním sešlápnutí a běžícím motoru. Nevíte jak zjistim, jestli je závada v posilovači nebo v hlavním brzdovém válci? Za týden jedu na dovolenou proto bych potřeboval tuto závadu co nejdříve opravit. Ještě mě napadá: Při vypnutém motoru a sešlápnutí brzdy jde pedál natvrdo a když ho pořád držím a nastartuju tak se propadne. Díky za rady
Válec seženeš už za 3000 ... odvzdušnění (s diagnostikou, kterou zapnou čerpadlo ABS) Ti v Renaultu udělaj za 500 Kč, takže nic děsivýho.
UKRADENÁ Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: propadání brzdového pedálu
Jen jestli vědí všude, že se musí spustit ABS.Giggo píše: ... odvzdušnění (s diagnostikou, kterou zapnou čerpadlo ABS) Ti v Renaultu udělaj za 500 Kč, takže nic děsivýho.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Nejdřív odvzdušnit a pak teprve pátrat dál, brzdový válec je z toho nejrobustnější věc.
Mě to tak zlepšilo tuhost, že tak ostré brzdy ocenili i jiní.
Mě to tak zlepšilo tuhost, že tak ostré brzdy ocenili i jiní.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
prosim te mám stejný problem a tak mě zajímá čím to bylo?? jen zavzdušněný? děkujivizír píše:Tak všem díky za rady. Dneska jsem přivezl auto ze servisu a mám vyměněnou brzdovou kapalinu a diagnostika ABS = cena i s mat. a prací 950kč v autoservisu ve Kdyni. Zatím se zdá, že to brzdí super a pedál je tvrdý tak snad to vydrží.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů