Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od niky79 » čtv úno 19, 2015 13:34

Rado77 píše:To je dost blby problem a tazko sa bude riesit. Clovek sa obvykle zameria na cievky, ze niektora vynechava za studena. Pomeni cievky a to iste... Je to obdoba tej povestnej diery za studena, kedy clovek pri studenej akceleracii mackal plyn viac a viac, ale chovalo sa to akoby stlacil spojku a auto islo akoby zitrvacnostou. Po par sek to cele ozilo a auti vystrelilo dopredu. Potom niekto ze cidlo chladiacej, a iny zas ze lambda...
Tezko rici. Kdyz mi nejaka civka umrela, tak to bylo hned poznat, ze auto jede na min valcu, netahlo to a klepalo se pro volnobehu. Zacalo mi to delat az ted. Je to blbe, no, jen tak z pleziru vymenit vsechny ctyri civky se mi nechce :(
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Zefek » čtv úno 19, 2015 13:37

A dělá to u každého startu, nebo jen u studeného?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od niky79 » pát úno 20, 2015 11:40

Jen prave u studeneho.

Neco takoveho, ve vyznamne mirnejsim provedenim se mi stavalo hlavne v zime, kdy auto prvnich par stovek metru se nechtelo moc rozjet, ale proste jelo, i kdyz pomalu, treba do kopce (asi to asi kazdemu). Ted se vlastne nedokazu rozjet ani po rovine, protoze jakmile seslapnu plyn, tak otacky padaji dolu, pod hranici, kde se drzi pri volnobehu. Ale po minute, dvou, je vse ok, a auto reaguje na plyn normalne.

Za celou dobu provozu auta jsem menil baterku, svicky, civky. Do niceho jineho jsem nesahal a nic s tim nedelal (lambda sonda, ten senzor chladici kapacity, o kterych se tu parkrat pise.)
Naposledy upravil(a) niky79 dne pát úno 20, 2015 11:48, celkem upraveno 1 x.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Zefek » pát úno 20, 2015 11:44

Možná bych se zkusil zaměřit na snímač teploty chladící kapaliny. Zvlášť, pokud to má po studeném startu nízké volnoběžné otáčky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od niky79 » pát úno 20, 2015 11:50

Zefek: me se popravde zda, ze ty otacky jsou za studena vyssi. Mirne ale kolisaji. Prudce padaji v okamziku jakmile i velice mirne seslapnu plyn. Zajdu k autu a zkusim...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Dave61
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: sob pro 09, 2006 14:22
Bydliště: Jižní Morava

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Dave61 » úte bře 10, 2015 13:57

Tohle padlo v jiné diskuzi tady na fóru:

1
navig píše:Ahojda.....Tak cukání za studena vyřešeno :P .....alespoň u mě.
A nebyly to ani svíčky,ani cívky a ani žádná čidla a podobně.

Byla to špatná kostra motoru!!!!!!!

Vzpoměl jsem si na dávná léta,kdy jsme meli dílnu na auta(éra š120,felicie,favorit,atd) a všude dyl vždy většinou problém v kostře motoru.
A u tohoto motoru se mi to také potvrdilo.
Kostra co jde přímo od baterky byla na bloku motoru silně zaoxidovaná.
Kontakty na baterce kontroluji a ošetřuji 2x ročně.

Takže jsem kostřící kabel povolil,vše řádně očistil brusným papírem a řádně namazal vazelínou.
S touto opravou jezdím už 3 měsíce......brzké ranní starty i pozdní večerní....a motor jede jak vyměněný....a hlavně NECUKÁ.
Takže všem,co mají problém s cukáním doporučuji zkontrolovat a ošetřit kostřící bod motoru.
Náklady na opravu 0kč(br.papir a vazelínu mám z práce) a vysledek je 100%.

Také mě napadlo,že špatná kostra může způsobit špatnou funkci cívek(svíček),které pak následně odcházejí....jen moje úvaha.

Až se oteplí,kouknu po motoru,zda by nešel někde dodělat ještě jeden kostřící bod na bloku,pro jistotu.
Takže žádné špatné cívky,svíčky,lambda sondy,čidla....ale jen ,,blbá'' kostra motoru.

Asi po měsíci jsem ještě to samé udělal s +kabelem na alternátoru,také to bylo značně zaoxidované.
Opět se mi potvrdilo,že to nejjednodušší a nejlevnější je vlastně nejlepší.
A také jsem si uvědomil,že nevím o nikom,komu by cukalo nové auto.Takže to muselo být něco,co podléhá času.
Tento kostřící bod se na to výborně hodí.

Víťa
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » čtv srp 04, 2016 13:58

Chlapi zdravím nové fórum (několik let jsem uspěšně řešil potíže na obdobném megane foru, ale tam se řeší převážně jedničkový megany) a oživím toto téma stran cukání (kterých je dle různých diskuzí i více typů).

Díru v plynu neřeším, měl jsem jedničkovýho megana, jsem zvyklý a nepovažuju to za problém. Na současném Meganu mám 1,4 16v, takže ani předsuvník mi žíly netrhá (a v mém problému je jedno, zda se jedná o 1,6 či 1,4), jen to cu...cu..cukání za studena...Na dané téma je toho napsána hromada a nespočtu fór, popisy vždy mírně odlišné, stejně tak, jako řešení, které mnohdy končí o nahodilé výměny půl auta...

Problém:
- motor cuká za studena a vždy a pouze jenom při rozjezdu v záběru, místy opravdu hodně (čti když ti občas série "cuků" při rozjezdu utrhne z okna navigaci na přísavce) a pouze, když je venku pod cca 25 stupnů celsia a auto stojí déle jak 3-4h, v opačných případech se rozjíždí jako víno, stejně tak je vše ok po tom, co se motor aspon trochu prohřeje (5-8min jízdy). Z pravidla čím je chladněji a čím déle je odstaveno, tím více cuká - tj. dle situace občas jen lehké záškuby, občas ta navigace.
- cukání se vyskytuje převážně mezi 1800-1300 otáčkami, kdy otáčky skokovitě padájí (prakticky jako kdyby vynechávalo zapalování na některém z válců) a cukání je logicky důsledkem. Co mě ovšem zaráží, když auto nepatrně rozpohybuju a vrazím tam jedničku nebo dvojku, tj. pohyb tam 2-3km/h, což odpovídá cca 800-900ot u jedničky (lehce před tím, než by to chcípalo), vytáhne se auto krásně s plynem (zařazejen kvalt, bez spojky) úplně bez problémů.
- tohohle Megana jsem kupoval v červnu, od té doby prakticky jen pařáky, pak navíc dovča u moře, další vedra, tažke se to začalo pořádně projevovat cca 14 dní zpět (do té doby jen občas pár drobných "náznaků", kterým jsem nepřikládal moc váhu, přeci jen, Megane je Megane (po nákupu megana byl samozřejmě patřicný servis a nakupy, olej, filtry, náplně rozvody, ALU kola, atd., nejsem lama :mrgreen: )
- no, megana jsem už měl, takže jsem si řekl, no jo, cívečka, tuplem, když tam byly ještě dvě od sagemu, v kufru navíc vozím půl výbavy garáže, základní diag. přes OBDII, ráčnu s 10kou ořechem, rezervní cívkou, motýlka atd.
- serviska byla poctivá, snadno vyčteno, že dvě cívky byly měněné 20kkm zpět, zbylé 2 asi 70kkm (navíc byly špatně spárované nové a staré). Cívky jsem proměřil, vše ok, ale víte jak, může být vadná, i když se tváří ok, tak jsem koupil komplet nové, proméřené a postupně v paru zkoušené. Jenže ani náznak zlepšení :twisted:
- Takže kam dál? Koukal jsem, svíce najeto 10kkm origo renault, tudy cesta nejspíš nevede. Ukostření motoru vypadá ok (ještě dle instrukce výše pro jistotu rozdělám a pořádně pročistím), takže diagnostika - k velkému úžasu a překvapení samozřejmě bez chyb, ostatně jako skoro vždy, když se s něčím takovým potýkám :rolling: (doplním, že se ani nikdy v průběhu nerozsvítil service)., takže jsem začal pídit po čidlech, ale dle mého soudu běžného technicky mírně zdatného uživatele renaultu (myšleno jako poklona všem zúčastněným, neb se většina z nás v tehlech autech prostě pákrát do roka musí hrabat a už ho zná pomalu do posledního šroubku) to také vypadá ok:

- potenciometr: žádné výpadky při kontinuitě posunu
- snímač teploty nasávaného vzduchu: venku 25, za studena snímač 27, při provozní teplotě 45-50st - OK
- snímač teploty chladící kapaliny: venku 25, za studena snímač 26, při provozní teplotě 80-85st, ráfička na budíku tam, kde má být - OK
- váha vzduchu, pohyb škrtící klapky, tlak nasávaného vzduchu - dle diag v parametrech servisního manuálu renault
- ? Tak mi zbejvaj pomalu asi jenom lambdy, akorát jejich diagnostika skrze OBD II neni to pravý ořechový, každopádně naměřené hodnoty: L1 oscilace mezi 0,1- 0,7, špičky 0,05-0,9, L2 prakticky liniová, drobné oscilace mezi 0,65-0,69, nezdá se mi vysoká hodnota L2, ale ta my měla být primárně jen kontrolní (i když servisní manuál říká, že se také, ale později, podílí na přípravě směsí, jenže později už znamená zahřáto a cukání už není) a pak je otázkou L1, jelikož nemám jak změřit frekvenci, může (a bude) už asi unavéná (najeto 143kkm). (EDIT: K lambdám se příkláním také kvůli vyšší spotřebě, po městě teď jezdím za 9,5/100)
- benál zkoušenej i prémiovej i N98, beze změny.

Toš, není výše uvedné někomu povědomé? Páč kdyby mi ten někdo řekl, jak to vyřešil, byl bych vdečný:) Jinak bude servis, tam samozřejmě nic nezjistí, tak jim dám befelem výměnu L1 a L2, což mě s prací vyjde tak na 5-6kkc a třeba to problém nevyřeší, a to bych samozřejmě nechtěl...

Díky za reakce. :wink:

PS EDIT: Koukám, podobný, možna i identický problém měl kolega tady - http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=20504 , akorát bez řešení a se stočenou diskuzí někam jinam...

EDIT 2: Svíčky to taky nebyly..
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
Vladenko
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 06, 2014 11:46

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Vladenko » úte zář 27, 2016 20:23

Mám presne ten istý problém ako ty. Tebe to zhodilo navigáciu a mne pred rokom a pol tento problém (cukanie za studena pri rozbehu) spôsobil natrhnutie pružnej spojky na výfuku. Celkom dosť problém, pretože to dáva zvuk jak traktor. :D Takže som bežal do autorizáku na výmenu.
Ak má niekto riešenie na tento problém budem vďačný. Najprv som to pripisoval spojke a už som mal v pláne spojku meniť ale ako tu čítam tak nie je vina spojky.
Pri hocijakom inom aute sa nemám problém pohnúť úplne pomaličky a plynule.

A už keď píšem že mám problém za studena viete niekto prečo vždy v zime pri studenom aute počujem taký jemný piskľavý zvuk pri zmačknutí spojky? Teda len pri preradení a len za studena.
Ďakujem
Megane II 1,6 16V sedan Express Pack 2003 83KW K4M 760 K4M 761

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » úte zář 27, 2016 22:15

Zdravím, řekl bych paráda, že jsem našel někoho se stejným problémem, ale to zní trochu sobecky, páč tu cukačku nikomu přát nechci - ale co, aspoň můžeme postupovat dohromady :wink:

Přiznám se, že jsem teď neměl zas až tak moč času se s tím zaobírat, ale vytáčí mě to teda pořádně, je chladněji, hlavně po ránu, a je to horší a horší.

RE Spojka - já se právě začínám orientovat tímto směrem, jelikož chybu zapalování jsem již vyloučil.

1) Pro úplnou jistotu natáhnu teď o víkendu dodatečné ukostření motoru - volnější silentbloky, tj. výraznější pohyb motoru při rozjezdu, k origo kostře motoru jsem se nedostal (ostatní kostry ok), je vzadu nepřístupná - pokud je uvolněná/po stání více zoxidovaná, je tu nepatrná šance, že by to mohlo být ono, při pohybu špatný kontakt a tak - navíc jsem zjistil, že mám mezi haubnou u čelního skla a motorovým prostorem špatné těsnění a na zadní část motoru se nejspíše při dešti dostávala voda, to by mohlo podpořit tvrzení o špatné, uhnilé kostře (při stání je ovšem odpor mezi minusem baterky a blokem motoru prakticky nulový), navíc se problém umocňuje s vlhkostí vzduchu. No, aspoň jsem si opravil (zalepil) to těsnění :)

2) příprava směsi - údaje s čidel vypadají ok, takže leda zanesená škrtící klapka/zoxidovaný konektor - pokud "chcala" voda kvůli špatnému těsnění zezadu na motor, klapka to musela taky schytávat - což by ale byl případ pouze pro 1,4ku, 1,6ka má klapku bokem, a jelikož ti to zlobí taky, klapka to asi nebude - každopádně i tak jí vyčistím, bude asi potřeba.

3) Zbývá spojka, možné problémy:
a) zavzdušněný spojkový okruh, který pochybuji,že by se projevoval až takto, a hlavně po pár rozjezdech zmizel a nepůsobil žádné jiné obtíže, ale ok, odvzdušnění spojky není nákladná záležitost, nechám časem udělat
b) mechanický problém typu křivé lamely, vylámaných pružin přítlačáku, atd. - pak by byl problém pořád, ne pouze u studeného auta
c) špatné gufero na klice motoru, příp. na převodovce a následný únik oleje ke spojce - K TOMUTO SE PŘIKLÁNÍM NEJVÍCE, jelikož:
i) pokud při studeném odleželém autě nechám cca 5-8s brousit spojku v záberu na místě na trojku, problém zmizí (tedy do dalšího odstavení auta :mrgreen: )
ii) standardně teďka řeším problém tak, že se první 3-4 rozjezdy rozjížím pomaleji na dvojku, kde je samozřejmě větší prokluz, pak problém také zmizí (tedy zmizí jako v bodě i))

Toť mé postřehy...

Jinak jsem to ještě probíral se známým autařem, doporučoval to neřešit, pokud je to opravdu spojkou. Spojka i s timto neduhem muže ještě dlouho sloužit (i když jí samozřejmě tato forma moc neprospívá), a až jednoho dne doslouží, výměna gufer už není takový problém, páč bude vše potřebné přístupné - vyndaný motor, převodovka a spojka. Případná rozborka na blind nesvědčí kabeláži a hromadě jiných věcí.

K tomu zvuku při vyšlápnutém pedálu spojky za studena - možná se ti začíná ozývat spojkové ložisko...Takže pokud by si přeci jen spojku měnil, rozhodně dej echo :)
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Zefek » stř zář 28, 2016 12:21

Pokud to skáče na 1.6, zkusil bych se zaměřit na snímač vačky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 13:31

Zdravim,poridil jsdm Renault Megane II 1.6 benzin a pri rozjezdu to na jednicku" cuka,klepe"..Musim rict ze ne vzdycky jinak ok..Samozrejme mi to vadilo a navstivil jsem Renault servis,kde mi bylo receno,ze se nejspis jedna o dvouhmotny setrvacnik..Cena Renault cca 7000 vetsinou meneno se spojkou cena komplet s praci cca 20 000..Zatim jsem to nepodstoupil zkusim to ukostreni..Byl jsem celkem prekvapeny ze i v 1.6benzim setrvacnik je..

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 13:34

Zdravim,poridil jsdm Renault Megane II 1.6 benzin a pri rozjezdu to na jednicku" cuka,klepe"..Musim rict ze ne vzdycky jinak ok..Samozrejme mi to vadilo a navstivil jsem Renault servis,kde mi bylo receno,ze se nejspis jedna o dvouhmotny setrvacnik..Cena Renault cca 7000 vetsinou meneno se spojkou cena komplet s praci cca 20 000..Zatim jsem to nepodstoupil zkusim to ukostreni..Byl jsem celkem prekvapeny ze i v 1.6benzim setrvacnik je..

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » čtv říj 20, 2016 13:51

A koukám servisák v Renaultu taky odborník na slovo vzatý, 1,6 s 1,4 16v na MII sice má setrvačník, ostatně jako všechny auta, ale nikoliv dvouhmotu, jako v případě dci (pokud se mylím, tak mě někdo prosím opravte). Takže tomuto servisu bych se obloukem vyhnul.

Taky ti to zlobí hlavně za studena v záběru, nebo i při zahřátém autě na provozní teplotu?

Jinak k onomu překostření jsem se pořad bohužel nedostal, kabel, oka, šrouby, všechno je pripravený, jen nebyl čas :|

A taky jsem se v mezidobí mírně odchýlil od myšlenky spojky - když auto nechám dvě minuty nastartované a parkrát (3-4x) to na neutrál přišlápnu na 2-2500ot (prostě aby se trochu prohřál motor, dle diag. je v té době teplota chlad. kapaliny cca 50-55st), a vyjedu v klidu na jedničku, cukání není, nebo naprosto zanedbatelné...

Další věci do diskuze - co takhle vadný vstrik, ucpané odvětrávání víka ventilů, přip. špatná funkce některého z ventilů (přidřený/podpálený nějaký ventil)? Jak by se projevovalo to?
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 14:39

Mam ho tyden a pri zkusebni jizde to nezlobilo..
Az ted,jestli to "neco"odeslo az po koupi,tak mam asi docela peška..:( Projedu zkusim a dam vedet..

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » čtv říj 20, 2016 15:07

Jak jinak :D Já ho zas kupoval na začátku léta, začalo to zlobit, až když se ochladilo.

A určitě ti nic neodešlo za ten týden, tahle "chyba" už tam byla, tedy pokud je to to samé, co mám já a Vladenko.

Projevuje se to hlavně po delší odstávce auta (4-5h a déle), kdy vše důkladně vychladne, takže zpravidla ráno při cestě do práce a pokud auto celý den stojí, tak i po cestě z práce. Pokud člověk párkrát za den někam zajede, tak je to ok až do dalšího rána. Čili při předvádečce stačilo, aby s tím ten den již někdo jel a hotovo.

Je to i důvod, proč se to špatně diagnostikuje, člověk má k dispozici na osahání problému pouze prvních pár km jízdy v daný den.

V další dny zkus u studeného auta, jak píšu výše, počkat dvě minuty a vnímat, jak se to chová. Alternativně bez čekání (zahřívání) udělat první 3-4 rozjezdy v daný den na dvojku pěkně jemně a dej vědět.

Jinak jsem si vzpomněl ještě na jeden postřech, v oné inkriminované době, kdy auto cuká na jedničku, tak na zpátečku necuká, pouze jakoby "pulzuje" tah.
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 20, 2016 15:13

Jo z toho cukania za studena prvych par km jazdy ma islo porazit! A nie a nie dojst na pricinu! Ani sa mi to nakoniec nepodarilo odhalit. Mal som za to, ze to bude cievka, ale menil som a nepomohlo to. Nazdavam sa ze to bude problem niektorej lambdy, ze uz proste nedava spociatku hodnoty ako by mala....ale to je len moj nazor, chce to fakt poriadne zdiagnostikovat za jazdy na studenom motore. Na Fluence (3 roky ma) sa to zatial nedeje vobec
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Zefek » čtv říj 20, 2016 17:29

Zajímalo by mě, co to znamená, že cuká a klepe.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 17:51

Ted jsem v praci nadhodil toto tema a odpovedi kolegu: Chevrolet Orlando benzin-stejne problemy od zacatku provozu vozu,problem neresi. Novy Mercedes Vito nafta- pri rozjezdu trhany zaber,pri pomaha zaradit dvojku a jit jako do zaberu,pak leckdy problem zmizi..nevim no..Dacia Logan benzin- skubani pri rozjezdu hlavne studene starty..vec neresi..

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 17:55

Cuka jako kdyz bych se ucil rozjizdet i kdyz pustim pomalu spojku do zaberu..
Klepe ze citim mirne vibrace pri tom rozjezdu od motoru..

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Zefek » čtv říj 20, 2016 17:57

Cuká, nebo to trhá? Když se určitým způsobem pustí spojka, tak to začne trhat a poskakovat. Ale to jde od spojky a zažil jsem to u více aut. Co ostřejší rozjezd, tam to udělá taky?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » čtv říj 20, 2016 18:46

Otázkou je, jak je definováno cukání a jak trhání :mrgreen: . U mě je to hodně výrazné, kadence pomalejšího samopalu, trhá to celým autem, jako když spojka skokovitě a rychle přeskakuje mezi silným přítlakem a rozpojením. To, že je to výraznější, umocňují také už více unavené silentbloky, které tímto stavem dostávají více a více zabrat..

Pro mě jsou jen dvě varianty, a to buď defekt na spojce (lamela, přítlačák, olej přes vadná gufera), nebo chyba v přípravě směsi, ale nedaří se mi rozklíčovat, co z toho, a jak jsem psal, nechce se mi měnit spojku, která může být v pohodě, a problém pak přetrvá :cry:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 20:31

Pri ostrejsim rozjezdu to byva lepsi..Mozna ten setrvacnik..?

Mr.moucha
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 20, 2016 10:59

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Mr.moucha » čtv říj 20, 2016 20:32

Jinak ostatni stupne v pohode i zpatecka dobra..

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » čtv říj 20, 2016 20:53

Tak u mě taky zpátečka necuká, auto na ni spíš v malé frekvenci nepatrně zpomaluje a zrychluje, čili jakoby "pulzuje". Zkus to schválně ráno, až to bude pěkně odleželý ;)

Jinak ano, na razantní rozjezd je to lepší, ale rozjíždět se po ránu se studeným motorem párkrát za sebou na 3000ot mi nepřijde uplně ideální :mrgreen: :mrgreen:

A setrvačník ne, zmršit jednohmotu je opravdu umění, ta když se mění, tak převážně kvůli vykousanému ozubení od špatného startéru...
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od Nesli » sob říj 22, 2016 16:48

Tak drobný update, důkladné překostření motoru naprosto bez efektu. Jinak včera večer jsem jel dvě trasy asi 25km, bylo více chladno (4-5st), cukání se už nyní objevuje i při zahřátém motoru po delší jízdě, paráda, těším se, co to bude vyvádět, až bude mrznout... :roll: :oops: :oops:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů