Obcasne problemy so startovanim 1.6 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Zamčeno
SKolja
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 18, 2009 16:05

Obcasne problemy so startovanim 1.6 16V

Příspěvek od SKolja » pon kvě 18, 2009 16:17

Mam Clio 1,6 16V 2001, ale kedze ten isty motor je pouzivany omnoho castejsie v Megane pisem sem.
Z casu na cas (1-2x do mesiaca) sa mi stane ze motor nenastartuje na prvy pokus, toci a tvari sa ako keby nepalily sviecky (inak startuje na prve pretocenie). Po 2-4 pokuse (preventivne vzdy vytiahnem kluc a zamknem a odomknem) naskoci uplne v pohode.
Toto sa deje zhruba rok, predtym sa stavalo tak 3-4x do roka ze pri startovani a otoceni klucika do poslednej polohy zhasla komplet elektrika a nedalo sa nastartovat. Po zhruba 10-15 min sa dalo nastartovat v pohode.
Zatial bola skontrolovana elektrika a vymeneny palivovy filter.
Samozrejme boli vymenene aj cievky (prve 2 po 70.000, druhe 2 po 100.00km). Auto mam ako 1. majitel
Dakujem za kazdu radu...

Uživatelský avatar
Bllesk
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř dub 22, 2009 17:28
Bydliště: Bytča
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bllesk » úte čer 16, 2009 10:50

no ja som mal ten isty problem s 1.4 16V na diagnostyke mi zistili ze to je senzor otaciek zotrvacniku teraz to ide v pohode :D
Renault Megane 1.4 16V 100HP r.v. 2003

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 16, 2009 11:10

Zkontrolovat to, co říká Bllesk + čidlo otáček vačkového hřídele.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 16, 2009 12:17

(smazat, byl to zbytecny post)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Biker
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob srp 01, 2009 11:42
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Biker » sob srp 01, 2009 11:57

Mám megana 1,4 72 kw. auto špatne startovalo čas od času .Vservisu mi čistili čidlo horní uvratě. Ted mi auto startne ale otáčky jdou po startě hodně navrch .pak se to ustálí.

kopec007
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte bře 11, 2008 23:36
Bydliště: O-PETRKOVICE
Kontaktovat uživatele:

za tepla nestartuje

Příspěvek od kopec007 » úte srp 11, 2009 07:50

prosim o radu pokud je motor studeny startuji okamzite ,ale po zahrati motoru na jizdni teplotu a ujeti cca20 km a zastaveni a vypnuti motoru jiz nenastartuji vuz, musim necham motor cca 30 minut nechat schladit a opet nastaruji , nevi nekdo v cem je hacek svicky a kebely vymenene ale nepomohlo to kdo poradi diky specha nepojizdene auto znamena smrt :(

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Re: za tepla nestartuje

Příspěvek od shandy » úte srp 11, 2009 09:37

kopec007 píše:prosim o radu pokud je motor studeny startuji okamzite ,ale po zahrati motoru na jizdni teplotu a ujeti cca20 km a zastaveni a vypnuti motoru jiz nenastartuji vuz, musim necham motor cca 30 minut nechat schladit a opet nastaruji , nevi nekdo v cem je hacek svicky a kebely vymenene ale nepomohlo to kdo poradi diky specha nepojizdene auto znamena smrt :(
Dnes mam dobrou naladu, a tak se misto vyzvy, aby toto forum bylo pred zadanim dotazu radne cteno, pokusim sesumirovat to, co bylo jiz tolikrat receno v nejruznejsich postech na tomto foru.

Resi se to tu neustale dokola. Mne se takhle projevoval vadny presuvnik vackoveho hridele sacich ventilu. Muze to byt ale i vadne cidlo teploty chladici kapaliny, nekdo tady psal o vadnem cidlu horni uvrate. To se mi nezda pravdepodobne, protoze vadne cidlo horni uvrate vetsinou znamena nemoznost natocit motor, resp. jeho padani do nouzoveho rezimu, bez zavislosti na teplote. Hypoteticky vsak muze byt mozne, ze chybovy stav kterehokoliv z cidel se projevi az po dosazeni urcite teploty (spatny kontakt a termodilatace...?), cili tam mas pro uplnost jeste cidlo polohy vacky. Vychazim z predpokladu, ze problem je v nastartovani, nikoli v tom, ze motoru za tepla nejde/vynechava jeden ci vice valcu, a proto nelze nahodit. Pak by se mohlo jednat i o vadnou civku. Ovsem pokud motor za jizdy necuka, tahne plynule a "jediny" problem je nemoznost natocit jej teply, pak by to civkami byt nemelo. Ty civky zde tedy uvadim pouze pro uplnost eventualniho "samo-domo" reseni, ktere je mozne jednoduse aplikovat pred navstevou servisu. Jen mi vrta hlavou, o jakych kabelech mluvis...mas Megane II? Na svicky jsou totiz u MII nasazeny primo civky, cili tam zadne kabely nejsou. Jsou vsak pochopitelne kabely na civky a ty bys vymenit mohl, ale to se moc nedela, protoze ty neodchazeji (nejsou narozdil od svickovych kabelu tak tepelne namahane, neb nejsou primo u vlacu)....chci se proste ujistit, ze mas MII a ne MI, protoze MI nemela casovani ventilu a pak by to tedy nemohl byt onen presuvnik hridele sacich ventilu....

Ja bych postupoval tak, ze bych nejdrive zkusil vymenit metodou pokus omyl to, co zvladnu sam (ergo levneji), cili ta shora uvedena cidla a eventualne i civky. Takze to mame vsehovsudy prace tak na hodinku i s pivakem. Na slusnych vrakacich te nechaji za par drobnych odzkouset jednotlive dily. Pokud by nic z toho nepomohlo, pak je cas navstivit servis a hodit to na diagnostiku. No a v takovem pripade (paklize mas MII, resp. casovani ventilu) bych si vsadil na onen myticky presuvnik.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte srp 11, 2009 09:51

No ked "Kopec" pise "svicky a kabely", tak podla mna o MeganeII nepojde, a zaroven je ten prispevok v blbej sekcii
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

SKolja
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 18, 2009 16:05

Problem vyrieseny

Příspěvek od SKolja » čtv srp 13, 2009 16:17

Po navsteve servisu bolo diagnostikovane chybne cidlo hornej uvrate.
Po jeho vymene vsetko slape ako ma...

Dik Shandymu za kompletny vyklad problematiky

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » čtv srp 13, 2009 20:21

u naší thalie to dělalo taky ,třeba 1x za měsíc si auto vzpomělo že nenastartuje tak nestartovalo ani startér se neotočil ,ale kontrolky všechny svítili ,pomohlo prostříkání spínací skříňky a už je po problému
Rado77: v ramci sprehladnenia fora prosim pokracujme v otazkach startovania v globalnej teme o tartovani tu: viewtopic.php?p=291407#291407 . Diki moc, Rado.
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

Zamčeno

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů