Obcasne problemy so startovanim 1.6 16V
Moderátor: Moderators General
Obcasne problemy so startovanim 1.6 16V
Mam Clio 1,6 16V 2001, ale kedze ten isty motor je pouzivany omnoho castejsie v Megane pisem sem.
Z casu na cas (1-2x do mesiaca) sa mi stane ze motor nenastartuje na prvy pokus, toci a tvari sa ako keby nepalily sviecky (inak startuje na prve pretocenie). Po 2-4 pokuse (preventivne vzdy vytiahnem kluc a zamknem a odomknem) naskoci uplne v pohode.
Toto sa deje zhruba rok, predtym sa stavalo tak 3-4x do roka ze pri startovani a otoceni klucika do poslednej polohy zhasla komplet elektrika a nedalo sa nastartovat. Po zhruba 10-15 min sa dalo nastartovat v pohode.
Zatial bola skontrolovana elektrika a vymeneny palivovy filter.
Samozrejme boli vymenene aj cievky (prve 2 po 70.000, druhe 2 po 100.00km). Auto mam ako 1. majitel
Dakujem za kazdu radu...
Z casu na cas (1-2x do mesiaca) sa mi stane ze motor nenastartuje na prvy pokus, toci a tvari sa ako keby nepalily sviecky (inak startuje na prve pretocenie). Po 2-4 pokuse (preventivne vzdy vytiahnem kluc a zamknem a odomknem) naskoci uplne v pohode.
Toto sa deje zhruba rok, predtym sa stavalo tak 3-4x do roka ze pri startovani a otoceni klucika do poslednej polohy zhasla komplet elektrika a nedalo sa nastartovat. Po zhruba 10-15 min sa dalo nastartovat v pohode.
Zatial bola skontrolovana elektrika a vymeneny palivovy filter.
Samozrejme boli vymenene aj cievky (prve 2 po 70.000, druhe 2 po 100.00km). Auto mam ako 1. majitel
Dakujem za kazdu radu...
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte bře 11, 2008 23:36
- Bydliště: O-PETRKOVICE
- Kontaktovat uživatele:
za tepla nestartuje
prosim o radu pokud je motor studeny startuji okamzite ,ale po zahrati motoru na jizdni teplotu a ujeti cca20 km a zastaveni a vypnuti motoru jiz nenastartuji vuz, musim necham motor cca 30 minut nechat schladit a opet nastaruji , nevi nekdo v cem je hacek svicky a kebely vymenene ale nepomohlo to kdo poradi diky specha nepojizdene auto znamena smrt
Re: za tepla nestartuje
Dnes mam dobrou naladu, a tak se misto vyzvy, aby toto forum bylo pred zadanim dotazu radne cteno, pokusim sesumirovat to, co bylo jiz tolikrat receno v nejruznejsich postech na tomto foru.kopec007 píše:prosim o radu pokud je motor studeny startuji okamzite ,ale po zahrati motoru na jizdni teplotu a ujeti cca20 km a zastaveni a vypnuti motoru jiz nenastartuji vuz, musim necham motor cca 30 minut nechat schladit a opet nastaruji , nevi nekdo v cem je hacek svicky a kebely vymenene ale nepomohlo to kdo poradi diky specha nepojizdene auto znamena smrt
Resi se to tu neustale dokola. Mne se takhle projevoval vadny presuvnik vackoveho hridele sacich ventilu. Muze to byt ale i vadne cidlo teploty chladici kapaliny, nekdo tady psal o vadnem cidlu horni uvrate. To se mi nezda pravdepodobne, protoze vadne cidlo horni uvrate vetsinou znamena nemoznost natocit motor, resp. jeho padani do nouzoveho rezimu, bez zavislosti na teplote. Hypoteticky vsak muze byt mozne, ze chybovy stav kterehokoliv z cidel se projevi az po dosazeni urcite teploty (spatny kontakt a termodilatace...?), cili tam mas pro uplnost jeste cidlo polohy vacky. Vychazim z predpokladu, ze problem je v nastartovani, nikoli v tom, ze motoru za tepla nejde/vynechava jeden ci vice valcu, a proto nelze nahodit. Pak by se mohlo jednat i o vadnou civku. Ovsem pokud motor za jizdy necuka, tahne plynule a "jediny" problem je nemoznost natocit jej teply, pak by to civkami byt nemelo. Ty civky zde tedy uvadim pouze pro uplnost eventualniho "samo-domo" reseni, ktere je mozne jednoduse aplikovat pred navstevou servisu. Jen mi vrta hlavou, o jakych kabelech mluvis...mas Megane II? Na svicky jsou totiz u MII nasazeny primo civky, cili tam zadne kabely nejsou. Jsou vsak pochopitelne kabely na civky a ty bys vymenit mohl, ale to se moc nedela, protoze ty neodchazeji (nejsou narozdil od svickovych kabelu tak tepelne namahane, neb nejsou primo u vlacu)....chci se proste ujistit, ze mas MII a ne MI, protoze MI nemela casovani ventilu a pak by to tedy nemohl byt onen presuvnik hridele sacich ventilu....
Ja bych postupoval tak, ze bych nejdrive zkusil vymenit metodou pokus omyl to, co zvladnu sam (ergo levneji), cili ta shora uvedena cidla a eventualne i civky. Takze to mame vsehovsudy prace tak na hodinku i s pivakem. Na slusnych vrakacich te nechaji za par drobnych odzkouset jednotlive dily. Pokud by nic z toho nepomohlo, pak je cas navstivit servis a hodit to na diagnostiku. No a v takovem pripade (paklize mas MII, resp. casovani ventilu) bych si vsadil na onen myticky presuvnik.
Problem vyrieseny
Po navsteve servisu bolo diagnostikovane chybne cidlo hornej uvrate.
Po jeho vymene vsetko slape ako ma...
Dik Shandymu za kompletny vyklad problematiky
Po jeho vymene vsetko slape ako ma...
Dik Shandymu za kompletny vyklad problematiky
- Jaromír Novák
- Člen RCČR
- Příspěvky: 321
- Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
- Bydliště: Kámen, okr.Děčín
u naší thalie to dělalo taky ,třeba 1x za měsíc si auto vzpomělo že nenastartuje tak nestartovalo ani startér se neotočil ,ale kontrolky všechny svítili ,pomohlo prostříkání spínací skříňky a už je po problému
Rado77: v ramci sprehladnenia fora prosim pokracujme v otazkach startovania v globalnej teme o tartovani tu: viewtopic.php?p=291407#291407 . Diki moc, Rado.
Rado77: v ramci sprehladnenia fora prosim pokracujme v otazkach startovania v globalnej teme o tartovani tu: viewtopic.php?p=291407#291407 . Diki moc, Rado.
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů