Nejede zadní ostřikovač - VYŘEŠENO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Nejede zadní ostřikovač - VYŘEŠENO

Příspěvek od mip » čtv kvě 14, 2009 22:36

Zdravím přítomné,
potřebuju pomoc a netuším, co je špatně. Mám problém se zadním ostříkovačem (RMII Grandtour). Když chci otočením pravé páčky ostříknout zadní okno, tak mi to stříká na přední :roll: :roll: Jediné, co mě napadá, před cca třemi měsící na autě měnili v servisu motorek ostřikovače, jestli to nemá souvislost. Bohužel se do toho servisu nemohu vrátit, měl to tam původní majitel a je to moc daleko. Je to problém elektriky nebo mechaniky?
Naposledy upravil(a) mip dne čtv čer 04, 2009 20:48, celkem upraveno 1 x.

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » čtv kvě 14, 2009 23:55

pravdepodobne je potrebné prehodiť káble na motorčeku - pri ostrikovaní predného alebo zadného skla sa mení len chod vpravo alebo vľavo

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pát kvě 15, 2009 00:41

Ako vľavo vpravo ? Vľavo - Motorček tlačí do hadičky z nádržky alebo Vpravo - cucá späť do nádržky z hadičiek ? :shock: :D Tam bude nejaký bazmek, čo to prehadzuje...mám rovnaký problém, pokazilo sa to bez toho, že by to niekto rozoberal.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pát kvě 15, 2009 08:01

No jo, ale i když by motor měnil chod vlevo nebo vpravo, tak mě to při použití normálního ostřiku předního skla funguje normálně, a úplně stejně se to chová, když chci ostříknout zadní sklo, tj. stříká zase přední. IMHO to není problém chodu vlevo-vpravo (protože si neumím představit, jak by vypadalo to čerpadlo). Předpokládám, že tam je jedno čerpadlo na ostřikovače (dvě tam asi nejsou, když se to chová takto) a "něco" rozděluje kapalinu na přední nebo zadní sklo. A to "něco" mi nerozděluje a tlačí to furt na přední sklo.
Abych to upřesnil, netvrdím, že to je výměnou motorku, jen mě to tak napadlo při pohledu na fakturu za opravy. :wink:
Vyzkoušejte někdo, jestli na GT jede současně přední i zadní ostřik skla (IMHO si myslím, že to nepůjde a při současném použití obou pojede jen předek)

Uživatelský avatar
x.stenly
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: úte čer 17, 2008 19:29
Bydliště: spytihnev

re

Příspěvek od x.stenly » pát kvě 15, 2009 08:15

motorek se opravdu toci doprava a do leva,ale problem je u motorku je tam takovy valecek,ktery prepousti bud na predni okno nebo na zadni a ten je bohuzel zasekly !!!!

vyndat motorek rozebrat a vycistit,pokud mozno tak trochu namaznout a bude vse ok. :P

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pát kvě 15, 2009 08:44

No tak to mám radost, jestli je to v tom motorku. Ten je totiž v lednu nový, alespoň podle papírů :? :? Jestli není nový jen na tom účtu :? :? Díky za info, zkusím se podívat, jestli vypadá alespoň nově (pokud ho ovšem v tom autě najdu, mám ho doma teprve pár dnů :wink: )

Uživatelský avatar
x.stenly
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: úte čer 17, 2008 19:29
Bydliště: spytihnev

RE

Příspěvek od x.stenly » pát kvě 15, 2009 11:48

motorek ---muze byt novy ,ale to tecko s tim valeckem,ktere to rzdeluje,tak to je asi spatne.
:D

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pát kvě 15, 2009 13:03

Jo tááááák, já myslel, že je to rozbočení součástí motorku :oops: :wink: Že to je nějaký super-mega-renault-nerozebiratelný vynález :wink:

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pon kvě 18, 2009 08:12

Asi stupidní dotaz, ale včera jsem pátral po tom, kde je vlastně uložený motorek ostřikovačů a hadičky mě zavedly pod přední nárazník napravo. V těch místech je i naftový filtr, je to tak?
A dotaz zní, musím kvůli přístupu k motorku shodit nárazník, nebo se tam dostanu přes podběh když sundám kolo?

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pon kvě 18, 2009 11:09

Je tam nádržka, naft. filter, sušič klímy. Motorček by mal byť zapojený pod nádržkou. Zrovna zajtra ma čaká zhadzovanie nárazníka, tak sa ti na to pozriem, dačo pofotím.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » pon kvě 18, 2009 11:54

Je to nafotené v spoločných albumoch:
http://picasaweb.google.com/rado.megane.rakovicky
chladiaca sústava :wink:
Diesel - keď nafotíš, kľudne to môžeš doplniť.

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pon kvě 18, 2009 12:45

Jo, už ho tam vidím 8) Takže nárazník musí dolů :? Zkusím to pročistit a uvidíme, jestli se zadní ostřikovač umoudří. Jasně že to nafotím, když už to bude rozkuchané, ať je co nejvíce fotodokumentace :wink: Jak koukám na tu fotku, předpokládám, že ten přepínač je na mechanickém principu, takže oprava "na koleně" by měla projít :wink:

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pon kvě 18, 2009 12:50

Zajtra sa s tym budem trapit, tak som zvedavy :) Este by ma zaujimalo, ako je riesene ostrekovanie svetiel...zda sa mi, zeto najskor strieka na sklo az potom na svetla. Tak ma ten bazmek 3 polohy ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

HandyMan
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon srp 11, 2008 14:35

Příspěvek od HandyMan » pon kvě 18, 2009 17:41

A to prosím ještě stříká nejdřív na levé světlo a až potom na pravé světlo...
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » pon kvě 18, 2009 18:32

HandyMan - to je naschval a je to nahodou vcelku chytre. Ono se to nezda, ale kdyz v noci nastrikas proud vody na svetlo, dramaticky se snizi "ucinnost" (mysleno pochopitelne jinak, nez ciste fyzikalne) toho svetlometu (je tam totalni rozptyl svetelneho kuzelu jiz tesne za zdrojem svetla) - svetelny kuzel je ten tam a s nim i viditelnost. Aby se ten efekt krapet snizil, ostrikuje to nejdriv jedno a pak az druhe svetlo.
Naposledy upravil(a) shandy dne pon kvě 18, 2009 22:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pon kvě 18, 2009 21:57

Tak to asi radsej ani nebudem rozoberat :lol:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

HandyMan
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon srp 11, 2008 14:35

Příspěvek od HandyMan » úte kvě 19, 2009 18:03

shandy píše:HandyMan - to je naschval a je to nahodou vcelku chytre. Ono se to nezda, ale kdyz v noci nastrikas proud vody na svetlo, dramaticky se snizi "ucinnost" (mysleno pochopitelne jinak, nez ciste fyzikalne) toho svetlometu (je tam totalni rozptyl svetelneho kuzelu jiz tesne za zdrojem svetla) - svetelny kuzel je ten tam a s nim i viditelnost. Aby se ten efekt krapet snizil, ostrikuje to nejdriv jedno a pak az druhe svetlo.
Přesně tak. Bohatě stačí, když se na chvíli "oslepí" jedno světlo. Já tím jen chtěl říct, že ostřikování světel bude ještě krapet složitější... (jestli se nepletu, tak světla se ostřikují jen, když jsou zapnutá a kdo ví, co to ještě umí :)
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte kvě 19, 2009 20:13

HandyMan píše:
shandy píše:HandyMan - to je naschval a je to nahodou vcelku chytre. Ono se to nezda, ale kdyz v noci nastrikas proud vody na svetlo, dramaticky se snizi "ucinnost" (mysleno pochopitelne jinak, nez ciste fyzikalne) toho svetlometu (je tam totalni rozptyl svetelneho kuzelu jiz tesne za zdrojem svetla) - svetelny kuzel je ten tam a s nim i viditelnost. Aby se ten efekt krapet snizil, ostrikuje to nejdriv jedno a pak az druhe svetlo.
Přesně tak. Bohatě stačí, když se na chvíli "oslepí" jedno světlo. Já tím jen chtěl říct, že ostřikování světel bude ještě krapet složitější... (jestli se nepletu, tak světla se ostřikují jen, když jsou zapnutá a kdo ví, co to ještě umí :)
Jo takhle, ja myslel, ze to u tebe vzbuzuje neduveru :) Ten ostrik svetel by mel fungovat pouze u zapnutych svetel, coz v CR v pripade touhy nevyplacat kapalinu na delsi trase zbytecne brzo znamena vypnout svetla...Na mem blahe pameti starem Opelu stacilo "prepnout" z potkavacich na obrysovky a uz to nestrikalo, treba je to na MII taky funkcni pouze na potkavaci/dalkova svetla. Ja (bohuzel) nemam projektory, tze ani ostrik, cili nemohu vyzkouset. Dost me to stve, pze ty klasicke paraboly s cirou optikou na MII nejsou dle meho nazoru nic moc...ale to je popr. AT, v kazdem pripade vsak OT ... :roll:

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » úte kvě 19, 2009 20:19

Tak mohu po dnešku už jen prohlásit: "stěrače stírají, ale hlavně ostřikovače ostřikují " :D Mám i fotky, jak se dají přidat do společné galerie?

A také mám jednu zajímavou skutečnost - v autorizovaném servisu se asi dějí věci - údajně v lednu měněný motor ostřikovačů byl zas**ný jak jetel, naftový filtr vypadá jako původní a měl být také nedávno měněn, nárazník měl urvané 3 ze 4 držáků (co ho drží nahoře), jak ho někdo sudával dolů. Podotýkám, auto bylo servisováno vždy a pouze v jednom autorizovaném servisu. :? :? :?

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » úte kvě 19, 2009 22:20

Už viem, ako je riešené ostrekovanie svetiel :idea: Na nádržke sú motorčeky dva :D Jeden vpredu a ten vzadu som si minule ani nevšimol. Na oboch je ten bazmek na prepínanie (čelné/zadné sklo, resp. ľavé/pravé svetlo). Čo ma už toľko nepotešilo je fakt, že auto bolo búrané na vodičovej strane. A ešte, že kvôli 2 tesneniam na klímu musím objednávať celú sadu na okruh klímy za 36€ :evil: A tie 3 chladiče za sebou sú tiež paráda :lol:
Obrázek
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » stř kvě 20, 2009 10:23

Diesel píše:A tie 3 chladiče za sebou sú tiež paráda :lol:
Taky jsem na to čuměl :lol: Od čeho vlastně jsou? Ten nejvzdálenější a největší je od motoru, ten před ním je klima. Je to tak? A ten přední úzký je od čeho?

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » stř kvě 20, 2009 12:54

Demontáž motorku ostřikovačů MII Grandtour obrazem (i slovem :lol: )

Obrázek
Zde měla být ještě fotka uchycení ze spodní části, ale nějak jsem to zapoměl vyfotit, ale stačí lehnout na zem a vše bude jasné ;)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Postup zpětné montáže je logicky opačný :wink:

Ještě časová náročnost:
1) shodit a nahodit nárazník je otázka cca 20 i minut
2) vytáhnout a vrátit nádobku ostřikovačů 5-10 minut
3) rozebrat, vyčistit a složit motorek 20-30 minut
Sečteno a podtrženo celkově asi 1 hodina na kompletní rozebrání a složení.

Hodně zdaru při opravě :D

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » čtv lis 05, 2009 13:47

Musím uznať - super návod, dík za všetkých renaultistov
RMGII, 1,6 16V, 83kW

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 05, 2009 14:10

Když je tady tak hezký návod tak bych měl dotázek, jak fungují ostřikovače světel, to se vysune z nárazníku motůrkem nebo tlakem vody :?: Přemýšlíme nad dodělávkou do megane II, tak bych rád věděl jak to tam je :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
WileyX
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pon srp 17, 2009 16:00
Bydliště: Vysoké Tatry

Příspěvek od WileyX » čtv lis 05, 2009 18:41

mip píše: A ten přední úzký je od čeho?
Intercooler - medzichladič stlačeného vzduchu

Pán Boh ti žehnaj za taký premakaný návod!!! :super:


Když je tady tak hezký návod tak bych měl dotázek, jak fungují ostřikovače světel, to se vysune z nárazníku motůrkem nebo tlakem vody Question Přemýšlíme nad dodělávkou do megane II, tak bych rád věděl jak to tam je Wink
Mégany nemajú vysúvacie ostrekovače, ale tie hnusné pevné plastové bazmeky. Tiež by som rád vysúvacie :wink:
Obrázek
Renault Mégane II GrandTour Privilége Luxe 1.9 Dci 88kw, full výbavička - oži v koži :)

[img]http://img21.imageshack.us/img21/772/gaywindowsb.jpg[/img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů