schéma zapojení zapalovacích kabelů (řazení ke svíčkám)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

schéma zapojení zapalovacích kabelů (řazení ke svíčkám)

Příspěvek od Luke » stř čer 20, 2007 21:25

Nevíte někdo prosím, jak jsou zapojené zapalovací kabely ke svíčkám, jak jdou za sebou?? Motoru 2,0 8V. Předem strašně dík!

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Re: schéma zapojení zapalovacích kabelů (řazení ke svíčkám)

Příspěvek od Ivico » pát čer 22, 2007 08:41

Luke píše:Nevíte někdo prosím, jak jsou zapojené zapalovací kabely ke svíčkám, jak jdou za sebou?? Motoru 2,0 8V. Předem strašně dík!
dost jednoduché, navíc u 2.0 8V máš různě dlouhé kabely ke svíčkám, já je mám dokonce označené číslem válce, na víčku rozdělovače by měl být také popis, ale protože jsem nedávno měnil rozdělovač i s palcem, tak pokud nejsem popleta, je to od hora a od levé strany při pohledu od chladiče pořadí: 1-2-4-3 ve směru hodinových ručiček. Prostřední kontakt (mezi kabelem pro 2-4 válec) je přívod od zapalovací cívky (nejdelší kabel k cívce vlevo nahoře vedle horního uložením tlumiče). Pokud je i nadále problém, mohl bych ti to vyfotit. Zdar.
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » pát čer 22, 2007 16:06

Ivico myslíš, že by jsi mi to mohl vyfotit, jak to tam máš zapojený?? Buď to hoď sem nebo mi to pošli na maila: mink1@seznam.cz
Dík moc!

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » úte čer 26, 2007 07:59

Luke píše:Ivico myslíš, že by jsi mi to mohl vyfotit, jak to tam máš zapojený?? Buď to hoď sem nebo mi to pošli na maila: mink1@seznam.cz
Dík moc!
jasně že můžu, dnes sebou nemám foťák, jinak bys to měl hned, doma to vyfotím a zítra ráno to máš tady. Zkusím udělat v grafice i popis.
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » úte čer 26, 2007 19:09

díky!!!! Jinak příští týden to asi dávám do servisu, protože už s tim ani nikam nedojedu. Pak dám vědět co to bylo

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » stř črc 04, 2007 16:34

Vyřešeno !! Díky za spolupráci :!:

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » úte črc 10, 2007 07:24

Luke píše:Vyřešeno !! Díky za spolupráci :!:
pokud všechno dopadlo OK, tak je to dobře. Omlouvám se ti, ale musel jsem nutně služebně na Slovensko a vrátil jsem se teprve včera. Stejně to asi vyfotím a dám tady pro případné další zájemce. Ať ti to jezdí.
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » úte črc 10, 2007 07:32

Luke píše:díky!!!! Jinak příští týden to asi dávám do servisu, protože už s tim ani nikam nedojedu. Pak dám vědět co to bylo
cos s tím měl, že to muselo vidět servis, neříkej, že to bylo kvůli těm kabelům, to by ti poradil a ukázal zapojení i zkušenější majitel jiného auta než Renaultu Laguny. Uveď, jak se závada projevovala, co ti měnili a jak jsi spokojen. Jako návod pro ostatní šťastné majitele této závady "jak na to".
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » stř črc 11, 2007 17:24

tak předem díky za ochotu uživateli Ivico!!
Měl jsem takovýhle problém, Laguna mi začala cukat při rozjezdu mezi 1000-1500 otáčkami. Při volnoběhu otáčky šíleně kolísaly, tak sem se mrkl na svíčky, akorát sem bohužel neměl klíč na svíčky pro Lagunu......je tam okolo svíček strašně málo prostoru. Jak sem odpojil ty kabely tak se mi proházely a já je neměl označený, velká to chyba (nevěděl jsem kam patří dva kabely). Nakonec sem přišel jak mají být správně. Jinak mi přišlo jak kdyby Laguna jela nejdřív na tři a pak na dva válce. Nedalo se s tím ujet ani kousek, motor jsem musel točit do 2000-3000 otáček. Dal jsem ji do servisu a nechal jsem vyměnit svíčky a přišlo se na to, že je v háji i zapalovací cívka, dodává málo proudu. Tu cívku jsem tam ještě nechal, brzo jí vyměnim, každopádně po výměně svíček motor šlape jak hodinky, jen občas při studeném startu je cítít, že zapalovací cívka dáva málo proudu a občas se otáčky na volnoběhnou hnou. Jinak zatím OK :!:

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » stř črc 11, 2007 17:25

tak předem díky za ochotu uživateli Ivico!!
Měl jsem takovýhle problém, Laguna mi začala cukat při rozjezdu mezi 1000-1500 otáčkami. Při volnoběhu otáčky šíleně kolísaly, tak sem se mrkl na svíčky, akorát sem bohužel neměl klíč na svíčky pro Lagunu......je tam okolo svíček strašně málo prostoru. Jak sem odpojil ty kabely tak se mi proházely a já je neměl označený, velká to chyba (nevěděl jsem kam patří dva kabely). Nakonec sem přišel jak mají být správně. Jinak mi přišlo jak kdyby Laguna jela nejdřív na tři a pak na dva válce. Nedalo se s tím ujet ani kousek, motor jsem musel točit do 2000-3000 otáček. Dal jsem ji do servisu a nechal jsem vyměnit svíčky a přišlo se na to, že je v háji i zapalovací cívka, dodává málo proudu. Tu cívku jsem tam ještě nechal, brzo jí vyměnim, každopádně po výměně svíček motor šlape jak hodinky, jen občas při studeném startu je cítít, že zapalovací cívka dáva málo proudu a občas se otáčky na volnoběhnou hnou. Jinak zatím OK :!:

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » čtv črc 12, 2007 07:44

skoro podobnou závadu jsem řešil nedávno, taky bylo podezření na zapalovací cívku, otáčky dost kolísaly, nejvíce při volnoběhu, nad 2700ot už to bylo dost hlučné s takovým "chraplavým" zvukem, nešlo to úplně dobře za plynem. Přijel "trouba" těsně před odjezdem na dovolenou. Svíčky měl zánovní, tak jsem mu očistil Kontaktolem veškeré kontakty a že s tou cívkou zajede do servisu, neměli jsme náhradní. Pak mi to nedalo a demontoval rozdělovač. Ikdyž kabelové kontakty zvenku vypadaly dost dobře, ale uvnitř!!! No hrůůza, černo až pošmourno, kontakty opálené a palec již taky asi nebyl nejmladší. Že to prý před časem "něčím" namazal. Tak jsme to kompletně vyměnili a paráda. Daleko lepší starty, motor poměrně tichý, volnoběh klidný a i na výkonu to bylo znát.
Žádný servis, odjel na tom v pohodě Chorvatsko a jezdí až dodnes. Někdy stačí i prkotina a vypadá to na větší, a hlavně dražší problém.
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Luke
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř čer 20, 2007 20:54

Příspěvek od Luke » čtv črc 12, 2007 08:20

To máš pravdu, někdy to vypadá na dost velkej a drahej problém, ale štěstí je, když je to nakonec uplně jinak a je to nějaká blbost. Hele to měl ten chlap kliku, když si přijel těsně před dovolenou a vy ste mu to dali do kupy.

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » pát črc 13, 2007 07:56

Luke, tobě už to asi nepomůže, ale slíbil jsem vystavit zapojení kabelů Laguny 2.0i 8V na rozdělovači, je to sice velice nepraktické, že se to nedá vložit tady, ale ti, kteří to ještě mohou potřebovat, najdou fotky v Album/testovací. Také jsem musel drasticky zmenšit velikost a při těch 72dpi to zvěšit asi moc nepůjde. Více mi tento WEB nevezme. Alespoň něco.
http://www.renaultclub.cz/phpBB2/album_ ... pic_id=309

Číslování válců je od rozdělovače (od prava): 1-2-3-4. Mám žlutým číslem označeny všechny kabely, když se díváš na vrchní kontakt vlevo, uvidíš žlutou jedničku, to je ke svíčce na válci 1), na spodní straně je na stejné pozici vlevo označení svíčky k válci 3). Nahoře vedle 1) napravo je 2), dole napravo od 3) je 4). Kontakt mezi 2) a 4) je trochu "utopený" dovnitř a je to přívod od zapalovací cívky (zobrazeno na dalším snímku). Z obou fotek to již musí být jasné každému. A pokud ne, na obrázku se zapojeným kabelem od zapalovací cívky je 1) kontakt vlevo nahoře, po směru hodinových ručiček to je: 1-2-4-3. Tak už snad všem jasné!!!

Asi jó, měl kliku, ikdyž jsem se dost mračil, měl jsem také před dovolenou, všechno nechávám na poslední chvíli, ale Chorvatsko dostalo přednost, navíc jsem ZATÍM neměl se svoji Lagunkou žádné problémy, tak to byla jen klasická kontrola náplní, obložení brzd, pylového filtru, prostříkl jsem si všechny kontakty v motorovém prostoru, vyměnil vzduchový filtr a očistil kontakt ventilátoru klímy, protože mám dost štěstí na počasí a očekával jsem jeho téměř nepřetržitou činnost. Také jsem čekal jen asi 800-900km, což není nic moc, to najezdím více za 1 měsíc. Po opravě nám sice pěkně poděkoval, za což jsme si moc nekoupili, ale potom dovezl něco fajnovýho "z Chorvatského Krku do našeho krku", takže asi byl spokojen. Ať ti to jezdí!
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » čtv črc 26, 2007 06:46

pokud někomu obrázek a popis zapojení kabelů nedávají smysl, je tam ještě jeden obrázek i se zapojením kabelů, tam je také vidět to zluté číslování kabelů. Jinak je to banalita, ale někomu se může hodit, né každý vrazí 600Kč za knížku "Jak na to".
http://www.renaultclub.cz/phpBB2/album_ ... pic_id=308
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host