Renault Club ČR / SR

diskuzní fórum RCČR a RCSR
 RC Stránky Renaultclubu  * FAQ    * Hledat  * Registrovat  * Přihlásit se 
Právě je stř lis 26, 2014 00:47




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 352 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 17:48 
Offline
Grafoman
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Příspěvky: 12717
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.

_________________
Diagnostika vozidel Renault. Provádění drobných oprav - výměny snímačů, čidel, akčních prvků, ...
Přípravky rozvodu pro 16V motory.

Obrázky fóra
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 R.I.P

Se zármutkem musím konstatovat, že dne 23.4.2011 kolem 14:00 se zastavil tachometr na našem věrném Renaultu 21. Dne 2.5.2011 proběhlo poslední rozloučení v rodinném kruhu. Čest jeho památce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 17:55 
Offline
Starting member
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Příspěvky: 60
Bydliště: Pce
tak neco jsem se tedy dozvedel

Hlavní přínosem generace dieselových motorů se systémem přímého vstřikování, je snížení emisí oxidu uhličitého CO2 o 20% v porovnání s klasickými atmosférickými dieselovými motory s nepřímým vstřikováním, ale také snížení emisí oxidů dusíku (-40%), uhlovodíků (-50%) a pevných částic (-60%). S filtrem FAP jsou emise nespálených pevných částic obsažených ve výfukových plynech dieselových motorů (černý kouř) sníženy až na hranici měřitelnosti. Jak FAP funguje?

Fáze 1 : filtrace
V této fázi dochází k zachycení pevných částic sazí v uhlíkovém filtru s porézní strukturou.

Fáze 2: odstranění pevných částic
Odstranění zachycených částic sazí probíhá ve fázi regenerace. Tato pravidelná operace (probíhá po několika stech ujetých kilometrech) je automatická a pro řidiče neznatelná. Dochází během ní ke spálení nashromážděných částic při velmi vysoké teplotě.

K regeneraci filtru dochází díky několika návazným akcím:
- systém Common Rail provede post-vstřik paliva potřebý ke zvýšení teploty výfukových plynů, která se blíží teplotě spalování částic sazí.
- aditivum, které je automaticky přidáno do palivové nádrže umožňuje snížit teplotu potřebnou ke spálení pevných částic sazí na 450° C. Filtr FAP s aditivní technologií je unikátní řešení, které umožňuje vozům značky Peugeot spolehlivě odstranit všechny zachycené nespálené částice.

Interval výměny filtru se prodloužil z 80 000 km na 120 000 km a díky neustálé optimalizaci filtru a aditiva je dnes dokonce než 180 000 km. :)

_________________
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 17:58 
Offline
Starting member
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Příspěvky: 60
Bydliště: Pce
Zefek píše:
Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.


Jednou se mi na palubaku objevila hlaska,ze potrebuji regenerovat spalinovy filtr,takze pocitam,ze ho tam tedy mam...to by tedy znamenalo,ze muzu v klidu nalit 5W30,kdyz sam vyrobce ELF rika,ze 5W40 se pouziva do kar bez FAP

Myslim,ze mam jasno

Elf Solaris DPF 5W-30
je vysoce výkonný motorový olej nejnovější generace vyrobený moderní syntetickou ELF technologií, doporučený zejména pro motory nejnovějších osobních a lehkých užitkových vozidel vybavených přídavnými systémy ( částicovými filtry ), jež podporují snížení emisních limitů ( EURO IV ).
Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej zejména doporučený do motorů, jež splňují emisní limity EURO IV. Speciálně doporučený do vozidel Renault vybavených částicovým filtrem.

Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej určený pro všechny typy jízdy včetně provozu vozidla při max. výkonu a vysokých rychlostech. Díky nízkému obsahu chemických komponent (síra, fosfor, popel) tento motorový olej optimalizuje činnost přídavných systémů a velmi účinně podporuje snížení znečišťujících emisí (low saps olej). Velmi vysoká oxidační stabilita oleje SOLARIS DPF 5W-30 zajišťuje vynikající životnost spalovacího motoru. Moderní aditivace oleje zajišťuje výbornou protioděrovou ochranu, maximální čistotu motoru a velmi dobré detergentní a dispersantní vlastnosti. Díky optimálně zvolenému viskozitnímu rozsahu velmi účinně podporuje snížení spotřeby paliva.



ACEA 2004 - C4, výkonnová úroveň C3, API SM / CF (výkonnová úroveň), RENAULT RN0720 - Dieselové motory s částicovými filtry (kromě 2.2 dCi)

Souhlas? :)

_________________
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte říj 05, 2010 07:33 
Offline
Starting member

Registrován: stř říj 28, 2009 16:24
Příspěvky: 80
Bydliště: Prievoz
Ja mám tiež FAP, a od novosti dávam Solaris DPF 5W-30. V servisnej knižke mám výslovne uvedené, že pre motory 1,9 dCi s FAP treba dávať olej ACEA C4 a vymieňať každých 15.000 km alebo raz za rok.

_________________
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 12:44 
Offline
Starting member
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Příspěvky: 60
Bydliště: Pce
Diky za dalsi potvrzeni Comby

Ja tady mam pisemne potvrzeni od dealera:
koukal jsem se podle VIN a máte pravdu, zřejmě se jedná o dovezený vůz, 1,9 Dci, proběh 15 000 km, vzhledem k FAP filtru nutno dát olej ELF SOLARIS DPF 5W30.

cena za použití oleje ELF 3190,-

Takze pozor na FAP :wink:

_________________
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 08:57 
Offline
Advanced member

Registrován: ned led 03, 2010 12:17
Příspěvky: 313
Bydliště: Trenčín SK
neviem ci som zle hladal ale nenasiel somtak to dam sem .na M I. ked som chcel skontrolovat olej na palubke tak som po otocení kľúčika stlacil gombík na nulovanie tacho a objavilo sa mi tam 6x o ze je vsetko ok .u M II to nejde :roll: no teda ide ale az po nastartovaní a ukaze mi 6 stupajúcich stlpcekou ,akoze je to OK.
da sa to aj bez nastartovania motoru ?? skusal som rozne kombinacie a nic alebo to ma nejaku pamät a ukaze to aj po nastartovní spravne ????

trosku ma to stve lebo mam zgeneralkovaný motor a odjazdene 1000km tak to trochu sledujem ci je vsetko OK a nie len olej

_________________
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 10:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
Zrejme myslis kontrolu hladiny oleja ze? Tie stlpceky....ci idu vyvolat aj bez startu? Asi nie, jedine skusit nezastrcit kartu a tak nastartovat - co je obdoba polohy 1 u bezneho kluca, kedy sa odblokuje zamok volantu a zopne elektrika palubky....mozno to ukaze aj tu hladinu oleja, resp. vypise hlasku "Oil level OK" , a vtedy treba stlacit packu na budikoch, aby sa zobrazili palicky hladiny oleja. Inak to proste nejde :( Uz tu mal niekto taky dotaz, ci by bolo mozne aby videl palicky hladiny oleja stale, a bez prepnutia tyckou na budiku....ale neda sa to

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 10:30 
Offline
Advanced member

Registrován: ned led 03, 2010 12:17
Příspěvky: 313
Bydliště: Trenčín SK
jj to ! kartu nezasuvam nikdy :lol:
ale k veci. ked stlacim START bez pouzitia brzdy,spojky naskočí vsetko ale na displeji pise "press brake or Start" ci ako to píse :roll: skratka stlac brzdu a gombík Start nic ine nevypíse ani ked stlačím ten čudlík na palubke .
OIL OK vypíše až keď motor naskočí

_________________
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 10:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
No tak je to jasne - jedine po starte motora :( A asi je to aj logicke - lebo napr. benziny nemaju cidlo hladiny oleja, ale iba cidlo tlaku oleja. A zrejme az pri nabehnutom motore je dany tlak oleja, podla ktoreho to RJ omeria a vyhodnoti "poctom paliciek"

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 10:42 
Offline
Advanced member

Registrován: ned led 03, 2010 12:17
Příspěvky: 313
Bydliště: Trenčín SK
takže rovina + stará klasická mierka a handrička :)

_________________
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 10:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
Neni nad klasiku :wink: A este sa pritom dobre zasssssr....... !!! :D :D :D

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 22, 2010 14:04 
Offline
Advanced member

Registrován: ned led 03, 2010 12:17
Příspěvky: 313
Bydliště: Trenčín SK
tak to neeeee :wink:

_________________
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 18:08 
Offline
Grafoman
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Příspěvky: 12717
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.

_________________
Diagnostika vozidel Renault. Provádění drobných oprav - výměny snímačů, čidel, akčních prvků, ...
Přípravky rozvodu pro 16V motory.

Obrázky fóra
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 R.I.P

Se zármutkem musím konstatovat, že dne 23.4.2011 kolem 14:00 se zastavil tachometr na našem věrném Renaultu 21. Dne 2.5.2011 proběhlo poslední rozloučení v rodinném kruhu. Čest jeho památce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 13, 2010 14:07 
Offline
Junior member

Registrován: úte lis 09, 2010 07:35
Příspěvky: 220
Bydliště: Opava
Rado77 píše:
Neni nad klasiku :wink: A este sa pritom dobre zasssssr....... !!! :D :D :D


U Megoše to ještě jde lehce! Měrka je dobře viditelná na víku motoru, tzn. ani se nezašpiníte, ale zkuste si to u Clia II 1.4i kde je měrka zepředu dole skoro pod úrovni ventilátoru chladiče, navíc je kratší než tužka :D

Zefek píše:
Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.


Ano je to dobré a navíc jsou pěkně malé ty filtry. Ne jako na mém starém Peugeotku kde vlezl skoro litr oleje jen do filtru :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 13, 2010 18:56 
Offline
Advanced member
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 05, 2007 23:44
Příspěvky: 409
Bydliště: Senica
najlepsie je porziet priamo v motore, ja som nedavno pozeral kolko mam oleja a bolo tam tak dve ciarky nad minimum a auto furt pisalo ok. tak som tam ale pol litra dolial...

_________________
Obrázek II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 realna spotreba: Obrázek


24.5.2014 - MEGΛNE MEETING/ZRAZ v Čadci sem tam aj LAGUNA :)◄TU FÓRUM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 28, 2010 03:51 
Offline
Grafoman
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Příspěvky: 12717
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Máte někdo zkušenost, že je po výměně oleje za 10W-40 motor takový hlučnější a míň kultivovanější? Nebo se mi to jen zdá? :)

_________________
Diagnostika vozidel Renault. Provádění drobných oprav - výměny snímačů, čidel, akčních prvků, ...
Přípravky rozvodu pro 16V motory.

Obrázky fóra
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 R.I.P

Se zármutkem musím konstatovat, že dne 23.4.2011 kolem 14:00 se zastavil tachometr na našem věrném Renaultu 21. Dne 2.5.2011 proběhlo poslední rozloučení v rodinném kruhu. Čest jeho památce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 28, 2010 10:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
Ano, novy olej ma trochu "iny zvuk" :)

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: úte led 18, 2011 01:25 
Offline
Junior member
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Příspěvky: 126
Bydliště: Košice
cez vikend som menil olej v prevodovke ...

celkom "sranda" ale podarilo sa ...

6 mm hadicka pomohla vyrazne ....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: úte led 18, 2011 09:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
To urcite :wink: Kedysi som sa snazil ho tam natlacit cez lievik a uzku hadicku, a ani za svet to tam neslo :(

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: úte led 18, 2011 21:03 
Offline
Senior member
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 16, 2008 22:05
Příspěvky: 1959
dnes jsem měnil olej. Měl jsem tam Shell Helix ultra 5W-30 ABL. Né že bych ho tam dával cíleně ale prostě jsem "dobře" koupil. :D
Nalil jsem o několik tříd horší Castrol 10W 40 a jsem si téměř jist,že motor má úplně stejný zvuk. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: úte led 18, 2011 21:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
OK, s tym zvukom uznavam :D Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny :D

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: úte led 18, 2011 21:34 
Offline
Senior member
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 16, 2008 22:05
Příspěvky: 1959
Rado77 píše:
OK, s tym zvukom uznavam :D Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny :D


No Rado,možná to tak máš,já tvé info nerozporuji. :D
U mě je to ale furt stejné.

P.S. začínám se těšit na jaro až dám zas letní kola.
aaaaa...nějak mě přechází averze vůči tomu autu.
Asi to bude tím,že jsem mu dnes věnoval celou pracovní dobu a všechno šlo jak po másle. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: stř led 19, 2011 00:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Příspěvky: 7084
Bydliště: Bratislava II
Kuno - nepodlahni tomu! :D Len si spomen.....Honda, Honda.... :D

_________________
Fotoalbumy z opráv a fotky súčiastok: https://picasaweb.google.com/113336648753990554517
Fluence 1,6 Expression 10/2013 - total hnus. Nekupuj, radsej si prisetri a kup nieco poriadne!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: stř led 19, 2011 01:01 
Offline
Senior member
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 16, 2008 22:05
Příspěvky: 1959
hmmm Honda CRX VTEC nebo Toyota Cellica GT Four....To byly káry. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna oleje
PříspěvekNapsal: ned led 30, 2011 21:03 
Offline
Starting member

Registrován: pon led 04, 2010 21:48
Příspěvky: 26
Koupil jsem megana II. 1,6 r.v.2006.Poslední dvě výměny oleje byla polosynt. 10/40W. Má cenu se vrátit na 5/40W?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 352 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz