Ako naplnit klimu ?
Moderátor: Moderators General
Ako naplnit klimu ?
Zdravim, leto je tu, auto prezute a klima prestala fungovat Tak som siel dnes za jednym znamym chladiarom a hned bol problem. Ten krasne pristupny ventil na hlinikovej trubke klimatizacie vraj nie je vytlak a tade sa to plnit nesmie. Hladali sme teda dalsi, ale nenasli. Takze zas budem musiet rozobrat polku auta kvoli tomu ? Ak to uz niekto robil - kde ten plniaci ventil najdem a co vsetko musim odobrat, aby bol k nemu pristup ? Kolko gramov chladiva tam ide ... 750 ci 850 ? Poradte prosim, kto viete viac
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Je tam jen jeden ventil a tím se to plní.
Je to samozřejmě ten nahoře.
Plní se 550g chladiva + pár gramů oleje (cca 10 - 20g) , ten se nespotřebovává a nedá se ze systému dost dobře vysát, proto se jen doplňuje.
Zajeď s tím raději někde, kde mají takovou tu bednu na plnění. Ten člověk se na to zřejmě nespecializuje, jinak by už takový systém viděl.
Já jsem za plnění platil předloni 650 CZK.
wecka
Je to samozřejmě ten nahoře.
Plní se 550g chladiva + pár gramů oleje (cca 10 - 20g) , ten se nespotřebovává a nedá se ze systému dost dobře vysát, proto se jen doplňuje.
Zajeď s tím raději někde, kde mají takovou tu bednu na plnění. Ten člověk se na to zřejmě nespecializuje, jinak by už takový systém viděl.
Já jsem za plnění platil předloni 650 CZK.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
ja som bol u jedného, ktorý tiež hladal ten druhý ventil, a kukal a kulal a poslal ma domov že sa to nedá naplniť , že vraj to je najký nový systém...bla.bla
šiel som k druhému ten bezproblémov vyšistil ultrazvukom+vypustil a doplnil nové chladivo
šiel som k druhému ten bezproblémov vyšistil ultrazvukom+vypustil a doplnil nové chladivo
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
To som si mohol mysliet. Neslo mi do hlavy, ze by boli fakt francuzi taki Ynteligenti, aby plniaci ventil zasili niekam do vyfuku a nejaky nepotrebny ventil nechali pristupny. A to ma chlap uz zacal presviedcat, aby som si u neho pred domom zhodil naraznik, svetlo, ze to urcite najdeme a musi to byt tam niekde Lenze u nas s tym moc niet kam ist...bud autorizak alebo chlap opravujuci chladnicky
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
píše sa každé 4 roky, ale musíš si to vypozorovať ,už mi menej chladilo oproti novej oktávke, ale podľa mňa veľa spravý aj ten pelový fiter,ktorý dosť obmedzuje ten prietok klími. Ja ho asi vihodím a dám tamniečo viac priedušné. stojí to okolo 30E na SVK
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
V renaultu delaji kompletni udržbu klimy za zhruba 2000,- nejsem si jist,tak abych nekecal.Klimu musi pry vyprazdnit a naplnit nove,take ji dezinfikuji a zkontroluji stav kompresoru,doleji olej a zkontroluji stav spojky.Da se rici ze to delaji naprosto komplet.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Dnes som sa bol pytat v autorizaku, chcu za to 2000sk. Tie ale nie som ochotny dat, pretoze to, ze mi to unika viem, chcem zistit ci ma zmysel riesit ten unik...radsej najdem niekoho co to naplni za polovicu..ak vydrzi rok, tak pohoda, ak tyzden, za take zistenie 2000 nedam.
Co sa tyka ubytku vykonu, tak ziadny som nikdy nespozoroval, resp. je minimalny, poznal som to len pri velmi vlaznych rozjazdoch s minimom plynu...hold diesel je diesel
Miesto uniku som nasiel len nahodou, ked som mal zhodeny naraznik a menil vybojky v svetlach. Nahodou som oblial vodou ten "filter dryer" pri pravom prednom kolese, do ktoreho idu zhora 2 hlinikove trubky. A v spoji jednej z nich to bublinkovalo. Netusite o aky spoj sa jedna ? Nebolo to nic, co by sa dalo dotiahnut klucom. Pristup servisu mi je jasny uz teraz...vymenit, poprosime 500 ojro
Co sa tyka ubytku vykonu, tak ziadny som nikdy nespozoroval, resp. je minimalny, poznal som to len pri velmi vlaznych rozjazdoch s minimom plynu...hold diesel je diesel
Miesto uniku som nasiel len nahodou, ked som mal zhodeny naraznik a menil vybojky v svetlach. Nahodou som oblial vodou ten "filter dryer" pri pravom prednom kolese, do ktoreho idu zhora 2 hlinikove trubky. A v spoji jednej z nich to bublinkovalo. Netusite o aky spoj sa jedna ? Nebolo to nic, co by sa dalo dotiahnut klucom. Pristup servisu mi je jasny uz teraz...vymenit, poprosime 500 ojro
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Diesel - a nie je nieco na ten spoj hlinikovej trubky? Nieco ako "blendovaci hnus na hlinikove trubky"? Vies....akoze bezna rura ide povedzme zavarit, alebo na nu ide navarit kus plechu ako na vyfukoch, tak ci nieco neexistuje co drzi na hliniku...ze urobit z plechu taku obruc a nejako ju tam prilepit alebo co...
Mne sa dobre pracovalo napr. s dvojzlozkovym tmelom na vyfuky - zmiesali sa dva hnusy (fialovy a ruzovy), a tuhlo to na vsetkom takmer okamzite - na rukach detto. Vydrzi to otrasy, aj vysoke teploty vyfukov a je to v Baumaxe za nejakych 250 korun.
Slo by to nejak takto?
Mne sa dobre pracovalo napr. s dvojzlozkovym tmelom na vyfuky - zmiesali sa dva hnusy (fialovy a ruzovy), a tuhlo to na vsetkom takmer okamzite - na rukach detto. Vydrzi to otrasy, aj vysoke teploty vyfukov a je to v Baumaxe za nejakych 250 korun.
Slo by to nejak takto?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Nepomůže to dotáhnout. Musíš rozpojit oba spoje, trubičkou o trochu menším průměru a brusným papírem č. 2000 vyleštit vývrt pro těsnění (je zkorodovaný), máznout ho lehce vazelínou a složit is těsněním zpět. Pokud to nepomůže, kup sadu nových těsnění za cca 600 z Renaultu.Diesel píše: Miesto uniku som nasiel len nahodou, ked som mal zhodeny naraznik a menil vybojky v svetlach. Nahodou som oblial vodou ten "filter dryer" pri pravom prednom kolese, do ktoreho idu zhora 2 hlinikove trubky. A v spoji jednej z nich to bublinkovalo. Netusite o aky spoj sa jedna ? Nebolo to nic, co by sa dalo dotiahnut klucom. Pristup servisu mi je jasny uz teraz...vymenit, poprosime 500 ojro
Tlakuje se to dusíkem. na alespoň 16 bar a únik se zjišťuje vodou s jarem.
Pokud nemáš dusík, dá se použít stlačený vzduch, ale pak to musíš hned nechat naplnit. Blbé je, že do systému můžeš dostat trochu vlhkosti, kterou sice filtr dehydrátor sežere, ale ideální to není. Já tlakoval vzduchem(protože se mi nechtělo tahat se s dusíkovou flaškou a klima mi normálně jede.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Dusik mam, kedze obcas montujem tepelne cerpadla, aj kyslik, R407C a kadeco ine Ale nemam redukciu kt. by som sa pripojil. Takze ten spoj je rozoberatelny ? Netreba k tomu nejaky spesl vercajg ?
Rado: Nemyslim si, ze by cosi take pomohlo...mam aj chladiarensky silikon, ale ten sa neda pouzit len na povrchove zatretie, je do spojov, zavitov a pod. Sam o sebe velkym tlakom neodola. Neviem, mozno tam dochadza aj k nahlym zmenam teplot, to by tiez nerobilo dobrotu, pretoze ma inu roztaznost ako hlinik. Nemam rad plyn a vodu...pri elektrike je to jednoduche, ta z drotu neunikne
Rado: Nemyslim si, ze by cosi take pomohlo...mam aj chladiarensky silikon, ale ten sa neda pouzit len na povrchove zatretie, je do spojov, zavitov a pod. Sam o sebe velkym tlakom neodola. Neviem, mozno tam dochadza aj k nahlym zmenam teplot, to by tiez nerobilo dobrotu, pretoze ma inu roztaznost ako hlinik. Nemam rad plyn a vodu...pri elektrike je to jednoduche, ta z drotu neunikne
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Jestli jsi někdy plnil tepelné čerpadlo, tak to zvládneš i sám.
Opravu udělěj přesně jak jsem popsal, žádný vercajk nepotřebuješ, jen 10 klíč. Ty spoje jsou do sebe jen nasunuté a ztažené žkou šroubem.
Plní se to R134a.
Redukci na plnění budeš muset vyrobit, je tam celkem standardní závit, číslo si už ale nepamatuju.
wecka
Opravu udělěj přesně jak jsem popsal, žádný vercajk nepotřebuješ, jen 10 klíč. Ty spoje jsou do sebe jen nasunuté a ztažené žkou šroubem.
Plní se to R134a.
Redukci na plnění budeš muset vyrobit, je tam celkem standardní závit, číslo si už ale nepamatuju.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tepelnymi cerpadlami sa v podstate zivi otec, vakuovacku mame, ale nemame ten R134...resp. vedel by som ho zohnat od jedneho znameho, ale s vyrobou tej redukcie to asi nebude take jednoduche... to asi nebude standardny vodarensky zavit A k chladiarenskym veciam mame len presne typy co sa pouzivaju na TC, resp. na niektore zvaracky a bomby s plynom... pani z renaultu urcite vymysleli nieco vlastne
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Je to běžná přípojka jakékoli klimatizace, tak co tady vymýšlíš za redukce? Jestli máš standard budíky, tak musíš mít i tu redukci. Nakonec jestli není lepší za to někomu dát pár stovek a mít klidnou hlavu a záruku.Diesel píše:Tepelnymi cerpadlami sa v podstate zivi otec, vakuovacku mame, ale nemame ten R134...resp. vedel by som ho zohnat od jedneho znameho, ale s vyrobou tej redukcie to asi nebude take jednoduche... to asi nebude standardny vodarensky zavit A k chladiarenskym veciam mame len presne typy co sa pouzivaju na TC, resp. na niektore zvaracky a bomby s plynom... pani z renaultu urcite vymysleli nieco vlastne
Jinak pro ty hledače druhého šlaufu, tak ten opravdu už nenajdete a na tenhle systém najíždějí skoro všechny automobilky, kvůli jednoduchosti, jen je problém, že se pak musí systém vypustit nebo odsát a pak znova plnit předepsanou množstvím. Můj kámoš technik na klimy ale dává o 100 - 150g více než doporučuje výrobce, už to má zažitý, že se prý dost často stává při předepsaném množství, že to chladí méně, nebo vůbec a také, že kompresor, který už má něco za sebou má už větší únik a větší množství kompenzuje ztrátu po nějakou dobu. Nejdůležitější také je, že při každém otevření systému se má měnit filtrdehydrátor, už z důvodu, že bývá zvlhlý a zanesen a snižuje účinnost klimy. Je to popsané i v dialogysu, že myslím po 3 letech měnit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Jo to je pravda, je to pixla naplněná silikagelem nebo čím.
Já jsem to neudělal a chladí. Otázka je jak bude vypadat životnost celého systému...
Opravil bych únik a nechal si to za šest stovek naplnit. Bez té opravy to ale nemá smysl....
wecka
Já jsem to neudělal a chladí. Otázka je jak bude vypadat životnost celého systému...
Opravil bych únik a nechal si to za šest stovek naplnit. Bez té opravy to ale nemá smysl....
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Výměna filtrdehydrátoru, navíc po 3 letech, je zbytečná, pokud klima nebyla otevřena, trvale byla v přetlaku a pokud je při plnění dobře vyvakuovaná, aby nevnesla vlhkost plnička. Fitrdehydrátor má za úkol odstranit zbytkovou vlhkost a odfiltrovat případný mechanický bordel. Prakticky se jedná o zbytkovou vlhkost při montáži, která se nedá odstranit úplně a ni vyvakuovaním. Samozřejmě je také nutno mít kvalitní chladivo. Výrobců R134a je povícero, ceny rozdílné v řádech až 100%. Tohle už ovšem neovlivníme, jedinou možností je to nechat dělat u firmy s tradicí. Proto bych si to nenechával plnit někde u benzínpumpy v akci za 499 Kč. Když mi profíci doma plnili (samodomo vyrobené) tepelné čerpadlo, používali to nejdražší chladivo na trhu (také 134a).
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Plácnu to sem.
Existuje nějaká hraniční hodnota, kolik má klima chladit? Mám Megana 2. rokem s manuální klimou kupovaný jako nové auto a i když mám klimu na největší mráz, tak mi přijde, že jen tak lehce chladí. Když to srovnám s manuální klimou v nové fabce, kde je na plný mráz skutečně zima, tak nabývám dojmu, že ta moje chudinka je nějaká slabá
Existuje nějaká hraniční hodnota, kolik má klima chladit? Mám Megana 2. rokem s manuální klimou kupovaný jako nové auto a i když mám klimu na největší mráz, tak mi přijde, že jen tak lehce chladí. Když to srovnám s manuální klimou v nové fabce, kde je na plný mráz skutečně zima, tak nabývám dojmu, že ta moje chudinka je nějaká slabá
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007
Re: Ako naplnit klimu ?
Mě to auto chladilo když jsem ho měl nový jako mrazák. Fakticky. Teď ho mám pátým rokem a chladí jenom lehce. Musím zajít zkusit naplnit.
Re: Ako naplnit klimu ?
Tak si představte, že jsem ještě v tom servisu nebyl. To je běs se mnou...
Re: Ako naplnit klimu ?
V poho, nam uz chladi tiez slabo a vetrak musi byt na 3-jke....zatial neriesim Nechodime na dlhe cesty a jesen je tu cochvila...uz to do buduceho leta vydrzi. Samozrejme mam manual klimu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů