Netesnosť kopresora klímy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Bzuco
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 17, 2007 16:41

Netesnosť kopresora klímy

Příspěvek od Bzuco » ned kvě 25, 2008 17:43

Prestala mi chladiť klíma. Dal som si ju skontrolovať (do neznačkového servisu) a zistili, že je skoro prázdna. Sondou zistili dosť silný únik chladiva niekde okolo kompresora. Aké sú možné príčiny netesnosti a je možná oprava alebo len výmena kompresora? Ďakujem za reakcie.
Megane II Hatchback, 1,9dCi, 88kW, 11/2003

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon kvě 26, 2008 01:13

Netěsnost kompresoru je na ucpávce a je opravitelná.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon kvě 26, 2008 15:37

:arrow: Noooo, v prvé řadě to natlač nejlépe dusíkem aspoň na 10 Atm. Pokud nemáš dusík, dá se to fouknout i vzduchem - tím malým kompresorkem , ale ideální to není. nicméně předpoklad je, že systém budeš stejně rozebírat, tak bych se s tím moc netento. :wink:

:arrow: Pak si pořiď rozprašovač na kvítka, naláduj ho vodou s jarem a všecko s tím postříkej, klavně spoje klimy k chladiči, kompresoru, celý kompresor a filtrdehydrátor.

:arrow: A hledej bublinky :D To nejsou bublinky radosti, ale vzteku :twisted:

:idea: Až najdeš únik, je třeba jej opravit. V případě, že je únik ve spoji, mění se kroužky a leští vývrty. Pokud nenajdeš nic, zvedni tlak na 16 Atm.
Pokud ani pak nenajdeš nic, je to hřídelová ucpávka kompresoru. :cry:

:arrow: ta se dá snad za pár drobných sehnat zde:

www.autoelektrika.cz

:arrow: no, ono to asi tak pár drobných nebude, ale určitě podstatně míň, než celý kompresor :roll:

:arrow: Pokud je to opravdu na kompresoru (což pochybuju), může se ještě jednat o regulační ventil, který je do tělesa kompresoru zasunut zespoda. O tomto zařízení se normálně běžně neví. Vykazuje to ale při poruše únik, takže bych to postříkal a musí bublat. Je to takový čudl pod segerkou, který se musí po vyhození pojistky zapáčit a vysunout smětem dolů. Vyleze i s filtry a tím regulačním vlnovcem. Vývrt kompresoru sem tam zaoxiduje a O kroužek pak tlak neudrží. Stačí brusným papírem č. 1000 namotaným na ořech desítku z 1/4 palcové gola sady projet tento otvor a dát ventil zpět. Vývrt namazat lehce olejem na kompresory a po zamontování to zvenku zababrat vazelínou. Pozor na zanesení nečistot dovnitř !!!! Dá se to udělat na autě, nemusíš kompresor vyhazovat.

:arrow: Pokud je to ucpávka, musí kompresor ven.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » stř čer 18, 2008 15:10

tento problem na buduci rok budem musiet riesit aj ja. Ked dlhsie nepouzivam klimu, dlho trva, kym zacne chladit . Potom uz zacina chladit relativne rychlo.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

kompresor

Příspěvek od Josef HORÁK » úte čer 30, 2009 20:11

Jsem tu nový, tak především všechny zdravím a děkuji za rady, jichž jsem již stačil využít.

Ale abych neodbíhal od tématu:

WC, nemůže kompresor téci také na bocích? Je totiž celej zeleně oslizlej a ještě se mi ho nepodařilo zcela očistit (lihem?), takže se mi zatím nepodařilo zjistit odkut přesně to teče. Také je mi divný, že klima stále chladí - sice žádnej severák, ale zatim stačí.

V servise (prej specialisti na klimy!) mi poradili vyměnit kompík za 15 kKč... Dnes jsem náhodou natrefil na tu autoeletriku.cz, vypadají kompetentně. Teď půjde o to, abych vzal to správné těsnění.

A vůbec - dá se přetěsnění kompíku zvládnout bez speciálního vercajku jako jsou stahováky, lisy a podobně?

PEPA, modrá laguna II grandtour, 2.0 T dynamique

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » stř črc 01, 2009 17:31

Dobrý den
Kompresor můžete poslat na přetěsnění
Cena přetěsnění , pokud není jiná závada je 2 100,-
Oprava je do 3 pracovních dnů
603499732 ŠTEFL Milan

Ivanová Ilona
Schiessl s.r.o.
Frýdecká 717
719 00 Ostrava-Kunčice
Tel.: +420 558 115 028
Fax.: +420 558 115 029
Mob.tel.: +420 602 166 849
E-mail: info@auto-klima.cz

----- toto jsou dva kontakty na klimatizaci : ten první opraví co si pošleš ,ten druhý pošle těsnění jaké potřebuješ...
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » čtv črc 02, 2009 13:10

Díky za kontakty!

Po několika telefonátech a zralé úvaze jsem se rohodl jít do toho na vlastní pěst 8) . Zítra si jdu pro sadu těsnění a novej filtr, pozítří ke kámošovi pro špalky, ještě si někde koupim svítilnu a to by snad mohlo stačit. Ani ten stahovák prej nepotřebuju, když nebudu měnit ucpávky.

Pokusim se celou operaci trochu nafotit a dám to sem - ať už to dopadne jakkoliv, bude to poučení :lol:

Tak mi držte palce! :vul8:
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » čtv črc 02, 2009 20:03

no já sám rozdělával kompresor zn.DENSO, z fiatu Marea,a tam teda odešlo jen těsnění na hřídeli u řemenice,podobné guferu, ono tam velice nic jiného není, ale co má renault za kompresor nevím,bude podobný,tak jen to nerozdělávej víc než je nutné....
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » čtv črc 09, 2009 06:46

Porucha těsnění hřídelky kompresoru se spolehlivě pozná následovně: Systém se napojí na vývěvu. Při podtlaku, blízkém vakuu se manometr vývěvy začne lehce houpat, jak kolem těsnění přisává vzduch. Kroužek se v malých intervalech odchlipuje, což jiná netěsnost neumí. Přetlakem tuto netěsnost, pokud je malá nenejdeme.

PS. Brzy napíši do sekce "Společné pro všechny modely" jak levně a spolehlivě vyřešit prasklou či překorodovanou trubku.

Edit: Už je to tam
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » pát črc 17, 2009 10:36

Soudruzi, právě jsem se vrátil z garáže. Klimatizace opět klimatizuje. Musím vás však zklamat, k rozebírání celého kompresoru nakonec nedošlo, protože specialisté na odhalování netěsností se jaksi sekli - neteklo tělo kompresoru, nýbrž solenoidový ventil. Jakmile budu mít chvilku času, nalepím sem aspoň fotky demontáže kompresoru z auta a opravy netěsnosti solenoidu, možná se to někomu bude hodit.

Celkem vzato, považuji operaci za úspěšnou, protože z prvotních 33 000 Kč (+ práce) za kompresor u <> jsem se přes 15 000 v nezačkovém servisu asi 6 000 u repasářů dostal na 25 Kč (slovy --dvacetpětkorun-- ) za o-kroužek. Jasně, stálo to den času, ale ten pocit :-) :jezik:
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon črc 20, 2009 14:33

Toto je přímo vzorový nástin opravy.

Z příspěvku je taky cítit, jak by probíhala oprava jinde než doma a kolik by stála.

Jsem rád, že si vše dělám sám a za ušetřené prachy pojedu třeba na dovču :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon črc 20, 2009 14:54

Jou! Parada, tak to ma byt! Jozko, prosim ta, nedali by sa tie fotky potom niekam.....trebars aj sem, je to jednoduche....Staci sa prihlasit sem: https://www.google.com/accounts/Service ... ssive=true jednoduchym menom: rrakovicky@soitron.com s heslom: renaultmegane2 ,a potom uz len kliknut na tlacitko "Odovzdat" a zvolit vhodny album...? :D Ja viem, ze otravujem...ale ked ja som taky zberatel... neviem si pomoct :shock: Vies, niekto zbiera napr. znamky....a tiez ho mam rad :D

Caute
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon črc 20, 2009 15:40

Josef HORÁK píše:Soudruzi, právě jsem se vrátil z garáže. Klimatizace opět klimatizuje. Musím vás však zklamat, k rozebírání celého kompresoru nakonec nedošlo, protože specialisté na odhalování netěsností se jaksi sekli - neteklo tělo kompresoru, nýbrž solenoidový ventil. Jakmile budu mít chvilku času, nalepím sem aspoň fotky demontáže kompresoru z auta a opravy netěsnosti solenoidu, možná se to někomu bude hodit.

Celkem vzato, považuji operaci za úspěšnou, protože z prvotních 33 000 Kč (+ práce) za kompresor u <> jsem se přes 15 000 v nezačkovém servisu asi 6 000 u repasářů dostal na 25 Kč (slovy --dvacetpětkorun-- ) za o-kroužek. Jasně, stálo to den času, ale ten pocit :-) :jezik:
No ale zas si tím pádem u Renaulta nevydělali a budou muset zdražit jiné opravy... :D :D :D
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. :)))

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon črc 20, 2009 15:45

Chlapi, tak si podme otvorit vlastny neautorizovany Renault servis! :D Dame dokopy naradie, manualy atd... kludne aj v Cechach. Mne staci za napad len 25% podielu na zisku :roll: A kludne dojdem zakaznikovi pri konci opravy utret palubovku zdarma :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » úte črc 21, 2009 12:09

Takže konečně detaily opravy.

1. nechat vypustit klimu, zaznamenat si, kolik toho bylo (v mém případě ještě zbývalo 300 g chaldiva.

2. povolit a sundat "klínový" řemen (podle mne není třeba demontovat pravý podběh, jen jsem si tudy svítil). Stačí sundat z napínáku a pak opatrně z řemenice kompresoru, jinak nechat.

Nejprve se expertům zdálo, že teče tělo kompresoru (přání otcem myšlenky), ale při bližším zkoumání bylo zřejmé, že pravděpodobnější je netěsnost solenoidu:

http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0560625906

3. povolit trubky do a z kompresoru (bacha, pšoukne to), zalepit je, povolit upevňovací šrouby kompresoru a máme ho venku.

4. Vytáhnout ségrovku a následně i ventil

http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 7168938674

5. Po vyčištění je vidět unavený o-kroužek a kvalita práce soudruhů z Delphi...

http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 9943437346

:shock: je zřejmé, že tenhle kousek měl jít do šmelcu hned po odlití a nejpozději po vyvrtání, takový bordel ve slitině a takto hrubě obrobené těsnící plochy, to snad ani neni pravda. Své vykonala i koroze (vidno v prostoru mezi o-kr a ségrovkou).

6. Nuže, pokusme se napravit nejhorší, a sice za použití epoxidu s hliníkovým plnidlem

http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 9245460530

Jsem zvědav, jak si bude epoxind rozumět s chladivem a volejem, ale krátkodobé testy dopadly dobře. Pod benzínem, lihem, toluenem i volejem ruskyřice nehnula ani brvou. V nejhoršim to snad zmákne ten novej o-kruh, vypadá solidně.

7. po zaschnutí zabrousit velejemným šmirglem (už nevím, co tam přesně mám, něco jako 2800 ?). Vzhledem k původnímu se každopádně jedná o zlepšení ... (možno i opatrně zaškrabat, aby tím člověk nestrávil mládí). K tomu už foto nemám, ale věřte mi, že to docela pomohlo.

8. Novej o-kruh a :arrow: všechno zpátky!

9. Ještě jsem pro jistotu vyměnil dehydrátor (asi 800 Kč), byl tam přeci jen už 6 let stále původní a měl jsem to dva dny na vzduchu...

10. Do servisu vakuovat a naplnit.

11. Používat pár dní a neobjeví-li se únik, otevřít flašku a nechat se od blízkých poplácat po rameni :P

p.s. Když mi vypoštěli klimu, ptal se mne ten týpek, co s tim chci dělat. Řekl jsem mu, že přetěsnit kompík a odměnou mi bylo výmluvné ticho a ještě výmluvnější výraz "to tě chci vidět, kravaťáku, to nedáš". Když jsem se pak ještě svěřil, že to budu dělat poprvé v životě, málem omdlel pohrdáním. Přál bych vám vidět ten xicht, když jsem si pak přijel pro naplnění a ono to chladilo na 9 °C :lol: . Tak nashledanou, pane Kyselina!
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte črc 21, 2009 12:52

Jozef - velka chvala za presny navod, fotodokumentaciu, ako aj "knizny" zaver celeho diela! :wink: :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » úte črc 21, 2009 13:48

Rádo se stalo.

Jinak ještě jedna úvaha, částečně jako reakce na Kunu.
Že se dnes neopravuje, ale vyměňuje, to tak nějak vychází z logiky věci: servisy tím zabijí hned několik much jednou ranou:
1. nemusí platit kvalifikovaný personál, stačí tlupa cvičených opic za minimální mzdu
2. přeprodáním spousty drahých dílu dosahují vyššího obratu při minimálních nákladech
3. nemají problémy se zárukou (nefunguje? vrátíme výrobci.)

Čili to se dá pochopit. Co však rozum nebere, to je chování značkovejch. Myslím, že jejich cenová politika se nedá vysvětlit jinak, než že o pozáruční servis zkrátka nemaj zájem. Raději maj svý jistý - auta v záruce a fleetovky, kde maj majitele pěkně v hrsti. Na skutečnej konkurenční trh se radeji nepouštěj. Ale divil bych se, kdyby jim <> za záruční opravy platil to co účtujou smrtelníkům.
Zajímavý na tom je, že ceny těch několika dílů, které jsem hledal, vycházejí ve Francii u <> zhruba stejně jako v after marketu! Jeden Frantík mi řekl, že je to taková tichá dohoda mezi <> a zákazníky " heleďte, my víme, že ty naše auta moc spolehlivý nejsou, tak aspoň máte díly za rozumný ceny..." Dokonce se tam stává, že výrobce spolufinancuje i pozáruční opravy věcí, u kterejch uzná, že se moc nepovedly!
Tak to jen tak na okraj, omlouvám se za mírnou mimomísu.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte črc 21, 2009 14:03

Ja to chapem....aj ked ako viete som velky bojovnik proti autoriz servisom... Mne by ani tak nevadili tie ceny....chapem cenovu politiku, zisk atd...Keby som bol ja majitel, tak by som dal este raz take ceny! :lol: Ale co nemam rad, ked uz maju take ceny, nech:
- neklamu neznalych zakaznikov hovadinami
- su technicky zdatni, aby sa pri konverzacii nestalo ze ich "precuram"
- spravaju sa k zakanikovi na urovni ... toto je volitelne, ako kde
Ja ich chapem v tom, ze zakaznikovi nebudu pucovat trebars vsetky senzory len preventivne, nebudu pucovat klapku, aj ked ju museli povedzme demontovat. Maju svoje procesy podla techn. not atd...takze postupuju vzdy procesne (ak samozrejme ihned nevedia problem identifikovat). Vyhodu maju v tom, ze funguju presne ako pises "autorizovanym sposobom", takze cokolvek vymenia kus za kus v ramci zaruky auta, t.j. oni ziju prave z novych aut v ramci zaruky. A maju diagnostiku.
Preto neautorizovany servis (dobri chlapci) potrebuju zakanika "dostat" na pridanu hodnotu, aby sa tam zakaznik vratil...lebo normohodina stoji vsade cca rovnako (400 - 600 korun/h), diely kupuju aj tak vsetci v autokelly za tie iste ceny. Takze neautoriz servis zije z pridanej hodnoty, ktoru si tvori vecickami ako:
- poradia, o probleme sa porozpravaju, vysvetlia
- zistia OK ceny pre zakaznika ci suhlasi
- obcas spravia aj vec "mimo hlavny problem", ale v ramci ceny (o com sa samozrejme radi pochvalia ked si zakaznik pride po auto..) - a prave to je ta pridana hodnota
- spravia robotu dobre, aby bol spokojny
Tieto veci sa od autoriz servisu cakat zrejme nedaju. To co im chyba som popisal vyssie.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte črc 21, 2009 19:08

Ve 2 nejmenovaných aut.servisech v mém okolí je šéfem instalatér a v druhém vyučený kuchař.
To hovoří za vše. :D i když připouštím,že někteří zákazníci mohou odjíždět spokojení. Zvláště ti,co si nechají vyměnit olej,dofoukat pneu,vyměnit raménka na stěračích...atd. :D
Otázkou ale zůstává,jak potom takovýto "šéf" autoservisu může po zaměstnancích vyžadovat a kontrolovat odbornost a kvalitu provedené práce.

Přide mi to jako bych já dělal šéfa nemocnice. :D
Popravdě-možná i tací jsou. :D :D :D

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů