Ako naplnit klimu ?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Ako naplnit klimu ?

Příspěvek od Diesel » ned dub 05, 2009 23:20

Zdravim, leto je tu, auto prezute a klima prestala fungovat :( Tak som siel dnes za jednym znamym chladiarom a hned bol problem. Ten krasne pristupny ventil na hlinikovej trubke klimatizacie vraj nie je vytlak a tade sa to plnit nesmie. Hladali sme teda dalsi, ale nenasli. Takze zas budem musiet rozobrat polku auta kvoli tomu ? Ak to uz niekto robil - kde ten plniaci ventil najdem a co vsetko musim odobrat, aby bol k nemu pristup ? Kolko gramov chladiva tam ide ... 750 ci 850 ? Poradte prosim, kto viete viac :cry:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon dub 06, 2009 07:17

Je tam jen jeden ventil a tím se to plní.

Je to samozřejmě ten nahoře.

Plní se 550g chladiva + pár gramů oleje (cca 10 - 20g) , ten se nespotřebovává a nedá se ze systému dost dobře vysát, proto se jen doplňuje.

Zajeď s tím raději někde, kde mají takovou tu bednu na plnění. Ten člověk se na to zřejmě nespecializuje, jinak by už takový systém viděl.

Já jsem za plnění platil předloni 650 CZK.


wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » pon dub 06, 2009 07:22

ja som bol u jedného, ktorý tiež hladal ten druhý ventil, a kukal a kulal a poslal ma domov že sa to nedá naplniť :D , že vraj to je najký nový systém...bla.bla
šiel som k druhému ten bezproblémov vyšistil ultrazvukom+vypustil a doplnil nové chladivo
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pon dub 06, 2009 12:17

To som si mohol mysliet. Neslo mi do hlavy, ze by boli fakt francuzi taki Ynteligenti, aby plniaci ventil zasili niekam do vyfuku a nejaky nepotrebny ventil nechali pristupny. A to ma chlap uz zacal presviedcat, aby som si u neho pred domom zhodil naraznik, svetlo, ze to urcite najdeme a musi to byt tam niekde :shock: :D Lenze u nas s tym moc niet kam ist...bud autorizak alebo chlap opravujuci chladnicky :lol:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

le3ky
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: sob dub 19, 2008 19:32

Příspěvek od le3ky » pon dub 06, 2009 20:55

Ako často treba doplnat klimu ? Co to asi stoji renaulte ?
megane II 1.6 16V 2003 130000 km

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » pon dub 06, 2009 21:04

píše sa každé 4 roky, ale musíš si to vypozorovať ,už mi menej chladilo oproti novej oktávke, ale podľa mňa veľa spravý aj ten pelový fiter,ktorý dosť obmedzuje ten prietok klími. Ja ho asi vihodím a dám tamniečo viac priedušné. stojí to okolo 30E na SVK
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

le3ky
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: sob dub 19, 2008 19:32

Příspěvek od le3ky » pon dub 06, 2009 21:16

Tak to uz by som mal ist auto ma 6 rokov.

Inac , aký má u vás vplyv na výkon ked zapnete klimu , mne to zoberie z tej mojej 1,6 asi 30 koní minimálne .

U mna to má totálny vplyv na výkon , je to strasne cítit .
megane II 1.6 16V 2003 130000 km

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pon dub 06, 2009 21:41

V renaultu delaji kompletni udržbu klimy za zhruba 2000,- nejsem si jist,tak abych nekecal.Klimu musi pry vyprazdnit a naplnit nove,take ji dezinfikuji a zkontroluji stav kompresoru,doleji olej a zkontroluji stav spojky.Da se rici ze to delaji naprosto komplet.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pon dub 06, 2009 22:56

Dnes som sa bol pytat v autorizaku, chcu za to 2000sk. Tie ale nie som ochotny dat, pretoze to, ze mi to unika viem, chcem zistit ci ma zmysel riesit ten unik...radsej najdem niekoho co to naplni za polovicu..ak vydrzi rok, tak pohoda, ak tyzden, za take zistenie 2000 nedam.
Co sa tyka ubytku vykonu, tak ziadny som nikdy nespozoroval, resp. je minimalny, poznal som to len pri velmi vlaznych rozjazdoch s minimom plynu...hold diesel je diesel :wink:

Miesto uniku som nasiel len nahodou, ked som mal zhodeny naraznik a menil vybojky v svetlach. Nahodou som oblial vodou ten "filter dryer" pri pravom prednom kolese, do ktoreho idu zhora 2 hlinikove trubky. A v spoji jednej z nich to bublinkovalo. Netusite o aky spoj sa jedna ? Nebolo to nic, co by sa dalo dotiahnut klucom. Pristup servisu mi je jasny uz teraz...vymenit, poprosime 500 ojro :evil:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon dub 06, 2009 23:12

Diesel - a nie je nieco na ten spoj hlinikovej trubky? Nieco ako "blendovaci hnus na hlinikove trubky"? :lol: Vies....akoze bezna rura ide povedzme zavarit, alebo na nu ide navarit kus plechu ako na vyfukoch, tak ci nieco neexistuje co drzi na hliniku...ze urobit z plechu taku obruc a nejako ju tam prilepit alebo co...
Mne sa dobre pracovalo napr. s dvojzlozkovym tmelom na vyfuky - zmiesali sa dva hnusy (fialovy a ruzovy), a tuhlo to na vsetkom takmer okamzite - na rukach detto. Vydrzi to otrasy, aj vysoke teploty vyfukov a je to v Baumaxe za nejakych 250 korun.

Slo by to nejak takto?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte dub 07, 2009 08:28

Diesel píše: Miesto uniku som nasiel len nahodou, ked som mal zhodeny naraznik a menil vybojky v svetlach. Nahodou som oblial vodou ten "filter dryer" pri pravom prednom kolese, do ktoreho idu zhora 2 hlinikove trubky. A v spoji jednej z nich to bublinkovalo. Netusite o aky spoj sa jedna ? Nebolo to nic, co by sa dalo dotiahnut klucom. Pristup servisu mi je jasny uz teraz...vymenit, poprosime 500 ojro :evil:
Nepomůže to dotáhnout. Musíš rozpojit oba spoje, trubičkou o trochu menším průměru a brusným papírem č. 2000 vyleštit vývrt pro těsnění (je zkorodovaný), máznout ho lehce vazelínou a složit is těsněním zpět. Pokud to nepomůže, kup sadu nových těsnění za cca 600 z Renaultu.

Tlakuje se to dusíkem. na alespoň 16 bar a únik se zjišťuje vodou s jarem.

Pokud nemáš dusík, dá se použít stlačený vzduch, ale pak to musíš hned nechat naplnit. Blbé je, že do systému můžeš dostat trochu vlhkosti, kterou sice filtr dehydrátor sežere, ale ideální to není. Já tlakoval vzduchem(protože se mi nechtělo tahat se s dusíkovou flaškou a klima mi normálně jede.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » úte dub 07, 2009 15:14

Dusik mam, kedze obcas montujem tepelne cerpadla, aj kyslik, R407C a kadeco ine :lol: Ale nemam redukciu kt. by som sa pripojil. Takze ten spoj je rozoberatelny ? Netreba k tomu nejaky spesl vercajg ?

Rado: Nemyslim si, ze by cosi take pomohlo...mam aj chladiarensky silikon, ale ten sa neda pouzit len na povrchove zatretie, je do spojov, zavitov a pod. Sam o sebe velkym tlakom neodola. Neviem, mozno tam dochadza aj k nahlym zmenam teplot, to by tiez nerobilo dobrotu, pretoze ma inu roztaznost ako hlinik. Nemam rad plyn a vodu...pri elektrike je to jednoduche, ta z drotu neunikne :D
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte dub 07, 2009 18:55

Jestli jsi někdy plnil tepelné čerpadlo, tak to zvládneš i sám.

Opravu udělěj přesně jak jsem popsal, žádný vercajk nepotřebuješ, jen 10 klíč. Ty spoje jsou do sebe jen nasunuté a ztažené žkou šroubem.

Plní se to R134a.

Redukci na plnění budeš muset vyrobit, je tam celkem standardní závit, číslo si už ale nepamatuju.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » úte dub 07, 2009 23:19

Tepelnymi cerpadlami sa v podstate zivi otec, vakuovacku mame, ale nemame ten R134...resp. vedel by som ho zohnat od jedneho znameho, ale s vyrobou tej redukcie to asi nebude take jednoduche... to asi nebude standardny vodarensky zavit :D A k chladiarenskym veciam mame len presne typy co sa pouzivaju na TC, resp. na niektore zvaracky a bomby s plynom... pani z renaultu urcite vymysleli nieco vlastne :roll:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř dub 08, 2009 01:43

Diesel píše:Tepelnymi cerpadlami sa v podstate zivi otec, vakuovacku mame, ale nemame ten R134...resp. vedel by som ho zohnat od jedneho znameho, ale s vyrobou tej redukcie to asi nebude take jednoduche... to asi nebude standardny vodarensky zavit :D A k chladiarenskym veciam mame len presne typy co sa pouzivaju na TC, resp. na niektore zvaracky a bomby s plynom... pani z renaultu urcite vymysleli nieco vlastne :roll:
Je to běžná přípojka jakékoli klimatizace, tak co tady vymýšlíš za redukce? :roll: Jestli máš standard budíky, tak musíš mít i tu redukci. Nakonec jestli není lepší za to někomu dát pár stovek a mít klidnou hlavu a záruku.

Jinak pro ty hledače druhého šlaufu, tak ten opravdu už nenajdete a na tenhle systém najíždějí skoro všechny automobilky, kvůli jednoduchosti, jen je problém, že se pak musí systém vypustit nebo odsát a pak znova plnit předepsanou množstvím. Můj kámoš technik na klimy ale dává o 100 - 150g více než doporučuje výrobce, už to má zažitý, že se prý dost často stává při předepsaném množství, že to chladí méně, nebo vůbec a také, že kompresor, který už má něco za sebou má už větší únik a větší množství kompenzuje ztrátu po nějakou dobu. Nejdůležitější také je, že při každém otevření systému se má měnit filtrdehydrátor, už z důvodu, že bývá zvlhlý a zanesen a snižuje účinnost klimy. Je to popsané i v dialogysu, že myslím po 3 letech měnit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř dub 08, 2009 09:37

Jo to je pravda, je to pixla naplněná silikagelem nebo čím.

Já jsem to neudělal a chladí. Otázka je jak bude vypadat životnost celého systému...

Opravil bych únik a nechal si to za šest stovek naplnit. Bez té opravy to ale nemá smysl....

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát dub 10, 2009 23:33

Výměna filtrdehydrátoru, navíc po 3 letech, je zbytečná, pokud klima nebyla otevřena, trvale byla v přetlaku a pokud je při plnění dobře vyvakuovaná, aby nevnesla vlhkost plnička. Fitrdehydrátor má za úkol odstranit zbytkovou vlhkost a odfiltrovat případný mechanický bordel. Prakticky se jedná o zbytkovou vlhkost při montáži, která se nedá odstranit úplně a ni vyvakuovaním. Samozřejmě je také nutno mít kvalitní chladivo. Výrobců R134a je povícero, ceny rozdílné v řádech až 100%. Tohle už ovšem neovlivníme, jedinou možností je to nechat dělat u firmy s tradicí. Proto bych si to nenechával plnit někde u benzínpumpy v akci za 499 Kč. Když mi profíci doma plnili (samodomo vyrobené) tepelné čerpadlo, používali to nejdražší chladivo na trhu (také 134a).
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
Movalis
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: stř zář 05, 2007 16:19

Příspěvek od Movalis » stř dub 15, 2009 14:23

Plácnu to sem.

Existuje nějaká hraniční hodnota, kolik má klima chladit? Mám Megana 2. rokem s manuální klimou kupovaný jako nové auto a i když mám klimu na největší mráz, tak mi přijde, že jen tak lehce chladí. Když to srovnám s manuální klimou v nové fabce, kde je na plný mráz skutečně zima, tak nabývám dojmu, že ta moje chudinka je nějaká slabá
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007

Markony
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv dub 21, 2011 12:34

Re: Ako naplnit klimu ?

Příspěvek od Markony » čtv dub 21, 2011 12:48

Mě to auto chladilo když jsem ho měl nový jako mrazák. Fakticky. Teď ho mám pátým rokem a chladí jenom lehce. Musím zajít zkusit naplnit.

Markony
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv dub 21, 2011 12:34

Re: Ako naplnit klimu ?

Příspěvek od Markony » úte srp 02, 2011 10:33

Tak si představte, že jsem ještě v tom servisu nebyl. To je běs se mnou...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ako naplnit klimu ?

Příspěvek od Rado77 » úte srp 02, 2011 10:41

V poho, nam uz chladi tiez slabo a vetrak musi byt na 3-jke....zatial neriesim :) Nechodime na dlhe cesty a jesen je tu cochvila...uz to do buduceho leta vydrzi. Samozrejme mam manual klimu :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů