zadní kotouče
Moderátor: Moderators General
zadní kotouče
chci se zeptat,když jedu autem(obzvlášť když je stažený okno)tak je slyšet jak šoupou asi zadní destičky o kotouč,obzvlášt je to slyšet když se zvuk odráží např.od baráku atd.,není to nic brutálniho,ale je to slyšet,už jsem to pozoroval i u jiných aut(i co jsem měl),dá se to nějak odstranit,nebo je to normální,docela mě to štve,jinak přední kotouče jsou pěkně hladký a rovný plochy,na zadních jsou takové vlnky(když přejedu po kotouči prstem od venkovní strany ke středu kotouče tak jsou na něm znát vlnky,drážky(hrbolatej)nejsou to rovný plochy,ji to i vidět,má cenu s tím něco dělat?Bylo na jarní kontrole v Renaultu,kontrolován stav opotřebení brzd a dobrý,díky
Renault Laguna II.,18-16V 89 kW(123 koníků) Expression,už ne
U mna zadne kotuce vyzeraju takisto. Dokonca jeden by som uz mohol menit aj koli hrubke.
Problem je cena, meni sa to komplet aj s loziskom. Cena kotucov v Renaulte je cca 9000,-SK, lacnejsie som v SK nenasiel.
Takze ich nechavam tak, kym nerobia problemy.
Nieco podobne som mal hned cca 2000km po kupe auta. Nepozrel som dosticky z vnutornej strany a ked to suchalo, klepalo uz bola vnutorna dosticka na jednom kolese opotrebovana az na kov, zatial co dosticka na vonkajsej strane mala este do vymeny daleko.
Problem je cena, meni sa to komplet aj s loziskom. Cena kotucov v Renaulte je cca 9000,-SK, lacnejsie som v SK nenasiel.
Takze ich nechavam tak, kym nerobia problemy.
Nieco podobne som mal hned cca 2000km po kupe auta. Nepozrel som dosticky z vnutornej strany a ked to suchalo, klepalo uz bola vnutorna dosticka na jednom kolese opotrebovana az na kov, zatial co dosticka na vonkajsej strane mala este do vymeny daleko.
Re: zadní kotouče
mě to dělá taky ale jen chvíli než se ojede ten šum 2 krát šlapnu na brzdy a už to nedělá,ale dělalo mě to skoro u každého auta které mělo vzadu kotouče asi je to normalzazík píše:chci se zeptat,když jedu autem(obzvlášť když je stažený okno)tak je slyšet jak šoupou asi zadní destičky o kotouč,obzvlášt je to slyšet když se zvuk odráží např.od baráku atd.,není to nic brutálniho,ale je to slyšet,už jsem to pozoroval i u jiných aut(i co jsem měl),dá se to nějak odstranit,nebo je to normální,docela mě to štve,jinak přední kotouče jsou pěkně hladký a rovný plochy,na zadních jsou takové vlnky(když přejedu po kotouči prstem od venkovní strany ke středu kotouče tak jsou na něm znát vlnky,drážky(hrbolatej)nejsou to rovný plochy,ji to i vidět,má cenu s tím něco dělat?Bylo na jarní kontrole v Renaultu,kontrolován stav opotřebení brzd a dobrý,díky
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
-
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: úte bře 14, 2006 19:22
Tak jsem tento týden byl nucen měnit oba zadní kotouče,včetně destiček. Destičky jsem měnil i vpředu. Dělalo to dost hrozný zvuky. A protože se chystám k moři,nechtěl jsem to riskovat. Kotouče sjeté pod povolený rozměr,destičky taky. Než jsem se nadál,byl jsem o 13000 chudší Samo jsem nebyl v ofiko servisu,ale u kamaráda. Největší darda byly ty zadní kotouče,kde jsou ty pitomý ložiska! Mám lagunku rok a nemusel jsem do ní vrazit ani korunu. Asi jsem trefil kvalitní kus. A najednou tohle!! Snad to bude na dlouho poslední velké vydání. Jinak si na ní ale nemohu stěžovat.
V obchodě jsem si objednal kotouče ks cca za 1400,- + destičky 1200,- a samozřejmě mě nenapadlo, že se prodávají bez i s ložisky. V garáži po demontáži kotouče jsem s hrůzou zjistil, že kotouč šel dolů i složiskem Tak jsem vzal všechny čtyři kotouče (staré i nové) do dílny a pod lisem jsem zkusil ložiska vylisovat. Říkal jsem si buď půjde, nebo praskne. Čerpadlo na lisu zasténalo, ale ložiska se podařila vyjmout a do nových znovu nalisovat. Akorát jsem musel magnetiské ABS proužky ze starých odříznout a nalepit na nové (ty tam taky chyběli) . Od té doby jsem najel asi 15000 km a vše OK, ložiska zatím neprotestují.
Kotouče jsem měnil při 112000 km a věřím, že ty ložska do další výměny kotoučů vydrží.
Kotouče jsem měnil při 112000 km a věřím, že ty ložska do další výměny kotoučů vydrží.
Renault Laguna Grandtour 1.9 dCI 88KW rv.2003
Renault Laguna 2,2D ,
Renault 19 1,7
Renault Laguna 2,2D ,
Renault 19 1,7
Tiez som chcel menit kotuce bez lozisk. Kotuce som chcel rozpilit na 2 casti, pri hrubke 9mm by to malo ist rychlo a posledtych par mm pri lozisku zlomit vklinenim sekaca do rezu.dudu píše:V obchodě jsem si objednal kotouče ks cca za 1400,- + destičky 1200,- a samozřejmě mě nenapadlo, že se prodávají bez i s ložisky. V garáži po demontáži kotouče jsem s hrůzou zjistil, že kotouč šel dolů i složiskem Tak jsem vzal všechny čtyři kotouče (staré i nové) do dílny a pod lisem jsem zkusil ložiska vylisovat. Říkal jsem si buď půjde, nebo praskne. Čerpadlo na lisu zasténalo, ale ložiska se podařila vyjmout a do nových znovu nalisovat. Akorát jsem musel magnetiské ABS proužky ze starých odříznout a nalepit na nové (ty tam taky chyběli) . Od té doby jsem najel asi 15000 km a vše OK, ložiska zatím neprotestují.
Kotouče jsem měnil při 112000 km a věřím, že ty ložska do další výměny kotoučů vydrží.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak. Taky jsem zadni koutouce měnil až ve 160tis km.Laco19 píše:Mam zadne kotuce uz zrele na vymenu ale najazdene 166t km...petersk píše:Je zaujimave preco tie zadne kotuce odchadzaju...zamyslel sa niekto nad tym? este som nevidel lagunu ktora nema ryhovane kotuce zadne. Zaujimave..Teda okrem novej.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
zazík píše:tak včera jsem měl autí u kámoše v servisu ohledně těch zadních brzd,tak z venkovní strany destičky tak 40%,z vnitřní sjeté místama až na kov ,vyměněny a teď super ,koukám že je to u Laguny asi normální
Je to normalne u kazdeho auta s kotucmi v zadu o ktore nieje dobre postarane. Je to pomerne narocne na udrzbu ( toje cele) . Je treba pomerne casto cistit a premazavat strmen. Ak sa to nerobi, konci to vymenou strmena (ak sa zacne zakusavat kluc parkovacej brzdy)
To s tím špatným samostavem na ruční brzdu se dá ještě zachránit. Nefungoval mi a ruční brzda téměř nebrzdila. Rozhýbal jsem to pomocí oleje a kleští, ale cca za měsíc to bylo znovu. Tak jsem tam nainstaloval starší, ale funkční pružinu ze třmenu brzd jiného auta co jsem našel v garáži. Dal jsem jí tak, aby pomáhala tý stávající. A ejhle? Už rok to maká spolehlivě. Levné a rychlé.
Laguna II 2002 1.9DCi GT Sport Privilege 110kW GPS Carminat, Tuning.
Tak mi prihraj model toho auta z ktoreho by mohla byt ta pruzina. Nebudem za to davat 8a pol litra, ked sa to este da zachranit. Vopred dik.erti píše:To s tím špatným samostavem na ruční brzdu se dá ještě zachránit. Nefungoval mi a ruční brzda téměř nebrzdila. Rozhýbal jsem to pomocí oleje a kleští, ale cca za měsíc to bylo znovu. Tak jsem tam nainstaloval starší, ale funkční pružinu ze třmenu brzd jiného auta co jsem našel v garáži. Dal jsem jí tak, aby pomáhala tý stávající. A ejhle? Už rok to maká spolehlivě. Levné a rychlé.
Nevím z jakého to bylo auta. Měli jsme jich v rodině dost a ze kterého zrovna tahle byla? Odměř si to a nějakou vyber. Mám to složené ze dvou kratších tak se taky poohlídnu po jedné delší. Když sundáš kolo, tak se podívej kde pružinu zaháknout. Je to tam dobře vidět.mrmaryII píše:Tak mi prihraj model toho auta z ktoreho by mohla byt ta pruzina. Nebudem za to davat 8a pol litra, ked sa to este da zachranit. Vopred dik.erti píše:To s tím špatným samostavem na ruční brzdu se dá ještě zachránit. Nefungoval mi a ruční brzda téměř nebrzdila. Rozhýbal jsem to pomocí oleje a kleští, ale cca za měsíc to bylo znovu. Tak jsem tam nainstaloval starší, ale funkční pružinu ze třmenu brzd jiného auta co jsem našel v garáži. Dal jsem jí tak, aby pomáhala tý stávající. A ejhle? Už rok to maká spolehlivě. Levné a rychlé.
Laguna II 2002 1.9DCi GT Sport Privilege 110kW GPS Carminat, Tuning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů