VIDEO crashtest - Renault Modus vs.Volvo 940 GLE

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

VIDEO crashtest - Renault Modus vs.Volvo 940 GLE

Příspěvek od 100KUC » čtv zář 20, 2007 00:23

Zajímavé video - jak dopadne malý Modus proti etalonu bezpečnosti - staršímu Volvu? 64 km/h je slušná rychlost...

Obrázek Klikni
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv zář 20, 2007 22:55

Tož video je to zajímavý, ale...

Jednak když se česká rodina bude rozhodovat mezi Modusem pro 4 lidi a prakticky bez kufru a mezi kombíkem (ať zůstaneme u Renaultu) třeba R21 Nevada, rozhodne se pro Nevadu. Ono na tom testu hraje roli i to, že jde o přesazený čelní náraz, kdy u Modusu šel náraz přímo na motor, kdežto u volva náraz podélně uložený motor v podstatě minul. Takže nemělo co ten náraz zachytit, jen jeden podélník, náprava a blatníky. Kdyby šlo o plný čelní náraz, byl by asi výsledek jinačí.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pát zář 21, 2007 02:48

Tome, to jsou jen kdyby.
Prostě provedli test za podmínek, za kterých ho provedli.
Offsetový náraz je nejčastěší typ čelního střetu. Metodicky to je tedy správně.
A o čem se bude rozhodovat česká rodina? Tome, každý má jiné preference. Někdo potřebuje pantograf, někomu stačí hopsadlo jako je Modus.
Ten test nedokázal nic jiného, než to, že pasivní bezpečnost udělala za posledních 15 let obrovský skok kupředu - a to je to o čem to celé bylo.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát zář 21, 2007 08:49

No já nevím - nás na škole učili, že jedno měření = žádné měření. Že pokud chci něco prokázat, musím udělat nejprve analýzu problému, stanovit metodiku měření a hranice platnosti výsledků a pak teprve můžu měřit a něco vyhodnocovat.
Docela rád bych viděl, jak takový přesazený náraz vypadá, když se proti sobě postaví malý auto jako Modus a proti němu současný auto s motorem podél, stejné velikosti jako ono Volvo. Moderní auto tam sice bude mít nějaký vysokopevnostní plechy, ale jinak je konstrukce stejná, nic se na ní zásadně nezměnilo.
Malý auto musí mít právě kvůli krátkosti deformačních zón mnohem tvrdší předek než velký auto. Proto je jenom logický, že se Modus do Volva zabořil víc, než Volvo do něj. Konec konců když se podíváme na crash test Smartu, je to vidět hned v prvních záberech.
http://youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

Proto si myslím, že ten test Modus vs. Volvo je sice inspirující, ale nelze z něj vyvodit jednoznačný závěr, že tohle Volvo je nebezpečnější než Modus.

Tím nemám nic proti Modusu, naopak se mi designově moc líbí :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát zář 21, 2007 09:18

No a nebylo by správné, vzít obě dvě auta a nacpat to s nima půlkou čumáku do rohu betonové zdi? Jestli je pravda, že Modus má hodně přes tunu, tak hmotnostní rozdíl je třeba 100 - 200 kg (to jsou dva lidi a nákup) a nejedná se tedy o zásadně velké a malé auto... No a Modus je prostě lepší projektil. Nic víc, nic míň.

"V souboji Volvo x Smart" by Smart dopadl asi ještě lépe než Modus.

Prostě Volvo neprojede Modusem, Modus neprojede třeba Smartem a Smart neprojede motorkou :wink: .

Ivan

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » pát zář 21, 2007 15:31

Podle mě jde o dost zkreslený test v zájmu prodeje malých vozů. Není třeba fér zdůrazňovat, že Modus je malé auto, když váží cca 1300 kg se vznětovým motorem. Jak řekl DDT, jde o výsledek zrovna tohoto testu. Jakékoliv jiné porovnání by mohlo dopadnout jinak a to by bylo dobré zdůraznit. Pravda je, že podobný test by před těmi cca 15 lety v době narození Volva dopadl pro "malé auto" zle. Takže je vidět pokrok v bezpečnosti. Ale opravdu bez nějakých stanovených metodik a řady pokusů nelze tvrdit "vůz A je nebezpečnější než vůz B".
P.S. Zajímalo by mě, jak by ten test dopadl třeba ve složení Modus X Passat podobného stáří a podobně.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pát zář 21, 2007 16:07

Nevím proč tu řešíte jak je test objektivní, ale určitě 5th gear není prodejcem malých vozů :lol: :lol:

Seděli by jste při podobném střetu raději v tom Volvu nebo v Modusu?

Metodika testu - tedy 40% čelní přesah je podle mě v pořádku - jedná se o nejčastější případ čelního střetu (neopatrné předjíždění, smyk a podobně).
Na videu je krásně vysvětleno i jak deformační zóny fungují - tedy přední příčka rozdělí sílu nárazu do obou předních nosníků, které se "programově" deformují - nicméně zůstává zachován prostor pro přežití posádky.

Je mi jasné, že kdo se poohlíží po velkém rodinném kombi asi těžko sáhne na základě tohoto videa po malém Modusu. Jde spíš o to, že díky podobným testům si mohou lidé uvědomit jaký pokrok byl v bezpečnosti cestujícíh udělán.

Nedokážu si představit jak by dopadla podobná srážka tohoto Volva s mojí R5kou... asi by měla motor až v kufru, ale mě by to asi už netrápilo kdybych v tom seděl :zo:

Jo srovnání pětihvězdičkového mrňouse s pětihvězdičkovým mastodontem by mě taky zajímalo.
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Offsetový náraz

Příspěvek od wilczek » pát zář 21, 2007 19:06

Z mého pohledu se jedná o velmi objektivní srovnání. Před 9 léty měla má přítelkyně autonehodu - offsetový náraz. Auto v pravém pruhu ji při prudkém objíždění kaluže odhodilo do protisměru. Zde se takto offsetově srazila s protijedoucí felicií. Jela ve Š120 (bez koroze). Zemřela okamžitě, řidič felicie vyvázl živý s amputací nohy. Rychlost v době nárazu byla cca 55 km/hod. V dnešním autě by oba vyvázli pravděpodobně se zlomeninou klíční kosti a odřeným nosem od airbagu. Pokrok je zde opravdu výrazný.

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát zář 21, 2007 21:59

No můj příspěvek jen poukazoval na to, že se vlastně srovnávají "skoro" stejně těžká auta, kde Modus je miniprdítko s 1250 kg a Volvo je "karavan" s 1500 kg. Tedy u Volva je pochopitelně všechno měkčí, tím je to i nebezpečnější, ale to je prostě dáno velikostí v závislosti na hmotnosti. Modus má prostě "asi" masivnější nosníky, sem tam tlusčí plechy.

Je to jak s motorkou, která projede autem a přitom mimo očesání (včetně jezdce :-) ) je po srážce podstatně kompaktnější, než ono rozřízlé auto.

Dokonce si myslím, že souboj Modus versus nové Volvo (stejně velké a těžké jako v testu) by dopadl stejně - opět by Modus "projel" Volvem.

Velké auto na tom bude vždycky hůř (pokud nebude vážit tři tuny
:wink: )

Ivan

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Offsetový náraz

Příspěvek od DDT » pát zář 21, 2007 23:46

wilczek píše:...
:-(
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » sob zář 22, 2007 00:09

Ivan Rous píše: Modus je miniprdítko s 1250 kg a Volvo je "karavan" s 1500 kg.

Dokonce si myslím, že souboj Modus versus nové Volvo (stejně velké a těžké jako v testu) by dopadl stejně - opět by Modus "projel" Volvem.

Velké auto na tom bude vždycky hůř (pokud nebude vážit tři tuny
:wink: )

Ivan
Jakkoliv jsi to tak asi nemyslel, trefil jsi hlavičkou do hřebíčku.

Modus má přes 1200 kg, přitom to je, jak ty říkáš, miniprdítko.
Stavíš to jako výhodu v "boji".
Je to trochu jinak. Už jsme o tom debatovali před drahnou dobou v jiném tématu.

Za posledních 20 let došlo k dramatickému zvýšení hmotnosti aut.
V každé trídě obnáší tento nárůst 30-60% v průměru.
Na tomto nárůstu se částečně podílí výbava.
Podstatná část však jde na vrub bezpečnostním prvkům nových vozů.
Jen pro srovnání: Má pětadvacítka V6 měla 1345 kg s délkou téměř 4,8 m (a byla v pné polní). Můj Vel Satis má 1950 kg a je téměř stejně velký. Přitom co lze je na něm plastové - blatníky, všechny 4 dveře atd.
Šestisetkilogramový nárůst hmotnosti jde především na vrub bezpečnosti. Např. v plastem krytých dveřích jsou traverzy z vysokopevnostní oceli. Bezpečnostní klec kabiny - rvněž vysokopevnostní ocel. Přední sloupky? 8x přeložený profilovaný plech spojovaný do komor, atd.
Přitom předek je při náraze doslova skládací - to proto, aby maximálně rozložil energii nárazu.

Vývoj bezpečnosti aut šel zhruba touto cestou:
1.) Nikoho bezpečnost moc nezajímá - hlavně že to jezdí
2.) Uděláme to tak, aby se nám nepomlátili o auto samé - úpravy v interiéru, bezpečnostní tyč řízení ap.
3.) Co je velké to musí být bezpečné
4.) Sakra něco s tím musíme udělat.

Mezi body 3 a 4 proběhlo asi toto:
Výrobcům velkých aut bylo vyčítáno, že jejich auta nejsou solidární s malými auty a že by veká auta měla pohltit část energie toho auta menšího. Ne že by výrobci velkých aut byli tak altruističtí, aby se podle toho řídili, ale pomohlo jim to v přemýšlení o tom, jak naprogramovat deformační zóny tak, aby negativní zrychlení v případě kolize, působící na posádku bylo ce nejmenší. mercedes si na tom se svou Sklasse postavil jednu kratkou marketingovou kampan, nez zjistil, ze to jeho zakazniky nezajima.
Důsledkem toho je, že velká auta mají podstatně delší deformační zóny, které lépe pohlcují energii nárazu, což svědčí ve prospěch bezpečnosti posádky. Z toho faktu ale těží i auta malá, která nemají tolik místa pro deformaci.
Secteno podtrzeno. Pokud by se dnes Modus setkal s novym volvem S80, bude deformace volva delkove vetsi nez modusu a to z toho prosteho duvodu, ze je to tak "naprogramovano". Pri narazu pak na posadky obou vozu pusobi diametralne jine sily. Nicmene velke Volvo "pomuze" malemu modusu vyrovnat se se silou narazu tim, ze ho vlastne pusti dal.

Poskozeni vozidla je pro tyto pripady pojimano jako zcela nepodstatne a konstrukce auta je delana tak, aby auto umelo pohltit co nejviceenergie tak, aby posadka zustala co nejdele nezranena, resp. aby sily pusobici na posadku byly co nejmensi.
Pro obě skupiny však platí, že prostor pro přežití musí být co nejpevnější a síly působící na posádku co nejmenší.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » sob zář 22, 2007 07:52

Ale já jsem to tak myslel... Škodlivka měla něco přes 800 kg, a je stejně velká jako skoro 1300 kg Modus. Tu půltunu neudělá větší palubka, ale masivnější nosníky, zohýbané (a plněné) sloupky, apod.

Ivan

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pon zář 24, 2007 01:34

Viktore měl jsi namysli tento Mercedes? :lol:


http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

Tomu říkám rozdíl :cry:
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon zář 24, 2007 08:34

100KUC píše:Nedokážu si představit jak by dopadla podobná srážka tohoto Volva s mojí R5kou... asi by měla motor až v kufru, ale mě by to asi už netrápilo kdybych v tom seděl :zo:
Podle toho, co jsem slyšel v dobách, kdy jsme sami měl R5, tak třídveřovka se při nárazu zepředu zlomí ve střeše, v místě druhého sloupku - díky obrovským dveřím je v tom místě nejméň pevná.
Takže pokud by ti to shora nerozdrtilo hlavu, tak by to možná nebylo tak strašný :?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon zář 24, 2007 15:04

100KUC píše:Viktore měl jsi namysli tento Mercedes? :lol:


http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

Tomu říkám rozdíl :cry:
No jo, aby to taky nebyl rozdíl :) Opel Koroze low end nákupní košík vs Mercešit nejvyšší třída.
Ten test je nesmyslný, auta jsou zhruba stejnýho stáří a jediné co ukazují je 100 let starý (dnes už neaktuální pravidlo) že čím větší auto tím větší bezpečnost. Hodně by mě zajímalo jak by Mergl obstál třeba jen s obyčejnou ale novější Leganzou :idea: Tam by se asi karta obrátila.
Nebo aby to bylo spravedlivý tak Mergl vs Renault 25, to by mě taky moc zajímalo :wink:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon zář 24, 2007 15:17

No R25 je velké a na svou dobu bezesporu bezpečné auto, ale jinak je to vepředu dost měkotina - což může být i záměr, ale stejně si myslím, že "nic moc".

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon zář 24, 2007 17:03

Právě proto jsem na to zvědav, viděl jsem živě jednu bouračku R25 vs Felicie a zatímco z R25 odletěla SPZ a prasknul nárazník, Filcka byla na totálku, řidič i spolujezdec vystupovali oknama.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon zář 24, 2007 17:10

Mohu dát do placu jednu zprostředkovanou zkušenost, která se přihodila mému kamarádovi na dříve mém, posléze jeho a pak po opravě zase mém autě.
Náraz B29F do hliněného valu o sklonu 60 st. v rychlosti kolem 60-65 kmh odnesla karoserie zlomením směrem vzhůru u A sloupků.
Dveře šly otevřít, řidič vystoupil nezraněn. Této nehodě jsem byl přítomen coby "divák".
Karoserie byla následně vyměněna a auto jezdilo dál ještě mnoho let.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: Offsetový náraz

Příspěvek od Tomáš Langer » pon zář 24, 2007 17:36

wilczek píše:Z mého pohledu se jedná o velmi objektivní srovnání. Před 9 léty měla má přítelkyně autonehodu - offsetový náraz. Auto v pravém pruhu ji při prudkém objíždění kaluže odhodilo do protisměru. Zde se takto offsetově srazila s protijedoucí felicií. Jela ve Š120 (bez koroze). Zemřela okamžitě, řidič felicie vyvázl živý s amputací nohy. Rychlost v době nárazu byla cca 55 km/hod. V dnešním autě by oba vyvázli pravděpodobně se zlomeninou klíční kosti a odřeným nosem od airbagu. Pokrok je zde opravdu výrazný.
No jo, Stando, to video popisuje 10 let starý Volvo a ne Škodovku z 80-tých let. Troufám si říct, že je v tom určitý rozdíl :lol: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon zář 24, 2007 17:41

DDT píše:Secteno podtrzeno. Pokud by se dnes Modus setkal s novym volvem S80, bude deformace volva delkove vetsi nez modusu a to z toho prosteho duvodu, ze je to tak "naprogramovano". Pri narazu pak na posadky obou vozu pusobi diametralne jine sily. Nicmene velke Volvo "pomuze" malemu modusu vyrovnat se se silou narazu tim, ze ho vlastne pusti dal.
Jinými slovy, nejhorší případ pro posádku je srážka dvou Smartů :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon zář 24, 2007 17:44

Tomáš Langer píše:
DDT píše:Secteno podtrzeno. Pokud by se dnes Modus setkal s novym volvem S80, bude deformace volva delkove vetsi nez modusu a to z toho prosteho duvodu, ze je to tak "naprogramovano". Pri narazu pak na posadky obou vozu pusobi diametralne jine sily. Nicmene velke Volvo "pomuze" malemu modusu vyrovnat se se silou narazu tim, ze ho vlastne pusti dal.
Jinými slovy, nejhorší případ pro posádku je srážka dvou Smartů :wink: .
Jinými slovy, nejhorší případ pro posádku je srážka dvou motocyklů na kolečkových bruslích

sorry za dada, ale nemohl jsem si pomoct.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon zář 24, 2007 18:29

A když jsme u toho, tak si někde (v TV?) stěžoval hasič, že je celkem pruda stříhat lidi z moderních aut.

Další teorie říká, že trubková konstrukce auta při nárazu do stromu či kandelábru ve spojích popraská a auto pokračuje ve dvou kusech dál (viz různé nehody ferari a spol), kdežto plechařina se kolem stromu omotá a "vymačká z vás šťávu :wink:.

Jak říkám: Do všech aut před řidiče řádný a ostrýocelový trn spojený s nárazníkem a jsme na nulové nehodovosti a velmi ohleduplné jízdě všech :!: :D

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon zář 24, 2007 21:55

DDT píše:Jinými slovy, nejhorší případ pro posádku je srážka dvou Smartů :wink: .
Jinými slovy, nejhorší případ pro posádku je srážka dvou motocyklů na kolečkových bruslích

sorry za dada, ale nemohl jsem si pomoct.
Vyhráls, náčelníku. Tolik fantazie nemám, skláním se před tvou velikostí :wink: .

Snad jen dodám, že oba motocykly musí jet bez přilby, jinak by to nebylo vono 8) .

-------
PS: Ešivá todle není OFF TOPIC, tak už teda nic...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte zář 25, 2007 09:18

Ivan Rous píše:
Jak říkám: Do všech aut před řidiče řádný a ostrýocelový trn spojený s nárazníkem a jsme na nulové nehodovosti a velmi ohleduplné jízdě všech :!: :D
Ivane, kdyby takový trn býval ve tvém autě, s kým bychom si tady povídali? :-P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
S0T0
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: čtv zář 20, 2007 09:42
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Offsetový náraz

Příspěvek od S0T0 » úte zář 25, 2007 12:37

No jo, Stando, to video popisuje 10 let starý Volvo a ne Škodovku z 80-tých let. Troufám si říct, že je v tom určitý rozdíl :lol: .
rozdil tam je,ale podle zaverecneho hodnoceni by ani z toho volva nevystoupil po svych... :wink:
Renault Modus 1.2 16V - bývalo
Hyundai i30

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů