1.9 Dci 6st. 88Kw - ztráta výkonu, rozsvícené žhavení,...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Diba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 21, 2009 16:03
Bydliště: Byňov 102

1.9 Dci 6st. 88Kw - ztráta výkonu, rozsvícené žhavení,...

Příspěvek od Diba » stř led 21, 2009 16:22

Ahoj všem Renaulťákům, skoro před rokem jsem si koupil Laguna II 1.9 Dci 88Kw r.2001 6st. Auto bylo od prvního majitele se serviskou. Najeto 98000km. Teď mám 113000km a jsem z něho hotový. Napřed se mi začala zvyšovat spotřeba. Nyní už jsem na hodnotě skoro 8l/100km a s každou jízdou se zvyšuje o desetinku - podle pc. K tomu se přidal černý dým z výfuku a se sazemi. Dále když jedete na jakoukolli rychlost a nezrychlujete (vůbec nehýbete s plynem) tak auto jakoby houpe dopředu a dozadu. S každým houpnutím vyfoukne černý oblak kouře. Samozřejmností je, že auto ztratilo výkon. Nejede tak jak by mělo. A jako bonus se mi teď stává, že když vyjedu tak většinou do půl km se mi rozsvítí žhavení a auto nejede téměř vůbec. Jakoby ztratilo turbo a celý motor. Stačí zastavit, chcípnout, nastartovat a mohu jet opět 1 - 2 km bez potíží. Stále se to zhoršuje. Auto jsem nechal již 4krát napíchnout na diagnostiku - pokaždé jiná značka diagnostiky - a až teď naposledy to vyhodilo asi 40 věcí. Od váhy vzduchu až po levou stranu airbagů, čidel ABS, atd... Autodata mu ale nepřečetli ani jednu chybu. S připojenou diagnostikou jsme to projeli a věci pomalu začali zhasínat. Jediné mu to neukazovalo čidlo volnoběhu. Ten nefugoval. I EGR ventil co jsme mysleli tak funguje. Jeden chytrák mi řekl, že to může být ucpaným katíkem. Tka jsme ho pracně se servisákem vyndali a vymlátili. Bohužel to nepomohlo. Teď mi tvrdí, že dle diagnostiky (píše mu to kontakty na + a na - jak u čeho) to bude dělat kostra. To se mi ovšem nezdá protože by auto nestartovalo kdyby mělo horší kostru. Prosím moc o radu čím by to mohlo být. Nikdo si s tím neví rady :( Děkuji moc ABS,EBD?ASR?ESP?8x ABG, aut klima atd...

kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasitaxi » stř led 21, 2009 17:52

Ahoj
Zkus přečíst třeba tohle viewtopic.php?t=19926
Nebo tohle viewtopic.php?t=23802&highlight=nejede+kou%F8%ED :wink:
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

pajkos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob čer 02, 2007 08:25
Bydliště: OZDANY

Příspěvek od pajkos » stř led 21, 2009 19:18

Ahoj,mal som tiež niečo podobné,tiež my zasvietila kontrolka žhavenia a auto išlo v nudzovom režime otočil som EGR ventil a vymenil snimač tlaku turba a problémy zmizli.

Diba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 21, 2009 16:03
Bydliště: Byňov 102

OPRAVENO

Příspěvek od Diba » pát dub 03, 2009 18:17

Ahoj všem, tak je to opraveno :D Měl jsem to v Renaultu v ČB, kde to opět napojili na diagnostiku a opět nic. Nakonec mi řekli abych tam auto nechal a že to bude pý na 100% v elektrice. Auto jsem si odvezl a dal to jednomu machrovi z Kamenného Újezdu a ten mi za necelou půl hodinu zavolal, že na vině je špatný intercoler!!! Zbytečně jsem měnil ten podtlakový ventil na turbo. Po výměně intercoleru auto letí jako zběsilé, po kouři ani stopy a žhavení nesvítí :-)

PS: když prý diagnostika ukazuje chyby: ventil ovládání turba, EGR, čidlo tlaku turba atd... tak to většinou dělá intercoler :-)

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » sob dub 04, 2009 10:30

Zajedte si primo do Renaultu tam na clipu toho zjisti nejvic,nez naky normalni diagnostiky..... Me to delalo taky, napsalo to egr vymenil jsem ho,vymenil jsem i elektromagnetickej ventil..ale stale se mi rozsvicela kontrolka zhavneni pri 130 a 160 a na diagnostice to zadnou chybu nehlasilo v zavadach ulozenejch...porposil jsem hodnyho mechanika jestli se da prehrat software ridici jednotky.tak mi rekl,ze jde,ale ze se to nedela a ze to muzeme zkusit.a auto funguje nic se nerozsvici nic...prehrala se jednotka vstrikovani..ale reknu Vam ze ve 4 renaultech ze me udelali debila,ze se to nedela a ze nic takoveho neexistuje.protoze pro ne to neni moc prace na cem by videlali.vsude mi rekly,intercoller,hadice naka nebo turbo.........ten mechanik taky rikal,nejdrive,ze to muze delat blbe sestolovany naky west game ventli nebo jak je to..........ale me auto lita a jsem spokojenej......a byla to softwareva prace..takze bych mohl menit co bych chtel a stejne by to blblo............ale rikam chce to dat nekomu asi penize do kapsy at to udela..jinak kazdej povi,ze se to nedela jako me.........
Laguna 2, 1.9DCI 88Kw, PRIVILEGIE.......Nadhera

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » čtv črc 16, 2009 15:33

Zdravím lidi. Tak jsem tu dlouho nebyl s problémem a teď hned se dvěma najednou. Tady proberu jen jeden. Jel jsem na diagnostiku s Lagunkou,protože se mi dost často objevuje hláška chyba vstřikování a tím pádem poklesne výkon. Na diagnostice mi zjistili tři závady:1. DF056 Obvod snímače množství nasávaného vzduchu (2.DEF) 2. DF186 Obvod žhavících svíček (1.DEF) 3. DF199 Snímač tlaku přeplňování (C.0.0.). A řekli,že je nafouklý intercoller,že je do oblouku (skutečně byl,viděl jsem to) a že je nutná jeho výměna. Jo a taky že mám dost začouzený nárazník,to že je prý další ukazatel na intercoller. U nich by stál intercoller (číslo 82 00 008 761) 13332 korun. To mě moc nepotěšili! Takže bych potřeboval poradit-jestli se skutečně jedná o problém v intercolleru,kde bych ho sehnal levněji (i na netu),jak moc je složitá jeho výměna. Případně měl-li už někdo podobnou zkušenost,musel ho měnit a na kolik ho to přišlo. Můžete případně poradit nějaký kvalitní servis (ne origo Renault) východně od Prahy ve středních Čechách,kde by to zvládli? Díky předem za pomoc.
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11531
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát črc 17, 2009 01:40

Měnil jsem také intercooler, který jsem měl nafouklý a prasklý. Patří tam tento a za tuto cenu: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100393
Vyměníš si ho sám, nic na tom není. Odmontuješ pouze přední mřížku a nárazník. Povolíš spony na vzduchových hadicích a vyšoupneš závlačky na čepech (držácích) kondenzátoru klimatizace a ten vyšoupneš z těch čepů a pak vyšoupneš z těch čepů i intercooler a vysuneš ho směrem dolů. Pak nasuneš nový a postup je obrácený. Pokud se necítíš a nevadilo by ti jet do východních čech, tak se spoj s mým mechanikem Mírou +420603830181, buďto si ho koupíš sám a necháš ho vyměnit, nebo se domluv s ním.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » pát črc 17, 2009 06:48

Díky za radu. Našel jsem ještě tenhle. Bude mi tam rozměrově
pasovat? http://www.auto-pilot.cz/intercooler-1. ... 43978.html.
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

maki76
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 14, 2009 13:17

diba

Příspěvek od maki76 » pon zář 14, 2009 13:23

mam ten problem taky a na diagnostice mi zjistili za mam prasklej intercoler. necham to udelat a dam vedet jestli to bylo ono.

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » stř zář 16, 2009 21:37

Petr Sázavský píše:Díky za radu. Našel jsem ještě tenhle. Bude mi tam rozměrově
pasovat? http://www.auto-pilot.cz/intercooler-1. ... 43978.html.
Tak jsem ten IC koupil a vyměnil. A pasuje tam perfektně. Hlášku "chyba vstřikování" mi to bohužel zcela neodstranilo. Objevuje se ještě pořád,ale výrazně méně častěji. Takže ta výměna pomohla,ale né zcela. Např. normálně jedu,bez jakéhokoliv problému a zničeho nic se ta hláška objeví. :evil: Už fakt nevím,co by to mohlo být. Alespoň že už to není tak často.
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 528
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » stř zář 16, 2009 22:15

Petr Sázavský píše:
Petr Sázavský píše:Díky za radu. Našel jsem ještě tenhle. Bude mi tam rozměrově
pasovat? http://www.auto-pilot.cz/intercooler-1. ... 43978.html.
Tak jsem ten IC koupil a vyměnil. A pasuje tam perfektně. Hlášku "chyba vstřikování" mi to bohužel zcela neodstranilo. Objevuje se ještě pořád,ale výrazně méně častěji. Takže ta výměna pomohla,ale né zcela. Např. normálně jedu,bez jakéhokoliv problému a zničeho nic se ta hláška objeví. :evil: Už fakt nevím,co by to mohlo být. Alespoň že už to není tak často.
Pročisti EGR :)
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Re: 1.9 Dci 6st. 88Kw - ztráta výkonu, rozsvícené žhavení,..

Příspěvek od duron » stř zář 16, 2009 23:39

Diba píše:I EGR ventil co jsme mysleli tak funguje.
Jak psal Giggo, vyzkoušej jej vyčistit. Pokud nemáš čas, tak jen odpoj kabel do něj vedoucí. A pokud se ti to při následné jízdě nebude rozsvěcet, tak to je jím.
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » čtv zář 17, 2009 13:03

OK. Zkusím ventil pročistit. Díky za radu
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pát zář 18, 2009 13:26

Petr Sázavský píše:OK. Zkusím ventil pročistit. Díky za radu
Případně jej jen odpoj kablík... zabere to méně času a zjistíš, jestli to je opravdu ÉGéeRkem.
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Renda
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř úno 25, 2004 13:54
Bydliště: PM

Příspěvek od Renda » pon zář 21, 2009 18:23

Zdravím pánové - měl jsem podobný problém před léty - měnil jsem vahu vzduchu, egr / mám stále doma / a pak i turbo - a nic - až jsem na to přišel - řídící jednotka ovládání turba / ten černý váleček u pravého kola s hadičkama - chyba byla uvnitř - těsnící plech za dobu používání měl ostrou hranu po obvodě a zasekával se - stačilo zabrousit a smontovat - od té doby nevím jak kontrolka vstřikování vypadá - tak to zkuste

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1623
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon zář 21, 2009 18:33

Vcera bol u mna Giggo, tiez mu to vyhadzovalo chybu vstrekovania a nemalo to vykon, vravel ze mu vacsinou staci vypnut motor a znovu nastartovat a zmizne to, ale teraz ked sme vybrali a vycistili EGR a chyba na EGR zmizla tak sa tato chyba vstrekovania zjavila znovu, turbo podla diagnostiky vobec nic netlacilo a na diagnostike bola zavada cidla preplnovacieho tlaku. Tak sme cidlo odpojili a znovu pripojili a zavada zmizla. Dost mozne ze bol iba zly kontakt, Giggo nech da vediet ci sa mu to uz nezjavuje :-) Takze predtym ako budete menit to cidlo ktore stoji 4 tisic tak je dobre odskusat ci len nema zly kontakt :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 528
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » ned zář 27, 2009 18:16

Dehumanizer píše:Vcera bol u mna Giggo, tiez mu to vyhadzovalo chybu vstrekovania a nemalo to vykon, vravel ze mu vacsinou staci vypnut motor a znovu nastartovat a zmizne to, ale teraz ked sme vybrali a vycistili EGR a chyba na EGR zmizla tak sa tato chyba vstrekovania zjavila znovu, turbo podla diagnostiky vobec nic netlacilo a na diagnostike bola zavada cidla preplnovacieho tlaku. Tak sme cidlo odpojili a znovu pripojili a zavada zmizla. Dost mozne ze bol iba zly kontakt, Giggo nech da vediet ci sa mu to uz nezjavuje :-) Takze predtym ako budete menit to cidlo ktore stoji 4 tisic tak je dobre odskusat ci len nema zly kontakt :-)
Takže před týdnem sme s Dehumanizerem vyčistili moje EGR a zároveň "poklepali" čidlo přeplnovacího tlaku. Závada se skutečně neobjevuje, auto jede mnohem líp než dřív. Já konečně nemusím přemýšlet na kterým semaforu znova nastartuju, aby zmizela chyba.
Takže paráda na čidla klepat, odpojovat očištovat a až v posledním tažení fakt měnit :)
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1623
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned zář 27, 2009 19:27

hehe, tak to je fajn, mohli by to pridat do servisneho manualu ako diagnosticku metodu :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Kalipos
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte bře 09, 2010 21:15

prosim radu

Příspěvek od Kalipos » pát kvě 21, 2010 08:48

auto nejede,nejde do vyssich otacek,po chvili se rozne kontrolka zhaveni,nejede uz skoro vubec a spadne do nouzovyho rezimu.podotýkam že nekouří.dano do servisu,sice ne autorizovany ale specializujici se na renaulty.na diagnostice ukazano nedostatek vzduchu.vzduch.filtr vymenen,vaha vzduchu vymenena,saci klapka vymenena,saci potrubi vycisteno,egr ventil vycisten i zkouseno s novym,regulacni ventil turba v poradku.smazany soft a nahran do ridici jednotky novy.tolik info co bylo delano od mechanika.zavada pretrvava.mate nekdo nejaky napad cim to asi bude? dekuji za info.auto uz je tam tyden a docela me to uz stve.

duso99
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:02

Příspěvek od duso99 » sob zář 25, 2010 16:08

:roll:

M@tesak
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte lis 03, 2009 20:06

Příspěvek od M@tesak » čtv zář 30, 2010 20:00

jj mrzisku mam ale s naraznikem si nevim rady nejaky help? musi dolu nejdriv svetla? :(

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 750
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » pát lis 19, 2010 09:23

nechci zakládat nové téma a nic vhodnějšího jsem nenašel, takže měnil jste někdo ty měkké hadice od turba k intercooleru? musí být originál(raketa 2400kč) nebo se tam dá dát nějaká jiná hadice určená pro tlakové vedení?
servisák mi říkal, že radši origo, protože olej naleptává a nevydrží to ten tlak turba.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » pát lis 19, 2010 21:25

Mě taky dost dlouho trápila rozsvícená "žlutá kontrolka s vlnovkou". Svítila mi skoro pořád. Když jsem vyměnil nový intercooler,tak to trochu pomohlo. Nesvítila už tak často,přesto se ta chyba objevovala dost často. Až nedávno mi v origo servisu dělali servisní kotrolu a ejhle.....zjistili,že mám úplně zničenou ZHÁŠECÍ KLAPKU!!!! Že prý ještě nikdy neviděli tenhle díl zničený!! Hned se mě technik ptal,jestli mi to neháže chybovou hlášku (tu vlnovku)? Já že jo a on,že to je jasný,že to s tím jasně souvisí a že určitě budu mít i totálně zasviněný vzduchový filtr (měl jsem,uplně děsivě). Klapka se dala nová a......Lagunka jede jako nová!!!! Prostě nádhera!!!! Takže rada všem,co se jim zobrazuje "žlutý obdélníček s vlnovkou"-zkontrolujte zhášecí klapku!!! U mě to pomohlo.
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 750
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » sob lis 20, 2010 18:31

a co ty hadice měnil někdo za něco jiného?
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km

Kalipos
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte bře 09, 2010 21:15

Re: prosim radu

Příspěvek od Kalipos » ned lis 21, 2010 19:54

Kalipos píše:auto nejede,nejde do vyssich otacek,po chvili se rozne kontrolka zhaveni,nejede uz skoro vubec a spadne do nouzovyho rezimu.podotýkam že nekouří.dano do servisu,sice ne autorizovany ale specializujici se na renaulty.na diagnostice ukazano nedostatek vzduchu.vzduch.filtr vymenen,vaha vzduchu vymenena,saci klapka vymenena,saci potrubi vycisteno,egr ventil vycisten i zkouseno s novym,regulacni ventil turba v poradku.smazany soft a nahran do ridici jednotky novy.tolik info co bylo delano od mechanika.zavada pretrvava.mate nekdo nejaky napad cim to asi bude? dekuji za info.auto uz je tam tyden a docela me to uz stve.
Takze nemuzu rict ze je to opraveno,protoze to by znamenalo ze to nekdo opravil a to neopravil.proste se to nejak opravilo samo.par dni pred timto zazrakem jsem volal do servisu(p.Divis,Brno)ktery si predtim nevedel rady a rekl mi ze uz tam mel se stejnou zavadou dva zakazniky a prisel na to ze je to bordel v sacim potrubi.rekl jsem mu ze uz me to nedela a bylo me sdeleno ze se ten bordel-karbon uvolnil ze muzu byt rad,ale ze to chce stejne asi procistit poradne.tak nevim,kazdopadne kontrolka nesviti,auto jede tak jak ma,vsechno v pohode.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti