Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Moderátor: Moderators General
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Ahoj,
zlobilo mě to samé, auto se klepalo a pocukávalo někdy už i se zahřátým motorem. Občas to hlásilo chybu snímače horní úvratě klikové hřídele, po výmazu chyby někdy naskočila za pár dní, někdy ten samý den, někdy se nerozsvítila třeba i několik týdnů. Ale ať už se kontrolka service rozsvítila nebo nerozsvítila, motor se klepal jak ratlík, za studena měl citelné výpadky výkonu, dost často to poskakovalo jako koza, potom se přidalo chcípání na volnoběh už i se zahřátým motorem - prostě pokud jsem na semaforu na červené nepřidával plyn, tak to chcíplo. Už mě to vytočilo, čidlo jsem tedy nakonec vymontoval, odpojil, změřil odpor (byl správný - 235 Ohm), prostříknul jsem kontaktolem jak konektor na drátech, tak piny uvnitř čidla, alkoholem jsem očistil šmír a mastný bordel z čidla, bylo tam pár zmagnetizovaných pilinek a ten kousek vyčuhujícího magnetu byl fakt hodně zadělaný. Pro jistotu jsem ještě sundal a zpátky nandal všechny kabelové svazky/konektory z řídící jednotky, kdyby někde byla oxidace. Motor je jak vyměněný - klidný, drží dobře volnoběžné otáčky ať už za studena, nebo při běžné provozní teplotě, výkonnostní díra v plynu při studeném startu je téměř neznatelná, zátah roste normálně lineárně. Až si říkám, že jsem to, osel, neudělal dřív. Pro úplnost - celý úkon jsem zahájil výměnou svíček, ale těmi to nebylo, nebo tedy alespoň ne úplně, když jsem po jejich výměně kontrolně nastartoval ještě předtím, než jsem se vrhnul na to čidlo, tak tam to poskakování motoru bylo pořád, ne sice tak výrazné jako předtím, ale bylo. Tak asi k něčemu bude...
zlobilo mě to samé, auto se klepalo a pocukávalo někdy už i se zahřátým motorem. Občas to hlásilo chybu snímače horní úvratě klikové hřídele, po výmazu chyby někdy naskočila za pár dní, někdy ten samý den, někdy se nerozsvítila třeba i několik týdnů. Ale ať už se kontrolka service rozsvítila nebo nerozsvítila, motor se klepal jak ratlík, za studena měl citelné výpadky výkonu, dost často to poskakovalo jako koza, potom se přidalo chcípání na volnoběh už i se zahřátým motorem - prostě pokud jsem na semaforu na červené nepřidával plyn, tak to chcíplo. Už mě to vytočilo, čidlo jsem tedy nakonec vymontoval, odpojil, změřil odpor (byl správný - 235 Ohm), prostříknul jsem kontaktolem jak konektor na drátech, tak piny uvnitř čidla, alkoholem jsem očistil šmír a mastný bordel z čidla, bylo tam pár zmagnetizovaných pilinek a ten kousek vyčuhujícího magnetu byl fakt hodně zadělaný. Pro jistotu jsem ještě sundal a zpátky nandal všechny kabelové svazky/konektory z řídící jednotky, kdyby někde byla oxidace. Motor je jak vyměněný - klidný, drží dobře volnoběžné otáčky ať už za studena, nebo při běžné provozní teplotě, výkonnostní díra v plynu při studeném startu je téměř neznatelná, zátah roste normálně lineárně. Až si říkám, že jsem to, osel, neudělal dřív. Pro úplnost - celý úkon jsem zahájil výměnou svíček, ale těmi to nebylo, nebo tedy alespoň ne úplně, když jsem po jejich výměně kontrolně nastartoval ještě předtím, než jsem se vrhnul na to čidlo, tak tam to poskakování motoru bylo pořád, ne sice tak výrazné jako předtím, ale bylo. Tak asi k něčemu bude...
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Tak dalsi postreh,uz je jasne,ze cukani se objevuje pouze nez se ohreje motor na jednicku pri rozjezdu.Pak uz bez problemu..Vyzkousel jsem i rozjezd na dvojku pri studenem motoru a prekvapive to necukalo..Tak vazne nevim..Zatim to asi nebudu resit a pockam.
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
TO Mr. moucha
Jj, rozjezdy na dvojku pomáhají hodně, bohužel už se mi párkrát stalo, že to zacukalo i na dvojku (méně a v mnohem rychlejší frekvenci,než na jedničku). Kaźdopádně jak je chladněji a chladněji, problém se zhoršuje, tak čekám, kdy bude trvalý problém i na onu dvoječku...
TO shandy
Díky za informaci. S motýlkem mám trochu jiné zkušenosti (když dává špatný signál, motor se buď nenatočí, nebo chcípá při jízdě), ale je to tip a proč ho nevyčistit, je to otázka 5ti minut, stejně by to asi chtělo . Spíše bych se přikláněl, že pomohly ty kabelové svazky - co všechno jsi odpojoval? Byla tím myšlena ŘJ nad baterií?
Jj, rozjezdy na dvojku pomáhají hodně, bohužel už se mi párkrát stalo, že to zacukalo i na dvojku (méně a v mnohem rychlejší frekvenci,než na jedničku). Kaźdopádně jak je chladněji a chladněji, problém se zhoršuje, tak čekám, kdy bude trvalý problém i na onu dvoječku...
TO shandy
Díky za informaci. S motýlkem mám trochu jiné zkušenosti (když dává špatný signál, motor se buď nenatočí, nebo chcípá při jízdě), ale je to tip a proč ho nevyčistit, je to otázka 5ti minut, stejně by to asi chtělo . Spíše bych se přikláněl, že pomohly ty kabelové svazky - co všechno jsi odpojoval? Byla tím myšlena ŘJ nad baterií?
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Nesli, ano, měl jsem na mysli svazky, co jdou z boku do ŘJ umístěné za baterií při pohledu od chladiče. Jsou to 3 nebo 4 svazky se sběrnými zásuvnými konektory. Nevím, zda jsi je již odpojoval, ale pokud ne, tak pozor, nejsou "vytahovací" - je třeba "sklopit" takový zaklapávací clip (z pozice 12 hodin do pozice 9 hodin), čímž se celý konektor vysune ven. Jinak oxidace mohla být klidně i v konektoru, kterým se připojuje čidlo horní úvratě kliky. Těžko říci, co přesně pomohlo, ale je to neskutečný rozdíl, nikdy bych nevěřil, že taková suma relativně nekomplikovaných kroků s nulovým nákladem může mít takový efekt...
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Teď jsem na to koukal, otevírací mechanismus odpovídá, vypadá to, že jsou tam tři kousky a ke spodnímu přístup jak do křesťanské panny, v pátek jedu pro kontaktol a jelikož bude trocha času, pořádně je pročistím. Technicky tu je jistá naděje, že by toto mohlo být odpovědno, jelikož jsou tyto svazky a jejich blízké okolí pekelně špinavé, plus nějaká ta vlhkost a problém je na světě. To, že se v létě problém nevyskytoval, by mohlo mít souvislost právě s tou vlhkostí - rozpálená haubna držela příznivé mikroklima. Navíc když to cukání začínalo s klesající teplotou, pravdou je, že když k tomu bylo třeba ještě po dešti, bylo to mnohem horší.
Jinak k motýlku, pokud nemá na EURO 4 motoru ještě nějakou dodatečnou funkci, kterou dříve u EURO 2 motoru nemíval (můj starej megane), což si s ohledem na jeho podstatu nemyslím, tohle by neměla být příčina.
No, budu doufat a uvidíme
Jinak k motýlku, pokud nemá na EURO 4 motoru ještě nějakou dodatečnou funkci, kterou dříve u EURO 2 motoru nemíval (můj starej megane), což si s ohledem na jeho podstatu nemyslím, tohle by neměla být příčina.
No, budu doufat a uvidíme
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Nesli, ještě jednou jsem se na to podíval - malá oprava, klip musí jít naopak z pozice 9 hodin do pozice 12 hodin, tedy opačně, než jsem psal prvně. Přístup je vcelku nekomplikovaný - stačí dát pryč kryt baterie, máš-li jej tam a pak se pohodlně dostaneš k prvnímu klipu. Odpojíš jej a tím se pohodlně dostaneš ke klipu pod ním atd. Otázka 3 minut. Jinak mi to nedalo a dnes jsem ještě poodpojoval všechna čidla, resp. konektory, které v motoru jsou, a prostříkal kontaktolem, pro jistotu, 12ti letý motor si jen vrní a má na svůj věk až neuvěřitelně kultivovaný projev, až jsem z toho nesvůj
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
V pohodě, ten mechanismus mi byl celkem jasnej V pátek dám vědět, jak jsem dopadl, a s tím projetím ostatních čidel to taky není úplně blbý nápad, většina jich je odporových a zkorodovaný kontakt jim rozhodně nepřídá...
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Shandy a Nesli: vedel by niekto z vas spravit a vycapit fotomanual...moc by to pomohlo pre nasledujuce generacie;)
dik
dik
Renault Megane II 1.6 16V, 2005
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Já jsem se dost natrápil s tím, že po vyřazení motor zhasl. Dělalo to hlavně v zimě. Jak se motor zahřál, tak v pohodě. Když jsem pak motor nastartoval, tak auto cukalo, skákalo, nebo opětovně zhaslo, nebo nechtělo vůbec chytit. Byl to docela mazec přijít na to, čím to je.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
TO Zefek
A čím tedy, ty kabely k řj?
TO RM2
No, proč ne, ale myslím, že to ani není nutné, za baterkou je "černá tabulka", ze strany k ní vedou tři konektory. Ideou je tyto konektory odpojit, profouknout a prostříknout kontaktolem za současné kontroly, jestli tam není něco "nadmíru" zkorodovaného. Tedy pokud to pomůže, což se alespoň já dozvím, až se k tomu dostanu
A čím tedy, ty kabely k řj?
TO RM2
No, proč ne, ale myslím, že to ani není nutné, za baterkou je "černá tabulka", ze strany k ní vedou tři konektory. Ideou je tyto konektory odpojit, profouknout a prostříknout kontaktolem za současné kontroly, jestli tam není něco "nadmíru" zkorodovaného. Tedy pokud to pomůže, což se alespoň já dozvím, až se k tomu dostanu
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Ventil přesuvníku. Nediagnostikovatelné čímkoliv (asi krom osciloskopu se zaměřením se na synchro klika-vačka). Ventil chodil v omezeném rozsahu a neuvolňoval olej z přesuvníku, který pak zůstával natočený. Jak se olej zahřál, zřídl a problém ustal.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Tak, pravda, projevy mas trochu jiné. Ja tam predsuvnik naštěstí nemám a i z toho důvodu jsem kupoval 1.4ku. A recht, ze takovéto nediagnostikovatelne polozavady (tedy nez nekam dojedes, tak problem zmizi), jsou nejhorší
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Jinak bych se s cukáním u benzínu soustředil na dodávku vzduchu, tj. snímač tlaku, polohy škrtící klapky, čistota škrtící klapky. Snímač na klice se projevuje dost nepříjemně takovým silným cuknutím, jako by se najednou prudce šláplo na brzdu a hned se zase povolila.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Tak pánové, nechci strašit a zakřiknout to, ale vypadá to, že jsme udeřili hřebíček na hlavičku!
Nedalo mi to a ráno jsem, zatím provizorně bez odpojování, pořadně prohýbal konektory od ŘJ do stran a pořádně zatlačil do patice - cesta do práce pouze s jediným a velmi nepatrným cuknutím při prvním rozjezdu (na jedničku), takže rozhodně doporučuji všem co mnou popsaný problém trápí, odpojit konektory, pročistit a pořádně prolít kontaktolem A ještě jednou velké díky shandymu za tip Budu to sledovat a po důkladném pročistění a aplikaci kontaktolu dám vědět.
EDIT - Ještě postřeh, když auto cukalo, po nastartování drželo volnoběh cca 1100-1150 ot a poměrně dlouho trvalo (jednu, dvě minuty), než otáčky spadly na 900-800. Volnoběh však byl stabilní a otáčky nikterak nelítaly. Po provizorním prohýbání kabelů ihned po startu otáčky 1000 ot a během cca 10s cca 850.
TO Zefek,
snímač tlaku, škrtící klapka a řada dalších již prověřena dříve, cuknutí od snímače polohy kliky znám z minulého auta a je výraznější (vlastně během zlomku vteřiny chcípne a znovu naskočí motor).
Nedalo mi to a ráno jsem, zatím provizorně bez odpojování, pořadně prohýbal konektory od ŘJ do stran a pořádně zatlačil do patice - cesta do práce pouze s jediným a velmi nepatrným cuknutím při prvním rozjezdu (na jedničku), takže rozhodně doporučuji všem co mnou popsaný problém trápí, odpojit konektory, pročistit a pořádně prolít kontaktolem A ještě jednou velké díky shandymu za tip Budu to sledovat a po důkladném pročistění a aplikaci kontaktolu dám vědět.
EDIT - Ještě postřeh, když auto cukalo, po nastartování drželo volnoběh cca 1100-1150 ot a poměrně dlouho trvalo (jednu, dvě minuty), než otáčky spadly na 900-800. Volnoběh však byl stabilní a otáčky nikterak nelítaly. Po provizorním prohýbání kabelů ihned po startu otáčky 1000 ot a během cca 10s cca 850.
TO Zefek,
snímač tlaku, škrtící klapka a řada dalších již prověřena dříve, cuknutí od snímače polohy kliky znám z minulého auta a je výraznější (vlastně během zlomku vteřiny chcípne a znovu naskočí motor).
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Nesli, to by byla výborná zpráva, kdyby ti to pomohlo. Jen pozor s tím kvedláním do stran - izolace kabelů může být za ta léta a působením teplotních změn zatvrdlá a může dojít k ulomení kabelů, to je potom mnoho radosti na Starém bělidle proměřovat a pokoušet se o pájení na tom miniprostoru - raději bez jakýchkoliv pohybů do stran jemně vysunout a vyčistit / prostříkat a zasunout. A to se vlastně týká všech spojů/konektorů. Tak jsem zvědav, jestli se ti po kontrole/vyčištění pokud možno co nejvíce spojů potvrdí zmizení těch příznaků...
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Ano, i pro mě by to byla výborná zpráva, jelikož mě to strašně vytáčí a kazí to celkový dojem z auta, samozřejmě krom toho, že se s tím za studena dá velmi špatně vyjet do kopce a ze své podstaty to taky musí citelně ničit silentbloky
Máš pravdu, jednotlivé kabely na mě nepůsobily zrovna důvěryhodným dojmem, kverdlal jsem tak hlavně za uchycené konektory, nikoliv za svazky. Dám na tvé doporučení a budu při operaci postupovat opatrně a dle pokynu!
Máš pravdu, jednotlivé kabely na mě nepůsobily zrovna důvěryhodným dojmem, kverdlal jsem tak hlavně za uchycené konektory, nikoliv za svazky. Dám na tvé doporučení a budu při operaci postupovat opatrně a dle pokynu!
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
mozno od veci ale nemoze mat na to cukanie vplyv lambda sonda? moj megos cuka studeny ale viac teply, na volnobeh aj pri jozjazde na 1,2 aj 3, volnobezne otacky su stabilne 750 a neskapina no vyfuk si obcas "zabafka", silentbloky su uz slabsie /motor sa naklana a saltpaka skacka/, diagnostika ukazala DF092 obvod prednej lamda sondy a DF119 signal snimaca vacky. Snimac vacky vymeneney no po case /cca 2 mesiace/ sa cukanie vratilo. Este tam bola chyba AF002 Napajacie napatie riadiacej jednotky a to by mohlo mozno poukazovat na to co tu pisete o kontaktoch RJ. Skuste poradit chalani a pozdravujem Zefka;)
P.S. co je dolezite kto ako s autom jazdi..celkovo mam pocit ze tomuto motoru nesvedci eko jazda a potrebuje skor tazsiu nohu a otacky:)
P.S. co je dolezite kto ako s autom jazdi..celkovo mam pocit ze tomuto motoru nesvedci eko jazda a potrebuje skor tazsiu nohu a otacky:)
Renault Megane II 1.6 16V, 2005
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
No, tvoje závada je jiná, ale kontakty pročisti, za to nic nedáš a třeba to s tím má taky souvislost.
Pokud ti to cuká i za tepla, šel byl primárně po lambdě na svodech (L1), tuplem, pokud ti jí hlasí diagnostika (btw kolik máš najeto, obecná životnost lambd je tak 120-150kkm, dál je to o štěstí). Ideálné, pokud by ti mohli v nějakém servisu zapujčit univerzální, aby si s ní otestoval, zda to problém řeší..
Zkus jěstě taky ucpat výfuk, jestli není někde prasklina, kdyby byly ruplý svody před L1, klidně by se to mohlo takhle chovat.
P.S. Jo, 16v se musí točit, sám mám v městském provozu spotřebu 9,2-9,5l, furt to proháním a pořád na to šlapu, abych motoru vynahradil, že s ním jezdím většinou kratší trasy. A když se dostanu ven, sem tam to protahuju na 5-5,5ot a vyháním karbon z motoru a pavouky z výfuku
Pokud ti to cuká i za tepla, šel byl primárně po lambdě na svodech (L1), tuplem, pokud ti jí hlasí diagnostika (btw kolik máš najeto, obecná životnost lambd je tak 120-150kkm, dál je to o štěstí). Ideálné, pokud by ti mohli v nějakém servisu zapujčit univerzální, aby si s ní otestoval, zda to problém řeší..
Zkus jěstě taky ucpat výfuk, jestli není někde prasklina, kdyby byly ruplý svody před L1, klidně by se to mohlo takhle chovat.
P.S. Jo, 16v se musí točit, sám mám v městském provozu spotřebu 9,2-9,5l, furt to proháním a pořád na to šlapu, abych motoru vynahradil, že s ním jezdím většinou kratší trasy. A když se dostanu ven, sem tam to protahuju na 5-5,5ot a vyháním karbon z motoru a pavouky z výfuku
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
ma to necelych 97 tkm a palubny PC nikdy nehlasil ziadnu chybovu hlasku /okrem SERVICE pri pretrhnutom airbag kruzku ale to je ina tema/.
ohladom tej lambdy...ako si pisal lambda na svodech...to je ta predna lambda? kde ju presne najdem?
pri diagnostike rok dozadu sa lambda hlaska neukazala az pri druhej cca pol rok dozadu sa ukazala ale auto sa chovalo v podstate cely cas rovnako aj pred tou prvou diagnostikou doteraz. Urcite sa v servisoch potrhaju kto mi skor nieco pozicia:)
Elektrika je v tomto aute svina a ja som laik uzivatel co si kupil ako tak kukam hobby auto:)))
Budem vdacny za dalsie postrehy a rady:)
P.S. spotrebu mam 7.1 pri 8500 km za 15 mesiacov a to je 70% dialnica+okresky a 30% mesto /samo aj kolony/...styl jazdy az moc eko aj ked na Zefka sa v spotrebe nechytam:)
ohladom tej lambdy...ako si pisal lambda na svodech...to je ta predna lambda? kde ju presne najdem?
pri diagnostike rok dozadu sa lambda hlaska neukazala az pri druhej cca pol rok dozadu sa ukazala ale auto sa chovalo v podstate cely cas rovnako aj pred tou prvou diagnostikou doteraz. Urcite sa v servisoch potrhaju kto mi skor nieco pozicia:)
Elektrika je v tomto aute svina a ja som laik uzivatel co si kupil ako tak kukam hobby auto:)))
Budem vdacny za dalsie postrehy a rady:)
P.S. spotrebu mam 7.1 pri 8500 km za 15 mesiacov a to je 70% dialnica+okresky a 30% mesto /samo aj kolony/...styl jazdy az moc eko aj ked na Zefka sa v spotrebe nechytam:)
Renault Megane II 1.6 16V, 2005
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Heh, to ses mohl zeptat, Renault je zásadne hobby auto A dnes po cestě z práce, kdy bylo auto celý den venku na dešti, zase skákačka, to ten hotfix dlouho nevydržel..
L1 je umístěna za svody, z vrchu se tam nedostaneš, být tebou jsem rád, že ti chybu vypisuje řídící jednotka a dám to do servisu, alespoň se mají fachmani čeho chytit
Zkus hlavně ten výfuk, jestli ti to někde "nefouká"..
PS Však to se dá, okresky jdou s tou 1.4 16v za 5,8-6 l (na minulé EU2, 1.6 16V, ta samá trasa šla i za 5,2l), ale je to nuda, takže většinou tak 6,8-7
L1 je umístěna za svody, z vrchu se tam nedostaneš, být tebou jsem rád, že ti chybu vypisuje řídící jednotka a dám to do servisu, alespoň se mají fachmani čeho chytit
Zkus hlavně ten výfuk, jestli ti to někde "nefouká"..
PS Však to se dá, okresky jdou s tou 1.4 16v za 5,8-6 l (na minulé EU2, 1.6 16V, ta samá trasa šla i za 5,2l), ale je to nuda, takže většinou tak 6,8-7
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Mozno robim chybu ale zatial sa k tomu staviam, ze pokial nieco nehlasi palubny PC tak to neriesim...auto ma predsa 11 rokov. Ale ten vyfuk vyskusam...dik za tip:)
Co sa tyka spotreby tak moje mimo mesto je 80% dialnica kde idem 120km/h tempomat.
Pred chvilou som nasiel clanok o najhorsich autach kde bol aj Megane II a chlapik v diskusii napisal:
"Megane II 1.6 16V 2008 140.000km spokojenost, nízká spotřeba 5.7L, spolehlivý. závady zatím jen ele. stahovačka u řidiče, starter uhlíky, jinak klasická údržba. a to jezdilo městský provoz s těžkým vozíkem. mám ho od 48.000km"
Mne sa tomu nechce verit:)
Co sa tyka spotreby tak moje mimo mesto je 80% dialnica kde idem 120km/h tempomat.
Pred chvilou som nasiel clanok o najhorsich autach kde bol aj Megane II a chlapik v diskusii napisal:
"Megane II 1.6 16V 2008 140.000km spokojenost, nízká spotřeba 5.7L, spolehlivý. závady zatím jen ele. stahovačka u řidiče, starter uhlíky, jinak klasická údržba. a to jezdilo městský provoz s těžkým vozíkem. mám ho od 48.000km"
Mne sa tomu nechce verit:)
Renault Megane II 1.6 16V, 2005
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Dvojkové Megany nejsou vůbec špatné auta. Mají své chybky, ale stát mě to nikdy nikde nenechalo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Přesně tak, ani s minulým MI, a že už to byl stařík, jsem nikde viset nezůstal. MII má svoje chybky, ale s tím jsem ho alespoň já kupoval, stačí se mu trošku věnovat, nekašlat na něj a pohoda
TO RM2
No vidíš, s tímhle přístupem vlastně tvému autu nic není a můžeš vesele jezdit dál
TO RM2
No vidíš, s tímhle přístupem vlastně tvému autu nic není a můžeš vesele jezdit dál
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Nesli: raději bych fakt vymontoval, od šmíru a zmagnetizovaných pilin očistil a přeměřil to čidlo úvratě kliky a pořádně vyčistil všechny konektory, na které se dostaneš. Já jsem od té doby najezdil převážně ve studeném provozu už cca 300 km od toho víkendu a šlape to jako hodinky. Jediné, čeho jsem si všimnul, je, že pokud stojím čumákem do strmého kopce, tak občas se objeví jen velmi lehká nepravidelnost v chodu motoru, ovšem nedá se to srovnat s tím kozím poskakováním a chcípáním, kterému jsem byl vystaven předtím. To však dávám spíš do souvislosti s netěsnostmi ve stěnách již vychozeného přesuvníku a změnou tlaku oleje právě při tom stání do prudkého kopce. Každopádně to vůbec neřeším.
Zefek - já myslím, že MII je vcelku mechanicky spolehlivá kára, nikdy mě to nikde nenechalo viset, narozdíl od 5 let 'staré' A6 (podělalo se čidlo v systému DPF, systém se ucpal a bylo vymalováno - velmi příjemná věc k řešení na belgické dálnici...) nebo 4 roky 'staré' Astry (praskla klika, kompletně vymlácený motor). Na mě to kromě toho nešťastného přesuvníku působí tak, že buď do toho auta teče a zalévá to elektriku a to je potom průser, anebo pokud to je celé dobře utěsněné, tak je to vysoce spolehlivé a fakt nenáročné. Když si jen představím, co vše mne časem může potkat na té A6 (turbo, znovu DPF, vstřiky, zhavice, vířivé klapky, poruchy natáčení čoček...), tak jsem rád, že na toto auto se můžu vždycky spolehnout. Ono se občas něco objeví, ale nikdy se mi nestalo, že bych bezpečně nedojel....
Zefek - já myslím, že MII je vcelku mechanicky spolehlivá kára, nikdy mě to nikde nenechalo viset, narozdíl od 5 let 'staré' A6 (podělalo se čidlo v systému DPF, systém se ucpal a bylo vymalováno - velmi příjemná věc k řešení na belgické dálnici...) nebo 4 roky 'staré' Astry (praskla klika, kompletně vymlácený motor). Na mě to kromě toho nešťastného přesuvníku působí tak, že buď do toho auta teče a zalévá to elektriku a to je potom průser, anebo pokud to je celé dobře utěsněné, tak je to vysoce spolehlivé a fakt nenáročné. Když si jen představím, co vše mne časem může potkat na té A6 (turbo, znovu DPF, vstřiky, zhavice, vířivé klapky, poruchy natáčení čoček...), tak jsem rád, že na toto auto se můžu vždycky spolehnout. Ono se občas něco objeví, ale nikdy se mi nestalo, že bych bezpečně nedojel....
Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II
Však, počítám s tím, dneska jsem byl pro kontaktol, tak už mezi tím nic nestojí, tedy krom trochy času, takže v pátek či sobotu bude mít můj megane velkou drátovou koupel, pro jistotu jsem vzal i 1000ku smirk, kdyby měly nějaké káble/konektory výraznější korozi
RE 4 roky stará Astra - co taky čekat od auta, co má ve znaku zlomenou poloosu (pro neznalé, znak Renaultu je diamant, ne to, co myslíte )
RE 4 roky stará Astra - co taky čekat od auta, co má ve znaku zlomenou poloosu (pro neznalé, znak Renaultu je diamant, ne to, co myslíte )
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů