Zadní kotouče a ložiska
Moderátor: Moderators General
Zadní kotouče a ložiska
Zdravím,
Ví někdo jaky typ ložiska patří do zadních kotoučů. Podle mě tam nejsou nějaké extra rozměry. Tak nevím proč za to chtějí ty obrovské peníze. Když se dá kotouč a samotné ložisko sehnat za mnohem menší peníze. Dělal někdo takovou výměnu? Kotouč bez ložiska + samostatně koupené ložisko a přelepení ABS kroužku?
Ví někdo jaky typ ložiska patří do zadních kotoučů. Podle mě tam nejsou nějaké extra rozměry. Tak nevím proč za to chtějí ty obrovské peníze. Když se dá kotouč a samotné ložisko sehnat za mnohem menší peníze. Dělal někdo takovou výměnu? Kotouč bez ložiska + samostatně koupené ložisko a přelepení ABS kroužku?
LagunaII 01, 1.9dCi 88kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Zadní kotouče a ložiska
Výrobce ložiska jediný - SNRgimb píše:Zdravím,
Ví někdo jaky typ ložiska patří do zadních kotoučů. Podle mě tam nejsou nějaké extra rozměry. Tak nevím proč za to chtějí ty obrovské peníze. Když se dá kotouč a samotné ložisko sehnat za mnohem menší peníze. Dělal někdo takovou výměnu? Kotouč bez ložiska + samostatně koupené ložisko a přelepení ABS kroužku?
Asi to nikdo nezkoušel, protože asi nikdo neměl přístup k přípravkům a k lisu, včetně rizika, že něco zmršíš.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- RobertLongauer
- Advanced member
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned zář 03, 2006 14:58
- Bydliště: Kadaň
K lisu a ke všem těmto blbostem mám přístup,ale než abych nahříval kotouč a opatrně sundaval abs kroužek a zmršil ložisko a poté mi hučelo tak jsem raději dal 4tisíce za vše dohromady
Kdysi Renault fuego rv.81 pak Š 120rv.88 a potom Renault 19rv.95 a nyní současnost Renault Laguna II rv.2001 1,8 16V 89kw expression 121 kobyl 17"alu,Kia sorento r.v.2003 a nyní Renault scenic II r.v.2004
- RobertLongauer
- Advanced member
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned zář 03, 2006 14:58
- Bydliště: Kadaň
Bez lisu ložiska nikdy nevyndáš.I když jsem měl ruční lis a vyseli na tom 3 stokilový chlapi tak jsme nevylisovali ložisko ( na vůz renault 19 ),není nad hydruliku,to jde samo,ale průbojníkem a kladivem to nevyndáš.
Kdysi Renault fuego rv.81 pak Š 120rv.88 a potom Renault 19rv.95 a nyní současnost Renault Laguna II rv.2001 1,8 16V 89kw expression 121 kobyl 17"alu,Kia sorento r.v.2003 a nyní Renault scenic II r.v.2004
Treba kupit kotuce s loziskami a s 3 stokilovymi chlapmi skocit v usetrenom case na pivo .RobertLongauer píše:Bez lisu ložiska nikdy nevyndáš.I když jsem měl ruční lis a vyseli na tom 3 stokilový chlapi tak jsme nevylisovali ložisko ( na vůz renault 19 ),není nad hydruliku,to jde samo,ale průbojníkem a kladivem to nevyndáš.
- RobertLongauer
- Advanced member
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned zář 03, 2006 14:58
- Bydliště: Kadaň
- bosyboss
- Junior member
- Příspěvky: 133
- Registrován: pát pro 07, 2007 12:56
- Bydliště: SK-LE,CZ-MĚ,AUT-W
Ja som práve kúpil zadné kotúče komplet SNR za 62OOKč 2 ks. Niekto tam písal, že dal za komplet 4kačky to ma len zaujíma kde a akú značku, pretože neverím, že sú to SNR. Mne núkali a autokelly ešte nejake Bi..... niečo, nezapamätal som si, tie boli tiež nejak za 4 kačky, ale brzdy treba kvalitné! Tam ušetríš a neskôr sa to neubrzdí.
Renault Laguna II 1.9 dCi Grandtour 79 kW 2004 r.v.
Az tak ze to nezabrzdi by to snad dopadnut nemalo aj ked som uz podobny problem mal. Cca pred 10 rokmi mi par dni po vymene prednych dosticiek prestali brzdit brzdy pri zjazde dolu z kopca (Branisko) - pedal bol tvrdy ako kamen, kotuce este ani neboli zohriate. Predtym aj potom brzdili dobre preto som to ani nesiel reklamovat do servisu ale kupil dosticky a sam som si ich vymenil, myslim ze som pre istotu vymenil aj v servise menenu brzdovu kvapalinu.bosyboss píše:Ja som práve kúpil zadné kotúče komplet SNR za 62OOKč 2 ks. Niekto tam písal, že dal za komplet 4kačky to ma len zaujíma kde a akú značku, pretože neverím, že sú to SNR. Mne núkali a autokelly ešte nejake Bi..... niečo, nezapamätal som si, tie boli tiež nejak za 4 kačky, ale brzdy treba kvalitné! Tam ušetríš a neskôr sa to neubrzdí.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Za to může nejspíš tvůj styl jízdy a ESP.Laco19 píše:Ako casto menite na Lagune II zadne dosticky v porovnani s vymenou vpredu?
Na vsetky 4 brzdy som namontoval lacnejsie dosticky (vsetky kotuce su uz kratko pred koncom zivota) a zadne sa opotrebuvavaju podla mna nezvyklo rychlo - samozrejme vnutorne podstatne (2x?) rychlejsie.
Dalo sa to cakat, za volantom si to "uzivam" ale ESP nemusi zasahovat casto - mozno uz zasah ESP ani nevnimam. Takuto cenu za ESP zaplatim rad .DDT píše:Za to může nejspíš tvůj styl jízdy a ESP.Laco19 píše:Ako casto menite na Lagune II zadne dosticky v porovnani s vymenou vpredu?
Na vsetky 4 brzdy som namontoval lacnejsie dosticky (vsetky kotuce su uz kratko pred koncom zivota) a zadne sa opotrebuvavaju podla mna nezvyklo rychlo - samozrejme vnutorne podstatne (2x?) rychlejsie.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Laco, asi máš zaseklý třmeny. Až budeš měnit, tak vyšroubuj čepy z vodítek, všechno vyčisti a namaž nejlépe teflonovou vaselínou. Opěrné plochy destiček a vodítka destiček namaž měděnou vaselínou. Dobré je také stříknou teflonovou vaselínu pod prachovky pístků. Zadní pístky se musí stlačovat a zároveň šroubovat, existuje na to sada, ale jde to i s truhlářskou svěrkou a sikovkama, ale pozor na prachovku.Laco19 píše:Ako casto menite na Lagune II zadne dosticky v porovnani s vymenou vpredu?
Na vsetky 4 brzdy som namontoval lacnejsie dosticky (vsetky kotuce su uz kratko pred koncom zivota) a zadne sa opotrebuvavaju podla mna nezvyklo rychlo - samozrejme vnutorne podstatne (2x?) rychlejsie.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Menil som ich pred rokom a pol, pri tom som aj vsetko cistil a premazal. Pri vymene bol zvysok oblozenia 3-4mm vonku a 0mm na vnutornych dostickach. Mozno som to s dvojnasobnym opotrebovanim vnutornych dosticiek prehnal (nemeral som to) ale rozdiel je viditelny.Šamša píše:Laco, asi máš zaseklý třmeny. Až budeš měnit, tak vyšroubuj čepy z vodítek, všechno vyčisti a namaž nejlépe teflonovou vaselínou. Opěrné plochy destiček a vodítka destiček namaž měděnou vaselínou. Dobré je také stříknou teflonovou vaselínu pod prachovky pístků. Zadní pístky se musí stlačovat a zároveň šroubovat, existuje na to sada, ale jde to i s truhlářskou svěrkou a sikovkama, ale pozor na prachovku.Laco19 píše:Ako casto menite na Lagune II zadne dosticky v porovnani s vymenou vpredu?
Na vsetky 4 brzdy som namontoval lacnejsie dosticky (vsetky kotuce su uz kratko pred koncom zivota) a zadne sa opotrebuvavaju podla mna nezvyklo rychlo - samozrejme vnutorne podstatne (2x?) rychlejsie.
Tebe sa opotrebuvavaju rovnako?
Re: Zadní kotouče a ložiska
Ja mam loziska SKF a v Kelly sa daju kupit kotuce ATE a tiez loziska SKF. Cela sada SKF - ATE stoji cca 4600 SKK Samostatne lozisko si uz nepamatam, ale bol to tak maly rozdiel, ze sa to neoplati kupovat zvlast.Šamša píše:Výrobce ložiska jediný - SNRgimb píše:Zdravím,
Ví někdo jaky typ ložiska patří do zadních kotoučů. Podle mě tam nejsou nějaké extra rozměry. Tak nevím proč za to chtějí ty obrovské peníze. Když se dá kotouč a samotné ložisko sehnat za mnohem menší peníze. Dělal někdo takovou výměnu? Kotouč bez ložiska + samostatně koupené ložisko a přelepení ABS kroužku?
Asi to nikdo nezkoušel, protože asi nikdo neměl přístup k přípravkům a k lisu, včetně rizika, že něco zmršíš.
Laguna II 1,9 dCi 79kW, klima, siber, Carminat, 5,8L/100 Spokojny uzivatel ----> VW Passat 3C 2,0 TDi, DSG 103kW
Auto jsem koupil s destičkami, které nebyly vůbec nové, najel jsem 40 000 km a přední stále ještě neměním. Zadní jsem musel již dříve vyměnit - koupil jsem v Autobenexu Bendixy - vydržely celých 24 000 km. Můj styl jízdy je na předních i zadních kolech srovnatelný. Nicméně další desky jsem pak již koupil ATE-čka přímo v Renaultu.DDT píše:Za to může nejspíš tvůj styl jízdy a ESP.Laco19 píše:Ako casto menite na Lagune II zadne dosticky v porovnani s vymenou vpredu?
Na vsetky 4 brzdy som namontoval lacnejsie dosticky (vsetky kotuce su uz kratko pred koncom zivota) a zadne sa opotrebuvavaju podla mna nezvyklo rychlo - samozrejme vnutorne podstatne (2x?) rychlejsie.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
- madlo
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř črc 11, 2007 12:36
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Brzdy
Menil som brzdy teraz, asi pred 300 km. (170500 km) Vymenil som všetko, komplet, s náhradami za 14000 Sk (aj s prácou). Predné a zadné kotúče, platničky, zadné ložiská (automaticky). Auto ide omnoho hladšie, predné kotúče ešte neboli na tom tak zle, ale boli na vnútornom obvode viac zodraté ako na vonkajšom (príčina neznáma). Myslím, že staré zhrdzavené cárachy hádzali vyváženými kolesami. Brzdy sa trochu zošuchli, začali neskutočne brzdiť, hoci občas trochu pískajú. Podľa mňa je blbosť nemať v poriadku brzdy, keď máš ABS, a ESP... Menil mi to mechanik špecializujúci sa na Renaulty tu v BB. Zatiaľ som veľmi spokojný.
Renault Laguna II 1,9 dCi Break, 74 kW, 5x, 2003, Authentique
Také jsem měnil zadní kotouče a destičky ale bohužel jsem zjistil že nebrzdí pravé kolo když zatáhnu ručku dal jsem to do servisu a tam zjistily že třmen už je v háji takže musím shánět jiný a ještě bych se chtěl zeptat jestli vám po výměně destiček hned brzdí auto dobře protože mě to teda po výměně brzdí o 50% mín než ze starýma deskama a v servise mě řekli že se musí najet aspon 500 km než si destičky sednou,tak nevím jak to je.
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jo 500km, ale lážo plážo, ne že jim hned dáš čočku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- bosyboss
- Junior member
- Příspěvky: 133
- Registrován: pát pro 07, 2007 12:56
- Bydliště: SK-LE,CZ-MĚ,AUT-W
Aj ja som si všimol, že mi po výmene zadných kotúčov a doštičiek ostávajú vysieť brzdy ale len zadné.(ak skoro vôbec nebrzdím a zastavím, ta sú zadné kotúče viac teplé ak predné, a zdvihla sa mi spotreba a ešte som si všimnul, že pri určitej rýchlosti a najmä ak točím zákrutu do prava mi to trošku vydáva čudný zvuk) Môžte mii prosim vás ešte raz poradiť čo je potrebné premazať, ako a na čo sa poprípade ešte zamerať?
Vďaka.
Vďaka.
Renault Laguna II 1.9 dCi Grandtour 79 kW 2004 r.v.
-
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned říj 12, 2008 14:11
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
výměna ložisek
Už to mám za sebou a musel jsem koupit ložiska nalisovaná v kotoučích. Po 120000 byly kotouče po smrti a ložiska jak by smet. celé to přišlo asi na 8000 tis.
Laguna II 3/2001 1,8 16V 120HP
Re: výměna ložisek
Mam najazdene o 1/3 viac, kotuce uz treba menit ale loziska vyzeraju OK, tak som sa rozhodol risknut to a vymenit len kotuce - uz cakaju 4 mesiace v garazi, kedy budem mat cas. Da sa to, kdesi mam aj foto z vymeny z nejakeho ruskeho fora.psweet píše:Už to mám za sebou a musel jsem koupit ložiska nalisovaná v kotoučích. Po 120000 byly kotouče po smrti a ložiska jak by smet. celé to přišlo asi na 8000 tis.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna ložisek
To se ti jen zdá, že jsou dobrý, mě po výměně kotoučů rapidně klesnul hluk(nebo šum) ze zadu a to jsem si také myslel, že jsou dobrý ložiska. Oni ty ložiska ani tak netrpí zátěží, ale teplotním namáháním a vysycháním vazelíny a pak nedostatečným mazáním.Laco19 píše:Mam najazdene o 1/3 viac, kotuce uz treba menit ale loziska vyzeraju OK, tak som sa rozhodol risknut to a vymenit len kotuce - uz cakaju 4 mesiace v garazi, kedy budem mat cas. Da sa to, kdesi mam aj foto z vymeny z nejakeho ruskeho fora.psweet píše:Už to mám za sebou a musel jsem koupit ložiska nalisovaná v kotoučích. Po 120000 byly kotouče po smrti a ložiska jak by smet. celé to přišlo asi na 8000 tis.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: výměna ložisek
Ziadny hluk zo zadnej napravy nepocujem, klepanie z prednej vsetko prehlusi .Šamša píše:To se ti jen zdá, že jsou dobrý, mě po výměně kotoučů rapidně klesnul hluk(nebo šum) ze zadu a to jsem si také myslel, že jsou dobrý ložiska. Oni ty ložiska ani tak netrpí zátěží, ale teplotním namáháním a vysycháním vazelíny a pak nedostatečným mazáním.
Mozno ze o nejaky cas budem zhanat samostatne loziska ale to uz budem mat v ruke rozmery a typ.
Re: výměna ložisek
Vymenit sa to Laco da. No problemo. Loziska mas v Marco Benze na Moldavskej SKF a cena je nieco okolo 2 litrov za lozisko.Laco19 píše:Ziadny hluk zo zadnej napravy nepocujem, klepanie z prednej vsetko prehlusi .Šamša píše:To se ti jen zdá, že jsou dobrý, mě po výměně kotoučů rapidně klesnul hluk(nebo šum) ze zadu a to jsem si také myslel, že jsou dobrý ložiska. Oni ty ložiska ani tak netrpí zátěží, ale teplotním namáháním a vysycháním vazelíny a pak nedostatečným mazáním.
Mozno ze o nejaky cas budem zhanat samostatne loziska ale to uz budem mat v ruke rozmery a typ.
Laguna II 1,9 dCi 79kW, klima, siber, Carminat, 5,8L/100 Spokojny uzivatel ----> VW Passat 3C 2,0 TDi, DSG 103kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů